Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Varmaan ne saattaa Meksikonvilttiki taas heitetty etusohvalle lämmikkeeksi ja luntahi Kajjaanissa on tullu nilkkaan asti.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
-30 pakkasten aikaan tuli syyläriin keskelle pilliä reikä. Alaoikeessa reunassa ja aika hyvin suojassa. Nyt tuli Overilla ilmi että noissa on kai paljo ongelmia, ja oh boy ku meni Summitin sivuille lukemaan. Aika iso osa oli sitä että vuotaa uutena tai alle vuoden sisään ja on kolmas syyläri takuuseen tulossa. Varmasti hyviäki on välissä ja kesti tuo mullaki 2016 alkupuolelta mutta ehkä en jaksa kokeilla toista kertaa tuuria. Tradelta kysyin syyläreitä ja Overilla tuttujen toimesta löyty Suomesta Champion-syyläreitten maahantuoja ja pistin semmosen tilaukseen. Noista ei taia hirveesti olla huonoja kokemuksia niin jospa tuo olis luotettavampi.
Toivotaan että se ens viikolla kerkeis tulla niin vois viikolla vaihtaa, 13.30 ku pääsee töistä niin aikaakin on ihan hyvin ottaa yleismalli pois, poistaa ruuveilla niitten kiinnikkeet ja asentaa orkkispaikalle vakiokiinnikkeisiin toi Champion.
Toivotaan että se ens viikolla kerkeis tulla niin vois viikolla vaihtaa, 13.30 ku pääsee töistä niin aikaakin on ihan hyvin ottaa yleismalli pois, poistaa ruuveilla niitten kiinnikkeet ja asentaa orkkispaikalle vakiokiinnikkeisiin toi Champion.
Re: Ford Falcon STW '69
Paska säkä, toivottavasti uus kestää pidempään
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tiistaina tuli vaihettua toi Champion tuonne. Tais vähä tippasta alavesiletkusta syyläristä, ei se klemmari ihan löysällä ollu mutta kiristy se hitusen vielä. Jospa se nytte pelais pitemmän aikaa. Aika helppo oli vaihtaa ku meni orkkiskiinnikkeisiin, Griffinille tehyt pois vaan ja piti säätää noita ite tekemiä kiinnikkeitä että flekti istu nätisti syylärin eessä. 4 tuntia tuossa tais mennä, jonku verran sai sitä flektiä säätää. Muuten tuo vaikutti ihan asialliselta syyläriltä, liekkö samoja ebayssa ollu 133 euroon mutta ainaki tuon kanssa pitäs suht turvallista olla vaikka yli tuplahinta oli.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Alatankki on tässä aika matala ja alavesiletku menee pyöreestä ovaaliksi siihen. Tais se tippasu johtua siitä että laitoin liian pitkälle tuon klemmarin ja ei ollu siitä kohtaa ihan pyöree. Alavesiletku ku on vanha, siitä messinkisyyläristä ku siihen tein sillon sen adapterin 45-38 letkulle ja toi 38 letku meni syyläriin, ni lyhensin kans sitä hitusen ni sai tuoreelle kohalle puristettua ja puristin siihen levityksen reunaan klemmarin. Ajattelin että toi letku taitaa mennä vielä vaikka onki vanha, se ei kerenny kovin kauaa siinä olla mutta toki seissy varastossa muutaman vuoden.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Vaihtelin kesärenkaat alle ja vaihon letkun jarrutehostimeen ku oli vähä kuivunu ja halennu päästä. Ei riittäny pituus katkastuna. Eipä tässä taas muuta ku ajelua, kesälle pikku entraushommia tiiossa ku hävinny massat ja maalit renkaitten takaa.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Leimalle kahtelin tänään että valot toimi ja jarrut otti tasaseen. Huomasin viikonloppuna tablettia koneessa käyttäessä että TPS anturi on rikki, huomenna pitäs tulla uus. Oli tainnu kans flektin rele mennä rikki tammikuun jälkeen ku ei tainnu pyöriä, mutta rupes pelaamaan uudella releellä.
Perjantaille oli aika varattu katsastukseen.
Perjantaille oli aika varattu katsastukseen.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Anturi tuntu auttavan ainaki siihen että kaasuun vastaa paremmin. On taas semmonen vähä hyökkäävä pikkukaasullaki. Tosin onhan se ku 1800-3500rpm on tehoalue
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Ilmat Kajaanissa vain tänä päivänä, ilmat tuossa isommilla teillä. Piti ajella 30km Sotkamoon katsastukseen mutta ihan sulat tiet oli onneksi.
2 vuojen leima tuli mullekki nyt ja oli hyvä kommentti tämän kunnosta "Tää on kumminki oikeesti kunnossa eikä niiku nuorison 740 ynnämuut, ihan hirveitä rytöjä" Tuli kans tuossa puheeksi että paljoko kerkesin ajella, piti kysyä vielä jälkeenpäin ni aikalailla 5000 kilsaa on tullu 18-19, 19-20 ja 20-21 tuli vaan 4284 kilometriä. Luulin että ylleesä olis ollu about 10tkm, jossain 8tkm nurkilla mutta eipä tuota hirveesti tule kilsoja sillon ku ei iha hirveesti oo menoja
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Keväällä repes Borgesonin simpukan korvakko, vissiin pultit uppos tonne runkopalkkiin ku oli vaa ihan sikapienet kannat melko ohuessa palkissa. Runko pitäs olla kunnossa kyllä muuten. Tein siihen 3mm lootusta koko alueen kattavan tuen, semmosen levyn ja kai se ainaki vielä on pysyny kiinni. Muuten se on taas hyvä ajaa, säikäytti vaa ku ilmat tuli pois ja muuttu ohjaustuntuma normaaliksi tosi timmistä ja sit oli joku toinen homma mitä katoin mutta ei ollu mittää.
Leimalla ei löytyny mittää mutta jotain kopinaa kuuluu ku laittaa pykälän, joskus ku jarruttaa tai kääntää ja pykälää silmään. Tai jotai, en oo parii kertaa löytäny ripustuksesta mitään, etuoikeelta kun tuntuu kuuluvan. Vaihettu kans väljät vakaajan puslat. Konekorvakot ja lootan korvakko ehjät. Katottii sit pihalla onko ristikoissa tms ja näytti että ois pinionissa laakereita löysällä. Vähä pelotti tuossa vklp ja tänää kävin tsekkaa, perä onneksi on timmi ja kunnossa. Iteasiassa välykset tuntu about siltä ku uutena, pinionissa ei oo mitään ja välityksessä ei oikeestaan ees ollu ku "joku kymppi". Onneks takaristikossa oli väljää ni on ees jotain mistä vois tulla ääntä tai mikä huijasi tuota pinionia. Kohtuullisella 20e sain kumminki uuden ristikon.
Pitänee myöntää että kyllä tässä mietin kans miten kauan jaksaa säätää tämmösten vehkeitten kanssa. Aika helppo toi on ollu pitää mutta syyläri, simpukka ja toi perän räjähys on kyllä vieny hitusen motia ja mielenterveyttä. Tuntu että ei oo muutaku ongelmaa ongelman perään nyt ku on pari vuotta menny semi unohuksissa. Onneks toi hanuri on ok ni helpotti pääosin tää ketutus. Katotaan nyt miten tässä kiinnostaa, onhan näitä jo 15v harrasteltu ja 10 vuotta about ajeltu 60-luvun tuotuoksilla.
Pakoputket alkaa olla vaihtokunnossa, mutta jätän ens kesään. Lokareita pitää jossaki välissä vähän kattella ku on pari kohtaa missä on ruskeeta mutta ei kiinnosta tälle kesää eikä oo väliä ku on nii pieniä. Pitää toi ristikko vaihtaa, öljyt kans koneeseen ja putsata kuivia massoja pois sekä maali+massat vetää niihin.
Ootteko kokeillu tota Maston/Car-Rep ruosteenmuunnosmönjää? Mietin oisko kokeillu noihin massahommissa + takakaarien etulaitoihin pitäs vähä putsata ruskeeta ja vetää väriä suojaamaan
Leimalla ei löytyny mittää mutta jotain kopinaa kuuluu ku laittaa pykälän, joskus ku jarruttaa tai kääntää ja pykälää silmään. Tai jotai, en oo parii kertaa löytäny ripustuksesta mitään, etuoikeelta kun tuntuu kuuluvan. Vaihettu kans väljät vakaajan puslat. Konekorvakot ja lootan korvakko ehjät. Katottii sit pihalla onko ristikoissa tms ja näytti että ois pinionissa laakereita löysällä. Vähä pelotti tuossa vklp ja tänää kävin tsekkaa, perä onneksi on timmi ja kunnossa. Iteasiassa välykset tuntu about siltä ku uutena, pinionissa ei oo mitään ja välityksessä ei oikeestaan ees ollu ku "joku kymppi". Onneks takaristikossa oli väljää ni on ees jotain mistä vois tulla ääntä tai mikä huijasi tuota pinionia. Kohtuullisella 20e sain kumminki uuden ristikon.
Pitänee myöntää että kyllä tässä mietin kans miten kauan jaksaa säätää tämmösten vehkeitten kanssa. Aika helppo toi on ollu pitää mutta syyläri, simpukka ja toi perän räjähys on kyllä vieny hitusen motia ja mielenterveyttä. Tuntu että ei oo muutaku ongelmaa ongelman perään nyt ku on pari vuotta menny semi unohuksissa. Onneks toi hanuri on ok ni helpotti pääosin tää ketutus. Katotaan nyt miten tässä kiinnostaa, onhan näitä jo 15v harrasteltu ja 10 vuotta about ajeltu 60-luvun tuotuoksilla.
Pakoputket alkaa olla vaihtokunnossa, mutta jätän ens kesään. Lokareita pitää jossaki välissä vähän kattella ku on pari kohtaa missä on ruskeeta mutta ei kiinnosta tälle kesää eikä oo väliä ku on nii pieniä. Pitää toi ristikko vaihtaa, öljyt kans koneeseen ja putsata kuivia massoja pois sekä maali+massat vetää niihin.
Ootteko kokeillu tota Maston/Car-Rep ruosteenmuunnosmönjää? Mietin oisko kokeillu noihin massahommissa + takakaarien etulaitoihin pitäs vähä putsata ruskeeta ja vetää väriä suojaamaan
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests