Täh?!
Milläs perusteella se toimii ja milläs rajotteilla se onnistuu? Lähinnä että onko se vuosimallirajotteinen homma vai pitääkö olla olemassa sisarmalli ilman saastevehkeitä vai mitenkäettä?
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
92 On vissii nykyään EU määräämä raja et kaikki pitää olla vähäpäästösiä. Saan tosta tietoa myöhemmin lisää. Olis kyllä bueno jos onnistuis. Jos Ei ni pitää sit ostaa toinen katti ja iskee se toiseen putkeen. Olis vaa kiva mennä noilla miedoimmilla päästörajoilla
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ehdottomasti lisää infoa jakka homma selviää!
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ilmeisesti toi päästöhomma on jätetty aika paljon tulkinnanvaraiseksi katsurille. PItää kysellä jos joku sen suostuis tekemään.
Purin jakolaatikon ja laatikon irti
Alkoi vanha levy olemaan jo aika kulunutkin, vaikka vinkuvan painelaakerin takia tän jouduin purkamaan
Tässä uudessa LUKin levyssä on näemmä tollanen muovinen keskityspaska, samanlainen kun siinä US-partsin myymässä kiinalaisessa sarjassa. Sehän kesti jopa 5000km ajoa, kunnes toi keskiholkki oli about sentin väljä. Ja sehän oli US-partsin mielestä normaali välys, menee umpeen kun lämpiää. No ei kyl menny. Toivottavasti tää korealainen muovi kestää vähä pidempään. Ei oikeen jaksais koko ajan purkaa noita askeja irti
Avasin vähän laatikkoakin ja pesin sisukset bräkleenillä, oli aika mustaa öljyä vaikka ei niillä ollu ajettu vielä ihan hirveästi. Varmaan nyt pysyy paremmin öljyt puhtaana, kun ei ole kulumisesta tullutta möhnää likaamassa. Näytti olevan vielä ihan ok kunnossa kaikki, tosin input shaftin ratas on jo vähän kulahtanu, sen vois katella valmiiks jostain. Tai jos löytyis kokonaan toinen T5 aski ja remppais sen sitte vaihtovermeeks hyllyyn
Painelaakerin pitää paikallaan tollanen jousiväkänen. Siitä oli kulunu korvat melkein kokonaan pois, mitkä menee ton laakerin muovilaipan alle. Tein tollasen rst levikkeen, että pysyy väkänen paikallaan. En löytäny äkkiä mistään tähän hätään uutta jousiväkästäkään. Jospa se tolla pysyis.
Kasasin laatikot paikalleen ja aloin pistää takakardaania kiinni. Ei pitäis väsyneenä tehdä mitään.. rasvamontussa alko bräkleeni haisemaan takayokea puhdistaessa, niin ajattelin työntää tallin oven auki putkella mikä loju montussa. Olin laittanu kardaanin jo paikalleen, mutta clämpit ei ollu asennettu. Otin tukea vasemmalla kädellä kardaanista ja kurkotin työntämään ovea auki putkella. No irtoshan se kardaani ja vetäsin sen siis melkein omalla painollani päähän. Sen verran osu kivasti että meinas taju lähtee ja just pääsin kömmittyä ylös rasvamontusta. Akuuttireissu ja lievä aivotärähdys. Kunnon kuhmu päässä. Noh on se jo vähä helpottanu, jos ensviikolla sais ton askihomman laitettua loppuun
Purin jakolaatikon ja laatikon irti
Alkoi vanha levy olemaan jo aika kulunutkin, vaikka vinkuvan painelaakerin takia tän jouduin purkamaan
Tässä uudessa LUKin levyssä on näemmä tollanen muovinen keskityspaska, samanlainen kun siinä US-partsin myymässä kiinalaisessa sarjassa. Sehän kesti jopa 5000km ajoa, kunnes toi keskiholkki oli about sentin väljä. Ja sehän oli US-partsin mielestä normaali välys, menee umpeen kun lämpiää. No ei kyl menny. Toivottavasti tää korealainen muovi kestää vähä pidempään. Ei oikeen jaksais koko ajan purkaa noita askeja irti
Avasin vähän laatikkoakin ja pesin sisukset bräkleenillä, oli aika mustaa öljyä vaikka ei niillä ollu ajettu vielä ihan hirveästi. Varmaan nyt pysyy paremmin öljyt puhtaana, kun ei ole kulumisesta tullutta möhnää likaamassa. Näytti olevan vielä ihan ok kunnossa kaikki, tosin input shaftin ratas on jo vähän kulahtanu, sen vois katella valmiiks jostain. Tai jos löytyis kokonaan toinen T5 aski ja remppais sen sitte vaihtovermeeks hyllyyn
Painelaakerin pitää paikallaan tollanen jousiväkänen. Siitä oli kulunu korvat melkein kokonaan pois, mitkä menee ton laakerin muovilaipan alle. Tein tollasen rst levikkeen, että pysyy väkänen paikallaan. En löytäny äkkiä mistään tähän hätään uutta jousiväkästäkään. Jospa se tolla pysyis.
Kasasin laatikot paikalleen ja aloin pistää takakardaania kiinni. Ei pitäis väsyneenä tehdä mitään.. rasvamontussa alko bräkleeni haisemaan takayokea puhdistaessa, niin ajattelin työntää tallin oven auki putkella mikä loju montussa. Olin laittanu kardaanin jo paikalleen, mutta clämpit ei ollu asennettu. Otin tukea vasemmalla kädellä kardaanista ja kurkotin työntämään ovea auki putkella. No irtoshan se kardaani ja vetäsin sen siis melkein omalla painollani päähän. Sen verran osu kivasti että meinas taju lähtee ja just pääsin kömmittyä ylös rasvamontusta. Akuuttireissu ja lievä aivotärähdys. Kunnon kuhmu päässä. Noh on se jo vähä helpottanu, jos ensviikolla sais ton askihomman laitettua loppuun
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ai saatana! Sattuu omaan päähän jo pelkkä ajatuskin
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Hmm.. Eihän tolla päästöhommalla oo mitään väliä, kun noi Euro1 vaatimukset on muutenkin niin lievät. Ehjä ja säädöissään oleva kone menee läpi päästöistä heittämällä.
jee
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Menee joo, mut ois tehny mieli esim nokkaa vaihtaa jossain vaiheessa ehkä.
Sattu kyl päähä iha kivasti. Tänää pystyy sentäs jo liikkumaan..
Sattu kyl päähä iha kivasti. Tänää pystyy sentäs jo liikkumaan..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kasasin kardaanit ja vaihdekepit paikoilleen. Lootaan uudet öljyt. Joutu vähän liimailee ja parsimaan noita vaihdekepin suojakumeja, alkaa olee jo tosi repaleiset. Uutta kilkettä ei taida saada oikeen mistään..
Seuraavaks varmaan pitäs simpukan pitman akselin tiiviste vaihtaa.
Seuraavaks varmaan pitäs simpukan pitman akselin tiiviste vaihtaa.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Keme wrote:Hmm.. Eihän tolla päästöhommalla oo mitään väliä, kun noi Euro1 vaatimukset on muutenkin niin lievät. Ehjä ja säädöissään oleva kone menee läpi päästöistä heittämällä.
Mites se meni nykysellään ahtamisen kanssa? Kun eikös se vähäpäästönen pitäny muutoskatsastaa poikkeusluvalla ahdettaessa? Vai joko se helpottu näiden uusien säädösten myötä?
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Eipä näistä kyllä tiiä yhtään uudet säännökset kai yritetään saada voimaan tän vuoden loppupuolella kuulemma
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests