Elky LM7 twin turbo
Re: Cruisingnight Elky
Mega3 on jo kuitenkin aika paljon eri purkki kuin joku Mega1. Muunmuassa just häiriösuojaukset jne. on paaaaljon parempia. Atecu taitaa olla myös varsin toimiva purkki ja noihin megoihin verrattuna siinä on kunnolliset liittimet eikä mitään tietokoneliitinpaskaa . Mulla on ainakin vielä tällä hetkellä ajatuksissa, että jos tota omaa konetta ajaisi Maxxecun Street purkilla.
jee
Re: Cruisingnight Elky
Joo mega kolme varmaan jo ihan jees, mutta tollasta OEM purkkia on aika moni heppu aikoinaa miettiny ja suunnitellu johtosarjaa niin, ettei siihe tulis häikkiä. Kun se kerran on säädettäväkin, niin laitan sen käyttöön tähän.
Jotain pientä oon koittanu ehtiä tusaamaan. Sain hitsattua kuskinpuolen putken pakosarjalta turbolle valmiiks. Sorvasin myös turbon painepuolelle tollasen lähdön, mikä tulee v-bandilla kiinni:
Downpipen lähtö on 4", joka sitten kapenee kartiolla 3" putkeksi. Katoin ATK:sta et toi 3" pitäs olla näille tehoille ihan jees. Pidempikin tuo 4" pätkä vois olla, mut kuskinpuolella täytyy aika pian alkaa kääntää putkea alaspäin jarrutehostajan vuoksi ja vielä mahduttaa se runkopalkin ja rattiakselin välistä menemään.
Sorvasin prässille tollasen kartion millä painoin 3" putkesta -> 4"
Ainiin ja uudet nakuanturit tuli. Tilasin samaan aikaan niille liittimet ja myös nokan asentotunnistimen liittimen. Eipä oo vielä näkyny, DHL kestää näemmä ainaki viikon pidempään kun fedex
Jotain pientä oon koittanu ehtiä tusaamaan. Sain hitsattua kuskinpuolen putken pakosarjalta turbolle valmiiks. Sorvasin myös turbon painepuolelle tollasen lähdön, mikä tulee v-bandilla kiinni:
Downpipen lähtö on 4", joka sitten kapenee kartiolla 3" putkeksi. Katoin ATK:sta et toi 3" pitäs olla näille tehoille ihan jees. Pidempikin tuo 4" pätkä vois olla, mut kuskinpuolella täytyy aika pian alkaa kääntää putkea alaspäin jarrutehostajan vuoksi ja vielä mahduttaa se runkopalkin ja rattiakselin välistä menemään.
Sorvasin prässille tollasen kartion millä painoin 3" putkesta -> 4"
Ainiin ja uudet nakuanturit tuli. Tilasin samaan aikaan niille liittimet ja myös nokan asentotunnistimen liittimen. Eipä oo vielä näkyny, DHL kestää näemmä ainaki viikon pidempään kun fedex
Re: Cruisingnight Elky
Duunasin turbon öljyjuttuja, paluulinja lähtee tälläsellä 20mm putkella ja siitä saman kokoseen letkuun, riittänee? Ei oo näistä niin hirveesti kokemusta. Turbossa on se lähtö kyllä saman kokonen. Täytyy varmaa panostaa huohotukseen, ettei tulis painetta kampikammioon..
Tulopuolella olis sitten tälläset laipat ja letkut
Tulopuolella olis sitten tälläset laipat ja letkut
Re: Cruisingnight Elky
Onko noi öljyletkut kumi sisuksella? Semmosista kannaatta pysyä erossa ja laittaa teflon sisuksella olevat letkut. Myös paluuseen. Jos toi kattila saa sitä normi löylyä, niin saattaa hetkellisesti öljyn lämmöt käydä vähän ylempänä.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
Re: Cruisingnight Elky
Joo onhan ne kumia, tosin pitäis olla lämmön kestoa. Mistäs noita tefloneita saa? Veikkaan että saattaa saada tohvelia ihan reippaasti tämäkin mylly
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Cruisingnight Elky
Hydyliikkeissä tai raskaankaluston liikkeissä ne tekee niitä. Mullaki on bensalinjat, ohjaustehostimen linjat, lootan lauhutuslinjat teflonia.
Re: Cruisingnight Elky
Jees täytyyki tutkia tota hommaa. Paluut pystyn vetää hyvin pitkälle rst putkella, vähän toki täytyy olla joustoa loppupäässä.
Laitoin lootan paikalleen, et sain täysin katottua koneen asennon kohdilleen. Pääsee sitten noita ahtoputkia rakentamaan. Yllätyksekseni itse vaihteiston kiinnikkeelle ei tarvitse tehdä mitään, rungossa on jopa valmiina reijät.. liekkö joskus ollu tollanen aski kiinni?
Tarviis jostain hommata th400 yoke, se kun on isompi kuin tuo th350..
Öljypohjaan täytyy tehdä pieni modaus, ei pysty kääntää kokonaan rattia oikeelle, totaa centerlinkki kiinni ihan lopussa
3" alumiinimutkat olis hommattu
Uudet pistokkeet nokan asentotunnistimelle ja nakuanturi tuli postissa
Laitoin lootan paikalleen, et sain täysin katottua koneen asennon kohdilleen. Pääsee sitten noita ahtoputkia rakentamaan. Yllätyksekseni itse vaihteiston kiinnikkeelle ei tarvitse tehdä mitään, rungossa on jopa valmiina reijät.. liekkö joskus ollu tollanen aski kiinni?
Tarviis jostain hommata th400 yoke, se kun on isompi kuin tuo th350..
Öljypohjaan täytyy tehdä pieni modaus, ei pysty kääntää kokonaan rattia oikeelle, totaa centerlinkki kiinni ihan lopussa
3" alumiinimutkat olis hommattu
Uudet pistokkeet nokan asentotunnistimelle ja nakuanturi tuli postissa
Re: Cruisingnight Elky
Toiselle downpipellä sorvattu v-band lähtö. Toinen täytys viel ehtiä sorvailee.
Modasin öljypohjan, niin että mahtuu renkaatkin kääntymään
Nostin koneen kokonaan ylös ja pulttasin imuputken sekä öljypohjan paikoilleen. Turbojen öljyt pitäis sit palata noista liittimistä takaisin
öljypohjan kyljessä on kätevästi tollanen lähtö, mihin tarvitsi vain porata kanava auki ja pistää liitin. Tuosta siis syötetään turboille öljyt.
Vedin myös koneenkorvat kiinni kunnolla
Vetolevyn ja startinkin pistin paikoilleen
Tommonen mötikkäkin tuli postissa
Seuraavaks lasken koneen paikoilleen, ja sitten sitä ei varmaan ehkä tarvi ees ottaa pois
Modasin öljypohjan, niin että mahtuu renkaatkin kääntymään
Nostin koneen kokonaan ylös ja pulttasin imuputken sekä öljypohjan paikoilleen. Turbojen öljyt pitäis sit palata noista liittimistä takaisin
öljypohjan kyljessä on kätevästi tollanen lähtö, mihin tarvitsi vain porata kanava auki ja pistää liitin. Tuosta siis syötetään turboille öljyt.
Vedin myös koneenkorvat kiinni kunnolla
Vetolevyn ja startinkin pistin paikoilleen
Tommonen mötikkäkin tuli postissa
Seuraavaks lasken koneen paikoilleen, ja sitten sitä ei varmaan ehkä tarvi ees ottaa pois
Re: Cruisingnight Elky
Sorvasin toisenkin turbolta lähtevän alumiinipötikän
Ja myös molemmat downpipen lähdöt on sorvattu. V-bandit on myös tilattu..
Laittelin nostajakopan ja nakuanturit kiinni. Toiseen nakuanturin piuhaan tinasin uuden liittimen, kun se purkaessa vaurioitu
Hyvää pääsiäistä
Ja myös molemmat downpipen lähdöt on sorvattu. V-bandit on myös tilattu..
Laittelin nostajakopan ja nakuanturit kiinni. Toiseen nakuanturin piuhaan tinasin uuden liittimen, kun se purkaessa vaurioitu
Hyvää pääsiäistä
Re: Cruisingnight Elky
Keme wrote:Hihi. Todennäköisesti ysärin Euroautoon. Vaihteiston sovin jo ostavani ja korin oon vissiinki ostanu kans. Kone on vielä tilaamatta, mut pitäs senkin tiimoilta säkeentyä ni ois ainaki jonkinmoinen mahdollisuus saaha se nippuun vielä tänä vuonna.
Ai juku, ny o jo kone, moottorinohjaus, aski ja auto tontilla. Ostokset on osteltu ni enää puuttuu "vaan" tekeminen Ei oo kyl nipussa tänä vuonna.
jee
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 10 guests