Testailin uutta tulostusmateriaalia 3d tulostimessa, tollanen mukiteline tuli PETG matskusta:
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kesärenkaat alla ja öljyt taas vaihdettu. Pohjasta pesin suolat pois.
Cruiseissa käytiin
Cruiseissa käytiin
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Öljyt tuli taas vaihdettua ja ostin/asensin vihdoin tuon toisen flektin. Nyt pysyy lämmöt aikalailla ok helteilläkin.
Hommasin eteen uudet kapeemmat 225/70r15 renkaat ja takana on nyt aikas kuluneet 275:set. Ei vedää enää yhtään urissa, oli eteen odotetustikin 255 liian leveä rengas. Täytyy hommata taaksekkin vielä uudet renkaat, niin on rengasasiat ok.
Sit käytiin lomareissulla ensin Vaasassa ja sitten Ruotsin puolella Gotlannissa ja Ölannissa. Kilsoja näistä yhteensä joku ~3400km.
Alotin myös vihdoin tekemään RST tankkia. Alkaa toi muutama vuosi sitten ostettu tankki olemaan huono pantojen alta, vaikka mielestäni sen aika hyvin siitä suojasin.
Posti toi myös rockautosta uuden bensamittarin anturin ja lehtijousien takapään riipukkeet puslineen.
Ainiin ja ilmastointikin on taas kertaalleen täytetty ja pelittää.
Hommasin eteen uudet kapeemmat 225/70r15 renkaat ja takana on nyt aikas kuluneet 275:set. Ei vedää enää yhtään urissa, oli eteen odotetustikin 255 liian leveä rengas. Täytyy hommata taaksekkin vielä uudet renkaat, niin on rengasasiat ok.
Sit käytiin lomareissulla ensin Vaasassa ja sitten Ruotsin puolella Gotlannissa ja Ölannissa. Kilsoja näistä yhteensä joku ~3400km.
Alotin myös vihdoin tekemään RST tankkia. Alkaa toi muutama vuosi sitten ostettu tankki olemaan huono pantojen alta, vaikka mielestäni sen aika hyvin siitä suojasin.
Posti toi myös rockautosta uuden bensamittarin anturin ja lehtijousien takapään riipukkeet puslineen.
Ainiin ja ilmastointikin on taas kertaalleen täytetty ja pelittää.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nonni, hyvin vaan keräilet kilometrejä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Juu viime lokakuusta kohta 25tkm
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tankkihan tuli tehtyä jo valmiiks
Tollanen kiva juttu ilmesty apparin puolelle helmaan
Noh hitsauksella siitä selvittiin, takapuolellekkin tuli aika iso paikka.
Täytyy hakee massaa vielä ja vetästä päälle. Tonne kotelon takaosaan oli kertyny aika paljon moskaa, mikä oli pitäny kotelon märkänä. Apparin oven takareunan kohdalla on jatkokohta tolle helmakotelolle, joka on ollu joskus tukittuna korimassalla. Se massa oli häipyny ja siitä pienestä raosta oli tod näk päässy lentämään moskaa tonne kotelon perälle. Täytyy se rako vielä vetästä kitillä kiinni ja laittaa uudet kotelosuojat nyt tonne perällekkin. Kestihän tuo n 600tkm kuitenkin
Rockauto toimitti putsarit ja uuden lämppärin puhaltimen säätimen, siitä kun lensi lukitusjousi ja kuula mäkeen. Eihän tuo ollu edes vanha, mut ei tarvike kauan kestäny. Otin nyt vähä kalliimman mallisen säätimen.
Löysin sopivasti käytetyt maxixxet taakse, pintaa sen 4-5mm, kestää ajella ainakin tän syksyn vielä hienosti.
Tuulilasikin olis tulossa Jaakko-tuote oy:ltä. Varsin edullinen, suosittelen paikkaa lämpimästi!
Leima on menossa umpeen, täytys saada nää kaikki viat korjailtua tässä lähiaikoina..
Tollanen kiva juttu ilmesty apparin puolelle helmaan
Noh hitsauksella siitä selvittiin, takapuolellekkin tuli aika iso paikka.
Täytyy hakee massaa vielä ja vetästä päälle. Tonne kotelon takaosaan oli kertyny aika paljon moskaa, mikä oli pitäny kotelon märkänä. Apparin oven takareunan kohdalla on jatkokohta tolle helmakotelolle, joka on ollu joskus tukittuna korimassalla. Se massa oli häipyny ja siitä pienestä raosta oli tod näk päässy lentämään moskaa tonne kotelon perälle. Täytyy se rako vielä vetästä kitillä kiinni ja laittaa uudet kotelosuojat nyt tonne perällekkin. Kestihän tuo n 600tkm kuitenkin
Rockauto toimitti putsarit ja uuden lämppärin puhaltimen säätimen, siitä kun lensi lukitusjousi ja kuula mäkeen. Eihän tuo ollu edes vanha, mut ei tarvike kauan kestäny. Otin nyt vähä kalliimman mallisen säätimen.
Löysin sopivasti käytetyt maxixxet taakse, pintaa sen 4-5mm, kestää ajella ainakin tän syksyn vielä hienosti.
Tuulilasikin olis tulossa Jaakko-tuote oy:ltä. Varsin edullinen, suosittelen paikkaa lämpimästi!
Leima on menossa umpeen, täytys saada nää kaikki viat korjailtua tässä lähiaikoina..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Jonkun verran on tullu puuhasteltua. Tuuliasi vaihdettiin, ja löysin vielä Lahdesta suunnilleen sopivaa tiivistenauhaa lasin reunaan.
Tää lasi olikin ilmeiseti jotain vanhempaa erää, on meinaan 1.5mm paksumpi kuin se edellinen lasi mikä tuli laitettua
Sai vähän taiteilla ja liimailla, et sai jotenkin tuon uuden nauhan istumaan, mut tuli siitä ehkä ihan välttävä
Sitten metsästettiin vesivuotoa apparin jalkatilaan. Löyty taas jonkun edellisen omistajan urtsivirityksiä. Tollanen reikä oli tullu tulipeltiin, kun mestari oli vähän yrittäny väkertää raitisilmansuodatinta. Siitä onkin juttua tässä projektissa aikasemmin..
Oli tukkinu urtsilla vedenpoistoreijän, kotelo ollu vuosikaudet täynnä vettä. Aika kauan kestää, että tulee läpi ohjaamoon. Tohon kohti tuli sit sellanen 5x3cm paikka loppupelissä. Ja hirvee purkaminen oli, et pääs rassaamaan urtsit pois kotelosta ja vetämään kotelosuojaa sinne..
Vedin tuon pyyhkiänkotelon vielä kiveniskumassalla korjauksen jälkeen, ettei lähtis lisää mätänemään. Myös silvotun muoviritilän tilalle asensin ehjän varaosa-autosta.
Biltemasta joskus ostetut ajovalot oli tässä kunnossa:
Motonetti oli ainut mesta, mistä sai suoraan hakea "käypäset" umpiot..
Valojen bucketit oli ruosteessa, ja keskellä oleva reikä liian pieni. Sitä piti suurennella, ruosteet poistaa ja vetästä sinkkimaalia päälle
Alkaa käymään
Siirsin parkit puskurin lamppuihin tekemällä niihin uudet kannat parkkipolttimoille. Uusissa umpioissa kun ei ollut paikkaa parkeille, enkä uskaltanu alkaa porailemaan, jos pinnote olis lähteny mäkeen..
Koripusla oli menny rungosta läpi. Tää oli aika kettumainen korjata. Onneks pultti lähti kahden metrin varrella vielä auki, ja saatiin pultti ehjänä pois
Korjauspalat, oli pakko käyttää tuo vanha koripusla, kun ei uusia ollu, eikä rokkiautokaan tunne..
Hitsailtu läjään ja sinkattu
Kasassa ja massat päällä
Sääätelin vielä BLM arvot kohdalleen, että closed looppi pelais paremmin. Ja yllättävän paljon sielä oli vielä pielessä kartta. Toimii muutenkin nyt nätimmin ajossa.
Vaihdettiin vielä ennen leimaa kaikki jarruputket ja etuletkut, kun oli niin mädät. Sitten käytettiin leimalla
Leimalla muuten kaikki ok mutta löyty etustoppikumien torneista mätää. Ihme en kyllä ollu sitä ite huomannu. No nekin on nyt hitsattu molemmin puolin uudet about kokonaan:
Tää oli nyt eka kerta, kun tarvii alkaa oikeen hitsailemaan. Tekis mieli riipasta toi runko ensikesänä irti, hiekkapuhaltaa, korjaa kaikki mädät ja boxata osittain. hommais sitte jostain ne uudet koripuslatkin samalla
Täytyy nyt tässä käytellä vielä noi tornit näytillä jahka kerkee, saa sitten taas vuoden ajella.
Lopuksi fiilistelykuva
Tää lasi olikin ilmeiseti jotain vanhempaa erää, on meinaan 1.5mm paksumpi kuin se edellinen lasi mikä tuli laitettua
Sai vähän taiteilla ja liimailla, et sai jotenkin tuon uuden nauhan istumaan, mut tuli siitä ehkä ihan välttävä
Sitten metsästettiin vesivuotoa apparin jalkatilaan. Löyty taas jonkun edellisen omistajan urtsivirityksiä. Tollanen reikä oli tullu tulipeltiin, kun mestari oli vähän yrittäny väkertää raitisilmansuodatinta. Siitä onkin juttua tässä projektissa aikasemmin..
Oli tukkinu urtsilla vedenpoistoreijän, kotelo ollu vuosikaudet täynnä vettä. Aika kauan kestää, että tulee läpi ohjaamoon. Tohon kohti tuli sit sellanen 5x3cm paikka loppupelissä. Ja hirvee purkaminen oli, et pääs rassaamaan urtsit pois kotelosta ja vetämään kotelosuojaa sinne..
Vedin tuon pyyhkiänkotelon vielä kiveniskumassalla korjauksen jälkeen, ettei lähtis lisää mätänemään. Myös silvotun muoviritilän tilalle asensin ehjän varaosa-autosta.
Biltemasta joskus ostetut ajovalot oli tässä kunnossa:
Motonetti oli ainut mesta, mistä sai suoraan hakea "käypäset" umpiot..
Valojen bucketit oli ruosteessa, ja keskellä oleva reikä liian pieni. Sitä piti suurennella, ruosteet poistaa ja vetästä sinkkimaalia päälle
Alkaa käymään
Siirsin parkit puskurin lamppuihin tekemällä niihin uudet kannat parkkipolttimoille. Uusissa umpioissa kun ei ollut paikkaa parkeille, enkä uskaltanu alkaa porailemaan, jos pinnote olis lähteny mäkeen..
Koripusla oli menny rungosta läpi. Tää oli aika kettumainen korjata. Onneks pultti lähti kahden metrin varrella vielä auki, ja saatiin pultti ehjänä pois
Korjauspalat, oli pakko käyttää tuo vanha koripusla, kun ei uusia ollu, eikä rokkiautokaan tunne..
Hitsailtu läjään ja sinkattu
Kasassa ja massat päällä
Sääätelin vielä BLM arvot kohdalleen, että closed looppi pelais paremmin. Ja yllättävän paljon sielä oli vielä pielessä kartta. Toimii muutenkin nyt nätimmin ajossa.
Vaihdettiin vielä ennen leimaa kaikki jarruputket ja etuletkut, kun oli niin mädät. Sitten käytettiin leimalla
Leimalla muuten kaikki ok mutta löyty etustoppikumien torneista mätää. Ihme en kyllä ollu sitä ite huomannu. No nekin on nyt hitsattu molemmin puolin uudet about kokonaan:
Tää oli nyt eka kerta, kun tarvii alkaa oikeen hitsailemaan. Tekis mieli riipasta toi runko ensikesänä irti, hiekkapuhaltaa, korjaa kaikki mädät ja boxata osittain. hommais sitte jostain ne uudet koripuslatkin samalla
Täytyy nyt tässä käytellä vielä noi tornit näytillä jahka kerkee, saa sitten taas vuoden ajella.
Lopuksi fiilistelykuva
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Jotenkin tutunnäkösiä mätäpaikkoja ja umpiotkin tais olla itellä samat
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Joo kyllä niitä mätähommia vaan pakosti tulee jossain kohti. Aika pitkällehän tää pääsikin..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kyllä aika vaan tekee tehtävänsä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests