Puhallin tuli
67 Caravan perä ja mylly updeitit
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Ai vittu että repesin tolle kuvalle!
Sulla on kirjaimellisesti koirankokoinen puhallin
Sulla on kirjaimellisesti koirankokoinen puhallin
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Joo veetihän on siis täysikasvuinen dobermanni
Tänää tein talliin megasiivouksen, vaikka sitä ei ehkä huomaakkaan.. helvetisti paskaa roskiin ja romua varastoon että mahtuu puuhastelemaan..
Tänää tein talliin megasiivouksen, vaikka sitä ei ehkä huomaakkaan.. helvetisti paskaa roskiin ja romua varastoon että mahtuu puuhastelemaan..
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Tutkin vähän kytkinasiaa. Tässä motissa on kevyempi, mutta pienemmällä kytkimellä varustettu "littu pyörä". Mietin että jos hommais sre kytkinasetelman ja käyttäis alkuperäistä turbon 228mm kytkinlevyä. Täytyis vaas koneistuttaa tähän vauhtipyörään monttu ja uudet reijät asetelmalle. Tuo setti pitäs riittää yli 400nm väännölle tuolla vakiolla levyllä.
Sitten vedin rälläkällä ja plasmalla lisää tilaa konehuoneeseen. Sain koneen soviteltua melkein paikoilleen vaihteiston ja kardaanin kanssa. Vähän täytyy öljypohjaa muokata patin etureunasta, että väistää etupalkin. Muuten kone tulis aivan liian taakse ja koko kardaanikin menis uusiks.
Öljynputsari on harmillisesti juuri etupalkin moottorinkorvan kohdalla. Tälle apukuskin puolelle joutuu siis muuttamaan tuota korvaketta tai vietävä suodatin erillisellä jalalla johonkin kauemmas. Tod näk muutan vain koneen korvakkoa.
Yllättävän paljon nuo pienen moottorin "apulaitteet" vie tilaa konehuoneesta
Täytyy jarrupääsylkkä vaihtaa erilaiseen, että saa tilaa eatonille..
Sitten vedin rälläkällä ja plasmalla lisää tilaa konehuoneeseen. Sain koneen soviteltua melkein paikoilleen vaihteiston ja kardaanin kanssa. Vähän täytyy öljypohjaa muokata patin etureunasta, että väistää etupalkin. Muuten kone tulis aivan liian taakse ja koko kardaanikin menis uusiks.
Öljynputsari on harmillisesti juuri etupalkin moottorinkorvan kohdalla. Tälle apukuskin puolelle joutuu siis muuttamaan tuota korvaketta tai vietävä suodatin erillisellä jalalla johonkin kauemmas. Tod näk muutan vain koneen korvakkoa.
Yllättävän paljon nuo pienen moottorin "apulaitteet" vie tilaa konehuoneesta
Täytyy jarrupääsylkkä vaihtaa erilaiseen, että saa tilaa eatonille..
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Näyttää mukavan täydeltä
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Jarrupääsylkkä tulipeltiin kiinni niin saa laturin ja eatonin mahtumaan
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Otin jarrupääsylkän pois, rupeshan se eatoni mahtumaan. Siirsin konetta myös 40mm taaksepäin ettei tarvitse muuttaa öljypohjaa. Kardaania toki nyt sit joutuu ton verran lyhentää. Se on kuitenkin helpompi homma..
Heppailin myös kuskinpuolen mottorikannaketta vähän alkuunsa
Heppailin myös kuskinpuolen mottorikannaketta vähän alkuunsa
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Lyhentelin kardaanin. Perkele vaan sorvin paikka ilmeisesti lyttäs tuota boori osaa(ei ollu ees kovaa kiinni) ja kardaanin takapää ei enää mennytkään herkästi liukumalla paikoilleen. Noh täytyy vähän näyttää hiekkapaperia et alkaa skulaa.
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Itellä jäi tuo Kadetin volvottaminen tällä erää Pitää sitten survoa hommattu vinokone Amazoniin, lohko on jo koneistamolla ja holsetti hommattu
Voimansiirtoa itsekin tässä pähkäillyt, myöskin m46 nyt kiinni ja sen kestävyys vähän mietityttää. Tosin miulla vielä 215mm levykin, varmaan sulaa jo penkityksessä... Jos ekan kesän pääsis jotenkin tuolla m46:lla, myöhemmin sitten m90 tai ZF.
Voimansiirtoa itsekin tässä pähkäillyt, myöskin m46 nyt kiinni ja sen kestävyys vähän mietityttää. Tosin miulla vielä 215mm levykin, varmaan sulaa jo penkityksessä... Jos ekan kesän pääsis jotenkin tuolla m46:lla, myöhemmin sitten m90 tai ZF.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
GeneralO wrote:Itellä jäi tuo Kadetin volvottaminen tällä erää Pitää sitten survoa hommattu vinokone Amazoniin, lohko on jo koneistamolla ja holsetti hommattu
Voimansiirtoa itsekin tässä pähkäillyt, myöskin m46 nyt kiinni ja sen kestävyys vähän mietityttää. Tosin miulla vielä 215mm levykin, varmaan sulaa jo penkityksessä... Jos ekan kesän pääsis jotenkin tuolla m46:lla, myöhemmin sitten m90 tai ZF.
Joo mä hommaan sre asetelman ja koneistutan tutulla tuon litteen vauhtiksen sille sopivaks. Turbon kytkinlevy jo löytyykin tallin perukoilta. Jos tolla pääsis alkuun. Aski joo saattaa narahtaa, mut onha tuo kevyt auto, et jos hetken kestäis
Millanen holsetti sulle tuli?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 64 guests