Nonniin, tehrääs tällekin oma topikki. Elikkäs uuden duunin myötähän tulee tietty uusia tuttuja ja kuvioita mutta harvemmin 2. Työpäivänä tulee autoa ostettua
Mutta tässä nyt kävi niin, elikkäs ostin sit tommosen palasen ruotsi/suomi- hot roddingia kun ns. "Halavalla sai"
Auto on -96 tuotu suomeen ja tullit ym. On maksettu mutta rekkikatsastusta ei ole tehty. Alunperin 400lla koneella ja nyt paikallaan 350sbc jonka työkaveri on rakentanu ja haluaa itelleen, eli nyt onkin sit uuden moottorin rakennus edessä, kaverilta onneks joutaa 305 kansitautinen aihioksi mutta kyllähän tää 454sta huutaa ilmiselvästi
Autossa paikallaan ~1tkm ajettu rempattu th375 ja äkkiseltään katsottuna 12bolt persus, lukosta ei tietoa. Alla olevat slotit on jo käytännössä myyty ja tilalle tuleekin ruosteiset peltivanteet kuten tyyliin kuuluu
Tää ois myös tuuli ja takalasia vailla, että jos moisia tulee vastaan niin ilmotelkaa toki!
Tässä sit ois kuva koko komeudesta kun käytiin vetämässä jyväskylän poker run noin niinku sisäänajona 5v seisomisen jälkeen
'72 Brookwood STW "Sitsueison"
'72 Brookwood STW "Sitsueison"
Last edited by Camino79 on Sun Sep 03, 2017 5:45 pm, edited 2 times in total.
Re: -71 Bel Air STW "Sitsueison"
Noniin, nyt on yks 305nen purettu ja todettu että vedet päässeet pyttyyn ja ö.pohjaan joten no go ainakaan näin ensihätään...
Nyt kysely/varaus yhdestä 454sta päällä mutta äkkiä pitäs jotain keksiä
Ens vkloppuna emäntä on kaverinsa tsemppiporukassa idolsissa ja mä oon koiran kanssa kahdelleen ni ajatus oli notta jos menis porukoiden luo ja ottas tän nosturille ja tsiigailis vähän tarkemmin plus nappais ton "lainakoneen" pois
Nyt kysely/varaus yhdestä 454sta päällä mutta äkkiä pitäs jotain keksiä
Ens vkloppuna emäntä on kaverinsa tsemppiporukassa idolsissa ja mä oon koiran kanssa kahdelleen ni ajatus oli notta jos menis porukoiden luo ja ottas tän nosturille ja tsiigailis vähän tarkemmin plus nappais ton "lainakoneen" pois
Re: -71 Bel Air STW "Sitsueison"
Noniin, elikkäs sen verran on tilanteet kehittyneet että uus motti on haettu, eikä sit tosiaan tuu mikään kauheen ujo pata
454 vortecci hamstrattu ja ajatus on ahtaa sen verran että 600hp ja 1knm pitäs koneen persiestä saada pihalle
Oli ~1000km ajelu kun kaverille haettiin ryppis ja itelle tuo vortecci pitkin eteläistä suomea mutta loppu hyvin kaikki hyvin, vehkeet ehjänä tontille vaikka väsyttikin yöllä takasintullessa pirusti. Täytyy kyllä sanoa että haisulin konttikin meinas käydä ahtaaks ja takarenkaissa meinas karata ilmat yläpuolelle
454 vortecci hamstrattu ja ajatus on ahtaa sen verran että 600hp ja 1knm pitäs koneen persiestä saada pihalle
Oli ~1000km ajelu kun kaverille haettiin ryppis ja itelle tuo vortecci pitkin eteläistä suomea mutta loppu hyvin kaikki hyvin, vehkeet ehjänä tontille vaikka väsyttikin yöllä takasintullessa pirusti. Täytyy kyllä sanoa että haisulin konttikin meinas käydä ahtaaks ja takarenkaissa meinas karata ilmat yläpuolelle
Re: '72 Brookwood STW "Sitsueison"
Niijuu, otsikko tosiaan muutettu kun tarkistettiin vinillä auton oikea ikä ja malli
Re: -71 Bel Air STW "Sitsueison"
Camino79 wrote:454 vortecci hamstrattu ja ajatus on ahtaa sen verran että 600hp ja 1knm pitäs koneen persiestä saada pihalle
Kelpo tavoite! Millasella voimalinjalla tommonen vääntö painetaan tiehen?
Re: '72 Brookwood STW "Sitsueison"
Tällä hetkellä autossa kiinni th-375 aski eli käytännössä th-400nen mutta nelisatkussa isompi ulostuloakseli, että mennään sillä kunnes antautuu
Seuraavaksi sitten 4l80 jos ja kun aski sulaa ennen renkaita
Perä on omansa ja koska kyseisessä autossa on tehtaalta ollu HO400 sbc pannu niin on järeä (en muista varmaksi onko se nyt 8,5" 10bolt vai oliko peräti 8,75" 12bolt) ja sisältää ilmeisesti alkuperäsen kitkalukon joka ainakin siirrettäessä tuntu pitävän.
Rengas/vannekombo tulee olemaan 15" LEVEÄT peltivanteet ja vähän tsuumailin että eteen 255 öeveet ja taakse joko 295 tai 315 leveet töppöset. Eli pitäis olla kohtuu hyvännäkönen paketti noin ison auton alle
Jostainhan se repee jossain vaiheessa kuitenkin ni päivitellään komboa sitä mukaa kun tarvii, kardaani on varmaan ainoa mikä tulee hommattua vahvempi heti kättelyssä koska siitä tulee niin saatanan rumaa jälkeä kun tommonen reilu metrinen kanki menee rusetille ja hakkaa koko auton pohjan paskaks
Seuraavaksi sitten 4l80 jos ja kun aski sulaa ennen renkaita
Perä on omansa ja koska kyseisessä autossa on tehtaalta ollu HO400 sbc pannu niin on järeä (en muista varmaksi onko se nyt 8,5" 10bolt vai oliko peräti 8,75" 12bolt) ja sisältää ilmeisesti alkuperäsen kitkalukon joka ainakin siirrettäessä tuntu pitävän.
Rengas/vannekombo tulee olemaan 15" LEVEÄT peltivanteet ja vähän tsuumailin että eteen 255 öeveet ja taakse joko 295 tai 315 leveet töppöset. Eli pitäis olla kohtuu hyvännäkönen paketti noin ison auton alle
Jostainhan se repee jossain vaiheessa kuitenkin ni päivitellään komboa sitä mukaa kun tarvii, kardaani on varmaan ainoa mikä tulee hommattua vahvempi heti kättelyssä koska siitä tulee niin saatanan rumaa jälkeä kun tommonen reilu metrinen kanki menee rusetille ja hakkaa koko auton pohjan paskaks
Re: '72 Brookwood STW "Sitsueison"
Edistystä havaittavissa! Ja ennenkaikkea positiivista sellaista
Elikkäs kone on purettu ja ainoa vika koko koneessa oli että yks nokka oli romuna, muuten ei mitään hälyttävää, eli täydellinen aihio alkaa rakentamaan
Kyseessä L29 koodin motti eli mark VI 454 parhailla isokanavaisilla oval-port kansilla joten ainakaan tähän tietoon en ala kansia uusimaan, vaan laitoinkin jo mm. Pro streetille kyselyä että mitä mahtais noiden snurraus ja preppaus maksaa
Alakerta on 4-pulttinen joten kampiakselin ajattelin kanssa käyttää mutta kanget ja männät päivitän takokamppeiksi niin ei antaudu heti ensimmäisellä ahtokilolla??!!
Ensi viikolla lisää tiedusteluja ja osien kartoittamista rahoitusta keksiessä, kun sain tossa viime viikolla luvat uuden tallin rakentamisellekin niin se imee rahat aika hyvin tällä hetkellä
Elikkäs kone on purettu ja ainoa vika koko koneessa oli että yks nokka oli romuna, muuten ei mitään hälyttävää, eli täydellinen aihio alkaa rakentamaan
Kyseessä L29 koodin motti eli mark VI 454 parhailla isokanavaisilla oval-port kansilla joten ainakaan tähän tietoon en ala kansia uusimaan, vaan laitoinkin jo mm. Pro streetille kyselyä että mitä mahtais noiden snurraus ja preppaus maksaa
Alakerta on 4-pulttinen joten kampiakselin ajattelin kanssa käyttää mutta kanget ja männät päivitän takokamppeiksi niin ei antaudu heti ensimmäisellä ahtokilolla??!!
Ensi viikolla lisää tiedusteluja ja osien kartoittamista rahoitusta keksiessä, kun sain tossa viime viikolla luvat uuden tallin rakentamisellekin niin se imee rahat aika hyvin tällä hetkellä
Re: '72 Brookwood STW "Sitsueison"
Noni tää on äijä laite
Re: '72 Brookwood STW "Sitsueison"
Juu! Ulkonen habitus on ainakin varsin kyrväkäs Komee vetää Herjen plymarin kanssa parkkiin kuhan joskus saa tän liikkeelle
Re: '72 Brookwood STW "Sitsueison"
Camino79 wrote:Juu! Ulkonen habitus on ainakin varsin kyrväkäs Komee vetää Herjen plymarin kanssa parkkiin kuhan joskus saa tän liikkeelle
Asiaa.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 39 guests