Ruiskukitattu ja maalattu on kaikenlaista.. perus takapakkeja, kiehumisia kun ruiskuttelin liikaa ruiskukittiä kerralla, ohensin liian vähän maalia jne mut tuleepahan hionta tutuks taas sit vielä kun sanoo että toi "maalauskammio" on iha perseestä ni on tarpeeks tekosyitä huonolle jäljelle. No onpahan ruosteet sit torjuttu taas pariks vuodeks kun ton saa valmiiks. Tällä hetkellä välttävästi värissä on etupuskuri+sen yläpuolella oleva pelti, konepeitto ja takapuskuri. kuskin kylki on kitattu, ruiskukitattu ja melkein kokonaa vesihiottu. Jos sen maalais seuraavaks sitte..
Takapuskuri
Tää konepeittohan on se varaosa-autosta lähtösin oleva, minkä jo kertaalleen maalasin. Mut se oli ottanu varastoinnissa hittiä ja oli virheitäki aika paljo siellä täällä pohjatöissä. Tässä vesihiottu
Vieläkin jäi toi yläkuvassa oleva ongelmakohta näkyviin maalin alta mut välttää mulle
Kuskin kylkeä tehtynä
Maskia en ollu koskaa jaksanu fiksata, nyt maalasin tuohon tyyliin että on pelkästään vaakassa tota chromia ja merkin mustaksi, tuli ehkä ihan hyvän näkönen?
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Maalausta on jatkettu, koitin ohentaa reippaammin maalia kun tuntuu että aina vaan jää appelsiiniä.. No valuhan se huolella hioin mielestäni hyvin valumat pois ja vedin paksumpana maalin päälle. En sitte ollu hionu niitä valumia tarpeeks hyvin, kun jäivät näkymään uuden pintamaalin päälle. Noh ehkä joskus jaksaa vesihioda ja myllytellä ne pois. Tai sit ei. Apukuskin puoli onnistu suht helposti, ainut et pohjamaali kiehutti mystisesti jotain sieltä täältä..
Jäljellä olis vielä takaluukun ja katon maalaus niin olis kaikki värissä. Kaunis siitä ei kyllä todellakaan tule
Norjaan olis tarkotus lähteä lomalla niin dunasin tollasen alumiinisen boxin kattotelineiden väliin, että saa kamaa paremmin mukaan. Kansi aukeaa saranoilla ja tiivistekkin löytyy. Täytynee maalata tääkin mustaks ni ei pistä niin paljoa silmään.
Jäljellä olis vielä takaluukun ja katon maalaus niin olis kaikki värissä. Kaunis siitä ei kyllä todellakaan tule
Norjaan olis tarkotus lähteä lomalla niin dunasin tollasen alumiinisen boxin kattotelineiden väliin, että saa kamaa paremmin mukaan. Kansi aukeaa saranoilla ja tiivistekkin löytyy. Täytynee maalata tääkin mustaks ni ei pistä niin paljoa silmään.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nyt se olis maalissa. Takaluukun kanssa meni hermot ku meinas keittää joku siellä alla pohjamaalia maalatessa.. oha tuo nyt musta ainakin.
kattokoteloki on nyt maalissa ja mallattu paikoilleen. Kiinnikkeetkin on tehty, täytyy ne ruuvailla vielä kiinni
Hajos sit se tammikuussa ostettu akkukin, ei ottanu enää virtaa vastaan ollenkaan..
jännä ku kaminostaki meni just akku vähän samalla tavalla, tosin se oli vanhempi tapaus. Tän blazerin akun sain vaihdettua takuuseen uuteen.
kattokoteloki on nyt maalissa ja mallattu paikoilleen. Kiinnikkeetkin on tehty, täytyy ne ruuvailla vielä kiinni
Hajos sit se tammikuussa ostettu akkukin, ei ottanu enää virtaa vastaan ollenkaan..
jännä ku kaminostaki meni just akku vähän samalla tavalla, tosin se oli vanhempi tapaus. Tän blazerin akun sain vaihdettua takuuseen uuteen.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Hyvältähän se ainakin kuvissa näyttää
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Leimalla käytin, takajarrut piti säädellä ni meni uusintanäyttämällä läpi.
Sit lähdettii kahdeks viikoks norjaa ajelee. Toimi ihan jees, ainut et heti ekana päivänä viitasaarenkohdalla petti eturenkaasta runko ja mosahti koko rengas. Pikkuvararenkaalla ajeltii sitä kylää ympäri ni osu korjaamo kohdalle missä asu mamuperhe yläkerrassa. Tuli ukko vääntää uuden käytetyn renkaan alle. Hyvä palvelu! Täytyy vissii hommata nyt kierros uusia renkaita ku alkaa olee nii vanhat et lahoovat, vaikka ei ulospäin siltä näytäkkään. Toinen ongelma oli syylärin riittämättömyys, ilmeisesti tuo etanooli sen verran jäähdytti että ei käyny kuumana. Nyt bensalla ajaessa jyrkkiä mäkiä ylös alko lämmöt näyttää 210:tä ja motti alko pätkiä. Pätkiminen johtu omasta mokasta: vedin polttoaineen paluun suoraan pumpun imupuolelle, lämpeni bensa tosi kuumaksi. Onneks oli mukana uusia teräspunosletkuja mistä vedin paluupuolelle maskin taakke lenkin niin pätkimen loppu
Kaikkiaan tuli 5887km ajettua. Upeeta maisemaa kyllä toi norja täyteen. Tässä muutama kuva matkalta.
Sit lähdettii kahdeks viikoks norjaa ajelee. Toimi ihan jees, ainut et heti ekana päivänä viitasaarenkohdalla petti eturenkaasta runko ja mosahti koko rengas. Pikkuvararenkaalla ajeltii sitä kylää ympäri ni osu korjaamo kohdalle missä asu mamuperhe yläkerrassa. Tuli ukko vääntää uuden käytetyn renkaan alle. Hyvä palvelu! Täytyy vissii hommata nyt kierros uusia renkaita ku alkaa olee nii vanhat et lahoovat, vaikka ei ulospäin siltä näytäkkään. Toinen ongelma oli syylärin riittämättömyys, ilmeisesti tuo etanooli sen verran jäähdytti että ei käyny kuumana. Nyt bensalla ajaessa jyrkkiä mäkiä ylös alko lämmöt näyttää 210:tä ja motti alko pätkiä. Pätkiminen johtu omasta mokasta: vedin polttoaineen paluun suoraan pumpun imupuolelle, lämpeni bensa tosi kuumaksi. Onneks oli mukana uusia teräspunosletkuja mistä vedin paluupuolelle maskin taakke lenkin niin pätkimen loppu
Kaikkiaan tuli 5887km ajettua. Upeeta maisemaa kyllä toi norja täyteen. Tässä muutama kuva matkalta.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
No on kyllä ollu komeet maisemat!
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tässä muuten video tuosta meidän reissusta jos joku haluu kattella, autokin vilahtelee välillä kuvissa
https://www.youtube.com/watch?v=DWGTtOBS_3I
Öljyt vaihtelin heti reissun jälkeen ja tilailin jarrupalat, lambdan ja kytkimen painelaakerin ku seki alko pitää ulahtelua kylmänä(viimene kiinalaisesta kytkinsarjasta jäljelle jäänyt osa )
Tuo vakio lambda ei enää toiminu ennen reissuakaan kunnolla niin ajattelin pistää uuden sinne, vaikkei closed looppi käytössä olekkaan. Näkee blm tauluja sit kuitenki katella jos tekee säätöjä. Napsutuksellekkin täytys tehdä jotain, säätää ees preloadit ja kattoo väheniskö. Tekis mieli purkaa koko kone ja pestä jos se nakutus johtuu öljykanavista irtoavasta karstasta.. ainakin edellisistä nostajista löyty mustia paskakönttejä nostajien sisältä.
Sain vihdoin RST bensatankin alotettua. Kuvat olis piirretty ja sumppu jo duunattu, toki liittimien nipat täytys vielä hitsailla:
https://www.youtube.com/watch?v=DWGTtOBS_3I
Öljyt vaihtelin heti reissun jälkeen ja tilailin jarrupalat, lambdan ja kytkimen painelaakerin ku seki alko pitää ulahtelua kylmänä(viimene kiinalaisesta kytkinsarjasta jäljelle jäänyt osa )
Tuo vakio lambda ei enää toiminu ennen reissuakaan kunnolla niin ajattelin pistää uuden sinne, vaikkei closed looppi käytössä olekkaan. Näkee blm tauluja sit kuitenki katella jos tekee säätöjä. Napsutuksellekkin täytys tehdä jotain, säätää ees preloadit ja kattoo väheniskö. Tekis mieli purkaa koko kone ja pestä jos se nakutus johtuu öljykanavista irtoavasta karstasta.. ainakin edellisistä nostajista löyty mustia paskakönttejä nostajien sisältä.
Sain vihdoin RST bensatankin alotettua. Kuvat olis piirretty ja sumppu jo duunattu, toki liittimien nipat täytys vielä hitsailla:
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ooooo! Vitsi kun pääsis/ehtis ja ennenkaikkea viitsis lähteä kanssa tommoselle reissulle.... oon nyt kyl vähä (paljon) kateellinen
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Suosittelen
Aiemmin olin sillai et mieluummi rahat kiinni johku konkreettisee roinaan mut kyl noi siistit mestat vaa piristää mieltä
Aiemmin olin sillai et mieluummi rahat kiinni johku konkreettisee roinaan mut kyl noi siistit mestat vaa piristää mieltä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Jari H wrote:Jari H wrote:sbc350 wrote: Seuraava steppi on hommata 4.3 litrasen läppärunko
kun siinä on isommat suuttimet.
Monta läppärunkoa tarviit?
Eipä niitä sitten tähänhätään löytynyt kuin yksi, lopuilla varmaan heitetty vesilintua.
Vieläks sulla on toi?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests