1.6 vipusuhteen rullavipat saapu. Vielä kun ois aikaa vaihtaa kaikki rojut
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kovat pakkaset aina tuo ilmi huonot akut..
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Puuilostako hait? Siellä on ton näköisiä. Cadillacin akku kulki vectrankin kyydissä varmistamassa työmatkat, parina yönä oli käyttöä vaikka konepeltikin oli jäätyny kiinni, aukes kumminkin. Otin jemmasta toisen paremmalta tuntuneen akun ja sillä mennään toistaiseks.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
kaarlo kadett wrote:Puuilostako hait? Siellä on ton näköisiä. Cadillacin akku kulki vectrankin kyydissä varmistamassa työmatkat, parina yönä oli käyttöä vaikka konepeltikin oli jäätyny kiinni, aukes kumminkin. Otin jemmasta toisen paremmalta tuntuneen akun ja sillä mennään toistaiseks.
Joo köyhänä kävin sieltä hakemassa. Tosin omalla kokemuksella noi kalliimmat akut on yhtä lyhytikäisiä..
Luulinpa tässä että bensapumppu alko temppuilemaan ja hain uuden, mutta vika onkin ilmeisesti tuossa suht uudessa bensatankissa. Ei tuu bensaa pumpulle kunnolla. Mähän hitsasin siihen pohjaan uuden reilun kokosen lähdön. Samalla asiaa tutkaillessa huomasin että tankkihan vuotaa jostain pohjassa olevasta pistehitsistä. Liekkö se kehto siellä kiinni ollu sillä. Kai se on nyt paikattava jotenkin ja duunattava se rst tankki tähänkin niin loppuu pelleily..
hain uuden putsarinkin ja vähän e85 kestävää bensaletkua(ainakin speksien mukaan)
Vasemman puoleisestä pistehitsistä se kusee polttoaineet pihalle..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Otin tankin irti ja paikkasin sen. Oli muuten menny redlinen e85 lisäaineesta korkin tiiviste tankkiin, ilmeisesti jääny korkista pulloon ja kun oon kaatanu niin se on livahtanu täyttöputkeen. Saatto mennä myös lähdön eteen se tiiviste kun kerran ei tullu kunnolla kamaa tankista ennenkun hakkasin tankin pohjaa..
Tyhjensin tankin ja vedin täyteen hiilaria..
Migillä nööli päälle, testi vielä leaktesterillä ja paineilmalla..
Varmaan kyllä teen sen rst tankin kuitenkin..
Hain purkamolta mersun 942 bossin pumpun vermeineen kun ei noi bilsun mallit taida kestää.. pulttasin alle koko hoidon, ainakin testilenkillä pelas ok.
Alottelin tänään myös nokan vaihtoa, tai oikeestaan siivosin tallin paremmin että mahtuu työskentelemään. No sain mä nesteet ja syylärin poistettua.. huomenna jatkuu jos selkä antaa myöden..
Tyhjensin tankin ja vedin täyteen hiilaria..
Migillä nööli päälle, testi vielä leaktesterillä ja paineilmalla..
Varmaan kyllä teen sen rst tankin kuitenkin..
Hain purkamolta mersun 942 bossin pumpun vermeineen kun ei noi bilsun mallit taida kestää.. pulttasin alle koko hoidon, ainakin testilenkillä pelas ok.
Alottelin tänään myös nokan vaihtoa, tai oikeestaan siivosin tallin paremmin että mahtuu työskentelemään. No sain mä nesteet ja syylärin poistettua.. huomenna jatkuu jos selkä antaa myöden..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nokkahomma eteni.
Vesipumppu ja jakopäänkoppa purettu irti ilman öljypohjan irroitusta vaikka se tukeutuukin tohon jakopäänkoppaan
Uusi vippa vs vanha
Imusarja myös irroitettu
Vanha keppi ulkona. Mittailin niin siitä puuttuu noin kymppi nostoa uuteen verrattuna. Paikapaikoin näkyy kulumajälkiä mutta loppupelissä suht ok kuitenkin.
Jouduin AC:n jäähyn nostamaan tuolleen pystyyn että nokkakeppi mahtu ulos, eikä tarvinnu päästää myrkkyjä ulos.
Retrot työvalot
Nostajiin compin mössöä
Uusi nokka, nostajat, tikut ja vipat kiinni imusarjan kera
Jakopään vaihdoinkin viimekerralla
Jakopään koppa muljahti myös paikoilleen ilman löysyttämättä öljypohjaa, eikä tuntunu ees vuotavan kun laitoin mottisikaa väliin
Lähes nipussa
Ihan valmiista motista en sit kuvaa ottanutkaan. Sisäänajoin nokkaa uusilla öljyillä 20-minsaa ja vaihdoin öljyt ja suodattimen jälleen uusiin. Ei kyllä pidä nostajat yhtään meteliä ja tuli vähä hereämpi ottamaan kierroksiakin. Testilenkillä tuntu olevan vähän vetojakin lisää, ei hirveästi mutta huomaa kyllä. Varmasti vanhat jumittavat nostajat vei omansa pois parhaasta terästä myös. Täytyy huomenna säätää vielä sytkä kohdilleen ja säädellä vähän seoksia kun meni vähän laihalle tune.
Vesipumppu ja jakopäänkoppa purettu irti ilman öljypohjan irroitusta vaikka se tukeutuukin tohon jakopäänkoppaan
Uusi vippa vs vanha
Imusarja myös irroitettu
Vanha keppi ulkona. Mittailin niin siitä puuttuu noin kymppi nostoa uuteen verrattuna. Paikapaikoin näkyy kulumajälkiä mutta loppupelissä suht ok kuitenkin.
Jouduin AC:n jäähyn nostamaan tuolleen pystyyn että nokkakeppi mahtu ulos, eikä tarvinnu päästää myrkkyjä ulos.
Retrot työvalot
Nostajiin compin mössöä
Uusi nokka, nostajat, tikut ja vipat kiinni imusarjan kera
Jakopään vaihdoinkin viimekerralla
Jakopään koppa muljahti myös paikoilleen ilman löysyttämättä öljypohjaa, eikä tuntunu ees vuotavan kun laitoin mottisikaa väliin
Lähes nipussa
Ihan valmiista motista en sit kuvaa ottanutkaan. Sisäänajoin nokkaa uusilla öljyillä 20-minsaa ja vaihdoin öljyt ja suodattimen jälleen uusiin. Ei kyllä pidä nostajat yhtään meteliä ja tuli vähä hereämpi ottamaan kierroksiakin. Testilenkillä tuntu olevan vähän vetojakin lisää, ei hirveästi mutta huomaa kyllä. Varmasti vanhat jumittavat nostajat vei omansa pois parhaasta terästä myös. Täytyy huomenna säätää vielä sytkä kohdilleen ja säädellä vähän seoksia kun meni vähän laihalle tune.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Sytty säädetty.
Pelästyin jo, että syylärin ylälähtö on murtunu irti mutta vika olikin huonossa klemmarissa. Jostain syystä bensanpaineet heittelee edelleen eikä se puoli toimi kyllä kunnolla, siltä osin vielä tutkimukset jatkuu.
Ainiin ja sain vaihdettua jakoaskiin toimivan alipainekytkimen niin nyt kytkeytyy etusilta oikein päälle kun nelikon tökkää kepistä päälle.
Pelästyin jo, että syylärin ylälähtö on murtunu irti mutta vika olikin huonossa klemmarissa. Jostain syystä bensanpaineet heittelee edelleen eikä se puoli toimi kyllä kunnolla, siltä osin vielä tutkimukset jatkuu.
Ainiin ja sain vaihdettua jakoaskiin toimivan alipainekytkimen niin nyt kytkeytyy etusilta oikein päälle kun nelikon tökkää kepistä päälle.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Viime viikolla tuli vaihdettua läppärunko vähän timminpään versioon, olikin akselissa jo tosi paljon klappia. Pikkasen toimii sulavammin nyt pintakaasulla. Joutukäynti jäi vielä vähän korkealle, pitänee säädellä. Ilmeisesti läpät on vielä liian auki ja IAC ei pääse niin pienelle että olis alle 1000rpm kiekat. Tuossakin nyt vaihdetussakin läppärungossa on vähän jumitusta jos läpät säätää liian pienelle, jäävät hiukan jumiin kiinni asentoon ja eivät mene aina aivan yhtä paljon kiinni(tps arvo eri kun päästää kaasun pois). Täytys vissii hommata jostain oikeesti hyvä läppärunko, vaikka tässä nyt vaihdetussa ei olekkaan puolta senttiä väljää kuitenkaan. Holleyn setti olis kiinnostava mut hintalappu on aika suolanen
Alotin äänenvaimentajan duunailunkin, vanhassa on ollu jo tovin reijän alkua alareunassa. Tuleepahan päivitettyä putkikin nyt sitten 3" takaata katille asti. Seuraavassa vaiheessa sitten 3" katti jostain ja ehkä putket pakosarjoilta katille uusiks rosterista
Apinoin sisukset tuohon änkkäriin flowmasterista, hiukan soveltaen, toivattavasti ei tule liian kovat metelit. Päädyt on 3mm rosterista, vaippa 1.5mm ja sisällä olevat väliseinät 1.5mm. Osat painaa kilon enemmän kuin flowmasterin vastaava pönttö, ainut et tämä tais olla vähän pidempi.
Tulpatkin tuli taas vaihdettua, olihan niillä jo ajettukkin ja aika loppuhan ne oli.
Lopuksi parit kuvat talven ajeluilta
Alotin äänenvaimentajan duunailunkin, vanhassa on ollu jo tovin reijän alkua alareunassa. Tuleepahan päivitettyä putkikin nyt sitten 3" takaata katille asti. Seuraavassa vaiheessa sitten 3" katti jostain ja ehkä putket pakosarjoilta katille uusiks rosterista
Apinoin sisukset tuohon änkkäriin flowmasterista, hiukan soveltaen, toivattavasti ei tule liian kovat metelit. Päädyt on 3mm rosterista, vaippa 1.5mm ja sisällä olevat väliseinät 1.5mm. Osat painaa kilon enemmän kuin flowmasterin vastaava pönttö, ainut et tämä tais olla vähän pidempi.
Tulpatkin tuli taas vaihdettua, olihan niillä jo ajettukkin ja aika loppuhan ne oli.
Lopuksi parit kuvat talven ajeluilta
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Näin asiasta nakkipataan ni ootko muuten tsekannu paljon orggisvanteissa on et? Kun ite mallasin caminon alta 0-etllä olevaa vannetta samalla kun etupää oli levällään ni näyttäs aika härskisti tulevan ulos
Ni jos vähän ens talvelle korottas, laittas noi 0-et sirkkeliterät alle 31"lla mutikoilla joihin sit kaverilla ampus kuorma-autonastat ni vois tulla aika mellevän näkönen ja pitäs pitoakin riittää
Ni jos vähän ens talvelle korottas, laittas noi 0-et sirkkeliterät alle 31"lla mutikoilla joihin sit kaverilla ampus kuorma-autonastat ni vois tulla aika mellevän näkönen ja pitäs pitoakin riittää
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Blazerin vakiot peltivanteet vie aika pirusti sisäänpäin, omassa caminossa ei mahtunu takana ees pyörimään kun hankas runkoon. Saat melkoset levikkeet laittaa
Mulla alkaa noi kesärenkaat olemaan niin kovat et pitäs päivittää, maksais saman hommata 17" tai 15" renkaat, hommais vaan jostai 17" vanteet. Ne tosin tuppaa maksamaan rahaa..
Mulla alkaa noi kesärenkaat olemaan niin kovat et pitäs päivittää, maksais saman hommata 17" tai 15" renkaat, hommais vaan jostai 17" vanteet. Ne tosin tuppaa maksamaan rahaa..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests