Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Ford Falcon STW '69
Meinaatko tasasella ohjuripyörällä painaa tuosta uran puolelta moniurahihnaa?
Re: Ford Falcon STW '69
Pasikiainen wrote:Meinaatko tasasella ohjuripyörällä painaa tuosta uran puolelta moniurahihnaa?
Sileälle puolelle tässä vissiin oli tarkotus? Kuvassa käsittääkseni vaan havainnollistava sijoitus eikä hihnaa ole vaan otettu pois päältä?
Ot: onhan noita sileitä rullia käytetty iät ja ajat hihnan hammastetulla puolella, tänään viimeks vw transporter t4 1,9td ni siinäkin on
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tottakai siis hihna kiertää rullan alta ja sileältä puolelta. Eihän tuo muuten auta saamaan lisää kosketuspinta-alaa, ja siis se tosiaan oli vaan havainnollistava kuva minne se rulla mahollisesti sijoittuu. Kävin tallilla nopsaa, löyty rulla ni en jaksanu alkaa yhen kuvan takia purkamaan hihnoja pois yms Eikä mulla oo pitempiäkää hihnoja niin pitää tehä eka korvakko, katkasta yks vanha hihna, mitata pituus ja tilata uus. Sit asentaa kaikki kerralla.
Mut tosiaan jos se hihna kiertäs vesipumpulta ton rullan alta ja nousis heti ylöspäin ton laturin hihnapyörän ympäri niin sillä sais aika helposti sen puolikkaan hihnapyörän verran kosketusta. Pitää vielä tehessä zoomailla tuota laturin kiristystä ja sitä ku toi laturi liikkuu siinä, että mihin sen sais parhaiten sijotettua. Suoraan laturin hihnapyörän alle ja karmee lenkki ni sais ainaki semmosen otteen ettei luista
Mut tosiaan jos se hihna kiertäs vesipumpulta ton rullan alta ja nousis heti ylöspäin ton laturin hihnapyörän ympäri niin sillä sais aika helposti sen puolikkaan hihnapyörän verran kosketusta. Pitää vielä tehessä zoomailla tuota laturin kiristystä ja sitä ku toi laturi liikkuu siinä, että mihin sen sais parhaiten sijotettua. Suoraan laturin hihnapyörän alle ja karmee lenkki ni sais ainaki semmosen otteen ettei luista
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Ford Falcon STW '69
Niiinniin. Ite en oo ikuna nähny et tollai päin ku kuvassa. omaakin järkee olis tietty voinu käyttää. piis out.
Re: Ford Falcon STW '69
Seuraavaks flame throwerit putkiin niin lähtee lumet
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Pasi, mä oon ite kans yhtä nollat taulussa koko ajan.
Nuo flamethrowerit olis kätevät kans pitämään noita premiumpaskoja vähän kauempana takapuskurista.
Ja sit asiaa vielä. Nakkelin eilen loppujen ovien tiivisteet. Ne meniki tosi nopeeta ku vähän limittäin asenteli, eli ku liima kuivu ni putsas teki muita välillä. Kyllä se paljo hiljensi ylimääräsiä ääniä sisälle. Eikä tuu enää vinka sisälle, vielä vaa takaluukkuun tarvis uusia tiiviste mut josko senki kesällä laittais.
Nuo flamethrowerit olis kätevät kans pitämään noita premiumpaskoja vähän kauempana takapuskurista.
Ja sit asiaa vielä. Nakkelin eilen loppujen ovien tiivisteet. Ne meniki tosi nopeeta ku vähän limittäin asenteli, eli ku liima kuivu ni putsas teki muita välillä. Kyllä se paljo hiljensi ylimääräsiä ääniä sisälle. Eikä tuu enää vinka sisälle, vielä vaa takaluukkuun tarvis uusia tiiviste mut josko senki kesällä laittais.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Kaupassa käydessä huomasin et oli vähä viturallee takaovien tiivisteet painunu Hätäsee painasin teipillä pystyyn mut hokasin illalla et saa nähä tarttuuko liian tiukkaan tuo maalarinteippi, ku tarttu näköjää pakkasessa peltiinki ku tauti. No kulmien kumivaluihin oli tarttunu aika tiukasti, just ja just lähti irti ilman et repi mukana.. Tein sitte tallissa ajan kanssa tukiteipistön, kuskinpuolella pitää vaa pystyssä kiinni laitettaessa (muuten painu korissa olevan kulman takia vaa alaspäin kasaan) ja apparin puolella etukulman etureuna otti vähän peltisaumassa olevaan nauhaan/peltiin ja taipu sisään ja koko etukulma oli ihan rutussa ja mytyssä. Tein siihen etupuolelle teipillä tuen ja se ei enää tarttunu siihen saumanauhaan; plus sama ylälaidalle mikä tuli kuskinpuolellekki.
Tossa painuneet tiivisteet:
Tossa näkyy toi saumanauha ja siinä oleva tiivistepellin alareuna mikä paino tiivisteet alas
Ja tässä nämä patentit mitä virittelin. Tein ne sillee et ne ei vedätä tiivistettä liikaa vaan pelkästään tukee, ja tsekkasin et kiinnilaitettaessa teipit löystyy niin että ne pääsee ton korin mukaan muotoutumaan eikä ton teipin. Nää saa toistaseks olla tuossa, katotaa keväämmällä tarviko noita ovia vielä säätää. Tai apparinpuolelta sen etureunan takia lähinnä.
Ja tossa taas kuva koko autosta, kuitenki kiva nähä aina miltä se koko vehje näyttää.
Tossa painuneet tiivisteet:
Tossa näkyy toi saumanauha ja siinä oleva tiivistepellin alareuna mikä paino tiivisteet alas
Ja tässä nämä patentit mitä virittelin. Tein ne sillee et ne ei vedätä tiivistettä liikaa vaan pelkästään tukee, ja tsekkasin et kiinnilaitettaessa teipit löystyy niin että ne pääsee ton korin mukaan muotoutumaan eikä ton teipin. Nää saa toistaseks olla tuossa, katotaa keväämmällä tarviko noita ovia vielä säätää. Tai apparinpuolelta sen etureunan takia lähinnä.
Ja tossa taas kuva koko autosta, kuitenki kiva nähä aina miltä se koko vehje näyttää.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Niin ja sitä lisärulla systeemiä meinasin alotella nyt mutta oli tallissa ukilla kaverisa Mersu rassuun alla. Hokasin kyl samalla et se rullan laakerin reikä on 17mm, niin en mä ois voinu tehäkkää paljoo mitään periaatteessa Pitää Pultista hakee siihen pultti ja mutsku ni saa alotella tässä joskus sitäki.
Re: Ford Falcon STW '69
Se on muuten ihan fakta että tarviketiivisteet ei yleensäottaen ikinä istu kunnolla ennenkun ne on saanu oikeaan asentoon ja ovet kii vaikka vuodeks
Tossa sain kuulla ihan professionaali jätkältä että ihan sama kenen valmistajan uudet tiipparit on mutta jos ei oo alkuperäset niin ei istu... kokemusta itelläkin noista caminon tiippareista ja ko. Henkilöllä ~kymmenkunnasta eri autosta, siks yrittäny esmes piilojameksista keräillä aina hyvät tiipparit talteen kun istuvat sitten huomattavasti paremmin ku tarvikemallit
Tossa sain kuulla ihan professionaali jätkältä että ihan sama kenen valmistajan uudet tiipparit on mutta jos ei oo alkuperäset niin ei istu... kokemusta itelläkin noista caminon tiippareista ja ko. Henkilöllä ~kymmenkunnasta eri autosta, siks yrittäny esmes piilojameksista keräillä aina hyvät tiipparit talteen kun istuvat sitten huomattavasti paremmin ku tarvikemallit
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Joo, näinhän se varmasti on. Onneks vielä sai autokohtaset tiivisteet, paremmat nuo varmasti on ku tehä metritavarasta. Muuten nuo kyllä istuu ihan hyvin, etuovissa ei oo mitää valittamista ja oli sopivan mittaset. Takaovissa oli vähän liian pitkät mutta ne sai häivyteltyä noihin karmien kouruihin. Oli kyllä todellakin kannattava ostos, melu väheni ihan älyttömästi eikä tule enää viima sisälle. Se ei mm reumasairauksia sairastavalle oo yhtään mukava tunne.
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 4 guests