Alotetaan nyt pien muotonen projekti topikki tälle ikuisuus projektille, jonka työstö on vasta alussa...
Elikkäs tarkotus ois tuosta pitkäkatto pakusta tehdä kunnon luotettava käyttöpeli vuosiksi eteenpäin ja jos hyvältä vaikuttaa on pieniä kustomointisuunnitelmiakin tuon varalle kertynyt..
Tekniikkana löytyy peruskauraa: 302 kaasarilla ja AOD, perästä ei sen enenpää tietoa kuin että hiljainen se on ja kulutus pyysyy maissa.. Runko ja kori suhteellisen hyvässä kunnossa, kauniiksi ei voi väittää, muttei liiemmin ruostettakaan näy.
Alkuun pitää vähän alipaineita fiksailla, perälaudan sähköjä katsella kuntoon ja sen jälkee katsella katsastuskuntoon sekä änkeä jotakuinki mittava kasa nurkissa pyöriviä soittimia tuon konttoriin...
Kopyn romun kierrätystä..
Kopyn romun kierrätystä..
Last edited by Kopy on Mon Apr 29, 2013 9:41 pm, edited 1 time in total.
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: "Baby Blue" Ford LTD Crown Victoria 1985
pari fotoa..
...näyttää siistimmältä kuin on.. Kyljet on täynnään paikkamaalauksia, perälauta on mallia räikeä (sitä saa tulla kruisingeissa (jos satun vahingossa tällä olemaan liikkeellä) koristelemaan, omat tussit plussaa! ) Talvirenkaissa pintaa muttei pitoa ja kaikki nastat katki.. kesä kumit on sentään nätit ja niissä on miltei uuden veroiset vanteet, muttei niissä pintaa ole.. Sisusta on suht kunnossa, kylläkin alkaen mallin halvat, mutta kestävät kankaat. Kojelaudan päällinen on (mahdollisesti jopa aidon) rotan järsimä.
Historiasta on sen verran tietoa, että kyseessä on pohjanmaalaisen merikapteenin Ameriikasta itse valkkaama yksilö. Sen jälkeen päätynyt jonkin sikäläisen harrasteporukan tallin pihalle muutamaksi vuodeksi luovuttaakseen tekniikan johonkin työnalla olleeseen projektiin, jota ennen sen on vanhempi harrastaja pelastanut itselleen, laittanut kuntoon. Minkä jälkeen se on ollut 1-? omistajalla samalla suunnalla ennen siirtymistä etelään, minun armoille...
...näyttää siistimmältä kuin on.. Kyljet on täynnään paikkamaalauksia, perälauta on mallia räikeä (sitä saa tulla kruisingeissa (jos satun vahingossa tällä olemaan liikkeellä) koristelemaan, omat tussit plussaa! ) Talvirenkaissa pintaa muttei pitoa ja kaikki nastat katki.. kesä kumit on sentään nätit ja niissä on miltei uuden veroiset vanteet, muttei niissä pintaa ole.. Sisusta on suht kunnossa, kylläkin alkaen mallin halvat, mutta kestävät kankaat. Kojelaudan päällinen on (mahdollisesti jopa aidon) rotan järsimä.
Historiasta on sen verran tietoa, että kyseessä on pohjanmaalaisen merikapteenin Ameriikasta itse valkkaama yksilö. Sen jälkeen päätynyt jonkin sikäläisen harrasteporukan tallin pihalle muutamaksi vuodeksi luovuttaakseen tekniikan johonkin työnalla olleeseen projektiin, jota ennen sen on vanhempi harrastaja pelastanut itselleen, laittanut kuntoon. Minkä jälkeen se on ollut 1-? omistajalla samalla suunnalla ennen siirtymistä etelään, minun armoille...
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: "Baby Blue" Ford LTD Crown Victoria 1985
Ei itseasiassa liity tähän projektiin, mutten vielä viitsi tehdä uutta topikkia tästä ennen kuin saan koko malmikasan tassuihin.. Mutta innostus aikas pilvissä kun postista löytyi tälläinen paketti ameriikan masalta...
sen verran voin vihjata suunnitelmia, että nuo eivät ole tulossa kaksi- tai kolmepyöräiseen...
sen verran voin vihjata suunnitelmia, että nuo eivät ole tulossa kaksi- tai kolmepyöräiseen...
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: "Baby Blue" Ford LTD Crown Victoria 1985
Akkua herätelty ja pienellä koeajolla käyty talven jäljiltä.. perä mahdollisesti "vähän" mölisee, mutta jos akku pitää virtansa, niin eiköhän tällä kruisaamaan uskaltaudu ja ens viikon työmatkat nilkuta.
Pikku-Kalleltakin tuli laatikollinen roinaa (Kiitokset niistä!), jos niitäkin ehtisi joskus käydä läpi..
Tuli juuri mielenkiintoinen soitto: uusi harrastelaite olisi noutovalmis.. Nyt pitäisi mahdollisimman pian löytää ostaja Plymolle..! (Any help is accepted! )
Pikku-Kalleltakin tuli laatikollinen roinaa (Kiitokset niistä!), jos niitäkin ehtisi joskus käydä läpi..
Tuli juuri mielenkiintoinen soitto: uusi harrastelaite olisi noutovalmis.. Nyt pitäisi mahdollisimman pian löytää ostaja Plymolle..! (Any help is accepted! )
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Iskipä tuossa viime viikolla totaalinen kyllästyminen Baby Blue'hun (tuulilasin liimaus vuosi, oven tiiviste vuosi, takaluukun lukko mekanismissa ei toiminut oikestaan mikään, takalasin moottorit puuttuivat, ostamani moniurahihna oli liian pitkä, jne.. kaikkea, mitä ei päivittäisessä käyttöautossa juurikaan arvosta..) ja päätin samantien pistää koko paletin uusiksi ja vaihtaa kaikki omat autoni toisiin..
Käyttöautoksi päädyin valitsemaan '89 T-birdin
pintaruskeaa vähän siellä täällä, mutta tekniikka kunnossa, pahimmiten inssiä haittaavat ruvet fiksailtu ja muutenkin passeli päivittäiskäyttöön.. Jossain välissä voisi tuota alkaa täyttämään Bimmeristä jääneillä audiolaitteilla, jahka saa hommattua soitinadapterin, äänieristettä ja kilometrin johtoja...
Viime kesän kruisailureki, Plymouth, ehti jo useamman kuukaudenkin olemaan myynnissä, mutta kun ei käteisostajaa löytynyt, niin päädyin sitten vaihtamaan sen väliaikaiseen harrastepeliin. Täksi valikoitui '90 Chevy Pickis
Jokunen vuosi sitten Pomonasta jotakuinkin tässä kuosissa Suomeen rahdattu kustom. Suomessa uudelleen maalattu, takarunko lovettu antamaan lisää joustovaraa, laatikko läpikäyty, jne... Tekniikkana (jonkin pajan ainakin leimaama) 454 Vortec ja TH700. Lähtökohtana ollut Cheyenne, eli ulkonäöstä huolimatta täysin varustelematon työjuhta. Sisusta perus California tyyliin melkoisen auringon polttama. Sisustan uusimalla, maalipintaa siistimällä, jne, tämähän saattaisi vaikka näyttelyesine... mutta itsellä on intressit hieman toisaalla, joten omana suunnitelmana on uusia pari vuotta sitten kylmentynyt leima, ajella kunnes vaimon Buick on korjattu ja sitten kaupata uuteen kotiin..
Huomiseksi olisi katsariaika varattuna mutta hieman huolestuttaa etenkin jarrujen kunto, tuntuu kuin kupla olisi jonnekkin eksynyt, muttei ole aikaa eikä paikkaa tähän hätään alkaa tutkia... Lisäksi ohjauskin puoltaa aika kohtalaisesti..
Käyttöautoksi päädyin valitsemaan '89 T-birdin
pintaruskeaa vähän siellä täällä, mutta tekniikka kunnossa, pahimmiten inssiä haittaavat ruvet fiksailtu ja muutenkin passeli päivittäiskäyttöön.. Jossain välissä voisi tuota alkaa täyttämään Bimmeristä jääneillä audiolaitteilla, jahka saa hommattua soitinadapterin, äänieristettä ja kilometrin johtoja...
Viime kesän kruisailureki, Plymouth, ehti jo useamman kuukaudenkin olemaan myynnissä, mutta kun ei käteisostajaa löytynyt, niin päädyin sitten vaihtamaan sen väliaikaiseen harrastepeliin. Täksi valikoitui '90 Chevy Pickis
Jokunen vuosi sitten Pomonasta jotakuinkin tässä kuosissa Suomeen rahdattu kustom. Suomessa uudelleen maalattu, takarunko lovettu antamaan lisää joustovaraa, laatikko läpikäyty, jne... Tekniikkana (jonkin pajan ainakin leimaama) 454 Vortec ja TH700. Lähtökohtana ollut Cheyenne, eli ulkonäöstä huolimatta täysin varustelematon työjuhta. Sisusta perus California tyyliin melkoisen auringon polttama. Sisustan uusimalla, maalipintaa siistimällä, jne, tämähän saattaisi vaikka näyttelyesine... mutta itsellä on intressit hieman toisaalla, joten omana suunnitelmana on uusia pari vuotta sitten kylmentynyt leima, ajella kunnes vaimon Buick on korjattu ja sitten kaupata uuteen kotiin..
Huomiseksi olisi katsariaika varattuna mutta hieman huolestuttaa etenkin jarrujen kunto, tuntuu kuin kupla olisi jonnekkin eksynyt, muttei ole aikaa eikä paikkaa tähän hätään alkaa tutkia... Lisäksi ohjauskin puoltaa aika kohtalaisesti..
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Komeen näkönen pikappi
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Mielenkiintosesti vetäsit paletin uusiks, ei paha! Tommosella T-Birdillä oon ajanu pari kertaa pippaloihin n. 200 kilsaa suuntaasa ja ihan kiva peli on ajella, remmi-koneessa oli vielä tehojaki aika lupsakasti. Pikkari on munki mielestä komee, onnee leimalle.
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Tuli tänään tää nähtyä livenä, hieno laite!
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Tarkkaa kun kattoo: siirtolaput
Eli ei tullu leimaa, ei onneks mitään isoa vaivaa, mutta paljon kaikkea pientä... jarruissa kaikennäköistä ja lisäksi toinen pissapojan suutin tukossa ja liian vähän kuormalenkkejä...
Eli ei tullu leimaa, ei onneks mitään isoa vaivaa, mutta paljon kaikkea pientä... jarruissa kaikennäköistä ja lisäksi toinen pissapojan suutin tukossa ja liian vähän kuormalenkkejä...
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
...jaahans...
seuraavaksi saakin vaimon Buick painua.... seuraavalle omistajalleen..
Ei taidot riittäneet alkamaan sen hitsausta ja nyt meinaa talous kestää sen maksamista.. mutta kun oon alottanu, ni kyllähän siihen leima pitää saada! Sen jälkeen ei nappaa enää..
Tulihan siitä talven aikana venakopat auottua, jakopää tarkastettua, vesipumppu vaihdettua, peltisarja kirottua, jne, jne.... ettei ainakaan tekniikkaansa häpeä, mutta haperoa piisaa...
On muuten yllättävän pirteä tuo Oldsin 2.3 tuplanokkaisena nuin pienessä kevyessä kopassa, tuli viime kesänä härnättyä tosissaa jotain Audi-miestä A(S?)3:n kanssa, ja kun se vihdoin otti haasteen vastaan, ei Audissa kiihtyvyys piisannutkaan..
Jos jotakuta hitsaustaitoista kiinnostaa kakkoskiesiksi tuollainen pieni ja pirteä, mutta tilava ja vähäkulutuksinen vähän erillainen lulla, niin YV:llä siitä lisää...
Pickiksenkin pistin jo myyntiin... mutta eiköhän sekin pidä vielä leimata ennen kuin alkaa todellista kiinnostusta löytyä...
On varsin hilpeää soitella varaosaliikkeeseen, että "tarvitsen GM pick-upiin jarrupalat, kasipulttinen.. MUTTA mallia en tiedä, vuosimallia en tiedä, en tiedä onko HD- vai katukäyttöön........ ja sitten vielä EHKÄ työsylinterit taakse..." Kun edes ehtisi käymään kurkkaamassa sisältöä niin jotain edes tietäisi... onneksi vielä ei ole kiire...
seuraavaksi saakin vaimon Buick painua.... seuraavalle omistajalleen..
Ei taidot riittäneet alkamaan sen hitsausta ja nyt meinaa talous kestää sen maksamista.. mutta kun oon alottanu, ni kyllähän siihen leima pitää saada! Sen jälkeen ei nappaa enää..
Tulihan siitä talven aikana venakopat auottua, jakopää tarkastettua, vesipumppu vaihdettua, peltisarja kirottua, jne, jne.... ettei ainakaan tekniikkaansa häpeä, mutta haperoa piisaa...
On muuten yllättävän pirteä tuo Oldsin 2.3 tuplanokkaisena nuin pienessä kevyessä kopassa, tuli viime kesänä härnättyä tosissaa jotain Audi-miestä A(S?)3:n kanssa, ja kun se vihdoin otti haasteen vastaan, ei Audissa kiihtyvyys piisannutkaan..
Jos jotakuta hitsaustaitoista kiinnostaa kakkoskiesiksi tuollainen pieni ja pirteä, mutta tilava ja vähäkulutuksinen vähän erillainen lulla, niin YV:llä siitä lisää...
Pickiksenkin pistin jo myyntiin... mutta eiköhän sekin pidä vielä leimata ennen kuin alkaa todellista kiinnostusta löytyä...
On varsin hilpeää soitella varaosaliikkeeseen, että "tarvitsen GM pick-upiin jarrupalat, kasipulttinen.. MUTTA mallia en tiedä, vuosimallia en tiedä, en tiedä onko HD- vai katukäyttöön........ ja sitten vielä EHKÄ työsylinterit taakse..." Kun edes ehtisi käymään kurkkaamassa sisältöä niin jotain edes tietäisi... onneksi vielä ei ole kiire...
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 52 guests