Päivitelläänpä välillä.
Simpukka tuli vaihdettua toiseen samanlaiseen.
Vanhassa oli joku jumi kohta kun käänteli renkaasta. Lie vituiks kiritty joskus.
Simpukka irti
Vanhasta varsi irti. Oli muuten tiukassa.
Sitte uus simpukka sai väriä niskaan.
Sit piti askarrella ö-pohjaa moottoriin.
C-koriseen pitää tehdä apusimpukalle tilaa.
Pala org pohjasta
Lisää peltiä ja sähkölinnunkakkaa.
Plymouth Fury -65 "Komposti"
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
Sitten päästään aiheeseen Moottori.
Tuli haettua romu koneistamolta.
Elikkäs listaa mitä moottorille on tehty.
Poraus ja Hoonaus stressilevyillä 4,375 kokoon.
Kampiakseli kaikkien kaulojen hionta, vastapainojen sorvaus ja tasapainotus.
Runkolinjan hoonaus ja muutos Arp studeille.
Kiertokanget 440 Ly, yläpää muutettu uivaksi, alapää hoonattu Arp pultit.
Männät diamondin -12,5 dish mallit.
Nokkalaakerit vaihdettu ja sovitettu.
Laakeri ja männänrengas välykset sovitettu.
Lohkotasot ajettu 0-dekkiin.
Öljypuolelle lähtö isonnettu ja 1/2 tuumanen pick uppi.
Eli 400 lohko ja tilavuutta nyt 451 cid.
puristukset 9.29
452 rautakannet tasot oikastu. (nämä vaihtuu viimestään talvella aluihin)
T&F jouset
Nokaksi otin Summit 6401 mallin lähinnä bloweria silmälläpitäen.
saapahan nähdä mitenkä pelaa.
Imariks sama weiandi ja päälle 750 holley.
pakosarjat samat shortyt.
Ajellaan vaparina sisään sitten pumppua niskaan...
Ja kuvia olkaa hyvä...
Tuli haettua romu koneistamolta.
Elikkäs listaa mitä moottorille on tehty.
Poraus ja Hoonaus stressilevyillä 4,375 kokoon.
Kampiakseli kaikkien kaulojen hionta, vastapainojen sorvaus ja tasapainotus.
Runkolinjan hoonaus ja muutos Arp studeille.
Kiertokanget 440 Ly, yläpää muutettu uivaksi, alapää hoonattu Arp pultit.
Männät diamondin -12,5 dish mallit.
Nokkalaakerit vaihdettu ja sovitettu.
Laakeri ja männänrengas välykset sovitettu.
Lohkotasot ajettu 0-dekkiin.
Öljypuolelle lähtö isonnettu ja 1/2 tuumanen pick uppi.
Eli 400 lohko ja tilavuutta nyt 451 cid.
puristukset 9.29
452 rautakannet tasot oikastu. (nämä vaihtuu viimestään talvella aluihin)
T&F jouset
Nokaksi otin Summit 6401 mallin lähinnä bloweria silmälläpitäen.
saapahan nähdä mitenkä pelaa.
Imariks sama weiandi ja päälle 750 holley.
pakosarjat samat shortyt.
Ajellaan vaparina sisään sitten pumppua niskaan...
Ja kuvia olkaa hyvä...
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
Onko noi männät ylipaine/kaasu käyttöön tarkotetut? Näyttäis vaan kuvassa renkaat olevan melko ylhäällä.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
Jari H wrote:Onko noi männät ylipaine/kaasu käyttöön tarkotetut? Näyttäis vaan kuvassa renkaat olevan melko ylhäällä.
http://www.manciniracing.com/400415strokc.html
Tommoset noi mukit on.
Muistaakseni mukana tulleissa lapuissa oli että kestää ahtoa.
Ja tuskin tuo nykyinen ahti jaksaa niin paljo puhaltaa etteikö nuo kestäs.
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
Epäilemättä pikku paineilla ihan jees.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
Nyt on ilmaa myös etupäässä.
Vielä viimestelyt ja maalia niskaan.
Sitte moottoria kasattu sen verran että 5 mäntää meni koloihinsa.
6 pytyn alemmasta renkaasta lohkes sitte pala irti.
Tämä puristin pääsi samantien eläkkeelle kun lohkes tuo rengas.
Nyt jännätään saanko renkaan tilalle vai pitääkö tilata koko setti.
Asennuskartion tilasin ja pitäs tulla ens viikolla.
Vielä viimestelyt ja maalia niskaan.
Sitte moottoria kasattu sen verran että 5 mäntää meni koloihinsa.
6 pytyn alemmasta renkaasta lohkes sitte pala irti.
Tämä puristin pääsi samantien eläkkeelle kun lohkes tuo rengas.
Nyt jännätään saanko renkaan tilalle vai pitääkö tilata koko setti.
Asennuskartion tilasin ja pitäs tulla ens viikolla.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
Summitilta ainakin jtn total sealin settejä saa yhdellekin pytylle.
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/
Toi nyt tuli ekana vastaan, itsehän sää paremmin tiedät minkä kokoset renkaat sulle soveltuu.
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/
Toi nyt tuli ekana vastaan, itsehän sää paremmin tiedät minkä kokoset renkaat sulle soveltuu.
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
Pasikiainen wrote:Summitilta ainakin jtn total sealin settejä saa yhdellekin pytylle.
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/
Toi nyt tuli ekana vastaan, itsehän sää paremmin tiedät minkä kokoset renkaat sulle soveltuu.
Joo tommoset siellä on paikallaan.
Suomen maasta ois tulossa jo renkuli.
Ens viikon pe jos pääsis siirtolapuilla
cape fear meettiin.
Tai ainakii siihen pyritään.
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
Eipä päästy siirtolapuilla ajelemaan.
Ruettiin pe iltana ennen capea nokkaa ajamaan sisään ja hihnapyörässä ihme vapina.
Lyötiin pelit seis ja capeen kahtomaan muiden romuja ja kaljottelemaan.
Alkuviikosta tuli sitten kateltua mistä lieputus johtui.
Ei istunu hihnapyörä kunnolla dampperin päähän.
Dremeliä hihnapyörään ja johan alko istumaan.
Oiskohan ollu tiistai ku yritettiin alottaa nokan sisäänajo. Hei moduuli pimeenä. Eiku Mopar boxia kiinni ja sisäänajo käyntiin.
Kerettiin ajaa vajaa 10 min ja lämmöt liian kovat ja venakopat ja lootanjäähy kusi öljyä.(oli sähköflekti apuna mutta oli kaveri kytkeny pyörimään väärinpäin)
No ei muutaku pelit seis ja tuumaus tauko.
Tänään sitten kerkes sen verran paneutua asiaan että sai ajettua nokan sisäänajon loppuun.
Jonku 15 min tuli vielä huudatettua 2000-2500rpm vaihtelevilla kierroksilla.
Ölpät ja suodin tuli vaihdettua ja vähän pyöriteltyä sen jälkeen.
Vielä jäi kaikenlaista pikku näppäilyä koeajoa ja leimaa varten.
Tästä on hyvä jatkaa.
Ruettiin pe iltana ennen capea nokkaa ajamaan sisään ja hihnapyörässä ihme vapina.
Lyötiin pelit seis ja capeen kahtomaan muiden romuja ja kaljottelemaan.
Alkuviikosta tuli sitten kateltua mistä lieputus johtui.
Ei istunu hihnapyörä kunnolla dampperin päähän.
Dremeliä hihnapyörään ja johan alko istumaan.
Oiskohan ollu tiistai ku yritettiin alottaa nokan sisäänajo. Hei moduuli pimeenä. Eiku Mopar boxia kiinni ja sisäänajo käyntiin.
Kerettiin ajaa vajaa 10 min ja lämmöt liian kovat ja venakopat ja lootanjäähy kusi öljyä.(oli sähköflekti apuna mutta oli kaveri kytkeny pyörimään väärinpäin)
No ei muutaku pelit seis ja tuumaus tauko.
Tänään sitten kerkes sen verran paneutua asiaan että sai ajettua nokan sisäänajon loppuun.
Jonku 15 min tuli vielä huudatettua 2000-2500rpm vaihtelevilla kierroksilla.
Ölpät ja suodin tuli vaihdettua ja vähän pyöriteltyä sen jälkeen.
Vielä jäi kaikenlaista pikku näppäilyä koeajoa ja leimaa varten.
Tästä on hyvä jatkaa.
Re: Plymouth Fury -65 "Komposti"
No nyt on päästy jo vähän ajamaan testiä.
Shifteriä on säädetty jo monta kertaa mutta 3 vaihdetta ei meinaa löytyä, lisäks N päällä haluaa vielä olla pykälä pesässä.
No täytyy säätää vielä lisää...
Laajakaista lambda tuli ostettua kans.
Innovaten mtx-l. Jospa tuo helpottas säätämistä.
Mukavasti on vetoja vanhaan verrattuna.
Sorasuihkua tulee perässä niin pitkään kun uskaltaa pitää pedaalia lattiassa.
Ens viikolla jos sais pakosarjat tilkittyä ja loput pikku fiksailut tehtyä leimaamista varten...
Shifteriä on säädetty jo monta kertaa mutta 3 vaihdetta ei meinaa löytyä, lisäks N päällä haluaa vielä olla pykälä pesässä.
No täytyy säätää vielä lisää...
Laajakaista lambda tuli ostettua kans.
Innovaten mtx-l. Jospa tuo helpottas säätämistä.
Mukavasti on vetoja vanhaan verrattuna.
Sorasuihkua tulee perässä niin pitkään kun uskaltaa pitää pedaalia lattiassa.
Ens viikolla jos sais pakosarjat tilkittyä ja loput pikku fiksailut tehtyä leimaamista varten...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests