Kävin eilen naittamassa koneen ja laatikon taas toisiinsa ja jumppasin paketin keulille.
Tänään kävin muokkaamassa laatikkopalkin paremmaksi ja asentelin sen paikalleen.
Huomiselle oli suunnitelmissa jos vaikka sais kevään ekat savut koneesta, naapureitten iloksi tietysti avoimilla sarjoilla
78 malibu
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 4:26 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Otahan videota sitten taas äänimaailmasta, ja naapurien kiroamisesta
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
ja paskanmarjat, mitään saatu käymään vkonlopun aikana...
Eka unohdin ottaa vedet mukaan tallille (siellä ei siis oo vettä), sit meinasin että no kyllähän tuota hetken sit voi käytellä ihan ilman vesiäkin.
Eipä siinä, joku kun on tuon tallin vähän räjäyttäny täyteen tavaraa projekteista johtuen, niin koko lauantai meni vaan osien etsiskelyyn. Lähinnä pultit, prikat ja kaikenmaailman holkit hukassa.
Sain mä viiden tunnin aherruksen tuloksena (la+su) laturin ja tehostajan pumpun kii hihnoineen, pakosarjat kii, öljytikun paikoilleen muokattuna ja laturin+vesipumpun sähköt kii. Ei siis mitään mainittavaa edistymistä.
Nyt alko onneks loma, jotenka kaks päivää tehokasta aikaa auton kanssa tiedossa, jos vaikka tiistaina onnistuis se startti.
Sitten saakin keskittyä pakkaamiseen ja lähteä lomalle rentoutumaan. Saa vähän vaihtelua tähän autorakennustouhuihin
Eka unohdin ottaa vedet mukaan tallille (siellä ei siis oo vettä), sit meinasin että no kyllähän tuota hetken sit voi käytellä ihan ilman vesiäkin.
Eipä siinä, joku kun on tuon tallin vähän räjäyttäny täyteen tavaraa projekteista johtuen, niin koko lauantai meni vaan osien etsiskelyyn. Lähinnä pultit, prikat ja kaikenmaailman holkit hukassa.
Sain mä viiden tunnin aherruksen tuloksena (la+su) laturin ja tehostajan pumpun kii hihnoineen, pakosarjat kii, öljytikun paikoilleen muokattuna ja laturin+vesipumpun sähköt kii. Ei siis mitään mainittavaa edistymistä.
Nyt alko onneks loma, jotenka kaks päivää tehokasta aikaa auton kanssa tiedossa, jos vaikka tiistaina onnistuis se startti.
Sitten saakin keskittyä pakkaamiseen ja lähteä lomalle rentoutumaan. Saa vähän vaihtelua tähän autorakennustouhuihin
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Ei oo kerenny netin ihmeelliseen maailmaan paljon kummastelemaan ja kertoilemaan tarinoita, ollu kovaa vääntöä auton kanssa ja vielä kovempaa juoksua hameväen perässä kevään hormoonihuuman alettua
Mutta aktiivisimmat varmaan jo tietääkin, eli auto saatu välttävästi nippuun ja lahdessa käyty (omaa) kevätkautta availemassa huhtikuun kruisingeissa siirtolappujen voimin. Saatto jopa vähän kumikin sulaa lahden reissulla
Mutta ei niin paljon hyvää ettei jotain vastoinkäymisiäkin. Hain tarrat vehkeeseen perjantaina lahden reissua varten, ja jo tallista ulos ajaessa kuulin miten eturenkaat ottaa loksun kaariin kiinni. Tutkailin tilannetta ja etureunastahan ne raapi, vääntykin pirulaiset pikkasen. Vanhoissa loksuissa oli erilaiseksi muokattu nuo paikat, mutta aattelin että ei käännellä rattaita niin paljoo niin kyllä me ajamalla lahteen päästään näilläkin loksuilla
Lauantaina aika suoraan tallilta tankkaamaan ja siitä naiset takapenkille ja kaveri appariks, ekat (melkein jo legendaariset) liikennevalot niin hävis jarrut. Kirosin siinä että ei h*lvetti, tähänkö tää taas jäi, mutta nappasin line-lockin päälle ja testasin poljinta niin etuset pelaa. Ei muutakin locki päällä lahteen ja ajellaan vähän rauhallisemmin.
Matkalla testasin tota laatikkoa miten kolmonen menee tupaan, mutta rupes piirtää heti ku sai kakkosta tupaan niin se siitä sitten...
Sunnuntaina oli vielä lapuissa virtaa niin käytiin hameväen kanssa vähän jätskillä ja muuten vaan testailemassa. Pitojakin tuntu löytyvän kohtuullisesti jopa kakkosella niin testailin sitten tota laatikkoa. Kolmonen meni vielä rajottajallakin helposti tupaan, ei ollu enää "seinää" vastassa vaihdossa
Viime vkonloppuna korjailin takajarruja ja taas vaihteeks ne pelaa. Samalla käyttelin pukkien päällä niin huomasin että kaks tulpanpiuhaa oli sulanu sen verran että löivät läpi ihan solkenaan pitää tehdä uudet narut torstaina...
Mutta aktiivisimmat varmaan jo tietääkin, eli auto saatu välttävästi nippuun ja lahdessa käyty (omaa) kevätkautta availemassa huhtikuun kruisingeissa siirtolappujen voimin. Saatto jopa vähän kumikin sulaa lahden reissulla
Mutta ei niin paljon hyvää ettei jotain vastoinkäymisiäkin. Hain tarrat vehkeeseen perjantaina lahden reissua varten, ja jo tallista ulos ajaessa kuulin miten eturenkaat ottaa loksun kaariin kiinni. Tutkailin tilannetta ja etureunastahan ne raapi, vääntykin pirulaiset pikkasen. Vanhoissa loksuissa oli erilaiseksi muokattu nuo paikat, mutta aattelin että ei käännellä rattaita niin paljoo niin kyllä me ajamalla lahteen päästään näilläkin loksuilla
Lauantaina aika suoraan tallilta tankkaamaan ja siitä naiset takapenkille ja kaveri appariks, ekat (melkein jo legendaariset) liikennevalot niin hävis jarrut. Kirosin siinä että ei h*lvetti, tähänkö tää taas jäi, mutta nappasin line-lockin päälle ja testasin poljinta niin etuset pelaa. Ei muutakin locki päällä lahteen ja ajellaan vähän rauhallisemmin.
Matkalla testasin tota laatikkoa miten kolmonen menee tupaan, mutta rupes piirtää heti ku sai kakkosta tupaan niin se siitä sitten...
Sunnuntaina oli vielä lapuissa virtaa niin käytiin hameväen kanssa vähän jätskillä ja muuten vaan testailemassa. Pitojakin tuntu löytyvän kohtuullisesti jopa kakkosella niin testailin sitten tota laatikkoa. Kolmonen meni vielä rajottajallakin helposti tupaan, ei ollu enää "seinää" vastassa vaihdossa
Viime vkonloppuna korjailin takajarruja ja taas vaihteeks ne pelaa. Samalla käyttelin pukkien päällä niin huomasin että kaks tulpanpiuhaa oli sulanu sen verran että löivät läpi ihan solkenaan pitää tehdä uudet narut torstaina...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Kaks uutta sytkänarua tehty, etupyörän laakeri kirrattu, päästöt käyty mittaamaassa ja leima haettu eilen
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Tulossa vappu ajeluihin?
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
sbc350 wrote:Tulossa vappu ajeluihin?
Ei oikein tänään pääse kun on omalla kylällä naapurissa sen verta isot pippalot että tarttee käydä niitä juhlistamassa
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Kiikalassa käyty vehkeitä testailemassa. Kulku parani viimevuotisesta, mutta aika vois olla vielä parempikin.
Paras 60-feet 2.181 ja samassa vedossa paras ET 12,65. Paras loppunopeus 192,31km/h. Kaikki lopparit oli yli 190km/h, jotenka senkin perusteella aika vois olla parempi, pitänee jossain välissä päästä hieromaan tota alustaa ja jos sais slicksit alle niin ois toivoo saada lähtö tyydyttäväks.
Ekassa vedossa meinas iskee pieni paniikki, lähtö oli ok ja kakkoselta kolmoselle vaihtaessa vehkeet lakkas vastaamasta kaasuun. Säikähdin että mitä kilahti, lodju vaiko perä vai kone, mutta hetkestä toivuttua huomasin koneen käyvän ja kaiken sillä saralla olevan ok. Olikin onneksi vaan kaasuvaijerin kiinnike hajonnut vaijerin kuoresta. Parsin sen sitten nippareilla kasaan ja uutta vetoa perään...
Nyt vaan on sellasta ongelmaa että öölipaineet hävii jarruttaessa, huomaa jopa normaalissa katuajossa... Syy löytyy varppina öölipohjan sisältä, kunhan vaan sais inspiraatiota ruveta kampeemaan koneen taas ylös. Vedossa ja normaali ajossa sekä tyhjäkäynnillä paineet on kuitenkin aivan normaalit.
Paras 60-feet 2.181 ja samassa vedossa paras ET 12,65. Paras loppunopeus 192,31km/h. Kaikki lopparit oli yli 190km/h, jotenka senkin perusteella aika vois olla parempi, pitänee jossain välissä päästä hieromaan tota alustaa ja jos sais slicksit alle niin ois toivoo saada lähtö tyydyttäväks.
Ekassa vedossa meinas iskee pieni paniikki, lähtö oli ok ja kakkoselta kolmoselle vaihtaessa vehkeet lakkas vastaamasta kaasuun. Säikähdin että mitä kilahti, lodju vaiko perä vai kone, mutta hetkestä toivuttua huomasin koneen käyvän ja kaiken sillä saralla olevan ok. Olikin onneksi vaan kaasuvaijerin kiinnike hajonnut vaijerin kuoresta. Parsin sen sitten nippareilla kasaan ja uutta vetoa perään...
Nyt vaan on sellasta ongelmaa että öölipaineet hävii jarruttaessa, huomaa jopa normaalissa katuajossa... Syy löytyy varppina öölipohjan sisältä, kunhan vaan sais inspiraatiota ruveta kampeemaan koneen taas ylös. Vedossa ja normaali ajossa sekä tyhjäkäynnillä paineet on kuitenkin aivan normaalit.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Long time no see...
Pata ois kammettu ylös konehuoneesta ja käytetty öljypohja auki. Syy paineiden tippumiseen löyty öljysihdistä, oli päässyt löystymään ja hori ilmaa kovassa jarrutuksessa.
Oli vissiin jääny lukitteet laittamatta imusihdin kiinnityspulteista kun oon kasannu konetta, laitoin nyt lukitteet ja tekasin pultteihin lukituksen niin ei enää pääse pyörimään auki
Pata ois kammettu ylös konehuoneesta ja käytetty öljypohja auki. Syy paineiden tippumiseen löyty öljysihdistä, oli päässyt löystymään ja hori ilmaa kovassa jarrutuksessa.
Oli vissiin jääny lukitteet laittamatta imusihdin kiinnityspulteista kun oon kasannu konetta, laitoin nyt lukitteet ja tekasin pultteihin lukituksen niin ei enää pääse pyörimään auki
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Noni eli huomenna lahti cruisailemaan?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 12 guests