Viimeviikolla iltapuhteina vaihdoin kaksi nostajaa, kun tuo tosiaan nakutti kylmänä aika häiritsevästi. Kuskin puolelta kakkospytyn imupuolen nostaja jumitti pohjaan vaikka pesin sen öljystä ja liasta, mikä lie tullu. Noh kylmänakutus väheni huomattavasti mutta silti jäi vähän joutokäynniltä ryntäyttäessä nakua. Säädeltiin veetin kanssa ennakoita pienemmäks ja sekin siitä hiljeni. Winaldl näyttikin 1400rpm kohdalle 15kpl nakuja pikkulenkillä niin kyllähän siellä liikaa ennakkoa oli.
Vanha nostaja purettuna:
Veeti tutkii nakutuskarttaa:
Konepeittoakin sain tänään edistymään, spreillähän tuo etureuna oli vedetty ruosteen päälle. Vedin maalit pois ja puhalluspistoolilla alottelin ruostetta poistamaan, vielä jäi toinen puoli kesken.
Jossain tilanteissa kuuluu vieläkin terävä nakutus, täytyy ajella, logittaa winaldl:llä ja muutella ennakoita. Tuossa tosiaan nyt pohjalla ne 2.8:n vakiot kartat. Voi siellä ollu kyllä vieläkin jotain sanomista nostajissa, tekis mieli tilaa joku vielä tbi:n kanssa yhteen toimiva jytkympi nokka, kunhan lompsa taas elpyy kaikesta. Voi olla sekin, kun tuo kone oli seissy vuosia niin jotain karstaa alkanu liikkua öljykanavissa ja menee sitten tuonne nostajiin... noh aika näyttää
S-10 '88 Blazer 4x4
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mistä tohon biltsikan hiekkapuhaltimeen saa sopivaa hiekkaa? Pitää ilmeisesti olla tosi hienoa, itse erehdyin ostaa semmosta kohtuu hienoa mut on vähän sattumaa kuitenkin niin eihän sieltä tuu just mitään läpi.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Enpä tiiä, itellä on Sakolta aikoinaan tuotua xircon hiekkaa..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Pasikiainen wrote:Mistä tohon biltsikan hiekkapuhaltimeen saa sopivaa hiekkaa? Pitää ilmeisesti olla tosi hienoa, itse erehdyin ostaa semmosta kohtuu hienoa mut on vähän sattumaa kuitenkin niin eihän sieltä tuu just mitään läpi.
0.1-0.6mm kvartsihiekka ylivoimaisesti paras, mutta kvartsin kanssa oltava aina kunnollinen hengityssuojain, koska puhallettaessa pirstoutuu niin hienoksi tomuksi että puhkoo keuhkorakkulat jos ei oo kunnon suojaa. Itellä on ihan raitisilma-maski puhallushommiin.
Itelle tulee hienat kaverin kautta suoraan nilsiän kvartsilta ja sitä pystyy kyllä meidänkin kautta ottamaan kun minimierä oli muistaakseni 1200kg
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Vaihtelin tulpanjohdot ja puolan, tuntu pelaavan paremmin, ehkä nakutuskin pieneni? Jännästi vanhalla puolalla koneesta kuulu joutokäynnillä välillä pieni terävä kertaluonteinen NAK ääni n. minuutin/kahden välein. Vaihdoin puolan ja se hävisi? Liekkö sattumaa.. noh aika näyttää taas.
Puhalsin loput ruosteet konepeitosta ja vedin spruut pakkelia päälle
Puhalsin loput ruosteet konepeitosta ja vedin spruut pakkelia päälle
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Onko minkä firman spray-pakkeli? Ja onko oikeen ruiskulla vedettävää vai kilikalia? Ite miettiny monesti että kun ei enää oo ainakaa täältä löytyny mastonin spray-versiota?
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ihan purkki sprei minkä matkalla tallille tokmannilta löysin.. tais olla just mastoni.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ok, no täällä on vaan huonot valikoimat itekki aiemmin oon just mastonia käyttäny ja ihan tykänny ni sillä kysyin
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Vähä jääny päivittämättä tämä. Koitin maalata konepeittoa mutta ruisku antautu ja maalit oli jo sisässä. Noh en saanu sitä toimimaan niin kaadoin maalit euron robinhood ruiskuu ja suihkasin päälle. Roskia tuli ja appelssiini mut näkyypähä pari kohtaa mitä täytyy vielä kittailla et saa siistin.
Ruiskussa ei ollukka muuta vikaa kun liipasimen alta juntturi pyörinyt auki=ei antanu ilmaa kun juntturi rajoitti liipasimen liikettä..
Leimakin täytys saada tän kuun loppuun mennessä, eli kiirettä on. Tänään korjasin yhden koripuslan kun oli se pultin alla oleva prikka mädäntyny ja tippunu pois puslan alaosan kera. Noh pulttia aukastessa alkoi tietysti kotelon sisällä oleva joskus hitsattu mutteri pyörimään mukana. Jouduin tehdä pohjaan tarkistusluukun että sain nostettua katkastun pultin yläkautta pois. Hitsasin uuden prikan ja mutskun kotelon sisään ja laitoin varaosa-autosta ehjän kuppiprikan ja puslan alapuolikkaan paikalleen uuden m12 pultin kera. Hitsasin vielä tarkistusluukun kiinni ja vedin ruosteenestomaalia päälle.
Valojen toiminnan tarkastin ja käsijarrun kiristin. Ei kait tuossa paljoo muuta oo sitten kun yrittää leimalle viiä
Ruiskussa ei ollukka muuta vikaa kun liipasimen alta juntturi pyörinyt auki=ei antanu ilmaa kun juntturi rajoitti liipasimen liikettä..
Leimakin täytys saada tän kuun loppuun mennessä, eli kiirettä on. Tänään korjasin yhden koripuslan kun oli se pultin alla oleva prikka mädäntyny ja tippunu pois puslan alaosan kera. Noh pulttia aukastessa alkoi tietysti kotelon sisällä oleva joskus hitsattu mutteri pyörimään mukana. Jouduin tehdä pohjaan tarkistusluukun että sain nostettua katkastun pultin yläkautta pois. Hitsasin uuden prikan ja mutskun kotelon sisään ja laitoin varaosa-autosta ehjän kuppiprikan ja puslan alapuolikkaan paikalleen uuden m12 pultin kera. Hitsasin vielä tarkistusluukun kiinni ja vedin ruosteenestomaalia päälle.
Valojen toiminnan tarkastin ja käsijarrun kiristin. Ei kait tuossa paljoo muuta oo sitten kun yrittää leimalle viiä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tulipas korjailtua pari vikaa mitkä on jääny hoitamatta. Eli rakensin omasta ja varaosa-auton konepeiton avausvaijerista toimivan vaijerin.. katkesi jo useempi kk takaperin kun vedin liian kovaa. Kävin miettimään että miksi se ylipäätään oli niin hemmetin jäykkä avata. Syylliseksi osottautui lukkolaite ja siihen kairaantunut kolo tuolle jouselle mikä pitää peiton kiinni. Viilasin kolon reunan viistoksi hahloon päin niin nyt aukee herkästi.. kaikkee se puoli miljoonaa kilsaa teettää
Toinen ärsyttävä vika oli takaluukussa, tai oikeestaan sen tuennassa. Montuissa se pääsi hyppimään ylös-alas kun saranoissa yllättäen väljää.. Uudet tapitkin tein mutta saranoissa on kiinni sellaset prikat mitkä pyörii vielä erikseen ja ne on väljistynyt. Takaluukun pomppimien aiheuttaa lasin lukitusmekanismissä kanarianlinnulta kuulostavaa kitinää. Säädin molemmin puolin lukkotappeja ylemmäs että vetäis väljät pois ja säädin myös stopparikumien paikkoja. Nyt ei ainakaan kotimatkalla kitissy yhtään. Asensin samalla varaosa-autosta lipastetun takaluukun sähköisen aukaisimen paikoilleen ja sille releen+piuhat+napin. Nyt saa takaluukun auki irrottamatta avaimia virtalukosta Seuraavaks sit pitäis asentaa kaukosäädin keskuslukitukseen.. millonkaha senki ehtis tekee
Toinen ärsyttävä vika oli takaluukussa, tai oikeestaan sen tuennassa. Montuissa se pääsi hyppimään ylös-alas kun saranoissa yllättäen väljää.. Uudet tapitkin tein mutta saranoissa on kiinni sellaset prikat mitkä pyörii vielä erikseen ja ne on väljistynyt. Takaluukun pomppimien aiheuttaa lasin lukitusmekanismissä kanarianlinnulta kuulostavaa kitinää. Säädin molemmin puolin lukkotappeja ylemmäs että vetäis väljät pois ja säädin myös stopparikumien paikkoja. Nyt ei ainakaan kotimatkalla kitissy yhtään. Asensin samalla varaosa-autosta lipastetun takaluukun sähköisen aukaisimen paikoilleen ja sille releen+piuhat+napin. Nyt saa takaluukun auki irrottamatta avaimia virtalukosta Seuraavaks sit pitäis asentaa kaukosäädin keskuslukitukseen.. millonkaha senki ehtis tekee
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests