'63 Ragnar
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: '63 Ragnar
Tän haku on kyllä sisupalkinnon arvoinen suoritus!
Re: '63 Ragnar
Nönni! jos sitä taas aikaansaannoksista tarinois vähäsen...
Kova on ollut tarkoitus että pajottelisi tämän rytöläjän ovia, lokareita jne. pisteosia vähän valmiimmaksi tässä odotellessa mutta mielenkiinto ja inspiraatio ei oo iskeny ihan täysillä. Huolia ja murheita ihan riittävästi ilman näitä autoja
Lopussaan eilen 16.4 jumalan armosta päästiin Puli-Songen kanssa takasin Kuhmoon tän rungon kimppuun. Yhdeksältä aamulla lähdettiin ja yhdeksältä illalla oltiin minun luona aika väsyneinä ja kurkkua kuivi yllättävän paljon
Runkohan jäi viimeksi sille mallille että levyjarrupaketti jne saatiin "asennettua" eli purettua ja hitsattua mittoihinsa eturungon osalta. Rungon hitsauksiin jäi muutama vajaa sauma ja paikkoja tarvittiin. Samoin se rungon pois irronnut takapää piti patentoida takaisin kiinni.
Tämmöinen harso oli jäljellä takarungosta
Työt kuitenkin saatiin masennuksesta huolimatta aloteltua.
Tuomo toimi hitsarina ja ite toimin lähinnä apumiehenä. Pularilla enempi visioo näihin paikkakohtiin (muutaman yhtä hyvän rungon korjannut ja oikonut)
Siinä vähän palapeliä rungon etupäästä.
ja siinä lähes valmista työtä
lämpimässä hallissa jossa on tilaa ja tarvikkeet on ihan ilo touhuta verrattuna näihin omiin metsäremontteihin joita on joutunut vuosien saatossa tekemään
happi&assy yhdistelmällä sai hyvin purettua raidetangot ym. jarruhilppeet pois.
Pahimmat meisselillä läpimenevät kohdat auottiin vielä ja lyötiin uutta peltiä tilalle.
ja
Myös seuraava kuvapari aiheuttaa vieläkin puistatusta....
eli rungon takaosa...koeta tohon sitte helvetti leipoa mittoihinsa uutta peltiä
Onneksi Tuomon työkaveri oli kantannut muutaman harjoituspalan runkopalkin mittoihin joista ruettiin soveltamaan.
Oli ihan älytön homma mitata, säätää, korjata, mitata, noitua, itkeä, noitua, korjata, mitata, alottaa alusta, itkeä jne.
Onneksi mulla oli jostai netin syövereistä löytyneet x-runkoisen rungon "mitat" eli tuumat piti muutella millimetreiksi ja mittauspisteet koettaa löytää jostain. mukava tosiaan tarkkoja mittoja tehdä kun paperissa mitat oli tyyliin 126 7/64" eli 126 tuumaa ja seitemän kuudeskymmenesneljäs osaa....voi vittu.
ja kuvat ja mitat rungosta ei ollu silleen että siitä ois ihan kaikkee saanu, korin kiinnityspisteet ja niiden korkeudet ja leveydet. eli hommaa oli.
siinäpä on potilas työpöydällä.
ja siinä takarunkoa ja tukipalkkeja jne.
homman hilpeys kiteytyy ehkä tähän kuvaan (epätoivo ja itsemurha)
Ilta alkoi olla niin pitkällä että päätettiin tukea vaan toi takaosa kunnolla ja leivottiin alustavat pellinpalat kiinni jotta homma pysyy kasassa ja lopuksi hilpastiin hiekkapuhallus rungolle.
Muutamasta kohtaa puski hiekka läpi mutta tästä on hyvä jatkaa. Ei ruettu illanpäälle enää maalaamaan runkoa joten piti soittaa porukoille että raivaavat autotalliin hieman tilaa että saadaan runko lämpimään tilaan. Runko saatiin turvaan ja noin 5min päästä kun runko oli sisällä alkoi pihalla satamaan vettä eli aika tarkalle meni
Kova on ollut tarkoitus että pajottelisi tämän rytöläjän ovia, lokareita jne. pisteosia vähän valmiimmaksi tässä odotellessa mutta mielenkiinto ja inspiraatio ei oo iskeny ihan täysillä. Huolia ja murheita ihan riittävästi ilman näitä autoja
Lopussaan eilen 16.4 jumalan armosta päästiin Puli-Songen kanssa takasin Kuhmoon tän rungon kimppuun. Yhdeksältä aamulla lähdettiin ja yhdeksältä illalla oltiin minun luona aika väsyneinä ja kurkkua kuivi yllättävän paljon
Runkohan jäi viimeksi sille mallille että levyjarrupaketti jne saatiin "asennettua" eli purettua ja hitsattua mittoihinsa eturungon osalta. Rungon hitsauksiin jäi muutama vajaa sauma ja paikkoja tarvittiin. Samoin se rungon pois irronnut takapää piti patentoida takaisin kiinni.
Tämmöinen harso oli jäljellä takarungosta
Työt kuitenkin saatiin masennuksesta huolimatta aloteltua.
Tuomo toimi hitsarina ja ite toimin lähinnä apumiehenä. Pularilla enempi visioo näihin paikkakohtiin (muutaman yhtä hyvän rungon korjannut ja oikonut)
Siinä vähän palapeliä rungon etupäästä.
ja siinä lähes valmista työtä
lämpimässä hallissa jossa on tilaa ja tarvikkeet on ihan ilo touhuta verrattuna näihin omiin metsäremontteihin joita on joutunut vuosien saatossa tekemään
happi&assy yhdistelmällä sai hyvin purettua raidetangot ym. jarruhilppeet pois.
Pahimmat meisselillä läpimenevät kohdat auottiin vielä ja lyötiin uutta peltiä tilalle.
ja
Myös seuraava kuvapari aiheuttaa vieläkin puistatusta....
eli rungon takaosa...koeta tohon sitte helvetti leipoa mittoihinsa uutta peltiä
Onneksi Tuomon työkaveri oli kantannut muutaman harjoituspalan runkopalkin mittoihin joista ruettiin soveltamaan.
Oli ihan älytön homma mitata, säätää, korjata, mitata, noitua, itkeä, noitua, korjata, mitata, alottaa alusta, itkeä jne.
Onneksi mulla oli jostai netin syövereistä löytyneet x-runkoisen rungon "mitat" eli tuumat piti muutella millimetreiksi ja mittauspisteet koettaa löytää jostain. mukava tosiaan tarkkoja mittoja tehdä kun paperissa mitat oli tyyliin 126 7/64" eli 126 tuumaa ja seitemän kuudeskymmenesneljäs osaa....voi vittu.
ja kuvat ja mitat rungosta ei ollu silleen että siitä ois ihan kaikkee saanu, korin kiinnityspisteet ja niiden korkeudet ja leveydet. eli hommaa oli.
siinäpä on potilas työpöydällä.
ja siinä takarunkoa ja tukipalkkeja jne.
homman hilpeys kiteytyy ehkä tähän kuvaan (epätoivo ja itsemurha)
Ilta alkoi olla niin pitkällä että päätettiin tukea vaan toi takaosa kunnolla ja leivottiin alustavat pellinpalat kiinni jotta homma pysyy kasassa ja lopuksi hilpastiin hiekkapuhallus rungolle.
Muutamasta kohtaa puski hiekka läpi mutta tästä on hyvä jatkaa. Ei ruettu illanpäälle enää maalaamaan runkoa joten piti soittaa porukoille että raivaavat autotalliin hieman tilaa että saadaan runko lämpimään tilaan. Runko saatiin turvaan ja noin 5min päästä kun runko oli sisällä alkoi pihalla satamaan vettä eli aika tarkalle meni
Re: '63 Ragnar
kovaa hommaa!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: '63 Ragnar
Prkle, siellähän tapahtuu ihan oikiasti! Kovvoo hommoo mutta kyllä se läjä vielä liikkuu.
Re: '63 Ragnar
Yllättäin ei oikein jaksanu kuvailla kummia rungon edistymisestä mutta löin viikolla maalia niskaan ettei se paska ota pintaruostetta ja jätin paljaaksi vielä noi kohdat mistä hiekka puhalsi läpi. Takaosaan runkoa sain jo toiselle puolen tehtyä jäykkäriä mutta en vielä kokonaan sitäkään. Hommaa on muutamaksi tunniksi hitsailujen parissa ja sitten tarvittavat kohdat pohjamaaliin ja joskus ns. pintaväri kiiltävän musta niskaan.
Sen yhden kuvan voi julkaista maalailuista, ei paljoa kerro mutta silti mukava kun homma etenee hitaan varmasti kohti itsemurhaa
Sen yhden kuvan voi julkaista maalailuista, ei paljoa kerro mutta silti mukava kun homma etenee hitaan varmasti kohti itsemurhaa
Re: '63 Ragnar
Eipä tälle nyt ihmeitä. Runko on hitsattu loppuun ja roikkuu tallin ylisiltä pohjamaalissa. Odottaa nyt ton delta 88:n lukkoperän muutosta -63:n kiinnikkeille. Alatukivarret pitäisi löytää jostain perään. siis '63 sopivat. Nuo omat aika rapsakassa kunnossa ja en ala niitä hitsaamalla korjailemaan.
Runko piti katkaista pelkääjän puolelta vielä kerran kun ristimitta, monesta mittauksesta huolimatta, heitti 5mm nyt se on suora ja saa välttää. Korin osien leipomista oon tässä jo suunnitellut mutta on tuo mad-max el camino vieny kaiken ajan ja järjen tässä välissä. Jos sen nyt sais liikuntakuntoon niin voisi ajella pellolla kesän rallia sillä.
http://s107.photobucket.com/user/Jonima ... t=3&page=1
tuonne oon survonu rungon paikkailuista muutamat kuvat. Jospa tää kevät-kesällä etenis korinsa puolesta sitten ni vois enstalvena naittaa korin rungolle ja sen 454+th350 yhdistelmän siihen ja miettiä millä vitulla minä sen kardaanin siihen teen
Runko piti katkaista pelkääjän puolelta vielä kerran kun ristimitta, monesta mittauksesta huolimatta, heitti 5mm nyt se on suora ja saa välttää. Korin osien leipomista oon tässä jo suunnitellut mutta on tuo mad-max el camino vieny kaiken ajan ja järjen tässä välissä. Jos sen nyt sais liikuntakuntoon niin voisi ajella pellolla kesän rallia sillä.
http://s107.photobucket.com/user/Jonima ... t=3&page=1
tuonne oon survonu rungon paikkailuista muutamat kuvat. Jospa tää kevät-kesällä etenis korinsa puolesta sitten ni vois enstalvena naittaa korin rungolle ja sen 454+th350 yhdistelmän siihen ja miettiä millä vitulla minä sen kardaanin siihen teen
Re: '63 Ragnar
Valmistuuko camino kesäksi?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests