No poraus oli n.50e reikä, nokkalaakereiden vaihto 50e jne. Jos jotain koneisteltavaa on niin kantsii kysyä suoraan tuolta aaltoselta. Yleensä riippuu paljon siitä miten kiire ja pystyykö antamaan aikataulusta yhtään löysää.
Tänään harrastelin pitkästä aikaa. Vaihoin lootajäähyn letkujen tilalla asianmukaiset putket. Mukavaa sunnuntaipuuhaa - my ass. Ihan perseestä taivutella semmosta kaks metristä seivästä auton alla, vitun jäykkää taitella jne... Sain ne nyt sinne, ei mitenkään äärettömän siististi, kun tiukkaa teki, mutta kevyesti heiluttamalla ei osu mihinkään ja niihin missä on lähempänä niin laitoin letkua suojaksi vaimentamaan. Tyhmä kun olin niin menin hölmöyttäni pihdeillä vääntämään yhen mutkan, mikä oli saatava aika tiukaksi. Ikävä jälki tuli. Just semmonen et ketään muuta ei kiinnosta mutta kun ite tietää sen olemassa olon niin häirittee Kyllä sen kanssa opitaan elämään.
Sen jälkeen vaihoin mtv down jousen löysemmäksi. Eli pitäis pykältää kiihdytyksessä helpommin pienempää tupaan.
Nyt on kovasti harkinnassa ostaisinko made in finland alumiinisen öljypohjan tohon lootaan. Kovasti houkuttaisi, auoin ton peltipohjan niin moneen kertaan sillon kun ihmettelin sen toimintaa että vuotaa "kuin seula". Eli vähän jokapaikasta Voishan sen saada suoraksi naputeltua, ja liimaa vaikka tiivisteen kaveriksi mutta kun rupesi nyt se alumiininen houkuttamaan.
Pasikiaisen romut
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Kyllä nyt kelpoo Ei tule liian alaskaan, putket menee pari senttiä alempana, ja toi on pikkasen etupalkin yläpuolella etureunasta
Pikkasen joutui hiomaan pois tosta vaihteistopalkista, (Nyt on 3-4mm tilaa, pyyhkäsen vähän lisää tilaa varmaan kun pääsen montulle/nosturille, nyt ei ollu paineilmaakaan et olis päässy puukkosahalla pyyhkäseen.)
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Nyt olis leimaa vaille valmis auto, että pääsis lauantaina lahteen. Katotaan jos ei leimaamaan ehdi niin sit puuhakilvet hakien.
Jos otan tohon vakuutukset päälle, niin eikö silloin noi puuhakilvet oo halvemmat, vai tarviiko niihin kilpiin ottaa silti se kympin vakuutus erikseen?
Jos otan tohon vakuutukset päälle, niin eikö silloin noi puuhakilvet oo halvemmat, vai tarviiko niihin kilpiin ottaa silti se kympin vakuutus erikseen?
Re: Pasikiaisen romut
Tervetuloa lahteen
Jos sulla on autossa vakuutus voimassa niin ei tarvitse ottaa vakuutusta tarrakilpiin.
Jos sulla on autossa vakuutus voimassa niin ei tarvitse ottaa vakuutusta tarrakilpiin.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Joo leimasta mentiin hienosti läpi ja lahteen ja takasin selvittiin ilman suurempia murheita!
Mitä nyt termari sanoi sopimuksensa irti. Maantiellä lämmöt 70'. MR.Gasketin termostaatti, kokemuksia mikä kannattaa vaihtaa tilalle?
Mitä nyt termari sanoi sopimuksensa irti. Maantiellä lämmöt 70'. MR.Gasketin termostaatti, kokemuksia mikä kannattaa vaihtaa tilalle?
Re: Pasikiaisen romut
Bongasinkin auton alueelta mrgasketti on kyllä sellanen valmistaja ettei oikee kannattais mitään niiden osia käyttää, kokemusta on
Gatesista on mulla ihan ok kokemukset, ei oo koskaa hajonnu.
Gatesista on mulla ihan ok kokemukset, ei oo koskaa hajonnu.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Nojoo, vielä viime kesänä vaihdettu termari. Kivaa pikku jumppaamista. Pitää se nyt tohon vanhaan tekniikkaan vaihtaa, ei tuo 403:en nyt niin käsiin valmistu
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Vaihoin AC Delcon termarin mut näköjään sekin on kylmä kun maantiellä on lämmöt 75 ajoittain maantiellä vaikka tuo termari pitäs mielestäni olla 82. Mittari autometerin mekaaninen ja on siinä imusarjassa termarin vieressä eli ei pitäisi johtua siitäkään.
Sen lisäks on tullut kaikkia pikkujuttuja, säätelin pyyhkijät menemään kunnolla piiloon kuten kuuluu ja sit muun muassa vaihdoin nopeusmittarinvaijeriin stefan ja o-renkaan.
Tilasin etuvakaajaan uudet runkopuslat, on ollut sitä vaivaa että kolahtaa kun hiljentää vaikka parkkihallissa niin tuntuu ihmeellinen kolahdus, enkä löytänyt mitään muuta vähääkään väljää, kun kaikki muu on edestä uusittu oikeastaan paitsi noi vakaajan runkopuslat. Ja jakajaan tulee Pertronixin moduuli, siinä on sisäänrakennettu rajoitin 403:sta ajatellen, ja "multiple sparks" ominaisuus mikä ainakin kuulostaa hienolta jos ei muuta. Sen kaveriks tulee sit Pertronixin "tehopuola". Eli valmistelen nyt tuon jakajan jo nyt 403sta ajatellen, vaikka 350:llä varmaan tää kesä ajellaankin. Kerron sitten kokemuksia kun saan ne romppeet
Eturenkaatkin pitäis hankkia, huomasin et vanhat on 98 vuodelta ja aika rapeassa kunnossa
Sen lisäks on tullut kaikkia pikkujuttuja, säätelin pyyhkijät menemään kunnolla piiloon kuten kuuluu ja sit muun muassa vaihdoin nopeusmittarinvaijeriin stefan ja o-renkaan.
Tilasin etuvakaajaan uudet runkopuslat, on ollut sitä vaivaa että kolahtaa kun hiljentää vaikka parkkihallissa niin tuntuu ihmeellinen kolahdus, enkä löytänyt mitään muuta vähääkään väljää, kun kaikki muu on edestä uusittu oikeastaan paitsi noi vakaajan runkopuslat. Ja jakajaan tulee Pertronixin moduuli, siinä on sisäänrakennettu rajoitin 403:sta ajatellen, ja "multiple sparks" ominaisuus mikä ainakin kuulostaa hienolta jos ei muuta. Sen kaveriks tulee sit Pertronixin "tehopuola". Eli valmistelen nyt tuon jakajan jo nyt 403sta ajatellen, vaikka 350:llä varmaan tää kesä ajellaankin. Kerron sitten kokemuksia kun saan ne romppeet
Eturenkaatkin pitäis hankkia, huomasin et vanhat on 98 vuodelta ja aika rapeassa kunnossa
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Onko täällä sähkömiehiä. Mulla tuli vahva visio. Pitäs saada apparin puolelle sähkösäätö peiliin. Kuskinpuolella on vaijeri mutta mistään ei löydy ehjää vaijerisysteemiä apparin puolelle.
Siispä löysin tämmöisen sähkösäädön.
Kaksi "pumppua", toinen liikuttaa ylös, toinen sivulle. Napaisuutta vaihtamalla "pumppu" pyörii toiseen suuntaan, jolloin tulee ne tarvittavat liikkeet ylös-alas ja vasen-oikea. Miten tuo pitäis kytkeä? Jollain mikrokytkimillä pitäs varmaan handlata toi entisen vaijerin säätö sähkösäädön paikaksi. Saako niitä neljään suuntaan toimivina?
Siispä löysin tämmöisen sähkösäädön.
Kaksi "pumppua", toinen liikuttaa ylös, toinen sivulle. Napaisuutta vaihtamalla "pumppu" pyörii toiseen suuntaan, jolloin tulee ne tarvittavat liikkeet ylös-alas ja vasen-oikea. Miten tuo pitäis kytkeä? Jollain mikrokytkimillä pitäs varmaan handlata toi entisen vaijerin säätö sähkösäädön paikaksi. Saako niitä neljään suuntaan toimivina?
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Hain lohkon ja naitetut männät ja veivit koneistamolta. Tilailin vielä jakajan hilujen kans samaan aikaan tulemaan kumisen/silikoonisen takastefan. Mulla on tossa kampurassa semmoset uritukset, pitäiskö ne hioa pois kun tulee tommonen erilainen. Tässähän on siis koiranpaska orkkiksena.
Laittelin neljään mäntään renkaat jo paikalleen. Rupesin vaan kelaamaan et onko sil merkitystä miten päin öljyrenkaan laittaa. Tavallaan siis u-u vastakkain vai n-n vastakkain. Total Sealin ohjeis ei lukenu mitään muuta öljyrenkaista kuin ne katkoskohdat niinkuin käsketään.
Laittelin neljään mäntään renkaat jo paikalleen. Rupesin vaan kelaamaan et onko sil merkitystä miten päin öljyrenkaan laittaa. Tavallaan siis u-u vastakkain vai n-n vastakkain. Total Sealin ohjeis ei lukenu mitään muuta öljyrenkaista kuin ne katkoskohdat niinkuin käsketään.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests