Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby Pikku-Kalle » Sat Mar 23, 2013 6:51 pm

Eno ois töissä laakeriliikkeessä. Voin kysästä siltä jos näyttää ettei lähempää löydy?

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Sun Mar 24, 2013 1:34 pm

No mä oon ettiny googlella, muuhun ei oikeen pysty.
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby Pikku-Kalle » Sun Mar 24, 2013 6:24 pm

Njooo. Pistätkö selvennykseksi vielä noi laakerin mitat ni kysyn huomen ku käyn siellä.

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Sun Mar 24, 2013 11:04 pm

Sisähalkaisija 35.56mm
Ulkokuoren leveys 21.09mm sisärullan leveys 24.95mm joka tulee ulos "suojatulta puolelta" eli "etupuolelta", siinä reunassa pyöristys.
Ulkohalkaisija 80.00 mm, ulkoreunan o-rengasuran leveys 3.25mm uran sijainti etureunasta 5.12mm

Krymppi ollee sadasosan pienempi sisähalkaisijaltaan?

Ei kai tossa toisaalta oo väliä kun tolla ulkohalkaisijalla ja sisähalkaisijalla ja sillä et siel on suojaus ja pyöristys ja O-rengas ni ei oo käsijarru täynnä öljyä.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Mon Mar 25, 2013 1:23 pm

Image

Idea näkynee tossa?

Eli laakeri vedetään pinteeseen tolla ulkojutulla ja suojaukset (O-rengas ulkokehällä ja toi stefa sisäkehällä) pitää öljyt ulkona.
Veikkaisin et halvin ja nopein tapa on ettiä soppeli laakeri, toinen vaihtoehto on ettiä akseliin sopiva c-clip-eliminaattorisarja tai akselinpää.
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby Pikku-Kalle » Mon Mar 25, 2013 8:33 pm

Vidu mie unohin sannoo, sannoin kyl nyt illalla tallilla ja pistin spostilla tietoloissii. Kassottaas mittää se sannoo, sano kyl heti ettei oo o-rengas uralla olevia laakereita. :roll: Dunnolol, huomenna selevijää.

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Mon Mar 25, 2013 11:17 pm

Pitänee sit tutkia lisää noita summitteja yms.

Ford 9" ja 8.8" jollain akselinpäällä ja akselilla on passeli, mut pitää vaan löytää oikee kombo. :)
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby Pikku-Kalle » Tue Mar 26, 2013 8:13 am

Nii et ou vauhtiputkiin soitellu? Oisko semmosessa sikahintaan saatavilla? :lol:

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Tue Mar 26, 2013 3:24 pm

Laitoin suoraa mailii Moserille et onks niillä.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Tue Mar 26, 2013 3:27 pm

Image

Tein mä toki muutakin, eli aloin valmistamaan muotteja.
Step one. Pesu ja vahaus. Vedän vahan jonkun 4-5 kertaa ainakin.
Sit saumat ja raot teipillä tai muovailuvahalla ja sit gelcoattia päälle ja katotaan miten monesta osasta pitää kunkin osan muotti kasata.

Aloitan keulasta, etupuskuri, konepelti, lokarit. Sit ne voikin purkaa suoraan tunkiolle.
BMW M5 SBC 1993


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests