No helevetti tehäämpä toinenki esittely tässä yön kähmässä.
Eli isäukko osti jokuvuos sitte kaveriltaan tämmösen 142 volvon. Piti olla kohtuu hyvin säilyny(meikäläisen mittapuulla) mutta osottautu aika helvetin lahoksi paskaksi. No plussaa ja boonusta oli se että auto oli ajokuntonen kun löi akun paikoilleen ja bensaa tankkiin
helmat, lattiat kaikki perus paikat mitä vaan näissä on ni on paskana.
Isä kerkesi vähän alotella tätä eli teki ne perinteiset että rälläköi jokapaikan melkein auki ja kanttuutti helmapellit jne. valmiiksi ja arveli että lattian paikkuulla tästä selviää. Homma ei ollu ihan niin helppo kun ulkohelma, sisähelma jne. takarunkopalkki oli ihan sohjoa. Isällä loppu vähän se mielenkiinto siinä pohjolantallissa touhutessa tähän ja ite oon haaveillu jo pidemmän aikaa jostai mielenkiintosesta eurooppalaisesta/japanialaisesta takatuupparista käyttiksenä, ni haalasin sitte omalle tontille tän. Näitä ku ei enää joka nurkalla kasva ja yhtä mädistä ja epämääräsistä saa pulittaa sen 500-1000e. Tämä on kuitenki orkkis, väriä lukuunttamatta (jonka takia tän nimi on kalsari-volvo koska alkuperäsenä tää on ollu vauvan sinappipaskan värinen mutta joskus ylimaalattu kalsarin väriseksi )
En hitokseen löytäny kuvia tästä. Kännykällä oon räpsiny ja laitellu whatsappiin jne mutta sinne ne o hävinny. Muutama otos löyty facen kansiosta ja saa nyt enshätään välttää teille. Oon siis leikannu, liimannu ja tehny tätä aina sillon ku jaksaa ja ei oo itsemurha mielessä tosin tätä kun parsii ni se haulikon piippu kitalaessa välillä on tuntunu paremmalta ratkasulta mutta koetetaan nyt ees yks volvo saada tienpäälle ennen hätäsiä päätöksiä
Hakureissu. Kaverin chevyllä hinailtiin (mun entinen btw. ) Tästä tarkkasilmäinen jo näkee millane pommi tuo kalsari oikeen on
kuskinpuolen lattia melko kokonaisuudessaan leikelty auki ja hitsattu sisähelma jotta tuota peltiä johonkin edes saa kiinni. Nyttemmin on jo paikkaantunut mm. tuosta kuskin jalkojen alta 1 poikittainen tukipalkki ja vähän peltiä jalkatilaan. Huomatkaa miten hienosti tein ton pokkauksen tolle johtonipulle joka kulkee auton lattian ALTA! en muistanut nostaa tota nippua ylös kun rupesin täppäilemään peltiä kiinni jäi sitten auton alle. Noh siinä taitaa kulkea kokonaiset 6 johtoa? jotka katkon ja liitän uusiksi
tässä vähän jo helpotti kun sai jotai näkyvää aikaan eli helmapelti heppailtu kiinni malliksi. Tällähetkellä on menossa takarungon korjaus kuskinpuolella. HUOM. en oo vielä ees alottanu pelkääjän puolta. Räpellellään tää kuskinpuoli harjotustyönä ja tehdään se jalankulkijoille näkyvä puoli sitten vikana(ja hätäseen turaamalla ratsupaikoilla)
Ukko hankki tämmösenkin varaosiksi. TÄmäkin vaati vain bensaa ja jakajan vaihdon että rupesi toimimaan. Ei jarruja, ei kardaanin tukilaakeria mutta kyllä me juhannuksena tällä poltettiin renkaat paskaksi pellolla kardaani oli tulla kajuuttaan ja paikat oli irrota hampaista. Samalla kertaa tuli todettua että vaikka kuinka "korvessa" asuu niin mökkiläiset huutaa mekkalasta...porukoiden mökki on 2km päässä minun talosta ja sieltä tuli terveisiä viestin kera että hirveä ölinä, mölinä ja päissään ajelu ja auton huudatus kuuluu liianki selvästi pilattiin niide juhannus siinä samaan rahaan. Toimiva b20 kone ja loota ja perä. peltiosathan tästä ei käy kun on jo uudempaa koppaa eli -74. HELVETIN LAHO!
pieni yleiskuva navetan katolta...murto-osa romuista kuvassa vain Bel airikin on siirtokunnossa jne. kori kiinni rungossa vielä yms. Mitsu L200 toimii halkojen kuljetusautona (ja hollolan vieraiden go-pro rälläysautona )
kaiken se ottaa ja kaiken se antaa. Kuvaa täydellisesti näitä paskasavottia ja sitä millä mielellä välillä mennään näiden kanssa
'70 Volvo 142 "kalsari"
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
Melkein yhtä mätä aihio kun toi mun harmaa farmari kadetti oli
- ricothekidd
- Posts: 68
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Hollola
- Contact:
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
Löytyy hitosti osia tälläseen jos tarvii
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
Ihan mahottomia tarpeita ei ole. Etulokareissa pikku reiät ruostunu sinne etunurkkiin mut arvelin selvitä mig-liimalla niistä. Uudet iskarit ja jarruosat kiinnostais jos sellasia löytyy lojumasta
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
Kävin näpsimässä pari kuvaa tästä savotasta. Näkee millasista rytökasoista sitä joutuu köyhä tekemään ja säästämään kun ei oo joutilaita tonneja tilillä sijoittaa takatuupparikäyttiksiin
pelkääjänpuolen helman mallia
pelkääjänpuolen takapyörän kotelonmallia ja runkoa (tää ei oo niin paha kuin kuskinpuoli on)
sisäpuolelta. Lattiaa en oo vielä aukonu tästä. Joutuu siihenki neliön peltiä tekemään näin niinku silmämääräsesti.
mennään sitte käänteisesti eli kuskinpuoli sisältä käsin. En oo kiirehtiny näiden suorien peltien paikkailun kanssa vielä. Liian paljon näkyvää saa aikaan jos nämä tekisi valmiiksi heti
Tässä kohtaa oon nyt menossa. Saumat näyttää yllättävän rujoilta mut on se kiinni leikkuutin ton taka-akselin ylityksen kohdalle palan(varmuuden vuoksi löytyy myös pelkääjän puolelle jos se on yhtä hapan kuin tää. Iskarin korvakko hepattu kiinni nyt. Vaatii vielä toi runkopalkki pari pikku paikkaa ja sitten peräkontin puolelle aisat kokonaan uusiksi.
Kuskinpuolen lattia. Joo tähän en oo vielä ton enempiä suunnitellukkaan noita paikkoja. Onneks on kattikone ja sikkikone niin saan tehtyä kohtuu jäykät paikat. EI pitäs kolista ja pomppia pellin jalkojen alla
Tollanen pukki tuli tehtyä auton eturungon alle. saa auton ilmaan ~70cm korkeudelle tukevasti. Helpottaa vähän tuolla alla könyämistä.
siinäpä se koko komeus on talven läsöttänyt. Tolkkuna ku muljottas ni tämän sais vapuksi ajoon taitaa vaan vähän venähtää kun on tässä muitakin huolia kuin tämä ruotsin ihme
pelkääjänpuolen helman mallia
pelkääjänpuolen takapyörän kotelonmallia ja runkoa (tää ei oo niin paha kuin kuskinpuoli on)
sisäpuolelta. Lattiaa en oo vielä aukonu tästä. Joutuu siihenki neliön peltiä tekemään näin niinku silmämääräsesti.
mennään sitte käänteisesti eli kuskinpuoli sisältä käsin. En oo kiirehtiny näiden suorien peltien paikkailun kanssa vielä. Liian paljon näkyvää saa aikaan jos nämä tekisi valmiiksi heti
Tässä kohtaa oon nyt menossa. Saumat näyttää yllättävän rujoilta mut on se kiinni leikkuutin ton taka-akselin ylityksen kohdalle palan(varmuuden vuoksi löytyy myös pelkääjän puolelle jos se on yhtä hapan kuin tää. Iskarin korvakko hepattu kiinni nyt. Vaatii vielä toi runkopalkki pari pikku paikkaa ja sitten peräkontin puolelle aisat kokonaan uusiksi.
Kuskinpuolen lattia. Joo tähän en oo vielä ton enempiä suunnitellukkaan noita paikkoja. Onneks on kattikone ja sikkikone niin saan tehtyä kohtuu jäykät paikat. EI pitäs kolista ja pomppia pellin jalkojen alla
Tollanen pukki tuli tehtyä auton eturungon alle. saa auton ilmaan ~70cm korkeudelle tukevasti. Helpottaa vähän tuolla alla könyämistä.
siinäpä se koko komeus on talven läsöttänyt. Tolkkuna ku muljottas ni tämän sais vapuksi ajoon taitaa vaan vähän venähtää kun on tässä muitakin huolia kuin tämä ruotsin ihme
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
Täähän on melkein kuin kaarlon pohjaa kattelis! Otin sittenkin siitä kuvia, tulevat näytille kunhan käyn sbc:n luona kun en itte osaa.
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
No päivitellään kun ei oo muutakaan tekemistä
Tää ilta meni rälläköidessä ja vähän hitsaillessa. Hain myös 305 koneen joka oli jäätyny halki. Todellisuudessa pata olikin 350 ja todellisuudessa ihan helvetisti halki Onneks kannet sentään on kohtuulliset 65cc ja 1,94/1,5 venoilla olevat Vortecit. Ne lähtee ainakin talteen. Purin työpaikalla joutoajalla kannet pois ja roudasin illalla ton lohkon talliin. Hitto ku en löytäny tähän hätään vettiilien irrotuspuristinta. Huomenna jos on joutoaikaa niin vois töissä purkaa noi kannet ja katsoa miltä ne näyttää.
Eniveis kalsarivolvoa :
Kun tehdään nollabudjetilla niin nappasin joskus mukaani tämmöstä 40xjotakin palkkia. paksuus tais olla 3mm Näistä saa simppelisti noi takarungon osat. Eipähän ruostu pikkukummassa poikki kuten entiset Kuskinpuoelle täppäsin paikoilleen. Leikkasin entisen rungonharson helvetiin ja survoin ton palkin suoraan sinne leikattuihin koloihin. Takahiekkapeltiin tulevat soirot teen pellistä. En oo jaksanu irrottaa koko takapuskuria vielä ja nuo loppuräpöstelyt on sitten viimesiä juttuja mitä teen.
kuskinpuolen takalokarin ja helmapellin liittelyä. On kyllä niin ärsyttävää puuhaa kun rälläkällä ei sovi aukomaan kovin pieniä paloja ja pitäs puoli lokaria aukasta jonkun pikkusen ratsupaikan takia. Noh kai se massa peittää minkä sauma heittää Näiden kanssa ei mielenkiinto riitä tolskata kovin kauaa. Tussilla hahmotelma peltiin ja rälläkällä palanen sinnepäi ja sitte hitsillä kiinni. Thäts it!
Löin hitsikoneen virrat kaakkoon ja turasin tallista virrat pois loppui mielenkiinto tuohon paikkaan. Jätin kolvin roikkumaan hitsautuneen langan varaan. Sulakkeen sentään kävin vaihtamassa ja pimensin valot ja rupesin kuromaan hapanta ja kirjottelemaan tätä
joo ja se kasikone. Tämmönen löytö. Harmittaa kun tätä ei oikeen kannata ees yrittää korjata :/ ois ollu bueno lisä mottivajeeseen jota poden näiden paskojeni kanssa.
Aika huolella 1-3 3-5 sylintereiden kohdalta halki tää. Olisi varmaan korjattavissa ja varmaan tulee koetettua puikkoa tuohon. EI tule virityskäyttöön. Pitäis sen verran vedet ja öljyt erillään että kehtais rakentaa vaikka tekniikan johonki rottaan
Tää ilta meni rälläköidessä ja vähän hitsaillessa. Hain myös 305 koneen joka oli jäätyny halki. Todellisuudessa pata olikin 350 ja todellisuudessa ihan helvetisti halki Onneks kannet sentään on kohtuulliset 65cc ja 1,94/1,5 venoilla olevat Vortecit. Ne lähtee ainakin talteen. Purin työpaikalla joutoajalla kannet pois ja roudasin illalla ton lohkon talliin. Hitto ku en löytäny tähän hätään vettiilien irrotuspuristinta. Huomenna jos on joutoaikaa niin vois töissä purkaa noi kannet ja katsoa miltä ne näyttää.
Eniveis kalsarivolvoa :
Kun tehdään nollabudjetilla niin nappasin joskus mukaani tämmöstä 40xjotakin palkkia. paksuus tais olla 3mm Näistä saa simppelisti noi takarungon osat. Eipähän ruostu pikkukummassa poikki kuten entiset Kuskinpuoelle täppäsin paikoilleen. Leikkasin entisen rungonharson helvetiin ja survoin ton palkin suoraan sinne leikattuihin koloihin. Takahiekkapeltiin tulevat soirot teen pellistä. En oo jaksanu irrottaa koko takapuskuria vielä ja nuo loppuräpöstelyt on sitten viimesiä juttuja mitä teen.
kuskinpuolen takalokarin ja helmapellin liittelyä. On kyllä niin ärsyttävää puuhaa kun rälläkällä ei sovi aukomaan kovin pieniä paloja ja pitäs puoli lokaria aukasta jonkun pikkusen ratsupaikan takia. Noh kai se massa peittää minkä sauma heittää Näiden kanssa ei mielenkiinto riitä tolskata kovin kauaa. Tussilla hahmotelma peltiin ja rälläkällä palanen sinnepäi ja sitte hitsillä kiinni. Thäts it!
Löin hitsikoneen virrat kaakkoon ja turasin tallista virrat pois loppui mielenkiinto tuohon paikkaan. Jätin kolvin roikkumaan hitsautuneen langan varaan. Sulakkeen sentään kävin vaihtamassa ja pimensin valot ja rupesin kuromaan hapanta ja kirjottelemaan tätä
joo ja se kasikone. Tämmönen löytö. Harmittaa kun tätä ei oikeen kannata ees yrittää korjata :/ ois ollu bueno lisä mottivajeeseen jota poden näiden paskojeni kanssa.
Aika huolella 1-3 3-5 sylintereiden kohdalta halki tää. Olisi varmaan korjattavissa ja varmaan tulee koetettua puikkoa tuohon. EI tule virityskäyttöön. Pitäis sen verran vedet ja öljyt erillään että kehtais rakentaa vaikka tekniikan johonki rottaan
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
pientä edistystä. en oo kuvia mahottomasti räpsiny. Hitsikoneen kanssa temppuilua aina välillä ja hermojen menettelyä.
kaljottelustaki joskus hyötyä
sabluunan tekoa sandelspäkin jämistä. oli just passelin kokonen ja siihe sai tussilla piirreltyä viivat mistä pitäis leikellä.
kohtuu hyvin istui tuo pelti sitten tuohon. tein sikillä parit jäykisteet.
ei hifistelyä. toistaseksi en oo koko palaa lyöny vielä kokonaan kiinni jos sitä joutuu vielä muokkaamaan. laitoin pellit hieman limittäin ettei tule liian pitkäkestonen hitsausurakka. jää vielä niin piiloon niin saumoilla ei juuri ole merkitystä.kunhan on kiinni.
jatketaan kun jaksetaan
kaljottelustaki joskus hyötyä
sabluunan tekoa sandelspäkin jämistä. oli just passelin kokonen ja siihe sai tussilla piirreltyä viivat mistä pitäis leikellä.
kohtuu hyvin istui tuo pelti sitten tuohon. tein sikillä parit jäykisteet.
ei hifistelyä. toistaseksi en oo koko palaa lyöny vielä kokonaan kiinni jos sitä joutuu vielä muokkaamaan. laitoin pellit hieman limittäin ettei tule liian pitkäkestonen hitsausurakka. jää vielä niin piiloon niin saumoilla ei juuri ole merkitystä.kunhan on kiinni.
jatketaan kun jaksetaan
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
Tännekkin päivitystä eli sain kuin sainkin voimia sen verran että hitsasin paskan loppuun ja kävin leimalla.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: '70 Volvo 142 "kalsari"
Olitsä vielä leimahommissa? Yks tuttu läks viime vuodelle pois, kävin jossaki randomilla ja lopputuloksena melkee nosturilla painettii downpipet/peltisarjat lyttyy, kaks nuppia piti liimata pikaliimalla ku se repi ne irti ja yöllä lensi riikkari irti ku se jotenki vissii väänti. Ei jaksas ehkä samaa rumbaa, ja vielä jos ottaa luonnon päälle ku pitää selittää miten kaikki toimii ettei säretä kaikkea, ni aattelin että kiinnostaako kattoa tuolle leimat? Kajaanissaki kyllä olis fiksu paikka missä ei taia tarvita korjata puolta autoo leimasetän jäliltä, mutta jos kiinnostaa..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 48 guests