Hojo hojo!
Eipä oo paljo tullu tännekkään nyt tarinoitua kun tulee hoideltua nuo omat löpinät lähinnä sosiaalisessa mediassa mutta painostuksen takia pakko kai tästä "kytösavotasta" on jotain kertoa.
Eli stoorin auto on '63 bel air 4d kikkare.
Käytiin 2014 keväällä vihjeen perusteella tarkastamassa (300km päässä) erään vanhan jenkkiautopurkaamon kalustoa. Kuvia sieltä olisi vaikka muille jakaa mutta sovittiin ettei niitä jaeta joka paikkaan tietämätä. Eli turha itkeä niiden perään. piste.
Sieltä löyty sitte tämä kauan kaivattu full size. Olisiha siellä ollut vaikka mitä mutta kaikki oli lähinnä leivottu paskaksi ja nosteltu katoista jne. rikottu. Ja tämä oli ensimmäisenä ja aika lähellä itse tietä (150m?) joten vinssaus, taljaus, kiroilu, ym, pysyisi vakiona eikä hakureissuun tarvittais helikopteria.
hakureissu ajoittui sitten 2015 toukokuulle ja varmaankin vuoden pahimpaan myrskyyn. vettä satoi vaakatasossa. 1 puu katkesi noin 10m päästä tätä savottaa ja rysähti '61 ford fairlanen katon päälle.
Meillä oli mukana netistä saatujen mittojen mukaan tehty hieno kuljetus akseli (autossa ei siis ollut vetareita eikä etupäässä toista napaa) joten pakko oli tunkata auto noin metrin korkeudelle ja ujuttaa tuo akseli alle josta saatiin rueta vetämään koko komeutta pois savimaasta.
sähkövinssillä tätä koetettiin hinata, saatiin noin 5m sitä tulemaan autojen välistä jonka jälkeen vedettiin noin 50m? sinkkiä pitkin puita ja paikan omistaja rupesi repimään kauhakuormaajalla pihalta käsin kohti tietä.
Kuvia ei juuri tullut otettua siinä työn touhussa itse hinauksesta. Mutta sen voin kertoa että lähdettiin kotipaikalta kuuden aikaan ja oltiin takaisin kotona noin 19h reissun jälkeen. Autoa tunkattiin metrin korkeuteen about 6h. jonka jälkeen alkoi vinssais ja puiden kaatelu. Varmaan 50 puuta/rankaa piti kaataa, ylittää 1 oja(laitettiin trailerin rampit ojan päälle että saatiin yli. Kaverilta lähti taju moottorisahan ollessa käynnissä kun 1 pingotuksessa ollut ranka katkesi ja löi häntä leukaan. Itse oksentelin mc-donaldsin aterian pihalle kun käytiin sen tunkkaushomman jälkeen syömässä. 3 ukkoa, kaikki oli ihan yläpäätä märkänä ja paskana. Jollain olisi varmaan jääny tämä paska hakematta mutta kun reissuun lähettiin niin pakkohan se oli kotia asti tuoda enpä muista ees intissä olleeni noin väsynyt.
kuva vähän vääristää kun aurinko paistaa...mutta joo tämä oli joskus klo 18-20 väliin illalla otettu kuva kun sado oli loppunut ja aurinko vielä lämmitti vähän kamppeita kuivemmaksi.
Ojan ylityspaikka. Bel Air oli tossa plymouthin ja ramblerin? välissä.
Ojan kohdalta kohti pihaa. Tässä oli hirveä risukko ja puita joita kaadeltiin sitä mukaa pois.
Tämän pöllisavotan kohdalla kaverilta lähti taju. Pientä suota havaittavissa.
Hinausjälkiä. Maasto oli ihan helvetin pehmeätä kun siellä ei kovin vetäviä ojia ollut.
Paikka josta kuormaajalla revittiin autoa metri kerrallaan ja sinkkiä kiristellen kauhan ympäri.
koko revohka kyydissä. Voin kertoa että oli usko loppua siinä tunkkailun ohessa että päästäänkö tuolta ikinä pois
...stoori jatkuu kunhan jaksan kirjotella.
'63 Ragnar
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: '63 Ragnar
Noniin, hyvä että tulee jotain juttuja Ja on se hemmetti kommeen näkönen läjä, hommia ja hyvä tästä tulee
Re: '63 Ragnar
Ainiin oliha mulla go-pro sillä reissulla mukana. Laitoin ramblerin katolle kameran ottamaan timelapse materiaalia
https://www.youtube.com/watch?v=a1YX0-DvugM
jotenki näkyy kelistä jo että tuulee ja paskaa sataa kohta niskaan
Nää timelapse videot on mukavia kun homman laajuuden saa kiteytettyä pat ja matt musiikin tahdissa esim.
https://www.youtube.com/watch?v=Yw0Z2CVeAIg (ford fairlanen koneen irrotus)
ja
https://www.youtube.com/watch?v=rIM-7vkrGuk (dodge aspenin kaivaminen hangesta esille + omistaja oksentelee krapulassa pitkin hankia)
sori meni vähän ohi aiheen mutta suosittelen muillekkin
https://www.youtube.com/watch?v=a1YX0-DvugM
jotenki näkyy kelistä jo että tuulee ja paskaa sataa kohta niskaan
Nää timelapse videot on mukavia kun homman laajuuden saa kiteytettyä pat ja matt musiikin tahdissa esim.
https://www.youtube.com/watch?v=Yw0Z2CVeAIg (ford fairlanen koneen irrotus)
ja
https://www.youtube.com/watch?v=rIM-7vkrGuk (dodge aspenin kaivaminen hangesta esille + omistaja oksentelee krapulassa pitkin hankia)
sori meni vähän ohi aiheen mutta suosittelen muillekkin
Re: '63 Ragnar
ja pahin duuni on vielä edessä
- ricothekidd
- Posts: 68
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Hollola
- Contact:
Re: '63 Ragnar
63 on paras tätä seurataan!
Re: '63 Ragnar
Tyylikäs raato
Re: '63 Ragnar
Kyllä on hyvä aihio löytyny.
Meinasitko kopalle jottain kustomi hommaa vai pussihousujen lepatusta?
Meinasitko kopalle jottain kustomi hommaa vai pussihousujen lepatusta?
Re: '63 Ragnar
EI tuu laikka-avoa eikä tuu mitään maailmaa mullistavaa. Pussit ois kivat, katsoo nyt ensin että miten tämän hitsaus sujuu ja etenee. En halua 1000e pussisarjaa heti tilata tähän kun auto on vielä niin atomeina ja tulevaisuus häämöttää melko pimeänä vielä, niin omistajalla kuin autolla
tämmösenä se nötkötti kesän pihalla. Tuli haalittua puuttuvia osia kun niitä sattu löytymään. mm. nokkapelti, rintapelti, takavalojen pohjia, bensatankin luukku ja mitähän vielä. Puutoslistalla edelleen kuskinpuolen takaovi ja etu ja takasohvat(etusohva on kyllä mutta se on melkone rotanloukku Taka-akseliakin tää huutais, oon aatellu et joku delta 88:n perse sinne tullaan survomaan. Tai vastaavasti joku 73-77 chevelle/nova jne. Olisi riittävän leveä. Capricen akseli menee hitusen leveäksi ja pulttijako sen 5x5 niin ei nappais niitä muutella. Saa tarjota jos on ylimääräsenä täydellinen paketti
Osia oli autossa jonkun verran jopa mukana. mm. etulokarit sisä ja ulko ja takapuskuri ja sekalainen loota kaikkea ryönää ja höystettä.
Ja kuten ylemmästä kuvasta näkyikin niin kaveri sorvasi tollaset laipat tohon belairin omaan perään. Siis laippa jossa ford mondeon napa ja laippa kiinni putkessa sai komean drift-monkey lookin tällekki kun renkaat läsötti vähän miten sattuu oli vähän helpompi siirrellä koria kun oli edes 2 pyörivää rengasta alla.
nämä suomalais-ugrilaiset metsäremontit kun on lähellä sydäntä niin kauniina syksyisenä iltana purin rungon irti korista. Taisin irrottaa 3 kpl. pultteja ja runko oli irti
takapää tosiaan katkesi jo tulomatkalla ylityksen takaa(perus paikka mistä nämä ratkeaa ensimmäisenä) korin etukorvakot ja kuskinpuolen taka-akselin ylityksen kohdalta oli kori kiinni silleen nipin napin. Ei oo mistään autosta korin irrotus ollut näin helppoa.
Vanha kiikun runko on toiminut vuodesta toiseen uskollisena apuvälineenä moottorien vaihdossa ja vaikka missä. Rengaspinoja ja kakkosnelosia auton alle ja kori nousi lähes itsestään pois
Koirakin näyttää olevan sitä mieltä että tästä sitä ei tuu helevettiijään ikinä. Tai sitte se on vaa että ootko sä tosissas tuon paskahäkin suhteen. Heinikossa makoilee tuleva levyjarrusatsi
kannettiin sitten tuo koppa muistaakseni seitsemän miehen voimin tuohon peräpääkuvassa näkyvään(oikealla kädellä) olevaan kylmään tilaan. OLI muuten aika saaaaatanan painava tuo kori vaikka siinä ei ollut kuin penkki ja ovet paikoillaan toista takaovea en ole vielä saanut auki asti mutta etuovet oli pakko irrottaa ensmäisen kymmenen metrin jälkeen painon takia. Nää on tehty raudasta. Toisin kuin tuo '65 plymouth fury mikä mulla on. Yhtä ruosteinen, ilman ovia ja sitä jaksoin nostaa takapuskurista ilmaan ihan yksinäni tätä ragnaria ei nostele yksin mistään kulmasta
niin ja nimiselvennys Ragnar. En oo Vikings fani, en oo tainnu katsoa yhtään jaksoakaan ko.sarjaa mutta kun kantakortti tälle autolle löydettiin niin viimeisin rekisteriin merkitty omistaja on ollut Ragnar Saatanan rantaruotsalaiset!
tämmösenä se nötkötti kesän pihalla. Tuli haalittua puuttuvia osia kun niitä sattu löytymään. mm. nokkapelti, rintapelti, takavalojen pohjia, bensatankin luukku ja mitähän vielä. Puutoslistalla edelleen kuskinpuolen takaovi ja etu ja takasohvat(etusohva on kyllä mutta se on melkone rotanloukku Taka-akseliakin tää huutais, oon aatellu et joku delta 88:n perse sinne tullaan survomaan. Tai vastaavasti joku 73-77 chevelle/nova jne. Olisi riittävän leveä. Capricen akseli menee hitusen leveäksi ja pulttijako sen 5x5 niin ei nappais niitä muutella. Saa tarjota jos on ylimääräsenä täydellinen paketti
Osia oli autossa jonkun verran jopa mukana. mm. etulokarit sisä ja ulko ja takapuskuri ja sekalainen loota kaikkea ryönää ja höystettä.
Ja kuten ylemmästä kuvasta näkyikin niin kaveri sorvasi tollaset laipat tohon belairin omaan perään. Siis laippa jossa ford mondeon napa ja laippa kiinni putkessa sai komean drift-monkey lookin tällekki kun renkaat läsötti vähän miten sattuu oli vähän helpompi siirrellä koria kun oli edes 2 pyörivää rengasta alla.
nämä suomalais-ugrilaiset metsäremontit kun on lähellä sydäntä niin kauniina syksyisenä iltana purin rungon irti korista. Taisin irrottaa 3 kpl. pultteja ja runko oli irti
takapää tosiaan katkesi jo tulomatkalla ylityksen takaa(perus paikka mistä nämä ratkeaa ensimmäisenä) korin etukorvakot ja kuskinpuolen taka-akselin ylityksen kohdalta oli kori kiinni silleen nipin napin. Ei oo mistään autosta korin irrotus ollut näin helppoa.
Vanha kiikun runko on toiminut vuodesta toiseen uskollisena apuvälineenä moottorien vaihdossa ja vaikka missä. Rengaspinoja ja kakkosnelosia auton alle ja kori nousi lähes itsestään pois
Koirakin näyttää olevan sitä mieltä että tästä sitä ei tuu helevettiijään ikinä. Tai sitte se on vaa että ootko sä tosissas tuon paskahäkin suhteen. Heinikossa makoilee tuleva levyjarrusatsi
kannettiin sitten tuo koppa muistaakseni seitsemän miehen voimin tuohon peräpääkuvassa näkyvään(oikealla kädellä) olevaan kylmään tilaan. OLI muuten aika saaaaatanan painava tuo kori vaikka siinä ei ollut kuin penkki ja ovet paikoillaan toista takaovea en ole vielä saanut auki asti mutta etuovet oli pakko irrottaa ensmäisen kymmenen metrin jälkeen painon takia. Nää on tehty raudasta. Toisin kuin tuo '65 plymouth fury mikä mulla on. Yhtä ruosteinen, ilman ovia ja sitä jaksoin nostaa takapuskurista ilmaan ihan yksinäni tätä ragnaria ei nostele yksin mistään kulmasta
niin ja nimiselvennys Ragnar. En oo Vikings fani, en oo tainnu katsoa yhtään jaksoakaan ko.sarjaa mutta kun kantakortti tälle autolle löydettiin niin viimeisin rekisteriin merkitty omistaja on ollut Ragnar Saatanan rantaruotsalaiset!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: '63 Ragnar
Se on hyvä nimi ku ruottalaiset näitä on niin paljo raiskannu; tai miten sen nätisti sanois että on juopoteltu paskaksi
Re: '63 Ragnar
Joo eioo tarkotus ryypätä tätä ruttuun eikä potkia eikä muutakaan katollapomppimis perseilyä. Ulkokuori jääköön tollaseksi patinoituneeksi ja naarmuseksi. Jos tämän päällä joku pomppii / potkii niin turpasauna on kyllä tiedossa
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 68 guests