Rockautosta tuli roinaa. Takajarruihin kengät, pidikevermeet, automaattisäädöt sekä käsijarrun vaijerit. Niin ja sytytystulpat oli samas läjäs
Eilen hajos sitten flektin kytkin, pyörii täysiä mukana, ei voi kierrättää kuin 3000rpm ettei lähde koko mylly lentoon
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Heitin kiinni leikanneen viskon ropelleineen mäkeen ja asensin yhden pikkusen sähköflektin mikä löyty tallin perukoilta.
Kytkimen otin varaosa-autosta, entinen takalasin pyyhkimen vipu. Lisäsin vielä merkkivaloksi vihreän ledin. Eli tuosta kytkimestä saa flektin pakkopäälle, muuten pyörii automaattisesti. Tosin vielä en ole laittanu anturia mikä kytkis hyrrän päälle, jospa siihen ehtis huomenna paneutumaan. Mittailin että tuossa 4.3 blazerissä on 70mm leveempi alumiinisyyläri, täytynee 3.4L moottoriswapin yhteydessä varmaan se sujauttaa tuonne keulille isomman flektin kera Releeksi laitoin 125a kestävän bossin eli pitäs jaksaa pyörittää sitten isompaakin hyrrää.
Kytkimen otin varaosa-autosta, entinen takalasin pyyhkimen vipu. Lisäsin vielä merkkivaloksi vihreän ledin. Eli tuosta kytkimestä saa flektin pakkopäälle, muuten pyörii automaattisesti. Tosin vielä en ole laittanu anturia mikä kytkis hyrrän päälle, jospa siihen ehtis huomenna paneutumaan. Mittailin että tuossa 4.3 blazerissä on 70mm leveempi alumiinisyyläri, täytynee 3.4L moottoriswapin yhteydessä varmaan se sujauttaa tuonne keulille isomman flektin kera Releeksi laitoin 125a kestävän bossin eli pitäs jaksaa pyörittää sitten isompaakin hyrrää.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Sellanen tuli anturin paikasta ylävesiletkuun
Tosin tein hitusen liian isosta putkesta ton, sai tunkea huolella et meni paikoilleen. Taidan tehdä vielä toisen pienemmästä putkesta.. ei tullu sit mitattua et paljon tuossa on letkun halkaisia, olikin pienempi mitä noissa isommissa moottoreissa oon tottunu näkemään.
Tallin perukoilta löydetty anturi on just sopiva, lähtee käyntiin 90 asteessa ja lopettaa 87-86 tienoilla. Eli ei siis normiajossa pyöri kun pysyttelee 80 asteen pinnassa, sitten kun valoihin pysähtyy ym niin lähtee ropelli päälle.
Tuli Eee-pc:lle korvaaja, kun sain kaikki eprommin poltto ja ruiskujen säätöohjelmat toimimaan windows 7:ssa. Thinkpadin telakassa on lpt ja com portit suoraan, ei ota häiriötä niin helposti kun usb adapterilla. Akkukin kestää yli 7h..
Tosin tein hitusen liian isosta putkesta ton, sai tunkea huolella et meni paikoilleen. Taidan tehdä vielä toisen pienemmästä putkesta.. ei tullu sit mitattua et paljon tuossa on letkun halkaisia, olikin pienempi mitä noissa isommissa moottoreissa oon tottunu näkemään.
Tallin perukoilta löydetty anturi on just sopiva, lähtee käyntiin 90 asteessa ja lopettaa 87-86 tienoilla. Eli ei siis normiajossa pyöri kun pysyttelee 80 asteen pinnassa, sitten kun valoihin pysähtyy ym niin lähtee ropelli päälle.
Tuli Eee-pc:lle korvaaja, kun sain kaikki eprommin poltto ja ruiskujen säätöohjelmat toimimaan windows 7:ssa. Thinkpadin telakassa on lpt ja com portit suoraan, ei ota häiriötä niin helposti kun usb adapterilla. Akkukin kestää yli 7h..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Noniin forumi taas natsaa ja tässä mitä on tullu blazerille tehtyä. Eli sain nyt hankittua sen "uuden" motin, 3.4L 60degree v6. Eli ulospäin ihan sama patti kuin tuo nykyinen 2.8kin.
'93 ponusta lähti siis tämä motti
Kelkka alas ja kone irti
Sitten vanha pois
Askit irrotettu
Vähän on öljymössöllä konehuonetta merkannut 460tkm aikana..
Orressa kiikkuu
Avasin venttiilikopat ja oli kyllä ihan tajuttomassa mönjässä koko kone, ei ihme että nakutti kylmänä
Sitten uuden koneen kimppuun..
Vanhasta koneesta tuli uuteen imusarja ja apulaitteet koska ruisku pysyi samana TBI:nä
Jakopään ketjunkiristin oli murtunut, joten tilasin uuden jakopään
Laakerit oli kaikki tosi siistejä, tällähän on siis ajettu vain 165tkm
Nostajalaaksokin oli lähes karstaton. Tsekkasin ja putsailin nostajat. Otin myös nokan ulos ja katoin että laakerit ja nokat oli kunnossa.
Pakosarjat jäi 3.4 malliseksi, EGR reikään tein peitelevyn.
Nokkalinjan takapään peitelevy oli vuotannu, siihen piti dunaa kumikorkkitiivisteestä uusi tiiviste
Tulpat oli ihan sairaan karseen näköset, yhdestä katkesi jopa kierre kanteen!
Onneks se lähti vastakierretapilla pois
Uudet venttiilienohjurien kumit tuli myös vaihdettua, tosi kovettuneet olivatkin.
Tässä 3.4 mallisessa koneessa oli isompi reikä pickupille, joten hitsasin vanhan koneen imusuppilon tuohon pumpun
sisään menevään osaan kiinni. Tämä siksi kun piti öljypohja vaihtaa vanhasta koneesta ja se olis syvempi kun firebirdissä
Yllätyin suuresti kun vakio pakoputki kävi suoraan noihin 3.4 litrasen pakosarjoihin, hyvä niin,
ei tarvinnut alkaa säveltämään putkistoa(vielä)..
Vanhan koneen öljynpainevermeet kävi uuteen kun laitoin vain 2 adapteria
Vauhtipyöräkin on nyt koneistettu suoraksi niin ei tule enää kytkinongelmia..
Uusi jakopää paikallaan
Vesipumppu vanhasta koneesta(pidempi kuin 3.4litrasen oma), joka olikin suht tuore kampe kun se siihen vaihdettiin tovi takaperin
Kone nipussa ja paikallaan, odottamassa apulaitekehtoja ym tilpehööriä
Vaihdelaatikosta kuului pientä ääntä jälleen niin päätin tarkistaa sen. Ja olihan sen input shaftin laakeri taas vähän karun näkönen.
Ei kyllä hajua mikä sen rikko, nypyttävä kytkin? Huono laatuinen laakeri? Asennusvirhe? Preloadit koitin laittaa ohjeen mukaan. Noh
tilasin uuden laakerin rockautosta ja nyt on se asia taas hetken ainakin kunnossa..
Jakolaatikkohan on ulissu pitkään nelivedolla ja päätin nyt varaosa-auton isommasta askista vaihtaa ketjun siihen, kun tuo samanlainen
sattu olemaan. Eipä se kyllä ulinaan auttanu. Seuraavaks pitäs vissiin sit kattoo saisko tuon pikkuaskin hännän sovitettua tuohon isompaan.
Sais nopeusmittarin vaijerille paikan. Muutenhan toi uudempi/isompi on bolt on paikoilleen..
Askit vertailussa
Yksi neulalaakeri on vaihtamatta tuohon vanhaan orkkis jakoaskiin, liekkö se sitten ääntää?
Veeti oli toki asentamassa vaihdelaatikoita paikoilleen
Sitten onkin jo kone kii ja käy. Ja käy kyllä nätisti, mekaaniset äänet on paljon pienemmät tässä "uudessa" mottissa.
Jouduin nostamaan bensanpainetta lähes kilon että pystyi ajamaan eikä mennyt aivan laihalle kiihdyttäessä. Pitäishän tässä olla 160 hepoa kun vanhassa on ollut 125 joskus aikoinaan. Kuulemma toi TBI imusarjakin virtais paremmin, tiedä sitten mutta ihan kivasti tuli potkua lisää.
Täytyy kyllä säätää ruisku uusiks kokonaan kunhan saan aikaseks ensin asentaa tuon Innovaten sarjan mikä tuli kans ostettua.
Sellanen päivitys. Jatketaan jahka keretään
'93 ponusta lähti siis tämä motti
Kelkka alas ja kone irti
Sitten vanha pois
Askit irrotettu
Vähän on öljymössöllä konehuonetta merkannut 460tkm aikana..
Orressa kiikkuu
Avasin venttiilikopat ja oli kyllä ihan tajuttomassa mönjässä koko kone, ei ihme että nakutti kylmänä
Sitten uuden koneen kimppuun..
Vanhasta koneesta tuli uuteen imusarja ja apulaitteet koska ruisku pysyi samana TBI:nä
Jakopään ketjunkiristin oli murtunut, joten tilasin uuden jakopään
Laakerit oli kaikki tosi siistejä, tällähän on siis ajettu vain 165tkm
Nostajalaaksokin oli lähes karstaton. Tsekkasin ja putsailin nostajat. Otin myös nokan ulos ja katoin että laakerit ja nokat oli kunnossa.
Pakosarjat jäi 3.4 malliseksi, EGR reikään tein peitelevyn.
Nokkalinjan takapään peitelevy oli vuotannu, siihen piti dunaa kumikorkkitiivisteestä uusi tiiviste
Tulpat oli ihan sairaan karseen näköset, yhdestä katkesi jopa kierre kanteen!
Onneks se lähti vastakierretapilla pois
Uudet venttiilienohjurien kumit tuli myös vaihdettua, tosi kovettuneet olivatkin.
Tässä 3.4 mallisessa koneessa oli isompi reikä pickupille, joten hitsasin vanhan koneen imusuppilon tuohon pumpun
sisään menevään osaan kiinni. Tämä siksi kun piti öljypohja vaihtaa vanhasta koneesta ja se olis syvempi kun firebirdissä
Yllätyin suuresti kun vakio pakoputki kävi suoraan noihin 3.4 litrasen pakosarjoihin, hyvä niin,
ei tarvinnut alkaa säveltämään putkistoa(vielä)..
Vanhan koneen öljynpainevermeet kävi uuteen kun laitoin vain 2 adapteria
Vauhtipyöräkin on nyt koneistettu suoraksi niin ei tule enää kytkinongelmia..
Uusi jakopää paikallaan
Vesipumppu vanhasta koneesta(pidempi kuin 3.4litrasen oma), joka olikin suht tuore kampe kun se siihen vaihdettiin tovi takaperin
Kone nipussa ja paikallaan, odottamassa apulaitekehtoja ym tilpehööriä
Vaihdelaatikosta kuului pientä ääntä jälleen niin päätin tarkistaa sen. Ja olihan sen input shaftin laakeri taas vähän karun näkönen.
Ei kyllä hajua mikä sen rikko, nypyttävä kytkin? Huono laatuinen laakeri? Asennusvirhe? Preloadit koitin laittaa ohjeen mukaan. Noh
tilasin uuden laakerin rockautosta ja nyt on se asia taas hetken ainakin kunnossa..
Jakolaatikkohan on ulissu pitkään nelivedolla ja päätin nyt varaosa-auton isommasta askista vaihtaa ketjun siihen, kun tuo samanlainen
sattu olemaan. Eipä se kyllä ulinaan auttanu. Seuraavaks pitäs vissiin sit kattoo saisko tuon pikkuaskin hännän sovitettua tuohon isompaan.
Sais nopeusmittarin vaijerille paikan. Muutenhan toi uudempi/isompi on bolt on paikoilleen..
Askit vertailussa
Yksi neulalaakeri on vaihtamatta tuohon vanhaan orkkis jakoaskiin, liekkö se sitten ääntää?
Veeti oli toki asentamassa vaihdelaatikoita paikoilleen
Sitten onkin jo kone kii ja käy. Ja käy kyllä nätisti, mekaaniset äänet on paljon pienemmät tässä "uudessa" mottissa.
Jouduin nostamaan bensanpainetta lähes kilon että pystyi ajamaan eikä mennyt aivan laihalle kiihdyttäessä. Pitäishän tässä olla 160 hepoa kun vanhassa on ollut 125 joskus aikoinaan. Kuulemma toi TBI imusarjakin virtais paremmin, tiedä sitten mutta ihan kivasti tuli potkua lisää.
Täytyy kyllä säätää ruisku uusiks kokonaan kunhan saan aikaseks ensin asentaa tuon Innovaten sarjan mikä tuli kans ostettua.
Sellanen päivitys. Jatketaan jahka keretään
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Onnistuukos teilläpäin vielä nämä metallin leikkaamisjutut?
Sit sen verran vinkkaan että jos kuitenkin äänenlähde onkin etuperä.
Se ääni osaa kuulua muka jakolaatikon kohdilta vaikka vika on edempänä.
Sit sen verran vinkkaan että jos kuitenkin äänenlähde onkin etuperä.
Se ääni osaa kuulua muka jakolaatikon kohdilta vaikka vika on edempänä.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kyyllähän leikkausjutut onnistuu, mitäs tarvis?
Tunkkasin renkaat ilmaan ja ajelin tyhjää. Kyllä se kovasti kuulostaa jakolaatikolta kun pään auton alle tungin ja kuuntelin..
Tunkkasin renkaat ilmaan ja ajelin tyhjää. Kyllä se kovasti kuulostaa jakolaatikolta kun pään auton alle tungin ja kuuntelin..
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Sellainen pyöreä levy 6-8mm hst/rst halkasijaltaan muistaakseni 470mm johon tarttis noin 40 kpl 42mm reikiä.
Sit mahdollisesti tarvis sopivia liitoslaippoja tehdä.
Mulla on puukaasutinprojekti menossa...Kaikki isommat kokonaisuudet olen jo leikannu ja hitsannu nippuun.
jos vaikka laitat yv:nä numeron niin soittelisin tarkempia tietoja?
Niin, tollasessa jakoaskissa ei kyllä ole oikein mitään mikä vinkuisi kun siellä ei ole hammaspyörävälityksiä normaaliajossa käytössä.
hitaallapuolellahan noi kuuluukin ääntää.
Ootko miettiny josko ääni tulis vaihteistosta tai mahdollisesti jopa pakoputkistosta?
Joskus suolistettiin td vanista aski ja käytettiin turbiinikin tsekattavana ennenku huomattiin että vuotava pakoputken liitos vinku tietyllä ajonopeudella/kuormalla.
Sit mahdollisesti tarvis sopivia liitoslaippoja tehdä.
Mulla on puukaasutinprojekti menossa...Kaikki isommat kokonaisuudet olen jo leikannu ja hitsannu nippuun.
jos vaikka laitat yv:nä numeron niin soittelisin tarkempia tietoja?
Niin, tollasessa jakoaskissa ei kyllä ole oikein mitään mikä vinkuisi kun siellä ei ole hammaspyörävälityksiä normaaliajossa käytössä.
hitaallapuolellahan noi kuuluukin ääntää.
Ootko miettiny josko ääni tulis vaihteistosta tai mahdollisesti jopa pakoputkistosta?
Joskus suolistettiin td vanista aski ja käytettiin turbiinikin tsekattavana ennenku huomattiin että vuotava pakoputken liitos vinku tietyllä ajonopeudella/kuormalla.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Etuperä on ollu kans auki ja sieltä ei silmämääräsesti löytyny mitään. Päävaihteisto on ollu nyt auki 2 kertaa ja laakeroitu, ja ääni tulee vain nelivedolla. Hitaalla joo pitää ulinaa muutenkin johtuen jakolaatikon rakenteesta. Jakolaatikkoonkin on kaikki laakerit paitsi etuyoken se neulalaakeri vaihdettu, lieneekö se sitten.. Pakoputkeen en kyllä ihan heti usko
https://www.dropbox.com/s/4ownevxlyq4lp ... 8.mp4?dl=0
Laitappa mailia cruisingnight.fi(ät)gmail.com ni katellaan laippoja ym
https://www.dropbox.com/s/4ownevxlyq4lp ... 8.mp4?dl=0
Laitappa mailia cruisingnight.fi(ät)gmail.com ni katellaan laippoja ym
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Olihan kylmät ilmat. Tää ei oo sinällään mikään grilli kovilla pakkasilla niin päätin eristää lämppärin kennolle menevän letkun kurttuputkella, liekkö sit vähän autto. Tilasin myös 10F lämpimämmän termarin rockautosta.
Varaosa-autosta purin irti pääsylkän kun se näytti päällepäin tosi siistiltä. Omassa kun toi poljin tuntuma on vähä sinnepäin. Purin sylkän ja se oli kyllä sisältäkin tosi hyväs kunnossa. Putsasin vaan ja löin kasaan. Täytyy vaihdella jahka kerkiää.
Autossa on nyt kiinni 2.8:ssa ollu startti, se mihin hiilet joskus pari vuotta sitten vaihdoin. Kovilla pakkasilla se ei ekalla lyönyt bendixiä perille mutta tokalla kyllä lähti aina. Muutenkin vähän vaivalloisesti jaksaa tota isompaa pataa pyörittää. Tutkin tuon 3.4 motin mukana tullen startin ja sekin oli ok sisältä. Eli täytyy asentaa paikoilleen.
Köyhänä kävin hakemassa käytetyt nastat, kun noi nykyiset takapyörät on aika loppu jostain syystä. Vaihdan samalla varaosa-autosta noi alut alle..
Varaosa-autosta purin irti pääsylkän kun se näytti päällepäin tosi siistiltä. Omassa kun toi poljin tuntuma on vähä sinnepäin. Purin sylkän ja se oli kyllä sisältäkin tosi hyväs kunnossa. Putsasin vaan ja löin kasaan. Täytyy vaihdella jahka kerkiää.
Autossa on nyt kiinni 2.8:ssa ollu startti, se mihin hiilet joskus pari vuotta sitten vaihdoin. Kovilla pakkasilla se ei ekalla lyönyt bendixiä perille mutta tokalla kyllä lähti aina. Muutenkin vähän vaivalloisesti jaksaa tota isompaa pataa pyörittää. Tutkin tuon 3.4 motin mukana tullen startin ja sekin oli ok sisältä. Eli täytyy asentaa paikoilleen.
Köyhänä kävin hakemassa käytetyt nastat, kun noi nykyiset takapyörät on aika loppu jostain syystä. Vaihdan samalla varaosa-autosta noi alut alle..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nyt olis nastat vaihdettu uudemmille vanteille ja asennettu alle.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests