S-10 '88 Blazer 4x4
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Haluuksä sen vetarin stefan varalle?
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Juu tuo vaan
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Aski otettu pöydälle. Purin ensin jakolaatikon irti auton alla ettei olis niin painava köntti kerralla. Pakoputkea en jaksanu irrottaa niin joutu viel irrottaan kytkinkopan vaihteistosta et mahtu tulee pois..
1352-108 GM 1985-86 T-Truck 2.5 L4-2.8 V6 P 1: 4.03 2: 2.37 3: 1.49 4: 1.00 5: 0.72
Takaosa irrotettu, vitosen rattaat ok:
Yläkoppa irrotettu, äkkiseltään näyttää nämäkin rattaat ja synkrot ok:
Muovinappulatkaan ei ollu viel kulunu loppuun:
Kyllä se inputshaftin laakeri oli aika toivottomassa kunnossa:
Onneks toi input/output shaftien välinen laakerointi oli ok, ei tarvii alkaa metsästää uusia akseleita ja laakereita:
Sivuakselin rattaat ok mutta laakereissa on väljää joka suuntaan eli nekin täytynee vaihdella:
Takapään laakeri oli lähes yhtä surkee kun etupään:
Inputshaftin laakeri lähti irti kun lämmitin ja kevyesti koputtelin:
Takaa lähti vähä liianki helposti, täytyy tsekkaa et uus laakeri on jämpti asentaa akselille:
Toi sivuakseli onkin vähän hankalampi irrottaa, pitää vissiin vähä prässäillä..
Laakereitakin pitäs vissii alkaa metsästää.
1352-108 GM 1985-86 T-Truck 2.5 L4-2.8 V6 P 1: 4.03 2: 2.37 3: 1.49 4: 1.00 5: 0.72
Takaosa irrotettu, vitosen rattaat ok:
Yläkoppa irrotettu, äkkiseltään näyttää nämäkin rattaat ja synkrot ok:
Muovinappulatkaan ei ollu viel kulunu loppuun:
Kyllä se inputshaftin laakeri oli aika toivottomassa kunnossa:
Onneks toi input/output shaftien välinen laakerointi oli ok, ei tarvii alkaa metsästää uusia akseleita ja laakereita:
Sivuakselin rattaat ok mutta laakereissa on väljää joka suuntaan eli nekin täytynee vaihdella:
Takapään laakeri oli lähes yhtä surkee kun etupään:
Inputshaftin laakeri lähti irti kun lämmitin ja kevyesti koputtelin:
Takaa lähti vähä liianki helposti, täytyy tsekkaa et uus laakeri on jämpti asentaa akselille:
Toi sivuakseli onkin vähän hankalampi irrottaa, pitää vissiin vähä prässäillä..
Laakereitakin pitäs vissii alkaa metsästää.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Huomenna pitäs olla jenkeistä tilattu korjaussarja kotona. Tulee laakerit, tiivisteet, c-clippi renkaat ja synkrot.
Pesin jakolaatikon painepesurilla, ihan puhtaaks ei tuolla mopolla lähtenny mutta kelvannee
Prässäsin sivuakselin laakerit irti
Fiksasin myös kuskin oven kahvan, tai siis otin varaosa-autosta oikean takakahvan(sama ku kuskin kahva mut vähemmän käytetty) ja hioin&maalasin sen. Joku oli vääntäny myös sen tangon lukolta kahvalle mutkalle niin täyty sekin vaihtaa elintenluovuttajasta. Nyt on napakka kahva, ei oo enää väljä ja kilise montuissa
Pesin jakolaatikon painepesurilla, ihan puhtaaks ei tuolla mopolla lähtenny mutta kelvannee
Prässäsin sivuakselin laakerit irti
Fiksasin myös kuskin oven kahvan, tai siis otin varaosa-autosta oikean takakahvan(sama ku kuskin kahva mut vähemmän käytetty) ja hioin&maalasin sen. Joku oli vääntäny myös sen tangon lukolta kahvalle mutkalle niin täyty sekin vaihtaa elintenluovuttajasta. Nyt on napakka kahva, ei oo enää väljä ja kilise montuissa
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Otin kytkimen tarkistusmielessä auki niin olihan sieltä silmälaakeri menny ihan tohjoks. Vissiin tullu liikaa rasitusta kun kytkinakselin laakeri ollu rikki. Sorvasin ertalonista uuden puslaholkin.
Uudella puslalla:
Pesasin painepesurilla loput lootan osat
Korjaussatsikin tuli
Sivuakseli paikoillaan uusilla laakereilla, meinas olla vähän tiukka laittaa snap ringi tuonne takapäähän mutta menihän se ja akseli pyörii kivasti eikä oo päittäisklappia
Input shaftin uusi laakeri paikoillaan
Romut paikoillaan, etummaisen synkrorenkaan vaihdoin, muut tuntu olevan kunnossa. Rullakartiolaakereille piti saada sopiva preloadi, etummaisen laakerin koolin alle tuli ~0.88mm shimmiä niin tuli sopivan jämpti.
Kasasin peräpulikan ja tuon etupään laipan tiivisteliimalla kasaan ja pulttasin vaihdekepin kiinni. Kyllä sieltä kaikki pykälät löyty ja meni nätisti päälle. Sit pitäs seuraavaks alkaa asentelee askia paikoilleen..
Uudella puslalla:
Pesasin painepesurilla loput lootan osat
Korjaussatsikin tuli
Sivuakseli paikoillaan uusilla laakereilla, meinas olla vähän tiukka laittaa snap ringi tuonne takapäähän mutta menihän se ja akseli pyörii kivasti eikä oo päittäisklappia
Input shaftin uusi laakeri paikoillaan
Romut paikoillaan, etummaisen synkrorenkaan vaihdoin, muut tuntu olevan kunnossa. Rullakartiolaakereille piti saada sopiva preloadi, etummaisen laakerin koolin alle tuli ~0.88mm shimmiä niin tuli sopivan jämpti.
Kasasin peräpulikan ja tuon etupään laipan tiivisteliimalla kasaan ja pulttasin vaihdekepin kiinni. Kyllä sieltä kaikki pykälät löyty ja meni nätisti päälle. Sit pitäs seuraavaks alkaa asentelee askia paikoilleen..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Pulttasin laatikon paikoilleen. Huomenna jakolaatikko ja loput vermeet
Sain myös varapyörän, kiitoksia Laurille! Tosin rengas pitänee hommata "uusi", joku 15" tosi kapee ja mahd korkee..
Sain myös varapyörän, kiitoksia Laurille! Tosin rengas pitänee hommata "uusi", joku 15" tosi kapee ja mahd korkee..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nyt olis läjäs, kävin pienellä testilenkillä ja tuntuis toimivan iha jees. Pikkasen pitää ääntä mut ei ainakaan enempää kun ennen remonttia niin eiks se oo iha hyvä
Huomenna duunii ni näkee paremmi miten pelittelee. Ainakin vaihteista tuli paljon jämäkämmät lyyä kepistä sisään kun ei koko pääakseli keiku siellä
Huomenna duunii ni näkee paremmi miten pelittelee. Ainakin vaihteista tuli paljon jämäkämmät lyyä kepistä sisään kun ei koko pääakseli keiku siellä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tekasin kuppitelineen kun ei ollu kunnon paikkaa juomille
3d tulostetut rinkulat ettei tölkki kilise montuissa
"Takaoviin" tupakansytkäpistoke kytkimellä niin saa matkajääkaapin kylmenemään
Vihdoin sain sen halppis seosmittarinkin asennettua
Tein samalla uuden paneelin tohon kojelaudan alle missä lisätupakansytkät, seosmittari ja sitten toi ALDL piuhan liitin
Seosmittari näyttää joutokäynnillä ihan järkeviä ja täyskaasullakin, mutta lambdakorjauksen ollessa käytössä se vaeltaa kyllä niin ettei siitä tiedä mitä siellä tapahtuu. Täytys kai ostaa se laajakaistamalli
Vahailinkin, aika pahasti talvella kyllä tullu kiveniskemiä sinne tänne
Tää on vähä itelle muistutukseks. Frendin kans tehdään adapteri niin saan herrakanilta lainassa olevan pocket romulatorin pelittämään, eli säädettyä lennossa asetuksia boxilta
3d tulostetut rinkulat ettei tölkki kilise montuissa
"Takaoviin" tupakansytkäpistoke kytkimellä niin saa matkajääkaapin kylmenemään
Vihdoin sain sen halppis seosmittarinkin asennettua
Tein samalla uuden paneelin tohon kojelaudan alle missä lisätupakansytkät, seosmittari ja sitten toi ALDL piuhan liitin
Seosmittari näyttää joutokäynnillä ihan järkeviä ja täyskaasullakin, mutta lambdakorjauksen ollessa käytössä se vaeltaa kyllä niin ettei siitä tiedä mitä siellä tapahtuu. Täytys kai ostaa se laajakaistamalli
Vahailinkin, aika pahasti talvella kyllä tullu kiveniskemiä sinne tänne
Tää on vähä itelle muistutukseks. Frendin kans tehdään adapteri niin saan herrakanilta lainassa olevan pocket romulatorin pelittämään, eli säädettyä lennossa asetuksia boxilta
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ohjelmanvaihtohässäkkä ruiskuboxille on tulossa, adapteri isommalle piirille tehty ja ohjelman vaihtokytkin löytyy myös. Ei vaan toi yks piiri mikä oli toiminu tai sitten poltettiin väärään kohtaan piiriä ne eri ohjelmat(vedettiin alkuun kun pitäs kai polttaa loppuun. Lopuks laitettiin vahingossa piiri vielä väärinpäin niin se oikeesti kärähti
Noh uusia piirejä on tulossa ja harjoitukset jatkukoon. Koitettiin myös romulaattoria(eli siis se eprom piirin emulaattori millä voi lennossa muuttaa asetuksia) tuon adapterin kanssa ja kyllähän sekin tuntuis toimivan. Ainut että kun teki muutoksen softaan ja lähetti emulaattorille niin yhteys alko pätkiä, tai oikeestaan pätki se muutenkin ihmeellisesti. Pitää sitä vielä tutkia..
Bensaakin tankkasin nyt tankin täyteen ja tein sille oman piirin, tuntus pelaavan ihan ok. Hain myös 10mm kupariputkea mistä pitäis tehdä isompi paluulinja, jos sais sen paineensäätimen pelaamaan loogisti.
Tänään vaihtelin mottiin öljyt ja samalla pulttasin kiinni uuden hihnan kiristimen/rullan. Kävin myös purkaamolta hakemassa 125/90r15 vararenkaan minkä heitän sit tuolle chevyn varapyörävanteelle.
Alle parin viikon päästä pitäs lähtee n. 5000km kesälomalenkille norjaan Kunnon kestotesti..
Varaosa-autosta irrotettu ruiskuboxi mihin kolvattu normaali piirikanta ja siihen päälle asennettu DIP kytkimellä varustettu kanta isommalle piirille ja piuhalähtö ohjelman vaihtokytkimelle:
Kaunis lagunan varapyörä:
Edit nii ja kävin myös rock-katsastuksessa leiman hakemassa
Noh uusia piirejä on tulossa ja harjoitukset jatkukoon. Koitettiin myös romulaattoria(eli siis se eprom piirin emulaattori millä voi lennossa muuttaa asetuksia) tuon adapterin kanssa ja kyllähän sekin tuntuis toimivan. Ainut että kun teki muutoksen softaan ja lähetti emulaattorille niin yhteys alko pätkiä, tai oikeestaan pätki se muutenkin ihmeellisesti. Pitää sitä vielä tutkia..
Bensaakin tankkasin nyt tankin täyteen ja tein sille oman piirin, tuntus pelaavan ihan ok. Hain myös 10mm kupariputkea mistä pitäis tehdä isompi paluulinja, jos sais sen paineensäätimen pelaamaan loogisti.
Tänään vaihtelin mottiin öljyt ja samalla pulttasin kiinni uuden hihnan kiristimen/rullan. Kävin myös purkaamolta hakemassa 125/90r15 vararenkaan minkä heitän sit tuolle chevyn varapyörävanteelle.
Alle parin viikon päästä pitäs lähtee n. 5000km kesälomalenkille norjaan Kunnon kestotesti..
Varaosa-autosta irrotettu ruiskuboxi mihin kolvattu normaali piirikanta ja siihen päälle asennettu DIP kytkimellä varustettu kanta isommalle piirille ja piuhalähtö ohjelman vaihtokytkimelle:
Kaunis lagunan varapyörä:
Edit nii ja kävin myös rock-katsastuksessa leiman hakemassa
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests