Pasikiaisen romut

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Thu Apr 23, 2015 8:40 pm

Geebodi Cutlass, Oldsin 350, kampuralta ehkä HIKI 250hp, jos sitäkään. Toi toosa tietty ja 3.08 peräruuvi. Koneessa perusvirit, lyhyet (helvetin kalliit) hedmanin peltisarjat, edelin performer imari, viilaillut kannet ja lasketut kans, jonkun toimesta... Carterin 600cfm kaasari ja nenä oli joku vääntönokka, toiminta-alue oli joku 1500-4500. Kovin on kesy kone kun tuohon on nyt tottunut :roll:

Tänään otin ratin irti ja sen rattilukon levyn, kun vilkun palautus rupes sekoilee, ja välillä joku siellä otti oikein kiinni. "Oho", kun se töötin liukupelti oli lähteny sieltä liikenteeseen. No, poishan sen voi jättääkin kun tuos ruorissa ei oo töötin paikkaa, se on erillisellä napilla. Oli vaan sen verta tiukka se jousi sen rattilukon levyn alla, et sitähän ei ilman sitä asentelumasentelu systeemiä paikalleen saakkaan, huomenna jatkuu harjoitukset kun saan sen asennustyökalun lainaan.

Tosa vielä nokkakortti,

http://www.jegs.com/i/Crane-Cams/271/803901/10002/-1

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Pasikiaisen romut

Postby herrakani » Sun Apr 26, 2015 5:06 pm

Ei käy kyl järkeen, tollasessa kombossahan se on just omiaan.

Pakko olla joku juttu rikki tai väärin.
BMW M5 SBC 1993

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Sun Apr 26, 2015 5:20 pm

Niinpä. Pakkovaihteet rokkaa hyvin eikä luista.

Mitähän se tekis jos toi 1-2 shift valven jousi on poikki tms? Minä hölmönä en noita tarkistanut, koska niitä ei shiftkitissä tosiaan muokattu.

Image

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Pasikiaisen romut

Postby herrakani » Sun Apr 26, 2015 10:05 pm

Emmä muista et oonks mäkään vaihtanu tai kattonu noita.

Sellanen fiilis vaan et toi laatikko ja shiftkit on tehty tolle sun autolle.
BMW M5 SBC 1993

kaarlo kadett
Posts: 169
Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby kaarlo kadett » Sun Apr 26, 2015 10:41 pm

oppii tästä ainakin sen et jos cadillacin automaatti joskus kaipaa muuta huoltoa kuin öljynvaihtoa tai suodattimen putsausta niin enpä yritä itte.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Pasikiaisen romut

Postby sbc350 » Mon Apr 27, 2015 8:55 am

Ite otin sillon kaikki venttiilit auki ja tarkistin onko niihin korkeisiin kohtiin tullut raatia reunoihin mikä estäis sen venttiilin liikkumisen siellä reijässä. Muutamasta otin tosi kevyesti viilalla sitä reunaa paremmaks. Kannattaa noi kattoo sillon ku on möykky pöydällä, voihan siellä olla ihan joku murunen välissäkin :(
Jäikö vanha ohjelmointilevy? Oliko Check ballien kohdat kunnossa levyssä?

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Mon Apr 27, 2015 4:37 pm

Jäi vanha ohjelmointi/välilevy. Shiftkitin muutoksilla. Kyllähän ne kuulien paikat oli kulunut, jonkinverran, mut näytti kyllä että kuulat niissä vielä kivasti pysyisi. Tiiä sitten. Oliskohan varaa porata isompia reikiä. Isompia kuuliahan noihin saa jostain.

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Mon Apr 27, 2015 8:25 pm

Kuinkahan repivät vaihdot tulee jos blokkaa accut pois käytöstä :geek:

Muokkasin kaasarin bräckettiä, että sain lisää liikerataa tv vaijerille, ja sen jälkeen kiristin vaijerin siten että kaasu pohjaan ja sit vaijeri niin tiukalle kuin saa. Tuntui loota toimivan paremmin. Välillä tuntuu että on vaan niin vainoharhanen ettei tiiä toimiiko toi loota vai ei, johan se muuttaa paljon kun vanha turbiini oli 1500rpm ja uusi 2100-2300rpm.

User avatar
Jari H
Posts: 58
Joined: Thu Nov 21, 2013 10:59 pm
Location: Kausala

Re: Pasikiaisen romut

Postby Jari H » Mon Apr 27, 2015 9:42 pm

Pasikiainen wrote:Kuinkahan repivät vaihdot tulee jos blokkaa accut pois käytöstä :geek:


Ainakin 7 satanen hajoaa kadulla TCI:n constant pressure koneistolla ilman accuja.
Vakio input rumpu menee poikki 3 kytkimen seikeri uran kohdalta.
Lyö aivan saatanan kovaa numeron sisään kun on heti täys paine männän takana.
Rallihommin joo, kadulle ei niinkään..

Mulla oli joskus 2 satasessa tommonen TCI:n koneisto, acut toiminnassa, Sierra suti kaavion läpi ilman katkoviivoja.
Totteli tv säätöä normaalisti.
Ton nykyisen 7 satasen tein kanssa TCI:n koneistolla. Pelaa.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Tue Apr 28, 2015 6:40 pm

Okei, kuulostaa hurjalta jos sen öljynpaineella saa rikki, ettei ollu koneessa liikaa tehua ;) :D Jotenkin vaan tuntuu, et se on tosta kuvernööristä kiinni, ettei kierrätä. Loota toimii kuitenkin hyvin muuten, mutta ei tykkää kierrättämisestä. Tommonen TCI:n constant pressure venttiilikoneisto kyllä kiinnostaisi, ei sulla JariH sattunut jäämään sitä talteen, voisin olla kiinnostunut ostamaan.

Pyörijän ja jakajan kannen tänään vaihto, ei sen kummempaa oldsiprokkista :lol:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests