Onko mittaus tehty miten?
Siis onko se tehty tyhjänäkäynnillä vaihdevalitsin eri asennoissa vai esim takapää ilmaan tunkattuna ajaen niin että eri vaihteet todella kytkeytyvät?
Väljä öljypumppuhan käyttäytyy siten että paine nousee kierrosten mukaan kun taas ehjä tekee painetta lähes kierroksista riippumatta.
Olethan katsonut että kaikki venakoneiston ja välilevyjen ruuvit on varmasti kiinni?
Jos noi paineet on mittailtu paikallaan niin on epänormaalia että pakkoasennoisssa on vähemmän painetta kuin d ja od asennossa.
Mulla on tossa yks irtonainen venakoneisto jos haluut kokeilla onko vika siinä.
Joskus on tehty niinkin että on laitettu vati alle ja vedetty letku suodattimen reikään ja ajettu nosturilla niin että apulainen on katsonut mistäpäin askia lentää öljy kun on huonoa painetta/vuotoa etsitty.
Työhommissa joutu joskus syventymään ongelmatapauksiin yöllä että pystyi keskittymään kun ympärillä ei ollut muuta hälinää.
Sit jos minulta kysytään niin haynesin ja chiltonin korjausoppaat voi lempata leivinuuniin tai saunanpesään.
Jos hakee kunnon oppaita niin tehtaan shop manual tai toisena mm jn-tradingilta tilattavissa olevat atsg:n manuaalit on todella hyviä.
Niin ja olethan tarkistanut että suodattimen kaikki tiivisteet on varmasti kunnossa? Muuten horii ilmaa sekaan ja koko askin toiminta on sekaisin.Ilmenee yleensä öljytikussa näkyvänä vaahtona/kuplina.
Pasikiaisen romut
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
1000-1200rpm, perä ilmassa. Venakoneistossa on kaikki skruuvit kyllä kiinni. En kokeillut vaikuttaako kierrosten nostaminen.
Eihän siinä suodattimessa ole kuin yks tiippari, siellä se on öljypumpun reiässä paikallaan. Tosin tämmöinen vaiva niin sopisi että sit on vikana joku perkeleen sudin tiiviste.
Ja mittaus siitä linkistön yläpuolella olevasta reiästä.
Onko toi sun venttiilikoneisto täysin vakio ja kuinka kallis se on. Voihan toi venttiilikoneistokin kai olla niin väljä että vittuilee.
Ei oo näkynyt öljytikussa vaahtoa.
Eihän siinä suodattimessa ole kuin yks tiippari, siellä se on öljypumpun reiässä paikallaan. Tosin tämmöinen vaiva niin sopisi että sit on vikana joku perkeleen sudin tiiviste.
Ja mittaus siitä linkistön yläpuolella olevasta reiästä.
Onko toi sun venttiilikoneisto täysin vakio ja kuinka kallis se on. Voihan toi venttiilikoneistokin kai olla niin väljä että vittuilee.
Ei oo näkynyt öljytikussa vaahtoa.
Re: Pasikiaisen romut
Joskus ne venakoneiston pultit on veetty tosiaa kiinni ja askin puoleinen tasopinta on ottanu itteensä..
Omassa 200-4r:ssä oli se suodattimen tiiviste paskana, varmaan siks oli sulanu levytkin siitä. Eikä muuten menny ekalla kohilleen uusi tiiviste..
Omassa 200-4r:ssä oli se suodattimen tiiviste paskana, varmaan siks oli sulanu levytkin siitä. Eikä muuten menny ekalla kohilleen uusi tiiviste..
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Pitäähän sekin sit tarkistaa...
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Pasikiaisen romut
Mulla ei nyt ole 200r4 manuaalia käsillä eikä muistissa kyseistä tietoa että vois tarkkoja johtopäätöksiä vetää mutta.
Olihan accumulaattorin mäntä ehjä ja kulumaton?
Nääs ainakin seiskasatasissa se tykkää hieroa keskitapin reiän väljäksi ja mitään tiivistettähän siinä ei ole ollenkaan.
kakssatasessahan ei tainnu olla kuin yksi accu?
Koneisto maksaa 100 euroa.150 saa koko scheissen eli kuoret ja sisäkalut sikäli kun ne tuolta muitten romujen seasta etsii.
Toki pelkän koneiston voi loppukevääksi hakea lainaan sanotaan vaikka yhdellä nelosolutkorilla.
Mulla on kyllä semmonen tunne perseessä että sulla on pumppu väljä mutta sehän on vain arvaus.
Koita ny vielä nouseeko paineet jos annat enempi kierroksia koneelle.
Olihan accumulaattorin mäntä ehjä ja kulumaton?
Nääs ainakin seiskasatasissa se tykkää hieroa keskitapin reiän väljäksi ja mitään tiivistettähän siinä ei ole ollenkaan.
kakssatasessahan ei tainnu olla kuin yksi accu?
Koneisto maksaa 100 euroa.150 saa koko scheissen eli kuoret ja sisäkalut sikäli kun ne tuolta muitten romujen seasta etsii.
Toki pelkän koneiston voi loppukevääksi hakea lainaan sanotaan vaikka yhdellä nelosolutkorilla.
Mulla on kyllä semmonen tunne perseessä että sulla on pumppu väljä mutta sehän on vain arvaus.
Koita ny vielä nouseeko paineet jos annat enempi kierroksia koneelle.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Joo, pitää ihmetellä ja tehä lisää mittauksia.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Ei oikein toi öljypumppukaan sovi vikakohteeksi. Minkä takia se muka 3,4, N ja parkilla tekis enemmän painetta ja sit 1, 2 ja pakilla vähemmän, kyllähän sen luulis ainakin yhtä paljon tekevän vaikka se pumppu väljäkin olis.
Otin nyt filtterinkin o-renkaan irti, tein asentaessa niin et laitoin o-renkaan öljypumppuun sinne niin syvälle kun se nyt menee helposti, ja tökkäsin filtterin paikalleen. Vaikutti kyllä ihan tiiviiltä ja hyvältä, ei vaahdottunut öljy mitä se kai tekis jos kiertoon imis ilmaa? Mutta nyt kuitenkin luin jonkun ohjeen jonka mukaan o-rengas pitäs laittaa filtteriin ja työntää koko baskan kerralla. Harmi vaan et ei oo uutta filtteriä, yritin eka saada o-renkaan ehjänä mut ei sitä saanut niin nyt pitää oottaa tiistaihin et saa uuden filtterin ja o-renkaan Jos jollain sattuu hyvinkään lähel olemaan filtteri ja o-rengas mallia uusi niin voin tulla ostaa pois.
Otin nyt filtterinkin o-renkaan irti, tein asentaessa niin et laitoin o-renkaan öljypumppuun sinne niin syvälle kun se nyt menee helposti, ja tökkäsin filtterin paikalleen. Vaikutti kyllä ihan tiiviiltä ja hyvältä, ei vaahdottunut öljy mitä se kai tekis jos kiertoon imis ilmaa? Mutta nyt kuitenkin luin jonkun ohjeen jonka mukaan o-rengas pitäs laittaa filtteriin ja työntää koko baskan kerralla. Harmi vaan et ei oo uutta filtteriä, yritin eka saada o-renkaan ehjänä mut ei sitä saanut niin nyt pitää oottaa tiistaihin et saa uuden filtterin ja o-renkaan Jos jollain sattuu hyvinkään lähel olemaan filtteri ja o-rengas mallia uusi niin voin tulla ostaa pois.
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Pasikiaisen romut
Onko tuossa vaihteistossa jokin servo/kytkin käytössä 1, 2 ja r vaihteilla?
Jos on niin siellä saattaisi olla vuoto/syy painekatoon.
Jos on niin siellä saattaisi olla vuoto/syy painekatoon.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Low/reverse boost valve käsittääkseni hoitaa tuon, se on öljypumpussa. Ei siinä mitään erikoista ollut kun sitä hypistelin, tiiä sit voisko se olla väljä.
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Pasikiaisen romut
En kysynyt onko siellä venttiiliä joka on em vaihteilla käytössä vaan kytkintä/servoa.
Minä kun en tiedä miten olet tuota salkkua modifioinut niin en voi heittää varmoja ehdotuksia.
Jos oletetaan että siinä esim takimmainen eli low reverse kytkin on käytössä em vaihteilla niin mikäli siellä on öljyvuoto niin ei noi paineet nouse millään venttiilin vaihdolla.
Minä kun en tiedä miten olet tuota salkkua modifioinut niin en voi heittää varmoja ehdotuksia.
Jos oletetaan että siinä esim takimmainen eli low reverse kytkin on käytössä em vaihteilla niin mikäli siellä on öljyvuoto niin ei noi paineet nouse millään venttiilin vaihdolla.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests