kuva...
78 malibu
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:22 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: 78 malibu
Noni, joko kohta sillä ajetaan
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Vauhtis on nyt sorvarilla, katotaan saadaanko mahtumaan sorviin kiinni.
Paino vakiona on pikkasta reipas 13kiloa, vanha on pikkasta vajaa 9kiloa. Tää ois tarkotus sorvata johku 10-11kilon paikkeille ilman että tulee paniikkia kestävyyden suhteen.
Maalis-huhtikuulle oli alustavasti puhetta että saatais penkkiin kii RP:lle, kaikki palikat kuitenkin on jo olemassa eli ei ois ku tekemistä vaille valmis
Eipä se oikeestaan ois ku ottaa itteensä niskasta kiinni ja ruveta lämpsimään siis palikoita kii. Onhan siinä aikaa vieviä juttuja kuten nokan ajoitus, imusarjan kohdistus ym.
Mutta takarajaksi oon vetäny että TÄMÄN vuoden vappuna pitää olla ajossa!
Paino vakiona on pikkasta reipas 13kiloa, vanha on pikkasta vajaa 9kiloa. Tää ois tarkotus sorvata johku 10-11kilon paikkeille ilman että tulee paniikkia kestävyyden suhteen.
Maalis-huhtikuulle oli alustavasti puhetta että saatais penkkiin kii RP:lle, kaikki palikat kuitenkin on jo olemassa eli ei ois ku tekemistä vaille valmis
Eipä se oikeestaan ois ku ottaa itteensä niskasta kiinni ja ruveta lämpsimään siis palikoita kii. Onhan siinä aikaa vieviä juttuja kuten nokan ajoitus, imusarjan kohdistus ym.
Mutta takarajaksi oon vetäny että TÄMÄN vuoden vappuna pitää olla ajossa!
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Nenää piiloon lohkon uumeniin.
Onneks tarkastin ajotuksen, nollamerkkiin laittamalla meni kaksi astetta aikaselle...
Onneks tarkastin ajotuksen, nollamerkkiin laittamalla meni kaksi astetta aikaselle...
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:24 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Kävin viikolla ja eilen vähän tallilla näpräämässä moottoria.
Saatiin sorvattua vauhtiksesta pari kiloa pois, mutta vielä tarttee sorvata lisää. Valmistaja eli Hays ilmottaa ton mun vauhtipyörän painoksi 30lbs eli 13,6kg.
Sorvattiin tosiaan se 1,94kg siitä pois ja nyt se painaa 14,6kg, eli 13,6-1,94=14,6. Jotain mulla on vissiin menny matematiikan tunnilla ohi kun en edes laskimella saa samaa tulosta...
Tarkotus oli saada tuo limppu 11-11,5kg painoseksi, mutta nyt siitä ei saa millään niin paljon pois. Mutta jos vielä 1-1,5kg sais pois maanantaina.
Käytin vauhtista kuitenkin koneessa kiinni ja mittasin kytkinkopan keskityksen, oli 0,28mm pois kampuran keskilinjasta eli about semmosen 0.011", tremec sallii tuolle 0.005" toleranssin, eli joutuu hommaamaan epäkeskot kohdistustapit.
Sain lohkon ja öljypohjan maalattua, tuli omaan silmään aika soppeli väri.
Asentelin sitten takapään stefan kiinnikkeen ja stefan paikoilleen ja pulttasin öölipohjan kiinni. Tosta on sitten mukava taas jatkaa.
Kuvia:
Saatiin sorvattua vauhtiksesta pari kiloa pois, mutta vielä tarttee sorvata lisää. Valmistaja eli Hays ilmottaa ton mun vauhtipyörän painoksi 30lbs eli 13,6kg.
Sorvattiin tosiaan se 1,94kg siitä pois ja nyt se painaa 14,6kg, eli 13,6-1,94=14,6. Jotain mulla on vissiin menny matematiikan tunnilla ohi kun en edes laskimella saa samaa tulosta...
Tarkotus oli saada tuo limppu 11-11,5kg painoseksi, mutta nyt siitä ei saa millään niin paljon pois. Mutta jos vielä 1-1,5kg sais pois maanantaina.
Käytin vauhtista kuitenkin koneessa kiinni ja mittasin kytkinkopan keskityksen, oli 0,28mm pois kampuran keskilinjasta eli about semmosen 0.011", tremec sallii tuolle 0.005" toleranssin, eli joutuu hommaamaan epäkeskot kohdistustapit.
Sain lohkon ja öljypohjan maalattua, tuli omaan silmään aika soppeli väri.
Asentelin sitten takapään stefan kiinnikkeen ja stefan paikoilleen ja pulttasin öölipohjan kiinni. Tosta on sitten mukava taas jatkaa.
Kuvia:
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:25 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Vauhtis ois sorvattu valmiiksi ja tasapainoitettu, painoa jäi väkisinkin 13,2kg ja epätasapainoa jäi RP:een koneen mukaan 0,08g.
Osasiakin tipahteli taas tallille.
Kytkin koppa keskitetty, mittasin laatikon kiinnityspinnan suoruudenkin. Keskitys osu aika hyvin, nyt on koppa 0,04mm sisään keskellä ja tasopinta heittää 0,03mm, eli ollaan puhtaasti tremeckin vaatimusten sisällä joka on 0,005tuumaa
Sitte innostuin tarkastamaan tiivisteiden sopivuuden imu- ja pakopuolella kansiin, pikkasen tuli silppua:
Lähti siis pikkasen enemmän tavaraa. Otin mallia aika suoraan AFR 195 kansista, saa nähdä kuinka hyvin tuli pilattua nuo...
Nyt kannet on koneistamossa tasojen laskussa/oikaisussa, josko vaikka kohta pääsis niputtelemaan ne ja testaamaan lohkon päälle.
Yläkuolokohtakin tuli mitattua ja tehtyä säädettävä ajoitusmerkki että sai sen kohdalleen.
Joskos tänään sais aikaiseksi otettua vanhan laatikon auton alta pois ja pultattua testilohkoon moottorinkorvat ja laatkikon kiinni, pääsis muokkaamaan laatikkopalkin sopivaksi tuolle TKO:n kiinnitykselle.
Osasiakin tipahteli taas tallille.
Kytkin koppa keskitetty, mittasin laatikon kiinnityspinnan suoruudenkin. Keskitys osu aika hyvin, nyt on koppa 0,04mm sisään keskellä ja tasopinta heittää 0,03mm, eli ollaan puhtaasti tremeckin vaatimusten sisällä joka on 0,005tuumaa
Sitte innostuin tarkastamaan tiivisteiden sopivuuden imu- ja pakopuolella kansiin, pikkasen tuli silppua:
Lähti siis pikkasen enemmän tavaraa. Otin mallia aika suoraan AFR 195 kansista, saa nähdä kuinka hyvin tuli pilattua nuo...
Nyt kannet on koneistamossa tasojen laskussa/oikaisussa, josko vaikka kohta pääsis niputtelemaan ne ja testaamaan lohkon päälle.
Yläkuolokohtakin tuli mitattua ja tehtyä säädettävä ajoitusmerkki että sai sen kohdalleen.
Joskos tänään sais aikaiseksi otettua vanhan laatikon auton alta pois ja pultattua testilohkoon moottorinkorvat ja laatkikon kiinni, pääsis muokkaamaan laatikkopalkin sopivaksi tuolle TKO:n kiinnitykselle.
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:27 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Jotai taas sätöstelty.
Kannet kävi koneistamolla, otettiin 0,6mm siivu pois. Kasailin kannet ja mittasin palotilat ja orgis 62cc oli tilavuus operaation jälkeen. Tää tekee 0-deckillä, +5cc männillä ja 0.041" paksulla pahvilla semmoset 11.2:1 puristukset.
Laittelin toisen kannen paikoilleen 0.015 paksulla tiivarilla ja männänpäälle muovailuvahaa. Männän ja venojen väliin jää joku 3,4mm ahtaimmasta kohdasta plus tohon pieni pelivara paksummasta 0.041" tiivisteestä.
Mittailin samalla alustavasti tönäreitä, vanhat 7.800" ei riitä vaan joutuu hommaa joko 7.850" tai 7.900" pitkät tikut. Täytyy tänään mitata satavarmaoikeemitta kun vedän kannet momenttiin oikeilla pahveilla. Noi vanhat on nyt yhden kesän ajettu ja jäävät jouten, tarttee laittaa myyntipalstalle nuo...
Ostin pasikiaiselta pöntöt (jotkut noname?) kun vanhoista raptoreista toinen poksahti rikki ja toinen on mersussa "lainassa". Hitsailin uudet muhvit pönttöihin niin tuli hyvät.
Renkaatkin tilasin jo valmiiks, nii ei tartte viimetipassa ettiä. Leveyttä 295.
Kannet kävi koneistamolla, otettiin 0,6mm siivu pois. Kasailin kannet ja mittasin palotilat ja orgis 62cc oli tilavuus operaation jälkeen. Tää tekee 0-deckillä, +5cc männillä ja 0.041" paksulla pahvilla semmoset 11.2:1 puristukset.
Laittelin toisen kannen paikoilleen 0.015 paksulla tiivarilla ja männänpäälle muovailuvahaa. Männän ja venojen väliin jää joku 3,4mm ahtaimmasta kohdasta plus tohon pieni pelivara paksummasta 0.041" tiivisteestä.
Mittailin samalla alustavasti tönäreitä, vanhat 7.800" ei riitä vaan joutuu hommaa joko 7.850" tai 7.900" pitkät tikut. Täytyy tänään mitata satavarmaoikeemitta kun vedän kannet momenttiin oikeilla pahveilla. Noi vanhat on nyt yhden kesän ajettu ja jäävät jouten, tarttee laittaa myyntipalstalle nuo...
Ostin pasikiaiselta pöntöt (jotkut noname?) kun vanhoista raptoreista toinen poksahti rikki ja toinen on mersussa "lainassa". Hitsailin uudet muhvit pönttöihin niin tuli hyvät.
Renkaatkin tilasin jo valmiiks, nii ei tartte viimetipassa ettiä. Leveyttä 295.
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:28 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Progress:
Sain jotain aikaseks taas.
Hatut ois kiinni, imusarjan suuttimien reiät tulpattu ja motivatio taas huipussaan!
Oon miettiny pitkään että miten tulppaisin imusarjasta ruiskusuuttimien paikat kun ei nyt vielä tuu ruiskusettejä. Mietin eka että ois sorvauttanu jostain muovista, alumiinista tai jostain muusta kamasta semmoset tulpat jotka ois tiivistyny o-renkailla imusarjaan niinku suuttimetkin, ongelma vaan oli siinä ettei kukaan oikein ollu halukas sorvaamaan semmosia.
Tänään sitte hoksasin että vedän sinne imusarjaan kierteen siihen tiivistävän osan alapuolelle (kohtaan johon suuttimen kärki tulee) ja laitan lyhkäset pultit niihin reikiin ja kannan alle tiivisterenkaan niin on helppo, halpa ja nopee homma Ja noi on nopee ja helppo ottaa sitten poiskin jos(kun) tulee ruisku joskus.
Samalla fiilistelin, laittelin imusarjan kansien väliin, venakopat hollille ja kaasarin sarjan päälle. Lainasin kaverin autosta 2tuuman putsaria vielä kaasarin päälle: Kohtuu korkee paketti tosta näyttäs tulevan...
Jos ens viikolla sitten taas lisää edistystä.
Sain jotain aikaseks taas.
Hatut ois kiinni, imusarjan suuttimien reiät tulpattu ja motivatio taas huipussaan!
Oon miettiny pitkään että miten tulppaisin imusarjasta ruiskusuuttimien paikat kun ei nyt vielä tuu ruiskusettejä. Mietin eka että ois sorvauttanu jostain muovista, alumiinista tai jostain muusta kamasta semmoset tulpat jotka ois tiivistyny o-renkailla imusarjaan niinku suuttimetkin, ongelma vaan oli siinä ettei kukaan oikein ollu halukas sorvaamaan semmosia.
Tänään sitte hoksasin että vedän sinne imusarjaan kierteen siihen tiivistävän osan alapuolelle (kohtaan johon suuttimen kärki tulee) ja laitan lyhkäset pultit niihin reikiin ja kannan alle tiivisterenkaan niin on helppo, halpa ja nopee homma Ja noi on nopee ja helppo ottaa sitten poiskin jos(kun) tulee ruisku joskus.
Samalla fiilistelin, laittelin imusarjan kansien väliin, venakopat hollille ja kaasarin sarjan päälle. Lainasin kaverin autosta 2tuuman putsaria vielä kaasarin päälle: Kohtuu korkee paketti tosta näyttäs tulevan...
Jos ens viikolla sitten taas lisää edistystä.
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:30 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Progress:
Sain tikut RPeestä niin sain kasattua venakoneiston loppuun, eli tikut reikiin ja kiikut kiinni. Ja kermaksi kakunpäälle vielä keinuille tukisillat ettei ruve studit katkeilemaan...
Vetelin sitten imusarjan kiinni, tekasin kaasarin ja välilaipan alle tilkkeet ja kirrasin kaasarinkin paikoilleen.
Asentelin venakopatkin, jakajan, tulpat ja piuhat. Enää ei oltas kaukana penkkiin viemisestä
Pari tulppaa vesi/antureiden reikiin imusarjaan, kaasuvaijerin telineen ja palautusjousen telineen rakennus, laturinraudan sopivuuden varmistus ja se rupeis olemaan siinä...
Pakosarjat tilasin RPeeseen kans, tulee schoenfeldin 1 3/4" primääreillä ja 3" kollektorilla. Oli hienot sarjat ainakin kuvissa, katotaan paljonko joutuu kuskin puolta muokkaamaan että mahtuu kytkimen sylkky paikoilleen.
Niin ja pitää viel toivoa että mahtuu alkuperäisen lämmityslaitteen kopan kanssa paikoilleen, kataloogissa ei ainakaan ollut mainintaa ettei sopis....
Sain tikut RPeestä niin sain kasattua venakoneiston loppuun, eli tikut reikiin ja kiikut kiinni. Ja kermaksi kakunpäälle vielä keinuille tukisillat ettei ruve studit katkeilemaan...
Vetelin sitten imusarjan kiinni, tekasin kaasarin ja välilaipan alle tilkkeet ja kirrasin kaasarinkin paikoilleen.
Asentelin venakopatkin, jakajan, tulpat ja piuhat. Enää ei oltas kaukana penkkiin viemisestä
Pari tulppaa vesi/antureiden reikiin imusarjaan, kaasuvaijerin telineen ja palautusjousen telineen rakennus, laturinraudan sopivuuden varmistus ja se rupeis olemaan siinä...
Pakosarjat tilasin RPeeseen kans, tulee schoenfeldin 1 3/4" primääreillä ja 3" kollektorilla. Oli hienot sarjat ainakin kuvissa, katotaan paljonko joutuu kuskin puolta muokkaamaan että mahtuu kytkimen sylkky paikoilleen.
Niin ja pitää viel toivoa että mahtuu alkuperäisen lämmityslaitteen kopan kanssa paikoilleen, kataloogissa ei ainakaan ollut mainintaa ettei sopis....
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:32 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Missäs käyt penkittää?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests