Kyllä siellä pieni missfire on.On nyt ajeltu ja vika on pahentunut niin ettei epäselvää jää.
Jatketaan asiaa vaihtamalla tulpat ja jossei auta niin virranjakaja.
Ai miksi koko jakaja? no siksi että toimivasta varaosaautosta voi sellaisen ryöstää kunhan saan sen haettua tallille.
Ei hyödytä yrittää lukea dataa kun häiriöt tulevat ja menevät.
Välillä seokset pysyvät kohdallaan ja välillä laihalla.
OBD1 ja ccc-q-jet
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
Noniin.
Syy löytyi.
Lambda sensori oli rikki ja vielä niin ettei ollut täysin mykkä mutta enimmäkseen näytti että oltaisiin laihalla vaikkei oltu.
Uudella tunnistimella näkyy että turvallisesti ollaan rikkaan puolella.
Tarvii nyt hienosäätää kun saa loogisia muutoksia toivottavasti aikaan.
Tsekkasin vielä varmuudeksi kaasarin perussäädöt.
Neulojen painintallan etäisyys neulaputkien pinnasta pitää olla 33,12mm
Neulojen liikematka jotain 3mm.Mulla on sellanen malli kaasarista että rich limit säätyy samalla kun lean stop säädetään.
Bensanpinnalle en absoluuttisen varmaa arvoa löytänyt.Useimmat arvot olivat 7-11mm välissä oli 10mm ja säädin 9mm.
Idle air bleed pitää olla 4-5 kierrosta auki.Jollei siinä paikkeilla mene seossolenoidin duty cycle 50% huitteille pitää seosruuveista säätää.
Mulla oli tehdas asetus 4 kierrosta missä se on nytkin.Seosruuvit oli tehtaalla laitettu 2 3/4 auki.
Nyt ne on mulla 3 kierrosta auki eikä ainakaan laihalla käy.Sytytysennakko a ja b navat aldl liittimestä yhdistettynä 24 astetta.
Täytyy toisioneulojakin koittaa vielä vaihtaa.Nyt palaa wot kiihdytyksessä 2 vihreää lediä.Oli tehtaan jäljiltä eriparineulat ja varaosakaasarista vaihdoin tasaparin joka oli ohuehko.
Syy löytyi.
Lambda sensori oli rikki ja vielä niin ettei ollut täysin mykkä mutta enimmäkseen näytti että oltaisiin laihalla vaikkei oltu.
Uudella tunnistimella näkyy että turvallisesti ollaan rikkaan puolella.
Tarvii nyt hienosäätää kun saa loogisia muutoksia toivottavasti aikaan.
Tsekkasin vielä varmuudeksi kaasarin perussäädöt.
Neulojen painintallan etäisyys neulaputkien pinnasta pitää olla 33,12mm
Neulojen liikematka jotain 3mm.Mulla on sellanen malli kaasarista että rich limit säätyy samalla kun lean stop säädetään.
Bensanpinnalle en absoluuttisen varmaa arvoa löytänyt.Useimmat arvot olivat 7-11mm välissä oli 10mm ja säädin 9mm.
Idle air bleed pitää olla 4-5 kierrosta auki.Jollei siinä paikkeilla mene seossolenoidin duty cycle 50% huitteille pitää seosruuveista säätää.
Mulla oli tehdas asetus 4 kierrosta missä se on nytkin.Seosruuvit oli tehtaalla laitettu 2 3/4 auki.
Nyt ne on mulla 3 kierrosta auki eikä ainakaan laihalla käy.Sytytysennakko a ja b navat aldl liittimestä yhdistettynä 24 astetta.
Täytyy toisioneulojakin koittaa vielä vaihtaa.Nyt palaa wot kiihdytyksessä 2 vihreää lediä.Oli tehtaan jäljiltä eriparineulat ja varaosakaasarista vaihdoin tasaparin joka oli ohuehko.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
Noni hyvä että vika löyty!
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
Taistelu jatkuu.Taas alkoi vetämään laihalle.Siis tosi laihalle.
Tällä kertaa päättelin kaasarin kansitiivisteen pettäneen.
Uusi syntyi kätevästi tiivistepaperista tunnin askartelulla, on tarkkaa puuhaa.
Kaiken pähkäilyn lomassa tsekkasin viivottimella pintojen suoruudet.
Alaosa kaasarista on aavistuksen kaarelle kannen ollessa suora.Onhan tossa paljon ruuveja eikä kansikaan ole lasikovaa joten kasaus tapahtui
kiristäen ruuveja monta kertaa tiivisteen painuessa ja kannen mukautuessa.
Sit käynnistys eikä tyhjäkäynnistä ollu tietoakaan.
Kasvattaa kummasti itsehillintää näitten kanssa puuhailu.
Järkeilin loogisesti idle air bleed valven säädön olevan perseellään.Sehän on kannessa ja sitä käyttävä seos solenoidi puolestaan alaosassa.
Siinähän on erittäin pieninousuinen kierre.
Pitää siis täsmentää että toi aiermmin kirjoittamani 4-5 kierrosta pätenee vain oem paksuisilla tilkkeillä ja kiristyarvoilla.
Taas toistaiseksi pysyy seokset järkevinä.
Tällä kertaa päättelin kaasarin kansitiivisteen pettäneen.
Uusi syntyi kätevästi tiivistepaperista tunnin askartelulla, on tarkkaa puuhaa.
Kaiken pähkäilyn lomassa tsekkasin viivottimella pintojen suoruudet.
Alaosa kaasarista on aavistuksen kaarelle kannen ollessa suora.Onhan tossa paljon ruuveja eikä kansikaan ole lasikovaa joten kasaus tapahtui
kiristäen ruuveja monta kertaa tiivisteen painuessa ja kannen mukautuessa.
Sit käynnistys eikä tyhjäkäynnistä ollu tietoakaan.
Kasvattaa kummasti itsehillintää näitten kanssa puuhailu.
Järkeilin loogisesti idle air bleed valven säädön olevan perseellään.Sehän on kannessa ja sitä käyttävä seos solenoidi puolestaan alaosassa.
Siinähän on erittäin pieninousuinen kierre.
Pitää siis täsmentää että toi aiermmin kirjoittamani 4-5 kierrosta pätenee vain oem paksuisilla tilkkeillä ja kiristyarvoilla.
Taas toistaiseksi pysyy seokset järkevinä.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
Kaiken maailman rakentajaranet on kyl yleensä saanu noi kaasarin kannet tai rungot kieroks. Itellä on ollu tapana yrittää valkata mahdollisimman lähelle soppelit ja vähän hioo jos mahdollista. Kansihan on vähän työläs suoristaa...
Josko sitä joku päivä sais varastettua niin monta kolikkoa ettei tarttis enää leikkiä noiden kaasuttimien kanssa...
Josko sitä joku päivä sais varastettua niin monta kolikkoa ettei tarttis enää leikkiä noiden kaasuttimien kanssa...
BMW M5 SBC 1993
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
On tää niin kiva vehje.Nyt saattaa seokset pysyä 30 kilometriä kohdillaan kunnes tulee häiriö ja vetää niin laihalle että pitää kaasua pumpata että kulkee.
yksi epäily on että ensiöpuolella on nk venttiilikivi eli roska joka aina sopivasti tukkii kanavan ja poistuu sitten tieltä.
Tai sit egr venan ohjaus sekoilee, tai efe valve menee kiinni.
Kyllä tää nyt kuitenkin kaasutinpuolen viaksi menee koska läpät selällään kuitenkin kulkee terhakkaasti.
Oliko herrakanilla ehjä tankki jemmassa? Toi rupes taas mehimään ja tankkivarustekkin on aika rapsakka.
Onni on lyhyt 4 kilometrin työmatka jolloin ajoittainen kiivas kulutus ja nykimiset ei pahemmin haittaa.'
Muutenhan tossa olis varmaan jo normaali jakaja ja kaasari.
yksi epäily on että ensiöpuolella on nk venttiilikivi eli roska joka aina sopivasti tukkii kanavan ja poistuu sitten tieltä.
Tai sit egr venan ohjaus sekoilee, tai efe valve menee kiinni.
Kyllä tää nyt kuitenkin kaasutinpuolen viaksi menee koska läpät selällään kuitenkin kulkee terhakkaasti.
Oliko herrakanilla ehjä tankki jemmassa? Toi rupes taas mehimään ja tankkivarustekkin on aika rapsakka.
Onni on lyhyt 4 kilometrin työmatka jolloin ajoittainen kiivas kulutus ja nykimiset ei pahemmin haittaa.'
Muutenhan tossa olis varmaan jo normaali jakaja ja kaasari.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
Ei valitettavasti jääny, tinasin sen ruosteiden päälle ni en kehdannu säilyttää...
BMW M5 SBC 1993
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
Taas sain aikaseksi jotain.
Vedin letkuohituksen syylärikiertoon lootaöljylle ja testasin että vieläkin vetää tcc jumiin.
Vika tuntuu vaan pahentuneen.
Siispä uus käytetty turbiini kyytiin ja tossa 10 vaille 15.00 lähdin tallille vaihtopuuhiin.
Just tulin takasin.Ei siis menny kauheesti aikaa moiseen operaatioon, joskin olis sujunu nopeammin jollei joku olis mätiä hitsatessaan hitsannu rungon paikalappua myös lootan palkkiin täyssaumalla.
Katotaan taas miten jatkossa pelaa.
Vedin letkuohituksen syylärikiertoon lootaöljylle ja testasin että vieläkin vetää tcc jumiin.
Vika tuntuu vaan pahentuneen.
Siispä uus käytetty turbiini kyytiin ja tossa 10 vaille 15.00 lähdin tallille vaihtopuuhiin.
Just tulin takasin.Ei siis menny kauheesti aikaa moiseen operaatioon, joskin olis sujunu nopeammin jollei joku olis mätiä hitsatessaan hitsannu rungon paikalappua myös lootan palkkiin täyssaumalla.
Katotaan taas miten jatkossa pelaa.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
Turbiinilukko ei ole vittuillut remontin jälkeen.
Siis yksi vika vähemmän.
Käyntihäiriö on ja pysyy.
Tänään hain varaosa-auton kotiin.
Koska epäilyt on keskittyneet virranjakajaan, aloitin heti jakajien vaihdon päikseen.
Pitäähän osienluovuttaja ajokunnossa pitää.
Sitten koira kyytiin ja sormet ristissä koeajolle.
Kyllä on sitkeä vika.Ei siis muutosta aiempaan.
Ylämäkeen cruise päällä alkaa nykimään.Motaria jos vetää kymmenkunta kilsaa, menee hienosti mutta rampin päässä nykiminen kiihdytettäessä on todella voimakasta.Egr:änkin kokeilin tulpata ilman muutosta.
Jos vaikka tulpat vaihtais tosta raadosta seuraavaksi.Tänään päätin jo keskittyä keskioluesta nauttimiseen ja muistiinpanoihin.
Näitä on sitten kiva lueskella kun syy löytyy.
Ei oo reilua ettei tossa ajoautossa ole kylmäaineet pysyneet, kas kun pistin ton metsälöydön käyntiin, lähti ilmastoinnin kompura päälle ja kylmää pukkaa niin haluttaessa. Hakupaikan pihalle jäi vielä toinen pitkäkaton hylsy ja neliovinen läpimätä bensa cutlass.
Siis yksi vika vähemmän.
Käyntihäiriö on ja pysyy.
Tänään hain varaosa-auton kotiin.
Koska epäilyt on keskittyneet virranjakajaan, aloitin heti jakajien vaihdon päikseen.
Pitäähän osienluovuttaja ajokunnossa pitää.
Sitten koira kyytiin ja sormet ristissä koeajolle.
Kyllä on sitkeä vika.Ei siis muutosta aiempaan.
Ylämäkeen cruise päällä alkaa nykimään.Motaria jos vetää kymmenkunta kilsaa, menee hienosti mutta rampin päässä nykiminen kiihdytettäessä on todella voimakasta.Egr:änkin kokeilin tulpata ilman muutosta.
Jos vaikka tulpat vaihtais tosta raadosta seuraavaksi.Tänään päätin jo keskittyä keskioluesta nauttimiseen ja muistiinpanoihin.
Näitä on sitten kiva lueskella kun syy löytyy.
Ei oo reilua ettei tossa ajoautossa ole kylmäaineet pysyneet, kas kun pistin ton metsälöydön käyntiin, lähti ilmastoinnin kompura päälle ja kylmää pukkaa niin haluttaessa. Hakupaikan pihalle jäi vielä toinen pitkäkaton hylsy ja neliovinen läpimätä bensa cutlass.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: OBD1 ja ccc-q-jet
Tulpat vaihtelin.
Kaikki oli kyllä hyvän näköisiä varsinkin kun vertaili osienluovuttajan neekerin perseen mustiin yksilöihin.
Kävin koeajolla josta tuli varmaan kolme kertaa suunniteltua pidempi.
Ei nähkääs nyi enää.
Kulkee cruise päällä ylä ja alamäkiin niinkuin kissa lipittää maitoa.
Tässä on nyt pakko olla jo varovaisen toiveikas.
Nyt on siis paikoillaan champion rc12yc:t. Vanhat olivat ngk fr5:t
Kaikki oli kyllä hyvän näköisiä varsinkin kun vertaili osienluovuttajan neekerin perseen mustiin yksilöihin.
Kävin koeajolla josta tuli varmaan kolme kertaa suunniteltua pidempi.
Ei nähkääs nyi enää.
Kulkee cruise päällä ylä ja alamäkiin niinkuin kissa lipittää maitoa.
Tässä on nyt pakko olla jo varovaisen toiveikas.
Nyt on siis paikoillaan champion rc12yc:t. Vanhat olivat ngk fr5:t
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Return to “Tekniikka / Tietopankki”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests