Pasikiaisen romut

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Sun Dec 28, 2014 2:10 pm

Joo, otin vanhat romut tieltä pois, nyt kun on päässyt sovittelemaan niin näyttää ihan hyvältä, iskarit on ihan ok pituset. Kierre vois olla tuuman verran lyhyempi, mutta menee noinkin, nyt alapää tulee about samalle tasolle kuin mitä se on tuossa orkkis ratkaisussa.

Kuvia sitten kun on sen aika.

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Mon Dec 29, 2014 11:07 pm

Hömm. Nyt saatankin tietää miten tää asettuu, ja helvetin helposti. En oo kyllä ihan varma onks toi alapää tarpeeks kestävä. Guuglailin vähän noita geekoppiin myytäviä kiinnikkeitä, ja nehän laitetaan suoraan noihin vakiokiinnikkeisiin melkeen suoriltaan. Eli eiköhän se rokkaa mullakin vähän sivuttain.

Epäilen kyllä että nuo jouset on liian löysät, tässä vähän kuvasaastetta. Huomenna teen toisen puolen, niin näkee miten se oikeesti asettuu, nyt toisella puolella oli ainoastaan vakiojousi ja iskari kun halusin nähä vähän miten asettuu!

Image

5mm, luulis kestävän...

Image

Alapäähän tulee joko fiksumman näköinen holkki tai haarukka tyyliin samanlainen kuin ylhäällä. Tiiä kumpi on parempi.

Image

10mm pulteilla pultattu runkoon. Luulis kestävän. Ridetech ja Spohn ovat muun muassa toteuttaneet tän idealtaan samalla tavalla, ja taitaa olla jopa niin että vakiopulteilla eli olisko 8mm tai jotkut sitä lähellä olevat tuumaset?

Mutta sit paino päällä!
Epäilen vahvasti liian löysäksi, tossa on pelkkä auton paino päällä. Noi on 150lbs:ät. Olisko pitäny ottaa tyyliin 200 tai jopa 250..? Pitänee kysellä näiltä jotka näitä myy.

Image

Ja jousi säädettynä niin korkealle kuin saa. Ajokorkeus asettuu varmaan hemmetin hyväksi tolla iskarikiinnityksellä, mutta jämympi jousi tohon kyllä tarvitaan.

Image

Teen toiselle puolelle kiinnikkeen yläpäähän ja katon miltä näyttää.


User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Pasikiaisen romut

Postby sbc350 » Mon Dec 29, 2014 11:26 pm

Tuleeko toi coiloveri miten suoraan tohon yläkiinnitykseen nähden? Sivuttaissuunnassa tollanen ei kyllä kauheeta kuormaa kestä mutta suoraan varmasti paljonkin..

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Mon Dec 29, 2014 11:30 pm

Ei ne suorassa oo, mutta suoremmassa kuin tossa Spohnin toteutuksessa. Varmaan about samassa kuin toi ridetechin. Mietin et jos kopioisin tota ridetechin alapään kiinnitystä, sillähän saisi iskaria suoremmaksi.

En tiiä kyllä yhtään miten noi kestää sivuittain... Kovasti noi amerikkalaiset laittaa vähän muokattuina vakiokiinnikkeisiin ihan? Tästä kuuntelen mieluusti kommentteja puoleen ja toiseen.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Pasikiaisen romut

Postby sbc350 » Tue Dec 30, 2014 12:10 pm

Jos saat suorempaan alapään niin kestää paremmin toi yläbracketti kun tulee vähemmän sivuttaiskuormaa.
Mulla oli caminosta murtunut toi iskarin yläpään kiinnityspelti ja on vaan kybing HD kaasuiskarit.. sit kun siihen tulee vielä auton paino päälle. Näyttäs tossakin olevan suht samanlainen toi yläkiinnitys. Toki caminolla ikää ja saanut runtua vuosien aikana..
Näyttäs silmään muuten siltä et toi jousi coil bindaa ennenkun iskarista loppuu liikevara kun on kiristetty noin tiukalle?

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Tue Dec 30, 2014 7:41 pm

Joo mä ruuvasin sen piruuttaan vaan tiukalle :lol:

Ja nyt on yläpäät tehty, tässä kuva miltä näyttää, en tiiä kestääkö, luulis, onhan tossa kuitenkin ainevahvuutta?

Image

Kulma iskarin yläpäähän.

Image

Tämmöseen kulmaan tarkoitus jättää iskarit.

Image

Ja sit alapää tarkotus tehä näin.

Image

Eli siis käyttää vanhaa iskarin kiinnityspultin reikää, ja sitten tuota alatukivarrenkiinnitys pulttia. Eli apinoida tuo ridetechin toteutus. ;)

Soittelin muuten rallyracelle, kuulemma tämmöseen koppaan painoltaan (arvioita) niin kokeilu pitäs alottaa 250lbs, ehkä 300lbs:stä :oops:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Pasikiaisen romut

Postby sbc350 » Tue Dec 30, 2014 8:01 pm

Jos tossa yläpäässä joku taipuu niin se on toi koria vasten oleva lätkä mihin on hitsattu noi pystypalikat kiinni. Siis jos tulee sivuttaista vääntöä mut jos laitat noi tolpat tuolleen suoraan niin eiköhän se kestä sen minkä se itse kiinnityspeltikin itse autossa kestää 8-)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Tue Dec 30, 2014 10:46 pm

Jes, eiköhän se kestä :)

Image

Alapään hahmottelua! Lähellä ollaan niin sanotusti final productia ;) Iskarille tulee haarukka mallinen kiinnitys, ja sit laitan vielä tohon 90 asteen kulmaan varmaan vähän vahviketta :)

Katotaan, jos seuraava kuvaa saatais jo valmiista paketista :lol:

e. joku jos tarttee noi 10" pitkät, 1.9" paksut, 150lbs jouset niin sais multa käyttämättömät edullisesti :)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Wed Dec 31, 2014 2:28 pm

Image

Image

Image

Eli näin :)

Hiekkapuhallus ja maalia, niin ne on valamiit :) Jouset joutuu tosiaan hankkimaan uudemman kerran. Tuntuu aikalailla samalta kuin vakiojousilla ja iskareilla noilla, mut noissa on toi langanväli niin pieni että ne pohjaa niin helposti et tiukemmat on hankittava, ja ihan senkin takia kyllähän täs oli tarkoitus saada tota alustaa jäykemmäksi :)


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests