S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby herrakani » Mon Sep 22, 2014 2:26 pm

Missä prahanrotat? ;)
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Sep 22, 2014 4:07 pm

Ne on noi kaks pientä pikseliä tossa puskurin alla ;)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Sep 24, 2014 8:15 pm

Menipä sitten ruuvi takarenkaaseen. Otin renkaan irti ja pistin sellasen läpipainettavan paikan, tuntus pitävän. Massasin sit samalla pyöränkotelot takaa kun se oli tekemättä, niin ja asensin roiskeläpät.

Image

Huomasin siinä samassa että tankin alla on pieni lätäkkö ja jostain tiputtaa polttoainetta. Suojamuovi pois ja löytyhän sitä mätää tästäkin autosta

Image

Puolenvälin alapuolella painauma mikä on mädäntyny ja vuoti. Tyhjensin tankin ja vedin massaa shimmipellin kera siihen päälle. Nyt se on siellä kuivumassa, aamulla tankkaus ja toteaminen vuotaako
Image

Image

Noihin lahonneisiin kannakkeisiin hitsasin pienet latat et pysyy tankki mukana, otin myös mitat niin duunaan tähänkin RST tankin.

2732 eprom piirit tuli myös:

Image

Tilasin myös Eprom programmerin mutta se viihtyy matkalla varmaan vielä pari viikkoa :twisted:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Sep 28, 2014 8:55 pm

Image

Laitoin kunnollisen putken vetämään lämmintä ilmaa pakosarjan päältä, autto pirusti toimintaan näin kylmillä säillä. Toi läppähän on nyt suoraan alipaineessa ja vetää siis pintakaasulla aina kuumaa ja sitten täyskaasulla ohjaa viileen ilman koneeseen. Paremmin höyrystyy etanooli lämpimään ilmaan kun jääkylmään.. ns kossu pakkasesta efekti :mrgreen:

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Oct 14, 2014 7:44 pm

Nyt on programmeri ja leikitty on. Aluks meni hemmetisti aikaa saada softat toimiin win 7:ssa mut onnistu. Sit ei meinannu lähtee piirille kirjottaan .bin tiedostoa. No oli jumpperit väärin ja "poltto" jännite säätämättä. Sit sain lopulta tunerprolla muokatun .bin tiedoston laitettua piirille ja sehän hörähti käyntiin! Tosin se .bin mistä sen tein ei ollut auton omasta ja tuntu olevan vähän rikkaalla. Koitin sit lukee tolla programmerilla sitä orkkis piiriä. Luki kyllä mutta tunerstudiossa ei näy kun ihan muutaman säädön datat, esim kaikki kartat puuttuu ym. Ideoita mistä se johtuu?

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Oct 15, 2014 2:47 pm

Jaha tää vakio piiri olikin eri jännitteellä kun tää uus. Pistin jännitteet kohdalleen ja kappas kun tulikin kaikki data kivasti 8-)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Oct 20, 2014 3:34 pm

Nyt alkaa olemaan säädöt jo lähellä, ei enää sammu mottijarrulta kytkintä polkastaessa, eikä enää konekkaan boggaa niin pahasti kun painasee kaasua ripeämmin. Meni vaan yhdestä piiristä jalka lähes poikki ja pari väänty kun murjoin sitä irti tosta muovikehdosta, tilasin lisää piirejä niin pääsee jatkamaan tuunausta. Ei uskalla nyt tota ainutta toimivaa alkaa enää irrottelemaan ilman backuppia :mrgreen:

edit:

eipä löydy oikeen mistään näitä pelkkiä kehtoja, pitänee 3d tulosta tollanen uusi kun rupee olemaan aika loppu tää orkkis

Image

toiset on tosin modannu tota itse boxia et toi piiri menee suoraan siihen kantaan ilman kehtoa..

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Schweinhund. » Sat Nov 01, 2014 7:50 pm

Piti oikein rekisteröityä kun liippaa niin liki omia puuhia.
Oiskos sieltä lahden suunnalta mahdollista hommata vin y koneiseen capriceen sopivaa obd kaapelia?
Purin tossa jo yhden autoradion mutten löytänyt yhtään sopivaa npn-transistoria.
Senhän se vaatii ja muutaman vastuksen.
Haista
Kaavittu.

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby herrakani » Sun Nov 02, 2014 2:28 pm

Pelkällä kaapelilla ei pysty kun lukemaan jos mä en väärin muista. Oldsmobile CC:ssa ei ainakaan saanu kirjoitettua.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Nov 02, 2014 2:49 pm

Joo sillä kaapelilla saa live dataa esim winaldl ohjelmalla. Tarvikkeet saa esim bebekistä ja ohjeet netistä :)
Noita ei voi tosiaan livenä säätää vaan tarvii polttaa uus eprom piiri.


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests