MHR:n Ricothekidin painostamana, tarina alkaa.
Kaverini tehtyä ns. lopullisen ratkaisun eli alettua täyspäiväiseksi Mustangmaneksi kaikki nurkkiin kertynyt gm huttu tuli hukattavien listalle. Mm gen3 camaro + puretut osat.
Tekniikaksi tulee kuitenkin pääasiallisesti FoMoCon tuotteita josta saa vapaasti vetää porot nokkaan ken haluaa.
Ensialkuun , siis toivottavasti tulevana suvena, mennään vakiolla 302:lla.
Efi vehkeillä luonnollisesti, MS 2 3.57+ MSD:n jakajaa ym.
Laatikkona C6, joka saattaa kuulostaa vähän ylimitoitetulta. Ton vakio koneen perässä sitä varmaan onkin..
Taka-akseliksi on tekeillä lankkukylki stw:n kavennettu 8.8, Fordin orkkis 3.27 välityksellä, Yukonin lukolla ja 9" 31 poorisilla lyhennettävillä vetareilla. Pyöränlaakerit muutettu 9" laakereille Sta Racingin koneistamilla billetti endeillä. Jarruina Mondeon 300mm levyt Sierra/Scorpio satuloilla.
Ylätukivarsien kiinnitys koriin vielä vaiheessa, mutta suunnitelma alkaa olla jo selvillä.
Eteen on suunnitteilla x5 bemarin 330mm levyt ja slk mesen Brembot, joiden istuttaminen noihin gen3 spindeleihin kyllä raavituttaa. On hahmollaan mutta kaukana valmiista.
Se varsinainen villakoiran ydin on vielä enimmäkseen pahvilaatikoissa ja osittain kaupan hyllyssä.
Onneksi noi kalleimmat osat on jo omissa hoteissa.
Lohko,
9,5" Dartin SHP 4,125" porauksella. Cleven runkolinjalla ja parannetulla öljynkierrolla.
Kannet
RHS:n 215 Pro Actionit.
Onhan noi jo vähän vanhahtavat, mutta eiköhän niissä vetoa piisaa n.550hv vapariin.
Heräte ostoksena Procompin shaftmount kiikut.
Ei välttämättä tarvis mutta .600 pintaan tulee venttiilille kumminkin nostoa suunnitellulla nokalla.
Kampi, veivit, männät on vielä hankittavien listalla.
Kuten myös se varsinainen kulkutauti, eli 2kpl HX50 Holsetteja. Tähtäimessä 1,5bar ahdoilla 1400hv ja suunnilleen samanverran nyyttoneita.
Ja miks?
Siks, että Jari H pääsee 2016 täytettyään 50v kruisailemaan +1000hv katuautolla.
Ei mitään järkee, mut sou not.
Adventure continues..
Ford Camaro, projekti WTF ja Sierra STW 5.0
Ford Camaro, projekti WTF ja Sierra STW 5.0
Last edited by Jari H on Mon Oct 13, 2014 11:17 pm, edited 1 time in total.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
Re: Ford Camaro, projekri WTF
Ne bemarin levyt saat helpoiten kiinni niin et metskaat jostain rumpujarrullisen navan ja vaihdat siihen pitemmät studit ja poraat levyn kiinnityspultille mestan. Brembot menee kiinni vakiomestoille kun vähän modaa.
BMW M5 SBC 1993
- ricothekidd
- Posts: 68
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Hollola
- Contact:
Re: Ford Camaro, projekri WTF
Hienoa Jari, pääsee täältäkin seuraamaan homman etenemistä.
Joko katoit mitä se "iso AOD" on syönyt?
Ps, ootko sä kohta 50v?? mitä helvett...
Joko katoit mitä se "iso AOD" on syönyt?
Ps, ootko sä kohta 50v?? mitä helvett...
Re: Ford Camaro, projekri WTF
ricothekidd wrote: Ps, ootko sä kohta 50v?? mitä helvett...
Jep, vaikken näytä päivääkän yli 6kymppiseltä..
Se E4OD oli ihan lyönnissä. Eteenpäinmeno kytkimessä näky käytön jälkiä, mut muuten kuin uusi.
Keskisuuri pettymys oli se, että siinä oli samanlaiset 3 rattaiset planeetat kuin C6:ssa. Selittynee sillä 351W:llä. Tiiselin/4wd:n perässä olis kaiketi ne teräsrunkoset 6 rattaiset härkäplanetat.
Toinen yllätys oli 2. panta/pantaservo. Todella kapea panta ja onnettoman kokoinen servo jonka suurentaminen on jos ei nyt mahdotonta niin ainakin sangen hankalaa. Eli vaikka aski on kamalan kokoinen jyrä ei sillä välttämättä ole tulevaisuutta rallihommissa.
Kasaan ton C6:n kuitenkin alkuun noilla E4OD planeetoilla, kun välitykset tihenee vähän. 1 2.46->2.72 ja 2 1.46->1.53. Pitää niiden ralliosien metsästystä jatkaa.
Noista etujarruista senverran, että ei levyjen kanssa mitään ongelmaa ole. Satuloiden kiinnityksessä on tekemistä. Alakiinnitys on jo hoidossa, ylempään pitäisi keksiä ratkaisu jolla oma kuinmyös katsurin pulssi pysyy tasaisena.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
Re: Ford Camaro, projekri WTF
Noni lisää mielenkiintosia projekteja
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Camaro, projekri WTF
En kyllä tiiä mitä tästä projektista sanoa. Mielenkiinnolla katotaan mitä tuleman pitää.
Re: Ford Camaro, projekri WTF
Tavallinen white trash ferrari, ei liene mitään suurta spektaakkelia tiedossa.
Oli joskus Fordi chevyn koneella, tehään nyt toisinpäin.
Oli joskus Fordi chevyn koneella, tehään nyt toisinpäin.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
Re: Ford Camaro, projekti WTF ja Sierra STW 5.0
Joo, camaro rojekti on edennyt hitaasti mutta hitaasti.
Siispä oli paikallaan ottaa tommonen -82 varmari Sierra sivuprojektiksi.
Leimattu vanhaan hyvään aikaan Mussen 225hv 302:lla.
Jos tolla ajamalla pääsis 2015 Classic Motorshown harrasteajoneuvo parkkiin, niin olisin melko tyytyväinen.
Siispä oli paikallaan ottaa tommonen -82 varmari Sierra sivuprojektiksi.
Leimattu vanhaan hyvään aikaan Mussen 225hv 302:lla.
Jos tolla ajamalla pääsis 2015 Classic Motorshown harrasteajoneuvo parkkiin, niin olisin melko tyytyväinen.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
Re: Ford Camaro, projekti WTF ja Sierra STW 5.0
Pääseehän sillä pientä laittoa vaan ja sulle kuitenkin noitten sierrojen kanssa touhuuminen aika tuttua .
- ricothekidd
- Posts: 68
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Hollola
- Contact:
Re: Ford Camaro, projekti WTF ja Sierra STW 5.0
onhan se aika karu
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 22 guests