Volvo Amazon -69
Re: Volvo Amazon -69
Vähän nytkähtäneet hommat etiäppäin. Tuli saikkuiltua tuossa yks viikko, niin kerkes ompelemaan noita oviverhoiluja. Ne on nyt ompeluiltaan valmiit! Siihen mennytkään kuin yli kolme vuotta:
Ovipahvien taustavanerit teinkin jo aikaisemmin. Mystisesti hävisi toinen takavaneri, mutta onneks oli vielä ylimäärästä vaneria niin sai tehtyä nopeasti uuden. Vanereihin ostin vielä puuöljyt, jos vaikka olisi pitkäikäisemmät kun pari kerrosta öljyä sipasee pintaan.
Magneettiventtiilien päivitystarvikkeet alkaa olla aika hyvin kasassa. Puuttuu vielä AVS 7 boxi ohjaukseen (tulloo jahka posti on saanut hoidettua hommansa) ja 8kpl paineilmaliittimiä (tilattu).
Varuilta ostin venttiileille releet, ovat ihan normaalit lisävaloreleet. Löytyi tuommosia missä on kaksi relettä samoissa kuorissa, saa kätevästi laitettua toisen täyttö- ja toisen tyhjennysventtiilille.
Etuakseli alkaa olla yläjousilautasia vaille valmis.
Madaltunee tuosta vielä jotain 10-20mm, kun saa koneen ja laatikon painoksi paikalleen. Etuakselin kun saan tässä nippuun, niin seuraavaksi meinasin maalailla konehuoneen. Pääsee sitten tarjoamaan tekniikkaa kiinni.
En mie osaa ajaa "liian matalalla" rautajousiautolla hermot menis, kun on nämä tiet aika vaihtelevassa kunnossa mitä ajelen.
Ovipahvien taustavanerit teinkin jo aikaisemmin. Mystisesti hävisi toinen takavaneri, mutta onneks oli vielä ylimäärästä vaneria niin sai tehtyä nopeasti uuden. Vanereihin ostin vielä puuöljyt, jos vaikka olisi pitkäikäisemmät kun pari kerrosta öljyä sipasee pintaan.
Magneettiventtiilien päivitystarvikkeet alkaa olla aika hyvin kasassa. Puuttuu vielä AVS 7 boxi ohjaukseen (tulloo jahka posti on saanut hoidettua hommansa) ja 8kpl paineilmaliittimiä (tilattu).
Varuilta ostin venttiileille releet, ovat ihan normaalit lisävaloreleet. Löytyi tuommosia missä on kaksi relettä samoissa kuorissa, saa kätevästi laitettua toisen täyttö- ja toisen tyhjennysventtiilille.
Etuakseli alkaa olla yläjousilautasia vaille valmis.
Madaltunee tuosta vielä jotain 10-20mm, kun saa koneen ja laatikon painoksi paikalleen. Etuakselin kun saan tässä nippuun, niin seuraavaksi meinasin maalailla konehuoneen. Pääsee sitten tarjoamaan tekniikkaa kiinni.
herrakani wrote:Höhö mul on ollu rautajousilla matalmpia käyttiksiä. ))
En mie osaa ajaa "liian matalalla" rautajousiautolla hermot menis, kun on nämä tiet aika vaihtelevassa kunnossa mitä ajelen.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Volvo Amazon -69
Tässä kaiken näköstä saanut tehtyä.
Konehuoneen fiksailin vähän parempaan kuntoon. Siellä kun oli ruostetta, silikonia, alustamassaa ja muuta ylimäärästä paskaa ihan riittävästi. Akkukotelon pohjan ruostereikäkin kätevästi kitattu sikamassalla umpeen.
Tälleensä meni muutama ilta, jakkaralla istuessa ja makitalla jyystäessä
Sitten epoksia pari kerrosta, Ppg f391
Pari tuntia epoksin kuivattelua, sitten pintaväri ja lakka
Sitten mylkkäsin tekniikan paikalleen, vaihdelaatikon takakannake piti taikinoida uusiksi tuon m46:n takia, mutta aika helppohan tuo oli tehdä parin tarvikemallin tukikumin kanssa. Savutkin tuli otettua, sytytys oli aluksi reippaasti persiellään mutta kun sattui kohdalleen niin kävikin ihan iloisesti sen enempää en kehdannut moottoria käyttää, pakoputki puuttuu vielä niin on aikamoinen mekkala. Lootakin kävi kusemaan kannen välistä öljyä pihalle, lätkäsin sen liiman kanssa kiinni, toivottavasti pitää. Pakoputkitarvikkeet tuli ostettua jo, pitäisi vaan räpellellä niistä valmis teos.
Jousituksen sain eilen suht valmiiksi, eli piuhat ja letkut vedetty. Pitää vaan vielä letkut ja piuhat niputella fiksummin kasaan, ja asennella kojikseen painemittarit, jahka keksin niille sopivat paikat. 240:n kardaaniakin sovittelin paikalleen, mutta eihän se helposti sinne sovi... Ois pitäny ujutella se tunneliin ennen kuin laittoi laatikon paikalleen, nyt se ei sovi sinne kun on laatikko tiellä. Pitää keksiä jotain, ei kiinnostas laatikonirrotushommat yhtään.
Etupalkki maassa, kuten pakosarjakin. Eli joutuu irrottamaan pakosatsinkin vielä modaamista varten, että ei ottas maahan kiinni. On tämä tuunaaminen hieno laji...
Konehuoneen fiksailin vähän parempaan kuntoon. Siellä kun oli ruostetta, silikonia, alustamassaa ja muuta ylimäärästä paskaa ihan riittävästi. Akkukotelon pohjan ruostereikäkin kätevästi kitattu sikamassalla umpeen.
Tälleensä meni muutama ilta, jakkaralla istuessa ja makitalla jyystäessä
Sitten epoksia pari kerrosta, Ppg f391
Pari tuntia epoksin kuivattelua, sitten pintaväri ja lakka
Sitten mylkkäsin tekniikan paikalleen, vaihdelaatikon takakannake piti taikinoida uusiksi tuon m46:n takia, mutta aika helppohan tuo oli tehdä parin tarvikemallin tukikumin kanssa. Savutkin tuli otettua, sytytys oli aluksi reippaasti persiellään mutta kun sattui kohdalleen niin kävikin ihan iloisesti sen enempää en kehdannut moottoria käyttää, pakoputki puuttuu vielä niin on aikamoinen mekkala. Lootakin kävi kusemaan kannen välistä öljyä pihalle, lätkäsin sen liiman kanssa kiinni, toivottavasti pitää. Pakoputkitarvikkeet tuli ostettua jo, pitäisi vaan räpellellä niistä valmis teos.
Jousituksen sain eilen suht valmiiksi, eli piuhat ja letkut vedetty. Pitää vaan vielä letkut ja piuhat niputella fiksummin kasaan, ja asennella kojikseen painemittarit, jahka keksin niille sopivat paikat. 240:n kardaaniakin sovittelin paikalleen, mutta eihän se helposti sinne sovi... Ois pitäny ujutella se tunneliin ennen kuin laittoi laatikon paikalleen, nyt se ei sovi sinne kun on laatikko tiellä. Pitää keksiä jotain, ei kiinnostas laatikonirrotushommat yhtään.
Etupalkki maassa, kuten pakosarjakin. Eli joutuu irrottamaan pakosatsinkin vielä modaamista varten, että ei ottas maahan kiinni. On tämä tuunaaminen hieno laji...
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Volvo Amazon -69
Kyllä on työn jälki taas komeeta!
Re: Volvo Amazon -69
^^Kiitokssii!
Tääkin toivottavasti olis kohta kaikkien tappeluiden jälkeen ajokunnossa. Koeajolle oli jo tarkoitus päästä, mutta jarruja ilmaillessa katkesi takasylinteriin yksi nippa, joten homma katkesi siihen. Uudet sylinterit on jo ostettu, mutta nyt kuumeessa ei kehtaa mennä hallille, josko viikonloppuna kykenisi. Virranjakajakin piti vaihtaa, meni siitä osasta kierteet, mikä pitää modulia paikallaan, onneks oli jemmassa toinen kunnossa oleva jakaja, niin sai siitä tehtyä hyvän.
Pakoputkikin on valmis, melkonen homma oli senkin kanssa. Pakosarjaakin piti muutella, että ei ota matalimmassa asennossa maahan kiinni. Vaihdelaatikon kannaketta tehdessä ei tullut otettua huomioon pakoputkea, joten olivatpas sitten ihan suoraan törmäyskurssilla. En kehdannut muutella enää kannaketta kun oli jo maalattukin, joten tein pakoputkeen tarvittavat muutokset että sopii kulkemaan alle. Kaasukin loppu pullosta sopivasti näitä turatessa, onneks sain kuitenkin kaverilta lainaan kaasua että sai tehtyä loppuun. Putkeen laitoin lambdankin, ja sen jatkeeksi Fmi 1.4.
Sattu olemaan Tellervot myynnissä (DHLA 40) lyhkäsillä imusarjoilla (ei tarvii muokata sisälokariin lisää tilaa, että sopii paikalleen), niin ostin pois. Nämä laitan varmaan vasta ensi keväänä paikalleen, mietinnässä on vielä että laitanko nurkissa lymyilevän S-nokan (nostoja 12,9mm ja 300 astetta) kaveriksi. Arvelin hommailla jostakin lyhkäset imutorvet, ja niihin esim. Pipercrossin sukat.
Kohtahan tuo olisi Pieksämäellä Big Wheels, jos tässä nyt kaikki menee nappiin niin voisi siellä pyörähtää.
Tääkin toivottavasti olis kohta kaikkien tappeluiden jälkeen ajokunnossa. Koeajolle oli jo tarkoitus päästä, mutta jarruja ilmaillessa katkesi takasylinteriin yksi nippa, joten homma katkesi siihen. Uudet sylinterit on jo ostettu, mutta nyt kuumeessa ei kehtaa mennä hallille, josko viikonloppuna kykenisi. Virranjakajakin piti vaihtaa, meni siitä osasta kierteet, mikä pitää modulia paikallaan, onneks oli jemmassa toinen kunnossa oleva jakaja, niin sai siitä tehtyä hyvän.
Pakoputkikin on valmis, melkonen homma oli senkin kanssa. Pakosarjaakin piti muutella, että ei ota matalimmassa asennossa maahan kiinni. Vaihdelaatikon kannaketta tehdessä ei tullut otettua huomioon pakoputkea, joten olivatpas sitten ihan suoraan törmäyskurssilla. En kehdannut muutella enää kannaketta kun oli jo maalattukin, joten tein pakoputkeen tarvittavat muutokset että sopii kulkemaan alle. Kaasukin loppu pullosta sopivasti näitä turatessa, onneks sain kuitenkin kaverilta lainaan kaasua että sai tehtyä loppuun. Putkeen laitoin lambdankin, ja sen jatkeeksi Fmi 1.4.
Sattu olemaan Tellervot myynnissä (DHLA 40) lyhkäsillä imusarjoilla (ei tarvii muokata sisälokariin lisää tilaa, että sopii paikalleen), niin ostin pois. Nämä laitan varmaan vasta ensi keväänä paikalleen, mietinnässä on vielä että laitanko nurkissa lymyilevän S-nokan (nostoja 12,9mm ja 300 astetta) kaveriksi. Arvelin hommailla jostakin lyhkäset imutorvet, ja niihin esim. Pipercrossin sukat.
Kohtahan tuo olisi Pieksämäellä Big Wheels, jos tässä nyt kaikki menee nappiin niin voisi siellä pyörähtää.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Volvo Amazon -69
Lauantaina otin ajoon. Jee 8) Nakutti vaan aika perhanasti, mutta sen enempiä itse räpeltämättä ajelin kaverin luo ja hän sääteli lampun ja kuulokkeiden kanssa sytytyksen kohdilleen, nyt on hyvä. Tekniikka tuntus pelaavan hienosti, ja laatikkojumppa kannatti. Nyt pysyy maantienopeuksissakin muun liikenteen mukana ilman kuulovaurioita ja tietysti kulutuskin laski, ylivaihdekin toimii mainiosti ilman miettimisiä.
Perhana kun puhelimesta kuvanlaatu lipsahtanut jossain välissä kaikista surkeimmalle, niin tämmöstä puuroa joudun tarjoamaan tämänpäiväisestä mökkinurmikkomadalluksesta:
Tänään siskon kanssa pensselöitiin oviverhoilujen taustavanereihin puuöljyt, josko kestäisivät kosteutta paremmin. Huomenna olisi tarkoitus liimailla niihin nuo aiemmin ompelemani päälliset kiinni.
Perhana kun puhelimesta kuvanlaatu lipsahtanut jossain välissä kaikista surkeimmalle, niin tämmöstä puuroa joudun tarjoamaan tämänpäiväisestä mökkinurmikkomadalluksesta:
Tänään siskon kanssa pensselöitiin oviverhoilujen taustavanereihin puuöljyt, josko kestäisivät kosteutta paremmin. Huomenna olisi tarkoitus liimailla niihin nuo aiemmin ompelemani päälliset kiinni.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Volvo Amazon -69
Näyttää erittäin hyvältä
Re: Volvo Amazon -69
^^Kiitokssii!
Tuossa männä lauantaina tein Pieksämäen reissun. Auto toimi hienosti (melkein 500km), ei mitään lämpöongelmia vaikka aika helteinen päivä olikin. Ahtaalta meinas tuntua kun viis ihmistä survoutu kyytiin
Tässä yks räpsy Pieksämäen Big wheelsistä:
Voin muuten suositella kyseistä tapahtumaa. Tänä vuonna kalustoa 1150 ajoneuvon verran, joten nähtävää jos jonniin verran!
Sitten kuvia viimepäivien turailuista. Sivupaffit alkas olla paikalleenlaittoa vaille valmiit:
Vähän on etuoven pahvissa tuossa helmassa nahka kurtullaan, mutta eipä tuo onneks tuon pahemmin. Etu- ja takapahvin saumassa sattu tuommonen pieni moka kun ruudut ei kohtaa nätisti samoissa väreissä, mutta onneks jäävät etuturvavöiden alle piiloon, niin ei ihan niin silmiinpistävästi erotu. Pitäs löytää ne ikkunakammen ja ovenavauskahvan alle tulevan muovikakkarat jostain, tallissa jossain miljoonalootassa ne ovat.
Välillä linkkeinä pari kuvaa, että ei ihan koko topikki turaudu kuvista. Sunnuntaina ajellessa napsin parit kuvat, oli niin hyvä sääkin ja auto jotakuinkin puhdas.
Kuva
ja toinen
Tuossa männä lauantaina tein Pieksämäen reissun. Auto toimi hienosti (melkein 500km), ei mitään lämpöongelmia vaikka aika helteinen päivä olikin. Ahtaalta meinas tuntua kun viis ihmistä survoutu kyytiin
Tässä yks räpsy Pieksämäen Big wheelsistä:
Voin muuten suositella kyseistä tapahtumaa. Tänä vuonna kalustoa 1150 ajoneuvon verran, joten nähtävää jos jonniin verran!
Sitten kuvia viimepäivien turailuista. Sivupaffit alkas olla paikalleenlaittoa vaille valmiit:
Vähän on etuoven pahvissa tuossa helmassa nahka kurtullaan, mutta eipä tuo onneks tuon pahemmin. Etu- ja takapahvin saumassa sattu tuommonen pieni moka kun ruudut ei kohtaa nätisti samoissa väreissä, mutta onneks jäävät etuturvavöiden alle piiloon, niin ei ihan niin silmiinpistävästi erotu. Pitäs löytää ne ikkunakammen ja ovenavauskahvan alle tulevan muovikakkarat jostain, tallissa jossain miljoonalootassa ne ovat.
Välillä linkkeinä pari kuvaa, että ei ihan koko topikki turaudu kuvista. Sunnuntaina ajellessa napsin parit kuvat, oli niin hyvä sääkin ja auto jotakuinkin puhdas.
Kuva
ja toinen
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Volvo Amazon -69
Kaanista, mukavan matalan olonen on. Ja noihi ovipahveihin niin tommosia pikkukurttuja väkisellä tulee jos et saa venytettyä ihan kunnolla sitä nahkaa joka suuntaan. Älyttömän siistit paffit kuitenki on!
Mun mielestä toi sun auto huutaa punasia takavaloja. Noi 3-väriset on aina aika karuja. Liekkö niitä helposti saatavilla?
Mun mielestä toi sun auto huutaa punasia takavaloja. Noi 3-väriset on aina aika karuja. Liekkö niitä helposti saatavilla?
Re: Volvo Amazon -69
Pikku-Kalle wrote:Kaanista, mukavan matalan olonen on. Ja noihi ovipahveihin niin tommosia pikkukurttuja väkisellä tulee jos et saa venytettyä ihan kunnolla sitä nahkaa joka suuntaan. Älyttömän siistit paffit kuitenki on!
Mun mielestä toi sun auto huutaa punasia takavaloja. Noi 3-väriset on aina aika karuja. Liekkö niitä helposti saatavilla?
Joo keinonahka on aika tarkka tuosta että sattuu justiinsa, tuossakin tapauksessa varmaan helmaosan tuck'n'roll -makkaroiden saumassa toinen kappale on jäänyt hitusen ylemmäs kuin toinen, ja siitä kurttu. Nuo on ommeltu 100%:sti käsin, pari vanhaa paskasingeriä on tuossa nurkassa, niistä jos sais kasattua yhden toimivan niin vois harjotella ihan koneella ompelemista
Takavaloja on tullut mietittyä itsekin. Kokopunaiset takavalot on melko harvassa, ja ymmärtääkseni kokopunaisten valojen kromikehyksiäkään ei ole helposti saatavilla, ne kun ovat erilaiset kuin nuo moniväristen kehykset. Joku kiinnitykseen liittyvä juttu taisi olla, että kokopunaisten ja moniväristen takavalojen osia ei juurikaan pystynyt hyödyntämään keskenään. Motonetin punaista "valomaalia" ostin jo pitkä aika sitten, mutta ei ole tullut laitettua
Perhana Kalle kun nyt otit puheeksi. Tässä onkin sopivasti vapaapäivä, ja jotain pientä tekemistä pitäs keksiä, tuossahan ois ok homma.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests