Taas on ruennu tekee kylmällä laatikolla oikeelle käännyttäessä et häviää veto, se tulee sit hetken päästä. Ku nyt nollakeleillä ei tuu lootaa/konetta lämmiteltyä nii paljo ku talvella.
Kokeilin ekaks käyttää lootan ö-pohjaa pois ja kattoo onko suodatin kunnolla kiinni ku semmosesta ne OD:lla puhu.. Ku paine kai sieltä häviää jotenki ni kai toi oli järkevä juttu tsekata ekana. Ei siel ollu erikoisia ja kaikki oli tosi siistiä. Pistin suodattimen tiivisteisii tota Loctiten pensseliribalia kaiken varulta vaikka eipä taia olla hyötyä ku imupuolella ei varmaa voi helpolla uus suodatin vuotaa ja paluupuolella ei kai oo merkitystä. Saas nähä auttoko. Tos pari kuvaa.
Tyrkkäsin pihalle ton Aakkosen raadon et sai lämpimämmässä ja puhtaammassa aukoo lootaa.
Sit loota, vähä oli ö-pohjassa pölyä. Öljyt oli ku uudet. Toi neliötiiviste on se paluu.. Luulin et eestä vuoti loota mut ei ollu turbiinin alla öljyä joten tuskin sieltä on tullu => koneen takastefa tahi ö-pohjan takapää tiputtaa tippaa turbiinin suojapellin kautta lootaan turbiinikopan alle. Takapäässä oli sitte tippa vaikka oon katellu sitä monesti et kuiva on Tilailla stefa ja hela sinne, pitää selvittää vaa eka mimmoset on Fordin systeemit tässä asiassa.
Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tuli taas ajettua loota lämpimäks ja katottua öljyt. Maanantaina kattelin ja lisäilin öölejä mut näytti ettei nouse lisää-kohdan yli. Sit myöhemmin näytti ok:ta.. Tänää ajoin taas lämpimäks ja vähä runtuaki annoin ni taas oli siinä lisää-kohdan ylärajassa. Nakkasin viel palttiarallaa 1,5 desiä lissää.. Tiiä sitte johtuko se liian vähästä öljystä se oikeelle käännyttäessä vedon häviäminen.. Sitä tikun putkee ku joutu kääntää ja kiinnikettä vähä taivuttaa ettei menny peltisarjoista läpi..
Sit TV-vaijeria ihmettelin kans, näytti olevan ihan karvan verran löysällä. AOD:ssa se pitäs olla niin ettei oo kiree eikä löysä. Shimmasin senki kohillee ja ainaki kotiapäi ruisaillessa ja tankilla tuntu lootan toiminta muuttuvan ihan erilaiseks. Ei enää yhtää emmi ennenko pykältää seuraavan vaan ne tulee nätisti ja nyt ihan huomaamatta. Muutaman kerran 1-2 meni nii etten ees huomannu ku koneen kierroksista et pykälä vaihtu. Ja ehkä rullaski kevyemmin?
Saas nähä sit huomen ku ajetaa skolen jälkee toi killeri-ylämäki ja sit oikeelle et hävittääkö taas pykälän. Toivoo ainaki ois ku toi loota nyt tuntuu toimivan niin mukavasti.
Sit TV-vaijeria ihmettelin kans, näytti olevan ihan karvan verran löysällä. AOD:ssa se pitäs olla niin ettei oo kiree eikä löysä. Shimmasin senki kohillee ja ainaki kotiapäi ruisaillessa ja tankilla tuntu lootan toiminta muuttuvan ihan erilaiseks. Ei enää yhtää emmi ennenko pykältää seuraavan vaan ne tulee nätisti ja nyt ihan huomaamatta. Muutaman kerran 1-2 meni nii etten ees huomannu ku koneen kierroksista et pykälä vaihtu. Ja ehkä rullaski kevyemmin?
Saas nähä sit huomen ku ajetaa skolen jälkee toi killeri-ylämäki ja sit oikeelle et hävittääkö taas pykälän. Toivoo ainaki ois ku toi loota nyt tuntuu toimivan niin mukavasti.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Nii ja ei ollu vaikutusta tolla lootan aukasulla. Yllärjpyllärj.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Lisäilin öljyä ja kattelin kohillee, TV-vaijeria kirasin ku oli nippanappa löysällä. Silti tekee viel samaa eli suap olla varmaan enempien tietojen puutteessa. Loota kyl vaihtaa tuhat kertaa nätimmin nyt ettei ihan turhaan niplattu
SBC:n kans oli puhe et tekasee lisätankin mulle, helpolla uppoo tonne onneks ni saa loppumaan ton pienoisen ilmojen repimisen. Semmosta, tänää jos takaluukun vaijerit irrottelis et sais Hannu tekasta joskus työpaikalla niin on molemmilla puolilla sit tuki ja jos pesis konehuonetta, varmaan koko autonki ja irrottelis SBC:lle yhet kumit. Jos on aikaa ni vois vaikka takavalot käyttää hyppysessä ja putsata liittimet jne.
SBC:n kans oli puhe et tekasee lisätankin mulle, helpolla uppoo tonne onneks ni saa loppumaan ton pienoisen ilmojen repimisen. Semmosta, tänää jos takaluukun vaijerit irrottelis et sais Hannu tekasta joskus työpaikalla niin on molemmilla puolilla sit tuki ja jos pesis konehuonetta, varmaan koko autonki ja irrottelis SBC:lle yhet kumit. Jos on aikaa ni vois vaikka takavalot käyttää hyppysessä ja putsata liittimet jne.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Vähän päivittely unohtunu mut nyt iso juttu kerralla..
Jarrujen kans ollu taas ihmetystä ku hokasin et miks takajarru(t) (kuskinpuoli) on kitissy syssyllä. Kenkää pitävä naula oli sujahtanu rummun sisään. Tästä johtu sit tapahtuma vyöry et kengät oli hieman ottanu hittiä (vähä lohkeillu mut täysin käyttökelposet), laitoin 6mm pultit naulojen tilalle; myös apparinpuolelle, apparinpuolella vuoti työsylinteri ja vahoin molemmat ja sit jäi kuskin putki viel vuotaa jonka eilen kiristin ja ilmasin viel. Katastusajanki varasin keskiviikolle. Tein kans helan tv-vaijerille pultista. Ja tankkiki näytti vuotavan ylälaidasta. Takavalojaki käytin irti muuten vaan kattoakseni et on kunnossa.
Kauheen sekavaa tekstiä taas ku pitäs ajatuksen kanssa jaksaa kirjottaa; mut ei vaa jaksa.
Jatkan kuvilla
Kolot oli kulunu kenkien kohille ni piti hitsata ja tasottaa. Alhaalta oli melkee tullu jo läpi, muuten ei ollu niin pahat.
TV-vaijerin hela pultista
Kesken nää takaluukun vaijerien kaapelikengät, pitäs pirralla isontaa 13->14mm noi reiät ja käyä Hannun työpaikalla puristaa kiinni.
Jarrujen kans ollu taas ihmetystä ku hokasin et miks takajarru(t) (kuskinpuoli) on kitissy syssyllä. Kenkää pitävä naula oli sujahtanu rummun sisään. Tästä johtu sit tapahtuma vyöry et kengät oli hieman ottanu hittiä (vähä lohkeillu mut täysin käyttökelposet), laitoin 6mm pultit naulojen tilalle; myös apparinpuolelle, apparinpuolella vuoti työsylinteri ja vahoin molemmat ja sit jäi kuskin putki viel vuotaa jonka eilen kiristin ja ilmasin viel. Katastusajanki varasin keskiviikolle. Tein kans helan tv-vaijerille pultista. Ja tankkiki näytti vuotavan ylälaidasta. Takavalojaki käytin irti muuten vaan kattoakseni et on kunnossa.
Kauheen sekavaa tekstiä taas ku pitäs ajatuksen kanssa jaksaa kirjottaa; mut ei vaa jaksa.
Jatkan kuvilla
Kolot oli kulunu kenkien kohille ni piti hitsata ja tasottaa. Alhaalta oli melkee tullu jo läpi, muuten ei ollu niin pahat.
TV-vaijerin hela pultista
Kesken nää takaluukun vaijerien kaapelikengät, pitäs pirralla isontaa 13->14mm noi reiät ja käyä Hannun työpaikalla puristaa kiinni.
Re: Ford Falcon STW '69
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
herrakani wrote:http://img4.imageshack.us/img4/6517/img70362.jpg
Kokeiles tätä puskureihin...
Takapuskuri on päistä ruostereikiä täynnä ja etunen on kans vähä ruskeena ja reikänenki varmaa jos sitä tökkis. Pitäs puskurit hommata jos noista haluaa ees paskan näköset.
Yks vaihtoehto ois esim hitsata ja hioo ja sit lakata..
Re: Ford Falcon STW '69
Pikku-Kalle wrote:herrakani wrote:http://img4.imageshack.us/img4/6517/img70362.jpg
Kokeiles tätä puskureihin...
Yks vaihtoehto ois esim hitsata ja hioo ja sit lakata..
Ei ole. Yök.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Leimaremppaa eli katoin et jarrut ottaa tasasee ja käkkäri pitää; en säätäny. Sit pistin taakkatelineet ja pesin ikkunat. Rasvasin nivelet eilen ja kattelin et valot pitäs säätää kaverin tallilla. Jiäp se mahollisesti huomiselle ja keskiviikkona sit pesasta tankki (ku se on vuotaneen näkönen), lootasta turbiininsuojapelti ja koneen ö-pohja ku on sen verran kostee ja pölynen et näyttää vuotaneelta.
Jarrut tuntuu pelaavan nyt aikalailla niinku luulis niitten pelaavan. *koputtaa puuta*
EDIT: Nii ja keskiviikkona pitää teipata puskuri ja takaäärivalot.
Jarrut tuntuu pelaavan nyt aikalailla niinku luulis niitten pelaavan. *koputtaa puuta*
EDIT: Nii ja keskiviikkona pitää teipata puskuri ja takaäärivalot.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Vuos ajoaikaa.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 20 guests