Turaamiset jatkuu.
Ihmettelen kovia imulämpöjä, mitä ei aiemmin ole ollut matka-ajossa pintakaasulla..
Siispä siirsin putsarin maskin taakse tollasella 1mm pellistä väännetyllä 80mm rst putkella:

Hitsasin pienen pellin eristämään syylärin lämpöä suodattimelta:



Hiljeni moottorin äänetkin, ei enää putsari korise hyttiin kun ei ole tulipellissä kiinni. Lämmötkin laski hiukan imusarjassa mutta silti ihmeen korkealla(70astetta 100kmh vauhdissa 0.5bar alipaineella). Koitin jo vaihtaa takasin vanhan pienen hihnapyörän kun ajattelin että ahdin vatkaa ilmaa liian pienestä by-pass venttiilistä sellaisella vauhdilla cruisaillessa että se alkaa lämpenemään. Ei se sillä pienellä pyörällä korjaantunut ennalleen vaan vieläkin on korkealla. Seuraavaks vaihdan sen MAT anturin josko se olis ottanu ihteensä. Jos sekään ei auta pitää alkaa suurentamaan tota by-pass venttiiliä mikä kyllä suurella todenäköisyydellä onkin liian pieni..
Öljypumpunkin vaihdoin kun oli vähän heikot noi paineet tolla 300k(?) ajetulla pumpulla, parani hitusen mut ei hirveesti. Veikkaan että väljät keinuvivut akseleihin fuskaa viimesetkin paineet pois kun laakereillakin on 7 satasta välystä. Noh 10w60 valvolinen race öljyillä on kyllä ihan ok paineet nyt. Taidan kuitenkin vaihtaa noi vipat ja niiden akselit tässä parempiin kunhan joudan. Häviäis pienet napsutuksetkin mitä sieltä venakoneistosta kuumana kuuluu.

Tänään tuli sit vielä lootaöljytkin vaihdettua osittain kun testilenkillä meni lootajäähyn letkut poikki, kone kävi korkeilla kierroksilla kuljettajan vaihde-errorin vuoksi ja samassa rytäkässä ne hajos. Liekkö tuli kova paine-isku mitä noi teräspunokset ei enää kestänny. Vaihdoin uudet letkut ja öljyä askiin - ja taas pelittää..
