Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
On tuossa tullu pikkuhommie tehtyä; mm. jäähytysletkut, päävirtakatkaisin.. En oo kuvia ottanu vielä mut kaippa sitä uuesta letkusta voi kuvan ottaa.
Tänään pitäs varmaa kans ihmetellä sähköasioita. Tulostelis megamanuvaalin ja ediksen sähkötsydeemoita. Tajusin nyt kans mikä on toi hukkakipinä.. Vittu, toivottavasti se ei menny nyt silleesti et pitää hyppyytellä tulupanpiuhoja koneen ylite.
Mut summarum, ei vaikuta ääliövaikeelta. Laskee vaa sulakeboksit ja releboksit ja ostella ne ni pääsee sählää kunnolla.
Tänään pitäs varmaa kans ihmetellä sähköasioita. Tulostelis megamanuvaalin ja ediksen sähkötsydeemoita. Tajusin nyt kans mikä on toi hukkakipinä.. Vittu, toivottavasti se ei menny nyt silleesti et pitää hyppyytellä tulupanpiuhoja koneen ylite.
Mut summarum, ei vaikuta ääliövaikeelta. Laskee vaa sulakeboksit ja releboksit ja ostella ne ni pääsee sählää kunnolla.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Männöökö pielee jos tekkee tämän mukaan? Paitsi flekti tulloo kapillaarianturilla vai kantsiiko megan kautta laittaa kuten kuvassa?
Vai liekkö vielä jotain muita kaavioita netissä.. KVG siis.
EDIT: Ei toi eroakkaan megamanualissa kerrottuun muuten ku Fast Idlen (mikä se ees on?) ja puolan piuha meneeki Edikselle. Hmm, joku kaavio tuli lappuna piuhojen matkassa.. Ehkä selviää tallilla möllöttämällä enempi. Siel oli kans parit piuhat merkattu vaan pinninumerona, esim #29 ja #30; näkis samalla mitä ne on.
Muille tiedoks että tuli Protopartsilta valmis piuhasarja..
Vai liekkö vielä jotain muita kaavioita netissä.. KVG siis.
EDIT: Ei toi eroakkaan megamanualissa kerrottuun muuten ku Fast Idlen (mikä se ees on?) ja puolan piuha meneeki Edikselle. Hmm, joku kaavio tuli lappuna piuhojen matkassa.. Ehkä selviää tallilla möllöttämällä enempi. Siel oli kans parit piuhat merkattu vaan pinninumerona, esim #29 ja #30; näkis samalla mitä ne on.
Muille tiedoks että tuli Protopartsilta valmis piuhasarja..
Re: Ford Falcon STW '69
Tyhjäkäyntiä on Fast Idle ja Curb Idle, P:llä ja vapaalla Fast ja vaihde päällä sit Curb idle. Ihan niinkun kaasarikoneissakin.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Fast Idle solenoid.. Onkse siis IdleAirBypass-anturi vai mikä ihme?!
Re: Ford Falcon STW '69
Hmm vai pitäiskö fast idlen nähdä et se on Peellä? Mites kaasarikoneissa? Tatu? Apuuva.
BMW M5 SBC 1993
Re: Ford Falcon STW '69
eikös toi fast idle oo ihan vaan kun kone on kylmä? antaa lisäilmaa jonkinsortin lämpiävän ja/tai sähköllä lämmitettävän venttiilin kautta. jossain fiksuimmissa on sit eculla ohjattava venttiili. voihan se olla et joissain automaateissa sit nostaa idlee vaihde päällä?
onks toi kytkis ms2 v3:lle?
onks toi kytkis ms2 v3:lle?
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Pitää viel tsekkailla noi kytkentä ohjeet et mikä on mihinki ja passaako ne mukana tulleesee lappuu. Kait se se on ainaki oikein vai ollaanko luottamatta Protopartsin ukkoihin?
Joo, pikkusen ketutuksen kanssa ihmetelty vkonloppu ku ei kuskinpuolen etupää jousta, ÄTTANA!
Paljastu et alapallo oli ruostunu jumii kesän aikaa ku oli pihalla kesän; ja se kesä ku oli aika "poutanen"..
Paineilma käyttönen rasvaprässi piti eka korjata ennenko sai tuutata tavarat uusiks, kyl se sit rupes joustaa vaik on vielä vähän jäykempi ku kuskinpuoli.. Kattoos ny ku ajelee et tarviiko vaihtaa; varalle on sama ostaa seuraavan osaläjän kanssa uus ku tuskin pitkäikänen on. Näytti olevan orkkis ku oli niiteillä kiinni, et eihä tuo vanhakaa ois ollu enää.
Samalla se keula painu aika tonttii, helmasta nyt n. 18 senttiä maahan, takaa kolme enempi. Tais alimmillaa olla 14cm etupään helmasta maaha, et ei toi iha sikasikatontissa oo mut en tie pitäskö tehä panssari (laatikon ö-pohja nääs) tai nostaa keulaa vai antasko olla. Kattoo miten se rupee painuu ku saapi ajoon, ku ei toi taia nyt ihan liian matala olla. Useampi sentti kuitenki joustovaroja.
Joo, pikkusen ketutuksen kanssa ihmetelty vkonloppu ku ei kuskinpuolen etupää jousta, ÄTTANA!
Paljastu et alapallo oli ruostunu jumii kesän aikaa ku oli pihalla kesän; ja se kesä ku oli aika "poutanen"..
Paineilma käyttönen rasvaprässi piti eka korjata ennenko sai tuutata tavarat uusiks, kyl se sit rupes joustaa vaik on vielä vähän jäykempi ku kuskinpuoli.. Kattoos ny ku ajelee et tarviiko vaihtaa; varalle on sama ostaa seuraavan osaläjän kanssa uus ku tuskin pitkäikänen on. Näytti olevan orkkis ku oli niiteillä kiinni, et eihä tuo vanhakaa ois ollu enää.
Samalla se keula painu aika tonttii, helmasta nyt n. 18 senttiä maahan, takaa kolme enempi. Tais alimmillaa olla 14cm etupään helmasta maaha, et ei toi iha sikasikatontissa oo mut en tie pitäskö tehä panssari (laatikon ö-pohja nääs) tai nostaa keulaa vai antasko olla. Kattoo miten se rupee painuu ku saapi ajoon, ku ei toi taia nyt ihan liian matala olla. Useampi sentti kuitenki joustovaroja.
Re: Ford Falcon STW '69
Kyllähän ne ukot siellä protopartsissa tuntus olevan ammattilaisia et varmaan on oikeet kytkikset mukana.
se pallo tod näk hioutuu väljäks kun lähet ajeleen.. itellekki käyny joskus tolleen
se pallo tod näk hioutuu väljäks kun lähet ajeleen.. itellekki käyny joskus tolleen
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
^ Juu, metallipölyä ja rasvaa ni siitähän tulee oiva hiomatahna. Voishan tuon vaikka ennen leimaaki vaihella, ei tuu sanomista ainakaa. Nyt ei vaan ilkeis tilata eriksee sitä ku tulee taas postikuluja turhaan.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests