67 Caravan perä ja mylly updeitit

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Thu Feb 13, 2014 5:48 am

Pikku-Kalle wrote:Melekonen guru se on tekemään, tahi sitte räpeltämään :mrgreen: Eiköhän siitä hyvä aski tuu, jos ei ni preppaa niiltä osin viel toimivaks. Piis of kakku. 8-)


Räpeltämällä ja tietoa etsimällä mennään. Viimeks duunannu th350 askin perinpohjasesti n. 10v
takaperin ettei siitäkään hirveesti oo muistikuvia :mrgreen:

User avatar
Jari H
Posts: 58
Joined: Thu Nov 21, 2013 10:59 pm
Location: Kausala

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby Jari H » Thu Feb 13, 2014 6:46 pm

Mulla on ylimääräisenä uusi Grand Nationalin ralli jousi tonne governorin sisään. Jos tarvii. Jääny hyllyyn kun joskus luulin harrastavani 2satasta, mutta teinkin sitten 7satasen Sierraan.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Thu Feb 13, 2014 7:16 pm

Jari H wrote:Mulla on ylimääräisenä uusi Grand Nationalin ralli jousi tonne governorin sisään. Jos tarvii. Jääny hyllyyn kun joskus luulin harrastavani 2satasta, mutta teinkin sitten 7satasen Sierraan.


Ei sul olis grand nationalin servoa?
Koitan varmaan eka tolla systeemillä, kattoo mihin vaihdot asettuu ja sit muokkaa lisää jos on tarvetta..

User avatar
Jari H
Posts: 58
Joined: Thu Nov 21, 2013 10:59 pm
Location: Kausala

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby Jari H » Thu Feb 13, 2014 8:59 pm

Eipä ole. Se mun rasia oli vakio servolla, mut en kyllä enää muista millä.
Noi GN osat on yllättäen melko harvinaisia.
Yks vette mallinen 700 ulompi mäntä/kansi setti pitäis olla, mut se ei paljon auta tässäkohtaa.
Joks sulla on 7satasen 10 siipinen pumppu ja kova jousi sinne pumpun ulkokehän ja kuoren väliin?
Kuvien perusteella stator supportissa vaikuttais olevan poorit vielä älyssään. Ajastaan lukko pieksee ne tärviölle.
Huomattavasti raivostuttavampi kasata kun 700.
Last edited by Jari H on Thu Feb 13, 2014 9:08 pm, edited 1 time in total.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Thu Feb 13, 2014 9:05 pm

Jari H wrote:Eipä ole. Se mun rasia oli vakio servolla, mut en kyllä enää muista millä.
Noi GN osat on yllättäen melko harvinaisia.
Yks vette mallinen 700 ulompi mäntä/kansi setti pitäis olla, mut se ei paljon auta tässäkohtaa.
Joks sulla on 7satasen 10 siipinen pumppu ja kova jousi sinne pumpun ulkokehän ja kuoren väliin?
Kuvien perusteella stator supportissa vaikuttais olevan poorit vielä älyssään. Ajastaan lukko pieksee ne tärviölle.


Meinasin vakio pumpulla mennä kun ei tää oo hirvee malmikasa eikä tehoakaan oo hirveesti.
Toki se 10 lapanen pumppu rauhottais kuulemma sitä painetta isommilla kiekoilla..

Saishan noita servon kittejä erikseenkin mut taidan lyödä senki vaan vakiolla läjään. Onhan tossa
shiftkitissä siihen sentäs vähän jousia ja shimmejä.

Joo kaikki boorit on ehjät ja uudes turbiinissa ei lukkoa olekkaan..

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Mon Feb 17, 2014 6:54 pm

Hihnapyörä sorvattu valmiiksi ja paistettu sinkki pintaan, jos kestäis hetken ruosteetta..

Image

Image

044 pumppu vanhan tilalle, vanha saa jatkaa palvelusvuosiaan blazerin uutena pumppuna..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Tue Feb 18, 2014 8:22 am

Aito biltema on tämä :mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Wed Feb 19, 2014 8:17 pm

Vaihtelin kuoreen kaikki puslat ja stefat. Sit otin käsittelyyn öljypumpun.

Löyty se suodattimen katkenneen o-renkaan pala. Kuinkahan kauan on pyöriny tuolla välissä?

Image

Porasin öljynpoistoreijät etustefalta Transgo:n ohjeen mukaan
Image

Image

Ja asensin "hotrod" jousen venttiiliin. Joku muuten jo modannut tota venttiiliä - turhaan. Transgo:n ohje
käskee grindata patin pois tosta venttiilin varresta jos tota reikää EI ole.. noh ei kait tuo mitään
kauheita ongelmia aiheuta..
Image

Lopuks limppu yhteen kuorta keskittämisessä apuna käyttäen
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Mon Feb 24, 2014 2:12 pm

Levyt vaihtelin vielä yhteen pakkaan

Image

Low reverse kytkimen huulitiiviste oli rikki
Image

Sit alotin lataamaan romuja takasin koteloon vihdoin ja viimein

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Tue Feb 25, 2014 2:28 pm

Kasaus jatkuu, panta paikoillaan

Image

Center support
Image

Nelosen levyt
Image

Ja viimein pumppu
Image

Nelosen accumulaattori ja governööri koppineen

Image

Asensin myös pannan servon syskokal kitin mukaisillä modauksilla ja testailin paineilmalla noi kaikki kytkimet, tuntuvat
ainakin liikkuvan :mrgreen:

Huomenna venttiilikoneiston modauksen & asennuksen kimppuun.


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests