Ford Falcon STW '69
Re: Ford Falcon STW '69
coolia hommaa
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Pakko vähäse pihalla rassata ku tallissa pikkupuoli on nii pieni ja isolla puolella on noita A-malleja. Eipä tuo vielä sen kummemmin vituta ku ei A) Ei tarvi tehä isoja remontteja B) Vapaaehtosesti käyn rassaamassa eikä oo ollu vielä pakko-pakko-pakkoo olla -20 useita tunteja.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Torstaina olin kouluu lähössä aamulla ja lähti helposti tulille mut kävi tosi huonosti, ravisteli ja ei pysyny käynnissä. Huomasin sit MAPin letkun tarkistuksen jälkee et nesteenlämpöanturi oli pyöri, siis se oli kiinni koneessa kyllä mut siitä välistä mistä se on prässätty kiinni (siis messinkinen anturi-osa ja muovinen liitin-osa). Lämpimällä koneella se sit oli jeti siihen Hiplasin sitä sit skolen jälkee ja läks heti tulille ja kävi taas niinku pitää.
Samaten V. Suutin -sulake taas oikutteli. Käänsin ympäri. Näytti niinku ei ois saanu kosketusta ku valo palo. En tätäkää voinu tietty nähä sillon ku koitin starttailla mut pitää pitää silmällä taasen. Ekan kerran huomasin ni oli vähä hapettunu johdolle menevältä puolelta se sulake. Hmm, miks? Tietty laiton taas uuden sulakkeen siihe ja lasikuituharjalla putsasin. Kassoos ny, jos oikuttelee ni kai Hannulta hakee uus poksi.
Tilasin sit sen anturin ja apusimpukan ku senki tilaus on roikkunu. 13,5e anturi ja 105e oli se apusimpukka ku otin kokonaan uuden. Oon tossa listaa tehny mitä tolle pitäs tehä ni oishan tossa vaikka mitä; tietääpähän et ku ilmat lämpenee ni voipi tallilla viettää aikaa taas kunnolla Vähän onki jo tallihommiin ikävä
Samaten V. Suutin -sulake taas oikutteli. Käänsin ympäri. Näytti niinku ei ois saanu kosketusta ku valo palo. En tätäkää voinu tietty nähä sillon ku koitin starttailla mut pitää pitää silmällä taasen. Ekan kerran huomasin ni oli vähä hapettunu johdolle menevältä puolelta se sulake. Hmm, miks? Tietty laiton taas uuden sulakkeen siihe ja lasikuituharjalla putsasin. Kassoos ny, jos oikuttelee ni kai Hannulta hakee uus poksi.
Tilasin sit sen anturin ja apusimpukan ku senki tilaus on roikkunu. 13,5e anturi ja 105e oli se apusimpukka ku otin kokonaan uuden. Oon tossa listaa tehny mitä tolle pitäs tehä ni oishan tossa vaikka mitä; tietääpähän et ku ilmat lämpenee ni voipi tallilla viettää aikaa taas kunnolla Vähän onki jo tallihommiin ikävä
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Katoin apusimpukan. Käypi vissii johonki leppäjamekseen tai johonki, mut ei Falconiin.
Sit piti tulla Standard Motorsin nesteenlämpöanturi. Tuli sitte taas GreenTune-made-in-china, tossa siis oli samanmoinen ja se oli toi "poikki" menny.
No eipä siinä mittää mutta ku ei se saatanan anturi ees toimi Vähän jo alakaa käpy palaa.
Se uus anturi näytti koko matkan tätä 82c. Siis Megahan näyttää 82c jos on liitin irti eli "suoja" tolle koneen toiminnalle ku voit lennosta vipata sen piuhan irti jos anturi hajoo ni se toimii mut on koko ajan "lämmin". ELI SUOMEKSI virta ei kulje anturin toisesta liittimestä toiseen.
Otin onneks sen poikki menneen anturin kyytii ku hoksasin ton. Pihassa viskasin lennosta piuhan nokkaan sen ja toimihan se
Kiitos tästä USParts, taian siirtyä nyt tilailee kaikki muualta. Vaikka ebaysta jos muualta ei saa (paitsi UsPaskasta). Tai teen ite!
Sit piti tulla Standard Motorsin nesteenlämpöanturi. Tuli sitte taas GreenTune-made-in-china, tossa siis oli samanmoinen ja se oli toi "poikki" menny.
No eipä siinä mittää mutta ku ei se saatanan anturi ees toimi Vähän jo alakaa käpy palaa.
Se uus anturi näytti koko matkan tätä 82c. Siis Megahan näyttää 82c jos on liitin irti eli "suoja" tolle koneen toiminnalle ku voit lennosta vipata sen piuhan irti jos anturi hajoo ni se toimii mut on koko ajan "lämmin". ELI SUOMEKSI virta ei kulje anturin toisesta liittimestä toiseen.
Otin onneks sen poikki menneen anturin kyytii ku hoksasin ton. Pihassa viskasin lennosta piuhan nokkaan sen ja toimihan se
Kiitos tästä USParts, taian siirtyä nyt tilailee kaikki muualta. Vaikka ebaysta jos muualta ei saa (paitsi UsPaskasta). Tai teen ite!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Nyt eilen tilasin sitte Tradepartsilta Kempartsin nesteenlämpösensorin ku ei ollu mm Motorcraftia hyllyssä. Rareparts tekee tota apusimpukkaa ja laivarahdilla tulis n. 9 viikossa ja hintaa olis 150e. Et ei nyt järkkyjä mut kuitenki, toinen ois ollu lentorahtina ja 50e kalliimpi. Taian muanantaina soitatella et laittakkee tulemaan. Pikagoogletuksella ei näyttäny olevan missää tunnetussa paikassa eikä ebaykaa tarjonnu pikasesti laittaen mitään.
E: Ebaysta löytyyki jotain ainaki. Katotaa ottaako sielt
E: Ebaysta löytyyki jotain ainaki. Katotaa ottaako sielt
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Vaihoin lämpösensorin eilen. Mittailin puslaa joka tulee sinne rungonpuolelle, josko ois tilannu vaa ne eriksee.
Lämmöt toimii, siis sensori. Ja nousee paljo nopeemmin mitä toi paska Moonin mittari näyttää. Pitäs tarkastaa viel heitto ja en tiiä viskaisko pois ton Moonin tekeleen vai.. Kun näytti läppäri 93c sillonku Moonissa oli alle 170f, tai sit siin on kierto erilailla.. Sensori on just termarin takana, sisälämppärin lähössä apparinpuolella imarissa ja toi Mooni on kuskinpuolella imarissa sillee samallai reunassa.
Ehkä se on vaa siitä sijotuksesta kiinni.. Pitäs läppärin kaa ajaa ja kattoo huviksee kylmältä koneelta et kui ne lämmöt nousee siin termarin takana. Ja mitata se heitto.
Lämmöt toimii, siis sensori. Ja nousee paljo nopeemmin mitä toi paska Moonin mittari näyttää. Pitäs tarkastaa viel heitto ja en tiiä viskaisko pois ton Moonin tekeleen vai.. Kun näytti läppäri 93c sillonku Moonissa oli alle 170f, tai sit siin on kierto erilailla.. Sensori on just termarin takana, sisälämppärin lähössä apparinpuolella imarissa ja toi Mooni on kuskinpuolella imarissa sillee samallai reunassa.
Ehkä se on vaa siitä sijotuksesta kiinni.. Pitäs läppärin kaa ajaa ja kattoo huviksee kylmältä koneelta et kui ne lämmöt nousee siin termarin takana. Ja mitata se heitto.
Re: Ford Falcon STW '69
Jos sen mittarin toiminta on säännöllistä niin eihän se ero haittaa kun tietää, näkee ajossa jos vaikka jostain syystä alkaa liikaa kuumenemaan yms..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
sbc350 wrote:Jos sen mittarin toiminta on säännöllistä niin eihän se ero haittaa kun tietää, näkee ajossa jos vaikka jostain syystä alkaa liikaa kuumenemaan yms..
Itsekin tulin loppujen lopuksi samaan tulokseen. Lämpömittariki on nyt mukana et joskus ku siltä tuntuu niin käyä heittää läppärin kaa bilistä ja ihmetellä tolla mittarilla.
- SininenIII
- Posts: 7
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Vuolenkoski, Iitti
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Eikö Rockautosta löydy apusimpukkaa? http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
SininenIII wrote:Eikö Rockautosta löydy apusimpukkaa? http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php
Rokkiautolta kattelin nyt vaan pelkkiä puslien kokoja. Enon pitäs tilata toho rodiin romuja ebaysta niin aateltiin saisko samalta toimittajalta tjsp puslat. Tradel oli 150e se koko helatiden ja tulis kalliimmaks melkee ostaa ebaysta tms koko apusimpukka. Siks niitä puslia kateltiin ku tulee ihan yhtä hyvä kyl pelkillä puslilla ku ei siinä muut osat kulu.
UsPartsilla ois kyllä tota centerlinkin päähän menevää puslaa Se toinen pää vissiin on sama tehostetussa ja tehostamattomassa, vastas joku nainen rokkiautolta. Scott Draken tehostetun pusla oli kyl eri mittanen mitä lueskelin niitten sivuilta. Että nii..
Katellaan viel tilannetta ku ei tol oo nii kiire, rokkiautolta sais varmaa sen puslan paremmin ku ebayssa ei oikee ollu kellää
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests