Jos on uusia lukijoita ni tässä kuussa pitäs tulla noi Fotkin kuvat näkyviin, servereita kuulemma siirtävät uuteen paikkaan. Onneks ne tulee näkyviin! Muuten niitä ei ois kukaan tehny uusiks.
Jotain pientä tuolle on tullu tehtyä mut eipä mitään mistä kannattas kirjotella. Esim. tein paremman kiinnikkeen kapillaariselle flektinohjaukselle. Joka btw on vissii rikki, se oli kyllä karseen hapettunu ku otettii se tosta LTD:stä pois.
Muutempa tässä ei oo tullu ku ajettua ja hyvin on pikkulohko hyrskytelly.
Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Veti näköjään jäähän tankin huohotusta, vaihoin sitte läpivientinipan tommoseen jottei ennee jäätelis. Toi imee tosta korkin alta ja korkin ylälaidassa on sisälle imureikä. Ihan ok tuntuu virtaavan suulla kokeillessa. Seuraavalla tankilla sitte näkee oliko viritys onnistunu vai ei. Mut tota ei voi jättää auton alle ku tulee bensat pihalle, ei taia loiskelevyjä olla jossain missälie-saksalaistankissa.
Eilen oli taas hyvin akkunat jäässä
Eilen oli taas hyvin akkunat jäässä
Re: Ford Falcon STW '69
Pääseekö muuta kautta ilma pois tankista kun vain tosta pienestä reijästä? Voi tulla ongelmia tankilla, nimittäin tosta ei tuu tarpeeks nopeeta ilmat pois. Toki itse täyttöputkesta tulee jos on sopivassa kulmassa.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
sbc350 wrote:Pääseekö muuta kautta ilma pois tankista kun vain tosta pienestä reijästä? Voi tulla ongelmia tankilla, nimittäin tosta ei tuu tarpeeks nopeeta ilmat pois. Toki itse täyttöputkesta tulee jos on sopivassa kulmassa.
Tätä itekki mietin, aika hyvin se kuitenki virtasi. Nähnee seuraavan kerran ku tankkaa, jos ei onnaa ni pitää sit keksiä jotain modia tai jotain muuta. Jospa se vaan saa sopivasti korvausilmaa käynnissä ollessa, on se toiminu ongelmitta kyllä vaikka oli se ed. suodatin jäässä.
Tankkaus on aina ollu tossa vittumaisen hidasta ku on noi huohotukset ollu Tampereen ukkojen jäliltä asti vähän mitä on ollu, mut jos tolla nyt kohtuunormaalisti voi tankata ni se ois jo ihan hyvä. Pääasia että toimis huohotukset ajaessa ok. Mut katotaan ja kehitellään mikä rupee toimii ja mikä ei.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Olihan se ihan surkee esitys Tein tilalle sitte mutkaputken, tässä ei kyllä oo suodatusta mutta pitäs tankatessa hönkiä ilmaa pihalle ees jotenki. Mutkan paikan koitin hakee silleen että ei menis lumi (vesihän sinne ei tossa asennossa ees yritä) ja silleen et ajaessa ei menis kakkelia. Pitää huvikseen kokeilla paljoko on imua käynnissä, et onko periaatteessa ees mahikkaa et sinne menis mittää.
12mm kuparista lämmittämällä väännettiin ukin kanssa mutka. Yllättävän hyvin taipu pehmee kupari ku lämmitti ja käänsi.
Tohon se sit jäi, eipä tossa muuta tehny ku nappasin entiset nipat pois ja tumppasin vaa ton tilalle.
Oli muuten -23 pakkasta ja rassasin tota ulkona ilman hanskoja. Toki olin auton sisällä suurimmaks osaks ja sisälämppärin pistin roikalla ku valoki piti saaha mutta tottahan minä periaatteessa puhun
Ajelin jonku biliksen sitte ja sisälämpö oli +13. Tuntu vähän vilposta ilmaa tulevan kuskin ovesta ku ei oo tiivisteitä ku karmissa. Tarpeeks ylipainetta ni ei tuntunu kylmältä.
12mm kuparista lämmittämällä väännettiin ukin kanssa mutka. Yllättävän hyvin taipu pehmee kupari ku lämmitti ja käänsi.
Tohon se sit jäi, eipä tossa muuta tehny ku nappasin entiset nipat pois ja tumppasin vaa ton tilalle.
Oli muuten -23 pakkasta ja rassasin tota ulkona ilman hanskoja. Toki olin auton sisällä suurimmaks osaks ja sisälämppärin pistin roikalla ku valoki piti saaha mutta tottahan minä periaatteessa puhun
Ajelin jonku biliksen sitte ja sisälämpö oli +13. Tuntu vähän vilposta ilmaa tulevan kuskin ovesta ku ei oo tiivisteitä ku karmissa. Tarpeeks ylipainetta ni ei tuntunu kylmältä.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tänää otin ton entisen flektinohjauksen pois ja nappasin ton Flex-a-liten 31147:an tilalle.
Rotta-ohjaus ja 31147. Toi wanha oli siis Oravassa (tekniikan ex-auto) ja aika hapettunu mut toimi. Lauennu joskus tossa aikaa sitte. Kaupungissa pärjäs hyvin ilmanki nyt talvella jos ei tarvinnu ruuhkaan jäähä. Kesällähän se oli koko ajan päällä ku tuntu et lämpöjä nostaa jos ei oo koko ajan.
Asentelin sen tonne samaan paikkaan, tossa oli paljo pitempi toi kapillaarin tms putki niin ton sai ihan tonne yläletkun alajuureen (mitä en muuten aikasemmin ees hoksannu, D'oh! Siks varmaa ei pysyny kesällä lämmöt kurissa ellei ollu flekti full-autona ).
+6 oli lämpöö ja tossa se suunnilleen pysy tyhjiksellä. Tais vähän nousta ku pelti oli kiinni, peltiauki kattelin ku säädin tota. Kaupungissa n. 190f meni maksimissaan täyslämpimällä lähin ja ajelin iha hissuksee ku oli ihan sairaan liukasta.
Samalla sitte aattelin rasvata tota käkkäriä ku se oli vähän kankee. Se vetristy sekä huomasin samalla et tuulilasille tuleva putki oli keskellä olevasta liitoksesta irronnu, lämmitti periaatteessa kojelautaa. Jessellä pistin joskus kasatessa 'kiinni' mut sen verran kampee koko ajan ettei pysyny sisällä ja se jesseki vaa roikku irtonaisena, yllättäen. Nyt ruuvit pistin, pysyy ja alko lämpööhi hyttiin tulla. Toihan on noita mitkä orkkiksena on ollu "paperiniitillä" kiinni, purkaessa vähä kakkahomma. Mut tiiänpähän ettei teipillä kantsi ikuna laitella mitään tommosia kiinni.
Rotta-ohjaus ja 31147. Toi wanha oli siis Oravassa (tekniikan ex-auto) ja aika hapettunu mut toimi. Lauennu joskus tossa aikaa sitte. Kaupungissa pärjäs hyvin ilmanki nyt talvella jos ei tarvinnu ruuhkaan jäähä. Kesällähän se oli koko ajan päällä ku tuntu et lämpöjä nostaa jos ei oo koko ajan.
Asentelin sen tonne samaan paikkaan, tossa oli paljo pitempi toi kapillaarin tms putki niin ton sai ihan tonne yläletkun alajuureen (mitä en muuten aikasemmin ees hoksannu, D'oh! Siks varmaa ei pysyny kesällä lämmöt kurissa ellei ollu flekti full-autona ).
+6 oli lämpöö ja tossa se suunnilleen pysy tyhjiksellä. Tais vähän nousta ku pelti oli kiinni, peltiauki kattelin ku säädin tota. Kaupungissa n. 190f meni maksimissaan täyslämpimällä lähin ja ajelin iha hissuksee ku oli ihan sairaan liukasta.
Samalla sitte aattelin rasvata tota käkkäriä ku se oli vähän kankee. Se vetristy sekä huomasin samalla et tuulilasille tuleva putki oli keskellä olevasta liitoksesta irronnu, lämmitti periaatteessa kojelautaa. Jessellä pistin joskus kasatessa 'kiinni' mut sen verran kampee koko ajan ettei pysyny sisällä ja se jesseki vaa roikku irtonaisena, yllättäen. Nyt ruuvit pistin, pysyy ja alko lämpööhi hyttiin tulla. Toihan on noita mitkä orkkiksena on ollu "paperiniitillä" kiinni, purkaessa vähä kakkahomma. Mut tiiänpähän ettei teipillä kantsi ikuna laitella mitään tommosia kiinni.
Re: Ford Falcon STW '69
Se lämpö sulattaa teipin liimat irti
Pyörikö toi flekti siis nyt kylmälläkin kelillä? Ite oon aina rakentanu noilla sähkösillä antureilla ja releellä ton flektin ohjauksen. Oliko kallis tollanen ohjaus?
Pyörikö toi flekti siis nyt kylmälläkin kelillä? Ite oon aina rakentanu noilla sähkösillä antureilla ja releellä ton flektin ohjauksen. Oliko kallis tollanen ohjaus?
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
sbc350 wrote:Se lämpö sulattaa teipin liimat irti
Pyörikö toi flekti siis nyt kylmälläkin kelillä? Ite oon aina rakentanu noilla sähkösillä antureilla ja releellä ton flektin ohjauksen. Oliko kallis tollanen ohjaus?
Pyöriihä se ku kone lämpiää hitaassa ajossa. Ei se lämpiä jos on vauhtia ees vähän mut jos pitkään valoissa seisoo tms. 45e toi ohjaus-pulikka ja sit mulla on releen kautta vielä virta flektille.
Tommonen anturi-rele systeemihän on kans ihan kätsä.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Maanantaina kesken kauppareissun jumahti lämppärin motori. Tiistaina sitte kattomaan mikä oli, luulin et ottaa toi puhaltimen rupelli kiinni koteloon ku se tais olla ongelma ennenku sain liikenteesee et hipo kiinni ja jurnutti
Kairasin sitte isommaksi pirralla ja kapeella terällä. Uppos muuten ku sulaan voihin.
Kairasin sen kokonaan auki ja totesin et moottori jumii. Lähti toi rupeli jo kokonaan pois tuolta. Ei sitte muutaku motori käteen ja sillee. Mahtu onneks just ja just ja just tuolta pois.
Oli kenttiin vähä ottanu. Siks jumi, mut onneks löyty uus paikallisesta varaosaputkasta, siis tilaamalla Startaxilta tulee just samanlainen. Eikä pahan hintanen. Torstaina saa sitte nippuun, nyt pistin vaan kiinni ton kusilaitu-kuupan ja tän torven, ylipaineella se nyt pikkusen pukkaa lämmintä sisälle ja eiköhän toi mee toi pari päivää ilmanki ku ei tarvi missää kulkee. En ottanu ees kennoo irti että saa nopeesti nippuun jne. Paikalleen pitäs mennä ku vähän äheltää, kerta se kohtuudella poiski tuli.
Tommonen motori siellä oli, kiinnitys tosta eestä ja yks akselinen
Sitte toinen juttu minkä tein ni maanantaina pesun jälkeen kuskin lamppu hohkas keltasena. Kattelin maat ja putsasin noilla lasikuitu- ja messinkiharjoilla. Sama vika. Lamppu pois ja tämmönen oli vastassa ( huom piuhat jo katkottu)
Purkumersujen osista sipasin uuden tilalle tinaamalla
Näköjää oli valmiista kuva tärähtäny.. Vetäsin vulganoituvaa teippiä ja sit niputin koko hässäkän sähköteipillä. Tuli ihan siisti paketti ja rupes polttimo palamaan.
Kairasin sitte isommaksi pirralla ja kapeella terällä. Uppos muuten ku sulaan voihin.
Kairasin sen kokonaan auki ja totesin et moottori jumii. Lähti toi rupeli jo kokonaan pois tuolta. Ei sitte muutaku motori käteen ja sillee. Mahtu onneks just ja just ja just tuolta pois.
Oli kenttiin vähä ottanu. Siks jumi, mut onneks löyty uus paikallisesta varaosaputkasta, siis tilaamalla Startaxilta tulee just samanlainen. Eikä pahan hintanen. Torstaina saa sitte nippuun, nyt pistin vaan kiinni ton kusilaitu-kuupan ja tän torven, ylipaineella se nyt pikkusen pukkaa lämmintä sisälle ja eiköhän toi mee toi pari päivää ilmanki ku ei tarvi missää kulkee. En ottanu ees kennoo irti että saa nopeesti nippuun jne. Paikalleen pitäs mennä ku vähän äheltää, kerta se kohtuudella poiski tuli.
Tommonen motori siellä oli, kiinnitys tosta eestä ja yks akselinen
Sitte toinen juttu minkä tein ni maanantaina pesun jälkeen kuskin lamppu hohkas keltasena. Kattelin maat ja putsasin noilla lasikuitu- ja messinkiharjoilla. Sama vika. Lamppu pois ja tämmönen oli vastassa ( huom piuhat jo katkottu)
Purkumersujen osista sipasin uuden tilalle tinaamalla
Näköjää oli valmiista kuva tärähtäny.. Vetäsin vulganoituvaa teippiä ja sit niputin koko hässäkän sähköteipillä. Tuli ihan siisti paketti ja rupes polttimo palamaan.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Pistimpä sen uuden puhaltimen tänään kiinni. Kuvia en muistanu ottaa mut eipä siinä ois ollukkaa ku uudesta motorista kuva, seki eros vaa hippasen ulkonäöltä ja oli musta.
Oli muuten akseli kiero entisessä, nyt ei vipata yhtää! Ja puhallusteho parani tosi paljo, nyt kakkosella puhaltaa saman ku ennen kolmosella. Loistavuutta, ei haittaa yhtää ku porsi se vanha! Ja yllättävän helpolla se sinne lupsahti, ei menny ku vissii n. 3 tuntia ja välissä kävin syömässäki sisällä.
Oli muuten akseli kiero entisessä, nyt ei vipata yhtää! Ja puhallusteho parani tosi paljo, nyt kakkosella puhaltaa saman ku ennen kolmosella. Loistavuutta, ei haittaa yhtää ku porsi se vanha! Ja yllättävän helpolla se sinne lupsahti, ei menny ku vissii n. 3 tuntia ja välissä kävin syömässäki sisällä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests