Kopyn romun kierrätystä..
Re: Kopyn romun kierrätystä..
No nyt on hemmetin hieno laite!!
Re: Kopyn romun kierrätystä..
kyllähän tuolla kelpaisi kierrellä, kun vain helpommin käyntiin saisi..
Alkuviikosta, kun hirveän säädön jälkeen apuvirran ja valtavan määrän tuuria avustuksella saatiin vihdoin käyntiin tuo. Pääsin kruisailemaan kaverin pihaan, niin ei kauaa tarvinnut odotella että naapuri tuli toivottamaan hyvää matkaa helvettiin, että pystyisi nukkumaan..
Alkuviikosta, kun hirveän säädön jälkeen apuvirran ja valtavan määrän tuuria avustuksella saatiin vihdoin käyntiin tuo. Pääsin kruisailemaan kaverin pihaan, niin ei kauaa tarvinnut odotella että naapuri tuli toivottamaan hyvää matkaa helvettiin, että pystyisi nukkumaan..
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
No onpas ahdasmielinen naapuri
Re: Kopyn romun kierrätystä..
sbc350 wrote:No onpas ahdasmielinen naapuri
Näinpä... ja niin äkkiä ampui siihen pihalle täysissä pukinissa, ettei varmasti ollut nukkumassa...
Tälläiset käyttöovaalit, ainakin syksyn ajan.. Saa nähdä sitten kuinka paljon töitä 'birdin katsastaminen aiheuttaa. Ruosteista ei pitäisi olla ongelmaa eikä jarruissa, mutta nivelistä saattaa mennä vaihtoon isokin osa...
Eipä tarvitse virtalukollekkaan tehdä yhtään mitään. Ongelmana oli ettei virta-avain lähde lukosta. Vähän tutustui ohjekirjaan, niin jopas löytyi rattiputkesta vapautusnappi... pistää miettimään, auto ollut kuitenkin jo noin puolivuotta liikkeessä, ja eikä edellisellä omistallakaan välttämättä ollut tietoa lukon toiminnasta..
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Lunatic:
Runkopalikka oikaistu, olihan se melkeistään viis senttiä vinksahtanu väärään suuntaan, ja totta kai oma moka.. Mutta uusi startti paikalleen ja kyllä heräsi! Vihdoin voi keskittyä muuhun paranteluun, ja täänään kävin iskemässä tiivisteet oviin, jos vaikka vedet pysyisi ulkopuolella.. Kyllähän niissä melkoisia rakoja oli, mutta toisaalta toisista kohdin todella tiukat raot. Jos haluaisi hyvin istuvat pellit, pitäisi kaikki käydä täysin läpi. Mutta näyttelyprinsessaa en tahdo, joten näillä mennään...
Saman tien sain inspiraation askarrella (feikki)bellflowerit paikoilleen. Surutta vaan luovaa väkivaltaa käyttäen mutkat jyrkemmiksi, ettei ota renkaisiin kiinni. Ajattelin niiden olleen kotitekoiset putket, mutta kun paljastui pari halkeamaa, keraamisessa(?) pinnoitteessa, kaipa ne olisivat olleet arvokkaatkin pätkät... en sitten enään viitsinyt etsiä tekijän leimoja ettei tule paha mieli pankkiautomaatilla....
Nyt pitäisi olla kaikki pesua vaille valmista Linnacruisingia varten!
Runkopalikka oikaistu, olihan se melkeistään viis senttiä vinksahtanu väärään suuntaan, ja totta kai oma moka.. Mutta uusi startti paikalleen ja kyllä heräsi! Vihdoin voi keskittyä muuhun paranteluun, ja täänään kävin iskemässä tiivisteet oviin, jos vaikka vedet pysyisi ulkopuolella.. Kyllähän niissä melkoisia rakoja oli, mutta toisaalta toisista kohdin todella tiukat raot. Jos haluaisi hyvin istuvat pellit, pitäisi kaikki käydä täysin läpi. Mutta näyttelyprinsessaa en tahdo, joten näillä mennään...
Saman tien sain inspiraation askarrella (feikki)bellflowerit paikoilleen. Surutta vaan luovaa väkivaltaa käyttäen mutkat jyrkemmiksi, ettei ota renkaisiin kiinni. Ajattelin niiden olleen kotitekoiset putket, mutta kun paljastui pari halkeamaa, keraamisessa(?) pinnoitteessa, kaipa ne olisivat olleet arvokkaatkin pätkät... en sitten enään viitsinyt etsiä tekijän leimoja ettei tule paha mieli pankkiautomaatilla....
Nyt pitäisi olla kaikki pesua vaille valmista Linnacruisingia varten!
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
komee laite !
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Thanks...
ja pelittikin koko reissun pääosin niin kuin pitikin, joskin "hieman" nihkeä starttaamaan, taitaa johtua reippaan kokoisesta kaasarista ja Hämeenlinnassa kun starttailin joku epäili myös kireää nokkaa... Ja Hennalassa pääsi lataus vähän turhan alas ja apuvirta tuli tarpeeseen... Mutta muuten ongelmitta, vaikka lämmöt vähän huoletti (kaksi mittaria kumpikaan ei näytä mitään..)
Pyyhkijöiden vivustokaukalosta vuotaa yhä vettä sisään. Pitäisi purkaa, tiivistää ja kehittää jokin tapa johtaa vedet muualle. Lisäksi lavan etureunan poistoaukoista ainakin toisesta valuvat vedet taitaa jäädä "takajalkatilaan" ja sieltä hytin puolelle. Mutta ei meinaa aikaa riittää ja tekeminen hiekkaisella pihalla ilman kunnollisia työkaluja on varsinaista tervanjuontia.. Varsinkin jos alle pitäisi änkeä! Halpa tallipaikka tulisi tarpeeseen...
ja pelittikin koko reissun pääosin niin kuin pitikin, joskin "hieman" nihkeä starttaamaan, taitaa johtua reippaan kokoisesta kaasarista ja Hämeenlinnassa kun starttailin joku epäili myös kireää nokkaa... Ja Hennalassa pääsi lataus vähän turhan alas ja apuvirta tuli tarpeeseen... Mutta muuten ongelmitta, vaikka lämmöt vähän huoletti (kaksi mittaria kumpikaan ei näytä mitään..)
Pyyhkijöiden vivustokaukalosta vuotaa yhä vettä sisään. Pitäisi purkaa, tiivistää ja kehittää jokin tapa johtaa vedet muualle. Lisäksi lavan etureunan poistoaukoista ainakin toisesta valuvat vedet taitaa jäädä "takajalkatilaan" ja sieltä hytin puolelle. Mutta ei meinaa aikaa riittää ja tekeminen hiekkaisella pihalla ilman kunnollisia työkaluja on varsinaista tervanjuontia.. Varsinkin jos alle pitäisi änkeä! Halpa tallipaikka tulisi tarpeeseen...
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Olihan "mukava" huoltaa torstaina Mustangia.. Edellisestä huollosta tainnut kulua vähintään sen puoli vuosikymmentä. Ensimmäisenä öljynputsari oli ruostunut huollella jumiin, ettei lähtenyt millään työkalulla muotoutui vain joksikin kuution ja tiimalasin välimuodoksi. Vihdoinkin lähti irti kun siihen sai kunnon kahvan läpi lyödystä rukarista.Laatikkoöljyt oli aivan kamalassa kunnossa ja laatikon öljypohjan tiiviste ja suodatin vaikuttivat alkuperäisiltä. Ohjaustehostimen öljyt oli jo aivan mustat, mohiurahihna miltei riekaleina ja tulpat aivan ruosteessa.. Parin tunnin homma kestikin sitten 5,5 tuntia..!
Lisäksi tankkikin on puhki...
Mussella ajettu tähän mennessä mittarin mukaan pikkuisen yli sata tai 200 tuhatta mailia, korin ja pohjan kuntoa katsellessa 100000 mailia tuntuu aika todennäköiseltä.. Mutta ihmetyttä suuresti, miksi joku jättää tuollaisen auton milti kokonaan huoltamatta..
Lisäksi tankkikin on puhki...
Mussella ajettu tähän mennessä mittarin mukaan pikkuisen yli sata tai 200 tuhatta mailia, korin ja pohjan kuntoa katsellessa 100000 mailia tuntuu aika todennäköiseltä.. Mutta ihmetyttä suuresti, miksi joku jättää tuollaisen auton milti kokonaan huoltamatta..
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
No niin, eipä ole vähään aikaan ehtinyt täällä pyörähtää.. Mutta kierrätys jatkuu tavalliseen tahtiin..
Näyttelyssä ja jatkoilla tuli Lunatic'illa pyörittyä (mm. lava täynnä norjalaisia! ) ja viikko/pari sen jälkeen piti viedä talvisäilöön, mutta eihän asiat tuppaa koskaan menemään niin kuin on suunniteltu kiesi jätti käynnistymättä ja lopulta laukesi toinen startti (ehtihän se jo kolme kuukautta olemaan käytössä.) Uuteen ei ollut varaa siihen hätään, loskaisessa maassa makoilu ei innostanut ja säilytyspaikkakin lähti. Joten ei auttanut kuin pistää Lunatic myyntiin. Pelastajaksi löytyi onneksi auton edellinen omistaja, jonka kanssa vaihdoin sen '77 Rancheroon.
Ruma ruosteinen lotja ulkosesti, mutta tekniikka viihdyttää: Kone on 351M/400 joka on noilla nelisatasen sisuksilla. Kone rempattu muutama vuosi sitten. Porattu, laakeroitu, kampura hiottu, vaihdettu uudet öljy-, vesi-, bensapumppu. Jyrkempi nokkakeppi hyd.nostajat, Edelbrock Performer imusarja, Carter 750cfm kaasari. C6 laatikko. Peltipakosarjat 3"putket. Rempan jälkeen ajettu muutama tuhat kilsaa. Onhan tuotakin ahkerasti hitsailtu mm. lavankyljet kokonaan, mutta sen jälkeen suojaus unohtunu ainakin toiselta puolelta sillä saumat on silkkaa pitsiä..
Mutta jos hyvä tuuri käy, tuokin lähtee kiertoon vielä ennen lumia, kun ei tuo oikein omaa silmää miellytä ja vaihteeksi maistuisi vähän enemmän tilaa kuin mitä lavalaitteet tarjoaa..
Näyttelyssä ja jatkoilla tuli Lunatic'illa pyörittyä (mm. lava täynnä norjalaisia! ) ja viikko/pari sen jälkeen piti viedä talvisäilöön, mutta eihän asiat tuppaa koskaan menemään niin kuin on suunniteltu kiesi jätti käynnistymättä ja lopulta laukesi toinen startti (ehtihän se jo kolme kuukautta olemaan käytössä.) Uuteen ei ollut varaa siihen hätään, loskaisessa maassa makoilu ei innostanut ja säilytyspaikkakin lähti. Joten ei auttanut kuin pistää Lunatic myyntiin. Pelastajaksi löytyi onneksi auton edellinen omistaja, jonka kanssa vaihdoin sen '77 Rancheroon.
Ruma ruosteinen lotja ulkosesti, mutta tekniikka viihdyttää: Kone on 351M/400 joka on noilla nelisatasen sisuksilla. Kone rempattu muutama vuosi sitten. Porattu, laakeroitu, kampura hiottu, vaihdettu uudet öljy-, vesi-, bensapumppu. Jyrkempi nokkakeppi hyd.nostajat, Edelbrock Performer imusarja, Carter 750cfm kaasari. C6 laatikko. Peltipakosarjat 3"putket. Rempan jälkeen ajettu muutama tuhat kilsaa. Onhan tuotakin ahkerasti hitsailtu mm. lavankyljet kokonaan, mutta sen jälkeen suojaus unohtunu ainakin toiselta puolelta sillä saumat on silkkaa pitsiä..
Mutta jos hyvä tuuri käy, tuokin lähtee kiertoon vielä ennen lumia, kun ei tuo oikein omaa silmää miellytä ja vaihteeksi maistuisi vähän enemmän tilaa kuin mitä lavalaitteet tarjoaa..
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: Kopyn romun kierrätystä..
Laitas kuvia uusimmasta hankinnasta
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 34 guests