Tällänen homma alotettiin, oikeestaan kaikki alkoin öljyvuodoista ja kärjettömä sytytyksen asentamisesta. Päätettiin sitten pistää kone atomeiksi ja samalla peruskunnostaa.
Koneen purkua:
Männät oli ok kunnossa, männänrenkaat taasen aika kuluneet, end gap ~1.5mm
Pytyt kiillottuneet mutta ei juurikaan kuluneet eikä naarmuilla..
kampiakselin / vauhtipyörän kiilaura oli ottanu vähä osumaa
Toisen kiertokangen laakerin toisen liuskan alle oli leikattu jostain ohuesta alumiinipellistä shimmipala..
en tiiä mikä homma on ollu kyseessä mut pitää mitata tarkemmin kaulat, laakerit on vissii kuitenki STD
koossa. Tilataan uudet kiertokanget ja laakerit, ei oo hinnalla pilattu osat kun ebayssa 17e laakereineen
uudet veivit
Ebaysta tilattu kärjetön sytytys:
Kärjettömän pyöriä ei käynyt suoraan nokkaan vaan siitä piti sorvata vähän pois:
oli muuten nokan laakerit ihan loppu.. eli tuli remppa ihan tarpeeseen
Dnepr 650cc myllyremppa
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Tässä pari kuvaa kiertokangenlaakerin patentista, itse laakereissa ei ollut hirveää kulumaa
mutta lähinnä syöpymiä(?)
Tollanen folio siel oli välissä, mittasin sen kaulan missä toi oli niin olihan se alimittanen..
aikamoinen patentti saada välykset kuntoon..
Nostajissakin on vähän kuoppaa mut ei vielä pahasti, koitetaan löytää uudet, jos ei löydy niin R koneistus varmaan
hoitaa hionnan.
Männänrenkaat oli tosiaan aika kuluneet ja toinen pytty poltti välillä huonosti, myös se puoli oli aika
karstanen:
Vielä pitää ottaa venttiilit auki ja tod näk käyttää seetien fiksauksessa.
Tässä vielä kiertokangen kaulojen mitat venäläisestä opuksesta poimittuna
Vakio koko
47.975 - 48.00
47.925 - 47.950 (Max kuluma 0.05mm)
1. alikoko 47.725 - 47.750
2. alikoko 47.475 - 47.500
3. alikoko 47.225 - 47.250
4. alikoko 46.975 - 47.000
5. alikoko 46.725 - 46.750
Pytyn/männän koot:
Vakio: 78.00 - 78.04 / 77.98 - 77.94
1. ylikoko 78.20 - 78.24 / 78.18 - 78.14
2. ylikoko 78.50 - 78.54 / 78.48 - 78.44
Männäntapin koot
21,0000-20,9975 (vakio)
20,9975-20,9950
20,9950-20,9925
20,9925-20,9900
Männäntapin reikä:
20.9930 -20.9905 (vakio)
20,9905-20,9880
20,9980-20,9855
20,9855-20,9830
21,0070-21,0045
21,0045-21,0020
21,0020-20,9995
20,995-20,9970
Noi on kait jotenki värikoodattuja kun puhutaan googlen kääntäjän mukaan
eri väreistä.. mut noi ne koot on kuitenkin.
Männänrenkaan end gab:
0.20-0.60
mutta lähinnä syöpymiä(?)
Tollanen folio siel oli välissä, mittasin sen kaulan missä toi oli niin olihan se alimittanen..
aikamoinen patentti saada välykset kuntoon..
Nostajissakin on vähän kuoppaa mut ei vielä pahasti, koitetaan löytää uudet, jos ei löydy niin R koneistus varmaan
hoitaa hionnan.
Männänrenkaat oli tosiaan aika kuluneet ja toinen pytty poltti välillä huonosti, myös se puoli oli aika
karstanen:
Vielä pitää ottaa venttiilit auki ja tod näk käyttää seetien fiksauksessa.
Tässä vielä kiertokangen kaulojen mitat venäläisestä opuksesta poimittuna
Vakio koko
47.975 - 48.00
47.925 - 47.950 (Max kuluma 0.05mm)
1. alikoko 47.725 - 47.750
2. alikoko 47.475 - 47.500
3. alikoko 47.225 - 47.250
4. alikoko 46.975 - 47.000
5. alikoko 46.725 - 46.750
Pytyn/männän koot:
Vakio: 78.00 - 78.04 / 77.98 - 77.94
1. ylikoko 78.20 - 78.24 / 78.18 - 78.14
2. ylikoko 78.50 - 78.54 / 78.48 - 78.44
Männäntapin koot
21,0000-20,9975 (vakio)
20,9975-20,9950
20,9950-20,9925
20,9925-20,9900
Männäntapin reikä:
20.9930 -20.9905 (vakio)
20,9905-20,9880
20,9980-20,9855
20,9855-20,9830
21,0070-21,0045
21,0045-21,0020
21,0020-20,9995
20,995-20,9970
Noi on kait jotenki värikoodattuja kun puhutaan googlen kääntäjän mukaan
eri väreistä.. mut noi ne koot on kuitenkin.
Männänrenkaan end gab:
0.20-0.60
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
No ei tarvi ihmetellä jos ei wanhat koneet pelaa jos siellä on tommosia viritelmiä. Toki ennenvanhaan ollu "vähän" eriasia rakennella mitään ku nykyään intternetin ja ebayn aikana. On se heleppoo vaikka chinashittiä onki paljo liikenteessä.
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Emmä tiiä onko ukraina shitti yhtään laadukkaampaa
Hauskaa sinänsä et toi mylly pelitti loppupelissä aika hienosti
Hauskaa sinänsä et toi mylly pelitti loppupelissä aika hienosti
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Haha, nose. Ei oo kyllä noista itävehkeistä kokemusta. Ehkä ihan hyväki. Mut jospa se pelaa remontin jälkeen ees yhtä hyvin ku ennen remonttia.
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Eikös viritys ole onnistunut jos tehohäviö on alle 10%??
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Vauhtipyörän hihnaura täytehitsattu ja vilattu kuosiin:
Tarkemmassa tarkastelussa paljastu että itse kampiakseli on halki takapäästä, toi kulahtanut kiilaura
on päässy antaan laakia sinne..
Tilattiin osiakin: kampiakseli kiertokankineen, männät renkaineen ja tiivistesarja. Nokkalaakerit on nyt kans
hommattu uudet
Eiköhän tähä tule vähä lisää hönkää aikasempaan verrattuna ja loppuu se tulppien syöminen kun ei öljy
pääse männänrekaista luikahtamaan palotilaan
Tarkemmassa tarkastelussa paljastu että itse kampiakseli on halki takapäästä, toi kulahtanut kiilaura
on päässy antaan laakia sinne..
Tilattiin osiakin: kampiakseli kiertokankineen, männät renkaineen ja tiivistesarja. Nokkalaakerit on nyt kans
hommattu uudet
Eiköhän tähä tule vähä lisää hönkää aikasempaan verrattuna ja loppuu se tulppien syöminen kun ei öljy
pääse männänrekaista luikahtamaan palotilaan
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Nonni! Eiköhän se siittä Oliko muuten mimmosta kamaa hitsata toi vauhtisiivu?
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Camino79 wrote:Nonni! Eiköhän se siittä Oliko muuten mimmosta kamaa hitsata toi vauhtisiivu?
Tää on isäukon projekti, oli kuulemma tehny alumiinista oikeen muotosen kiilan ja täyttäny migillä sitte ton kuluneen osan täyteen.
Viilalla sit viilas tasaseks ja hyvä tuli
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Kannet purettu ja tarkastelin ohjureita ja seetejä. Molemmat aivan loppu. Tarvii kiikuttaa
kansityöhön nämä niin saavat hioda seetit ja venttiilit ym.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 48 guests