T-Bucket putkirungolla
T-Bucket putkirungolla
Lapsuusajan unelma.
Putkirunkoinen T-Bucket/T-Hot veekasilla. (kuvan rotat ei liity tapaukseen, tähän tulee kiiltävä maali ja kromia)
Kyllästyin Oldsin rakentamiseen, ei oo varaa ostaa ahtimia ja ilman se ei tuu kulkemaan. Otan siis Oldsin moottorin, vaihteiston, perän, coiloverit, mittariston, renkaat jne ja rakennan niiden väliin putkirungon. Haaveissa (..vainko oot mun) VEMS ja 6/71 blower tietty, SBC ja blower on mun mielestä ainoa oikea tekniikka tällaiseen. Etsin juuri 37-48 etuakselia ja spindlejä, niitä voi tarjota, samoin T:n peltiosia.
Runko tulee 42x3.2mm putkesta, sellaan klassisen dragsterin rungon mallilla tehty. Edestä putkien väli 10cm, takaa enemmän, taka-akseli runkoputkien väliin, X-tuki moottorin ja vaihteiston alle ja viistoja tukia runkoputkien väliin, ns. space-frame.
Speksit:
Suora etuakseli
Poikittainen lehtijousi
Iskarit
Malibun jarrut kilpalevyillä ja Wilwood superlight satuloilla eteen
305 SBC
TH 2004R
10B pass. 3.42 + full spool, c-clip eliminaattorit ja teräsakselit
BMW e32 takajarrut mahd. MB W203 sport levyillä
Strange coiloverit
Akseliväli 280cm eli 110"
Tarkoitus olis naulata toi jigi tallin lattiaan keskiviivaan linjattuna jahka saan sen siivottua ja sit hepata loput putket kiinni talven aikana.
Keväällä sit panikoida joko peltisoiroa kiinni tai sit ostaa kuitukoppa.
BMW M5 SBC 1993
Re: T-Bucket putkirungolla
Tänään tein taka-akselin valmiiksi. Sain vihdoin oikeet laakerit spoolille niin sain akselinlaipat kiinni. (kuvassa ei tietty oo molemmat paikallaan, heh)
Eli se, mikä piti tulla Oldsiin tulee nyt rodiin. Yukon akselit ja 3.42 välitys ja Moserin C-clip eliminaattorit ja Strangen 30-spline spooli.
Jarrubracketit tulee vielä, en jaksanu enää alkaa leikkaamaan kun tuli pimeetä.
BMW M5 SBC 1993
Re: T-Bucket putkirungolla
Etuakseli tipahti matkahuoltoon. Mikähän sit lie on. Painava ainakin, oli modaamattakin monta minuuttia...
BMW M5 SBC 1993
Re: T-Bucket putkirungolla
Jykevän näkönen akseli!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: T-Bucket putkirungolla
No on melekosen jykevä. Tulleeko tuo nelilinkeillä?
Re: T-Bucket putkirungolla
Ei taida sittenkään olla autokäyttöön soveltuva. Laakerikaulat on liian isot GM laakereille ja olka-akselissa ei oo kohtaa mihin sais jarrukilven kiinni.
Fourlinkeillä tulee joo ja kuplan ohjausvaihde.
Fourlinkeillä tulee joo ja kuplan ohjausvaihde.
BMW M5 SBC 1993
Re: T-Bucket putkirungolla
Noni, tuli sitten Eastwoodin tubing notcher.
Millähän noi putket sais linjattua oikeesti suoraks? Laaserilla?
Ongelma on se et vaan poikittaiset on suoria, noi pitkittäiset menee viistosti. Mihinkään ei tuu 90 asteen kulmia tietenkään.
"Autotalliinkaan" ei viel mahdu mitään, oon ollu laiska siivoomaan.
BMW M5 SBC 1993
Re: T-Bucket putkirungolla
Kokeilen tälleesti.
Eli linjaan ensin pöydän vatupassiin sit päädyt 90 kulmaan ja laitan putket kiinni noihin päätyihin. Ehkä sit on suorassa.
BMW M5 SBC 1993
Re: T-Bucket putkirungolla
Jee, etujarrut tuli.
Mid-size GM Hart Black tms. ja sit noi Wilwoodin superlight-satulat.
Bit overkill mutta se on mun tyyli...
Nyt sitten vaan etuakseli rip rap jostain.
BMW M5 SBC 1993
Re: T-Bucket putkirungolla
Toista kerrosta aloittamassa.
Eli yläputkista tulee viistot ja ehkä jotain mutkiakin akselinylitykseen. Tohon etummaiseen putkeen tulee akseli kiinni.
Planit alla. Viistoputket tulee ohuemmasta, olisko 35mm tms.
Pari kinkkistä taivutusta ylä- ja alaputkiin, saas nähdä miten onnistuu vai joutuuko tekee ryssänmutkaa...
BMW M5 SBC 1993
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests