Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Eli raaka palottelusurma tulossa?
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
sbc350 wrote:Eli raaka palottelusurma tulossa?
Käytännössä kyllä Niin ja meneehän siitä sit vielä ainakin etujarrut reksaan mikäli saan ne vaan käymään jotenkin fiksusti Ei pitäs olla muutakun levyihin 4x100 jaon poraus ja sit tietysti satulankannakkeen mulkkaus
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Paloittelusurma aloitettu ihan hyvällä tahdilla, elikkäs tekniikka irti
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Pitihän sitä tänäänkin syöksyä hallille, lopputuloksena pientä tuliseinän paloittelua ja hirveästi mitoittamista Elikkäs nyt sit hakuun etuvetosen öljypohja imuputkineen niin pääsen tekemään moottorikorvat ja sovittelemaan laatikkoakin paikoilleen
Sinne!
Apparinpuoleinen koneenkorvan paikka
Kuskinpuoleinen korva
2"x4"-kalikka edustamassa "öljypohjaa"
Lähelle se menee, mutta se onneks on vielä passattavissa kun saan tosiaan tehtyä nuo korvakkeet kunnolla
Kyllä siellä tilaa on! (ja jos ei ole niin rälläkkä laulaa )
Huomenna kyselen yhdeltä sälliltä jolla vois olla vectran öljypohja että jos sen sais ostettua ja eiköhän se siitä sit Vaihteensiirrintä on varmaan mulkattava jonkunverran jos meinaa että saa kepin mahtumaan tuon sohvan kanssa, mutta saas ny nähä mitä sitä keksii
Sinne!
Apparinpuoleinen koneenkorvan paikka
Kuskinpuoleinen korva
2"x4"-kalikka edustamassa "öljypohjaa"
Lähelle se menee, mutta se onneks on vielä passattavissa kun saan tosiaan tehtyä nuo korvakkeet kunnolla
Kyllä siellä tilaa on! (ja jos ei ole niin rälläkkä laulaa )
Huomenna kyselen yhdeltä sälliltä jolla vois olla vectran öljypohja että jos sen sais ostettua ja eiköhän se siitä sit Vaihteensiirrintä on varmaan mulkattava jonkunverran jos meinaa että saa kepin mahtumaan tuon sohvan kanssa, mutta saas ny nähä mitä sitä keksii
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Nyt on vectran ö.pohja paikoillaan ja tilanne on tämä:
Elikkäs näyttää ihan kivalta, moottori on tällä hetkellä kiinni lisävalojen raudoilla, mutta pääasia olikin päästä vaan vähän mittailemaan korkeutta, elikkäs korkeus ihan ok, ö.pohjaa pitää vielä vähän mulkata,että saan ton kippaamaan taaksepäin n.3-5cm ni sit mahtuu kaikki olemaan
Tänään toivonmukaan alan värkkäämään ö.pohjaa tai sit vaihtelen lisää luukkuja tuohon käyttikseen, konepelti on siis jo vaihdettu.
Elikkäs näyttää ihan kivalta, moottori on tällä hetkellä kiinni lisävalojen raudoilla, mutta pääasia olikin päästä vaan vähän mittailemaan korkeutta, elikkäs korkeus ihan ok, ö.pohjaa pitää vielä vähän mulkata,että saan ton kippaamaan taaksepäin n.3-5cm ni sit mahtuu kaikki olemaan
Tänään toivonmukaan alan värkkäämään ö.pohjaa tai sit vaihtelen lisää luukkuja tuohon käyttikseen, konepelti on siis jo vaihdettu.
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Hyvä jos pääset pienellä öljypohjan muokkauksella, mun piti caravanii rakentaa kokonaan uusi, alkuperästä jäi vaan se kehä mistä se pultataan moottoriin..
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
sbc350 wrote:Hyvä jos pääset pienellä öljypohjan muokkauksella, mun piti caravanii rakentaa kokonaan uusi, alkuperästä jäi vaan se kehä mistä se pultataan moottoriin..
Joo, sinällään tuo on ihan jees homma
Pattia pari senttiä jos sais taaemmas ja sit pohjan kulmasta pikkusen pois kun se pohjahan on tän mallinen:
Vähän huono kuva mutta siis tommonen viisto... Kyllä sinne nytkin visa electroni menee väliin mut sais sinne mun puolesta kyllä mahtua vähän enempikin
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Nonni, päivitellääs taas...
Elikkäs öljypohjan alustava modailu suoritettu, nyt pitäs saada ohjauslaitteet kasaan niin sais tehdä sen loppuun.
Ja tuli sit äänieristettyä tuon käyttiksen konttikin tuossa joutessa ja johan mä vaihdoin siihen konepellin ja takakontin luukunkin tuosta varaosa-autosta
Sinne se simpukka lumpsahti
Että semmosta tällä kertaa
Elikkäs öljypohjan alustava modailu suoritettu, nyt pitäs saada ohjauslaitteet kasaan niin sais tehdä sen loppuun.
Ja tuli sit äänieristettyä tuon käyttiksen konttikin tuossa joutessa ja johan mä vaihdoin siihen konepellin ja takakontin luukunkin tuosta varaosa-autosta
Sinne se simpukka lumpsahti
Että semmosta tällä kertaa
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Noniin pitkällisen tauon ja kaiken muun pajottamisen jälkeen täälläkin tapahtunu jotain.
Elikkäs voimansiirtolinja alkais olemaan asemoitu ja eilen hitsailin moottorinkorvat loppuun ja asensin ton omegan ohjausromut kokonaisuudessaan sinne... n.18mm pituuero keskitangossa ei ainakaan silmämääräisesti näyttänyt huolestuttavalta kääntövarsia tsiigaillessa, elikkäs nyt uupuu vielä itse raidetangot koska omegan on liian pitkät ja reksan on eri kartiolla...
Seuraavana vuorossa öljypohjan loppuun modailu ja raidetankojen mittailua että mitkä sinne saa käymään ja tarviiko mutkallisia vai ei.
Sitten laatikon kannakkeen loppuun tekeminen ja kardaanin sorvaaminen, oli nimittäin volvon isojordaani ja omegan jordaani äkkiseltään mitattuna samanvahvuiset, eli volvon jordaanin lyhennys ja siihen omegan etupään sovittaminen sorvissa.
Kuvia jossain vaiheessa kun ehdin
Elikkäs voimansiirtolinja alkais olemaan asemoitu ja eilen hitsailin moottorinkorvat loppuun ja asensin ton omegan ohjausromut kokonaisuudessaan sinne... n.18mm pituuero keskitangossa ei ainakaan silmämääräisesti näyttänyt huolestuttavalta kääntövarsia tsiigaillessa, elikkäs nyt uupuu vielä itse raidetangot koska omegan on liian pitkät ja reksan on eri kartiolla...
Seuraavana vuorossa öljypohjan loppuun modailu ja raidetankojen mittailua että mitkä sinne saa käymään ja tarviiko mutkallisia vai ei.
Sitten laatikon kannakkeen loppuun tekeminen ja kardaanin sorvaaminen, oli nimittäin volvon isojordaani ja omegan jordaani äkkiseltään mitattuna samanvahvuiset, eli volvon jordaanin lyhennys ja siihen omegan etupään sovittaminen sorvissa.
Kuvia jossain vaiheessa kun ehdin
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Noni pääset ainakin kardaanihommissa hepolla. Mun pitäs sovittaa letukan kardaanin takapäähän se volvon joukki..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 35 guests