S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Oct 16, 2020 5:26 pm

Pätkiminen paljastu vialliseks TPS anturiks. TIlasin uuden ja pistin paikalleen.

Image


Jonkun verran tarvi tehdä säätöjä eculle, että sain closed loopin pelaamaan kunnolla ja kierrokset alle 1000rpm. Tässäkin läppärungossa on hitusen väljä toi läppien akseli. Hörii sieltä vissiin ilmaa. Löysin ebaystä satasella uuden pelkän runko-osan. Siirrän tästä siihen sitten suuttimet summuut. Ehkä tilaan varmuuden vuoks uuden IAC venttiilin. Ei jää siitäkään sitten enään kiinni :mrgreen:

Image


Duunasin tollasesta windows tabletista näytön, saa livenä kaikki ecun tiedot ja auton nopeuden jne.

Image


Akkukin tuntu olevan vähän ehtoon puolella, niin nyt on sekin uusittu. Tarjouksessa kärkkäisellä, saas nähdä kauan toikaan pelaa.

Image


Päästöt kävin mittauttamassa AD korjaamossa ennen leimalle vientiä. Meni kyllä ekalla läpi,ei tarvinnu alkaa siellä tekee enää mitään sääntöjä. Vaikka läppärunko vähä väljä onkin.

Image


Kesän seisonnasa oli apparin puolen käsijarruvaijeri ruostunu jumiin. Sain sen elvytettyä toimivaks.. uus täytyy kyllä tilata, talvella viimeistään jäätyy. Kuori kun on puhki jo monesta kohtaa. Leimallakin käytin tänään ja läpi meni. Saa vuoden päästellä taas. 8-)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Dec 24, 2020 11:07 am

Käsijarruvaijerit tuli

Image

Painoin vaijerit täyteen vaseliinispreitä paineilman ja silikoniletkun avulla. Sen lisäks vedin kuorien päälle kutistesukat, noista vanhoista kun oli kuoret haljennu ja siit vesi menny sisälle. Jos ne nyt kestäis pidempään..

Image


Tosin laiskana vaihdoin vain tuon rikkoutuneen apparin puoleisen vaijerin..

Image


Kojelaudan räjäytin auki

Image


Mankan reikään tein tollasen alumiinikotelon, syvennykseks COM-USB adapterille

Image


Mankka siirtyi tuhkaluukun alle ja tuhkaluukun etulevyyn tein tollasen alumiinilevyn. Levyssä on kiinni 3d tulostetut palikat, mihin tuo tabletti menee just eikä melkein. Yläreunaan laitoin vielä tuen, mitä ei tässä kuvassa oo.. Ton pystyy purkaa tosi nopeesti pois jos tarvii, pysyy kuitenkin hyvin paikallaan. Pitäis vielä hommata 12v-19v palikka, nyt toi saa sähkönsä vielä invertterin ja vakion laturin kautta..

Image


Uus läppärunkokin tuli, en vaa oo saanu aikaseks asentaa kiinni..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sat Dec 26, 2020 5:29 pm

Vaihtelin uuden läppärungon paikalleen. Kyllähän parani käynti, ja nyt ei IAC mene ihan kiinni asti joutokäynnillä ja kierrokset pysyy nätisti matalalla 8-)

Image


Image


Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Jan 17, 2021 5:25 pm

Duunasin näyttöön mustapohjasen "skinin" niin ei käy silmiin pimeällä ajettaessa

Image


Sisävaloihin tilasin tollaset ledit ebaystä. Kolvasin vielä kolme yhteen, kun alkuperäsessä kotelossa oli tilaa. Menee keskimmäisesta polttimosta kotelon klipseihin. Nyt näkee pimeellä tosi hyvin kabiinissa :mrgreen:

Image


Kyllä se neliveto on vaan yliveto. Oli se lumimyräkkä tässä taannoin ja piti ajella 150km sinä päivänä. Muut veteli motarillakin 60-70kmh, ite pistin nelikon päälle ja vakkarista 105 mittariin, eikä mitään ongelmaa :mrgreen:
En kyllä kaipaa mitään lisää päivittäiseen käyttikseen, loisto laite kyllä 8-)

Image


Tänään käytiin yhdellä laavulla vähän grillailemassa. Sinne menee sellanen metsätie mitä ei kukaan auraile. Vedettiin ensin kelkkareittiä pitkin ja sitten vielä auraamatonta mettätietä, hyvin kulki, vaikka oli isojakin mäkiä välissä. Kelkkareitti vähän kyllä jännitte, et jos se alkaakin upottaa, mut ei onneks :lol:

Image

Image

Lämppärin moottori pitää kylmäl kelillä kunnon kirkunaa hetken, kun käynnistää kylmänä. Pitäs varmaan tilailla vähitellen uus.. samoin noilla 22 asteen pakkasilla startti ei lyöny päälle ekalla, mut aina tokalla kyllä. Oisinko laittanu bendixiin jotain turhan jäykkää vaseliinia viimeks kun startti oli auki :?:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sat May 01, 2021 9:57 am

Laitetaas tähänkin vähä raporttia mitä on tehty, muuta kun ajettu..
Toi uusittu TPS anturi antautu aika äkkiä, rupes pätkimään ja näytti ihan ihme miinuslukuja. Onneks tilasin noita antureita kaksi, niin toinen oli sitten ainakin toistaseks ehjä..

Kesärenkaat laitoin alle, koitin uudestaan tasapainotella noita takavanteita, kun meinaa satasen vauhdissa täristellä. Tein caminon vanhasta vetarista adapterin, millä sai keskitettyä vanteen pelkästään pulttien kartioilla tasapainotuskoneeseen. Eli sama tilanne kun autossa. Mut ei se oikee auttanu, toinen vanne varsinkin "hakee sammakoita" aika rajusti. Pitäs löytää jostain kaks uutta samanlaista vannetta, tai sitte joku järkevän hintanen ja näkönen sarja vanteita.

Image

Image


Kokeilin huvikseni tollasta kiihtyvvyys appiakin, aika masentavat numerot :lol:

Image


Eilen vaihdoin öljyt moottoriin ja käytiin vähän vappuajelulla

Image

Ei muuten kauaa kestäny toi led baari, nyt keväällä huomasin et yläreunasta yli puolet ledeistä jo pimeenä.. china laatua :roll:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Sep 19, 2021 4:57 pm

Blazerihän oli seisonnas sen aikaa kun caminossa oli ajossa. Nyt kun Camino meni talviunille, niin otin tän taas käyttöön. Sain kesän aikana hankittua Capricesta peräsin olevat peltivanteet. Siirsin etuvanteissa keskiötä vähän ulospäin, et sai renkaat pysymään korin sisäpuolella. Tein tollasen pyörittimen millä tsekkasin et vanteet tulee suoraan ennen hitsausta. Koitin ostaa noihin vanteisiin sellasia bowtien logolla varustettuja pölykapseleita, mut ei viitti maksaa uusista 50e kpl ja yks myyjä myis torissa edullisesti ku sais vaa jotenki sovittuu kaupat :lol:

Image

Image

Image


Hetken aikaa kun ajelin niin moottori alko tekee tosi teräviä pätkimisiä, toinen suutin tipahti pois pelistä. Koitin toisella boxillakin, mutta ei toiminu. No laitoin ensin varasuuttimen, että sain taas jatkaa ajelua, tänään vaihdoin rockautosta tilatut uudet suuttimet kiinni.

Image

Image


Taas oli vilkun palautusjousi hajonnut, niin avasin ja duunasin uuden hajonneen tilalle

Image

Image

Image


Sit tuli vähä lennätettyä dronea, pitäny pitkää ottaa tällänen yhteiskuva kalustosta :lol:

Image


Image


Image


Image


Image

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby rallikuski » Mon Sep 20, 2021 10:53 am

Noi palautusjouset on kyllä ärsyttävät :x Mä joskus laittelin noita pari sarjaa malibuunkin että palautus toimis ja lopetin sitten kun meinas auto palaa kun jousi meni poikki ja teki pikku oikkarit putken sähköissä :shock:
Aikoinaan oli pari astroa käyttiksenä niin niissä(kin) ne oli ihan kulutustavaraa, aina sai pari satsia jousia laittaa ostoskoriin kun muita kamppeita tilaili rokkiautosta :D

Itelle kans miettiny dronen hankintaa, tässäkään asiassa halpa=hyvä ei taida kohdata :lol: Ois mukava kuvailla talvellakin kelkalla hölmöilyä ilmasta käsin...
Mikäs drone sulla on?
Last edited by rallikuski on Mon Sep 20, 2021 10:54 am, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Sep 20, 2021 11:19 am

Joo piti tilaa jo valmiiks uusia mut en oo muistanu. Äkkiä kyllä tein normaalista vetojousesta ton ja kun on irrotuskalut tehtynä niin ei oo kovin pitkä homma laittaa uudet. Alkaa vaa ketuttaa liikaa jos ei palaudu :lol:

Mulla on DJI mavic air 2.. Nyt jos hankkisin niin ostaisin ilman muuta alle 250g painavan, ei tarvii käydä tenttejä ja saa lentää siellä missä on enempi porukkaa ilman lisätenttejä.. Mut täytyy nyt lentää tää kampe loppuun, eihän se oo kun vuoden vanha vasta. :?

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sat Nov 06, 2021 11:44 am

Nyt olis leimattukkin taas. Etukäteen hitsasin apparin jalkatilaan paikan, kun tiesin et siellä on vähän vastaava tilanne kun kuskin jalkatilassa oli, joskin ei läheskään niin paha. Päästöt kävin ottaan jälleen etukäteen, meni läpi. Joku tossa vaan kiukuttelee kun closed loopissa joutokäynillä meinaa välillä vaeltaa joutokäynti tosi paljon. Koitin tuneakin kattoa monta kertaa, mut ei siellä pitäs olla mitään. Oiskohan toi boxi vikaantunut :?: Tekis mieli ostaa 7747 poksi, missä on paljon paremmin säätömahdollisuuksia.

Image

Image

Image

Image

Ei mennyt leimasta ekalla, löysi takajousien etukiinnikkeiden päältä ruosteen alkua molemmin puolin, ja vasen taka jarru ei taaskaan pelannu kunnolla. Jarrukilven alareunasta oli tippunut se kuminen suoja, minkä kautta pääsee säätämään kenkien etäisyyttä. Vesi siitä päässyt sisään ja oli ruostunut sylinteri jumiin n. vuodessa.. Ennen leimaa onneks herkistelin etujarrujen liukuset, ne piti ihan ok.


Image

Image


Pesin alustan painepesurilla ja vedin pohjaan 20/80 seoksen pohjamassaa/kotelosuojaa. Jos vähän hidastais ruostumista

Image


Käytiin sillä Ruovedellä "kesäloma" reissullakin. Oli perässä porukoilta vaunu, ettei tarttenu kylmällä säällä teltassa nukkua leirintäalueella. Hyvin kyllä hörppäs polttoainetta vaunu perässä. Enkä muutenkaan tykkää yhtään tosta vaunun raahaamisesta. Vie ilon roadtripistä :lol:
Mutta olihan se ihan kätevä mökki kun ei siirrytty reissun aikana leirintalueelta toiselle kertaakaan.

Image

Image

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Feb 14, 2022 6:50 pm

Noniin nyt vihdoin pääsi autoihin tekemään huoltoja, kun alkaa tallin n. 5.5kk kestänyt remppa olemaan valmista. Tai siis onhan siinä vieläkin tekemistä, mutta niitä lisää keväällä. Laitetaan nyt pari kuvaa tallin uudesta puolesta. Karmees kunnos ollu liiterin puoli siis liittyi tallin tilaan..

Image


Image


Image



Myös tuo vanha "montun" puoli meni kokonaan uusiks pinnoiltaan jne.. Tuli siivottua kaikki paikat ja heitettyä turhat rojut mäkeen. Sain uudet työkalukaapit jne hommattua..

Image


Mutta asiaan. Talvirenkaita vaihtaessa huomasin kuskin puolen pyöränlaakerin olevan vähän väljä. Tilasin uuden laakerin rockautosta, mut se olikin takavetoseen. Noh varaosa-autosta purettu napa oli timmi niin päätin pistää sen sinne nyt kiinni. Tein myös rst backing platet kun noi alkuperäset alkaa olee aika mureet. Vaihtelin samalla jarrupalat molemmin puolin.

Image

Image


Vilkun jouset tuli uudet taas ja vaihdoin paikalleen. Ainut et toinen noista uusista ei toiminu, jotenkin väärän muotonen, sinne jouduin jättää viel vanhan

Image


Puhallinmottikin tuli nyt vihdoin uusi, vanha ujelsi aina kovalla pakkasella hetken aikaa kunnes lämpes

Image


Nyt on ollu kyllä taas "hyvä" talvi, ainakin nelivedolle. Vähän vaan ketuttaa toi etanoolin hinnan nousu, melkein 50c litra tullu ylös. Kallista ajoa :roll:

Image


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests