S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Sep 08, 2020 6:13 pm

Simpukka irrotettu, pitmanin akselin tiiviste vaihdettu ja asennettu takasin kiinni. Vähän oli akselissa jurmua stefojen kohdalla, laitoin nyt ne vähän vakiota syvemmälle, ja lukkorenkaan alle kaksi prikkaa. Jospa akseli pyöris nytten tiivisteen kohdalla sitten ehjemmällä pinnalla. Ainakaan koekäytössä ei alkanu vuotaa yhtään.

Image

Image

Image

Seuraavaksi sitten läppärungon kimppuun 8-)

Keme
Posts: 100
Joined: Wed Nov 13, 2013 9:24 pm
Location: Rannikko

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Keme » Tue Sep 08, 2020 10:16 pm

Camino79 wrote:Mites se meni nykysellään ahtamisen kanssa? Kun eikös se vähäpäästönen pitäny muutoskatsastaa poikkeusluvalla ahdettaessa? Vai joko se helpottu näiden uusien säädösten myötä? :roll:

Ei siinä enää tarvi mitään erillisiä lupia. Euro2 autot menee ihan vaan konttorin päästömittauksella. Eli noin 2000 vuosimalliin asti. Tässä uusimmassa (joskus lähitulevaisuudesa voimaan tulevassa) lakimuutoksessa toi nousisi koskemaan Euro3 autoja eli noin vuosimalliin 2008 asti. Mä muutoskatsastin B Omegan saabin koneella ja 9-5 Saabin Holsetilla tän nykysen lain aikana ja molemmat oli ihan vaan konttorin päästömittausjuttuja.
jee

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Wed Sep 09, 2020 9:56 am

Okei, eli se oli löysempi jo näillä nykysillä, kun sitä just en muistanu että joko se oli tullu voimaan vai vasta tulossa :)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sat Sep 12, 2020 9:05 am

Vaihdoin vähän uudemman mallisen läppärungon paikalleen. Tässä on kaasuvaijerille progressiivinen vipu. Samalla vaijeri muuttuu erilaiseks. Koitin viritellä vakiovaijerin kuoresta ja uudesta sisävaijerista siihen toimivaa patenttia mutta ei tullu kyllä hyvä. Tilasin rockautosta sitten oikeasti sopivan vaijerin. Meinasin myös laittaa läppärungon alle sellasen lämmöneristyslevyn, mut toi levy mikä mulla on, ei tiivistä joutokäyntimoottorin alta ollenkaan, kun on siitä kohti vajaa. Täytyy leikata siihen alle tukilevy rst:stä. Mietin kyllä et miten se vaikuttaa talvella E85 kanssa, parempi et lämpenis nopeammin. Tosin kesähelteellä se läppärunko kuumenee liikaa ja alkaa seokset laihenee radikaalisti, jos moottorin lämpö pääsee nousemaan tyyliin 95 asteeseen. Noh pitää testailla..

Tollasia vanteita sain lahjoituksena, 18" kromit ja 19" noi toiset. Harmi kun noita kromisia ei ole kun kolme. Ois voinu laittaa vaikka ihan ajoonkin :?:
KMC Stealth merkkiset noi kromiset, ei ihan hirveesti liiku tietoa netissä noista.

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Sep 24, 2020 7:58 pm

Kaasuvaijeri tuli

Image


Hylkäsin sen tiivistesarjan mukana tulleen lämpölevyn ja leikkasin rosterista tollasen 3mm lätyn läppärungon alle. Olis joutunu tekee pidemmät pinnapultit imusarjaan, et ois saanu sen oikeen lämpölevyn laitettua.

Image


Laitoin uuden kaasuvaijerin paikalleen ja vähän jouduin snurraamaan noiden kolmen kiinntyspultin reikiä vaijerinpidikkeessä, et sai kaasun palautumaan ihan pois asentoon kunnolla. Tein myös cruisen vaijerille oman bräketin ja lisäsin vielä palautusjousen.

Image


Sit säätelin winaldl kanssa tps arvot nolliin kun kaasu pois asennossa

Image


Käytin koneen lämpimäks, tosi hyvin pysyy nyt läppärunko viileenä, kun on rst levy välissä. Imusarjassa sormi melkein palaa ja läppärunko siitä heti alhaalta ihan kylmä :lol: Jospa nyt ei lämpimällä kelillä tulis pätkimisiä. Muutenkin kyllä käy paljon paremmin tällä "uudella" läppärungolla. Onhan tässä vähemmän ajetut suuttimetkin kiinni. Joutokäyntiä oli vähän vaikee saada alle 1000rpm vaikka säädin läppiä ym, IAC menee winaldl mukaan nollaan, ja sillä se käy nyt 950rpm. PItää kattoo jos tunesta tiputtais joutokäynniltä vähän ennakoita ja sais silleen kierroksia tuotua vähän alemmas. Testasin kyllä imuvuodot, en löytäny mitään..


Kokeilin huvikseen noita 19" vanteita alle, ei ehkä oo mun juttu :lol:

Image


Väänsin vielä taakse uudet 275/60:set vanteille ja alle. Tosi huonot noi takavanteet, toinen heittää pystysuunnassa ja toinen muuten vaan hakee sammakoita. Koitin tasapainotella, ei kovin hyviä saanu. Tosin ajolenkillä en huomannu nyt mitään tärinöitä. Ohjauskin tuntuu nyt herkemmältä ja kaasu on kivan rauhallinen, paljon parempi toi progressiivinen vipuhärdelli.

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Sep 25, 2020 7:12 pm

Jalkatilassa on ollu pieni ruosteenalku jokusen vuoden, en oo jaksanu kattella sitä vielä. No olis kannattanu. Olihan sitten vähä isompi projekti, kun alko kunnolla kaivamaan. Tossa oli kaksoispelti, tein yhdestä 1.5mm sähkösinkitystä. Eiköhä tuo kestä

Image


Puslan kotelon sisälle hitsasin latan poikittain tukemaan, jos toi meinaa joskus pehmentyä niin ei kulma tipahda..

Image


Saumat on päittäin, en jaksanu alkaa pahemmin hiomaan, kun ei mihinkään näy

Image

Image

Putsasin pohjaa ja runkoa ja vetäsin ruostestoppia sekä ruostesuojamassaa ruiskulla pintaan. Täytyy huome vielä jatkaa kun loppu kesken..

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Sep 27, 2020 11:39 am

Massasin etupyöränkotelot ja pulttasin rolpanin takasin kiinni. Ja pakoputken takapätkän pistin kiinni. Käytiin ajelemassa pieni lenkki. Todella paljon kivempi ajaa tolla progressiivisella kaasulla. Takatullessa alko motti vaan pätkimään ja lopulta hyyty kokonaan. Polttoainetta tuli suuttimista ja kipinää puolanjohdosta. Avasin jakajan, ei näkyny ainakaan mitään kovin ihmeellistä. Taivutin pyöriän kieltä vähän ylöspäin, sitten lähti käyntiin. En tiiä johtuko siitä, vai jostain muusta mut lopun matkan toimi normaalisti. Pitää tilaa uus jakajan kansi ja pyöriä ihan varmuuden vuoksi..

Image

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby rallikuski » Mon Sep 28, 2020 10:01 am

Tää on kyllä silmää miellyttävä kampe.

Noi "turhat" pikkuviat vaan on aina ikäviä, ekana luulee löytäneensä vian ja korjaa sen ja sitten sama uudestaan :cry:
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Sep 28, 2020 10:43 am

Joo harvoin täs kyl ollu mitään mikä tienpäälle jättäis. Tilasin just pyöriän, kannen ja ovien saranatapit rockautosta. Aamulla pelas ihan nätisti töihin ajaessa.

kaarlo kadett
Posts: 169
Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby kaarlo kadett » Sun Oct 04, 2020 9:55 pm

Noi pienemmät vanteet on tyylikkäämmät munkin mielestä.


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests