Yokon 1541H vetokaselit tuli
Perään asensin uudet laakerit+stefat vetoakseleille ja pinionille uuden stefan. Pistin myös yläkorviin uudet uretaanipuslat valmiiks kiinni.
Pesasin sen ja vedin maalia päälle, vaikka aika hyvässä maalissahan toi oli jo entuudestaan
Toinen scavenge pumppu kuskinpuolen turbolle tuli. Tein muutokset saman puolen keräissäiliöön, että sain suoraan siitä lähdön tälle uudelle pumpulle. Jätin kuitenkin yhdysletkun molempien säiliöiden välille. Jos jompi kumpi pumpuista hajoaa, pääsee vielä yhdellä pumpulla kotiin kun väliletku tasaa öljyn toiselle puolelle. Ainut vaan et jos antaa tosiaa enempi lämää niin alkaa öljyä tulemaan yli huohotussuodattimista yhdellä pumpulla ajettaessa.
Nyt kun on kaks scavenge pumppua niin piti haarottaa paluulinja molemmille pumpuille. Tollasen palikan jyrsin alumiinista et sai pumput kii
Laitoin myös lattiamaton ja penkin takas paikallee
Syyläriltä puuttu paisuntasäiliö ja myös pissapojan säiliö. En viittiny alkaa mitää muovisia purkaamopönttöjä sinne virittää, niin duunasin 80mm putkesta tollaset säiliöt. 1/2" kierreholkit sorvasin ja hitsasin sitten päätylätkiin kiinni. Korkit tein 3d tulostamalla, niissä on vielä tollaset äänenvaimentimet huohottimina. Pulttasin pöntöt kii ja toimintaan. Uuden pissapojan moottorinkin laitoin paikalleen.
Uusille pöntöille tein samanlaiset jalat, kun tolle kiinan huohotuspöntölle tein
Jarrujenkin asennus alkoi. Edestä raapasin rummut veks ja punnitsin paljon on eroa seteillä:
Aika kovassa oli pallonivelet, kun ei oo tarvinnu n. 20 vuoteen aukoa, mut lähti kaikki ehjänä irti
Kuskinpuoli paikallaan:
Putsasin vähän tukivarsia ja vedin maalia päälle. Tuli laitettua vähä parempi kumisarja tolle vakaajallekkin. Uudet stoppikumit löyty miljoonalaatikosta:
Apparin puoli paikallaan:
Siinähän sitä päivitystä, varmaa jäi jotai laittamatta, kun veny tää päivityksen teko.. Seuraavaks pitää vetää paineensäädintä ja putkea/letkua jarruille jne. Perään uudet poskilaakerit, vanhat tänää irrotinkin jo murikasta.
Elky LM7 twin turbo
Re: Elky LM7 twin turbo
Mukavaa napsia uusia osia kiinni
Re: Elky LM7 twin turbo
Camino79 wrote:Mukavaa napsia uusia osia kiinni
Joo ihan kiva ton hitsausharjotuksen jälkee
Edit unohtu mainita et putsarisysteemi on valmis. Tulostin ritilät ja tein takaseinää paikat. Tukin noi pyöreet reijät, kun ei ne osunu sinnepäinkään. Vähä extra hommaa ku piti noi pystymuodot lyhentää kans.
Re: Elky LM7 twin turbo
Lavastahan tuli siisti!
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: Elky LM7 twin turbo
sbc350 wrote:
Hollolassa vissiin vielä pakkasta aamuisin kun imuilman esilämmitys vielä käytössä
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: Elky LM7 twin turbo
Joo sitä ois monena aamuna tarvinnu kun -4 ja mopolla ajellu töihin
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Elky LM7 twin turbo
Onkohan se liian viriviri jo jos -4 pakkasilla käynnistys tuottaa tämmösiä.
Re: Elky LM7 twin turbo
Pikku-Kalle wrote:Onkohan se liian viriviri jo jos -4 pakkasilla käynnistys tuottaa tämmösiä.
Lähinnä kuski tarvii apua
Re: Elky LM7 twin turbo
Otin tässä kunnon rypistyksen TO-SU ja sain suht hyvin aikaan.
Uusi perä on nyt kasattu, ja vaihdettu vanhan tilalle. Puslat uusittu kaikki urtsipusliksi. Vähän oli säätöä hammaskosketuksen kanssa ja vetareiden päittäisvälykselle piti vähän duunata shimmiä, ettei tullu tuhottomasti klappia.
Vanha pois
Sen verran kurkkasin sisään ja totesin että ihme kun vielä kesti ajaa
Tukivarret putsasin ja hioin, oli tosi karun näköset. Sit uudet puslanrungot kiinni
Heppasin ne kiinni, kuten edellisetkin 20v sitten, ei lähde liikkumaan itekseen
Maalia päälle
Osa reijistä oli menny väljäksi. Yhteensi 5 vai 6 reikää piti täytehitsaa ja vingutella tiukoiks..
Sitten uusi perä alle
Vetarit sisään ja lukko paikalleen. Oli hävinnyt toi lukkopultti tolle keskitapille. Vanhassa perässä se oli poikki. No piti hitsaa akselista siihen vanhaan pulttiin jatkoa et sai ton tapin pysymään paikallaan
Uudet jarrukengät ja sylinterit
Huoltoasiantuntija välillä vähä epäili et tuleeks tästä mitään
Vaihdoin myös uuden jarrupääsylinterin, Suurimman osan putkista ja letkuista. Sain jopa ilmattuakin. Ainiin ja ei muuten toiminu toi kahdella pumpulla turbon öljyjen palautus samaa putkea pitkin moottoriin. Piti vetää toinen paluulinja, niin että molemmilla pumpuilla/turboilla on oma linja takaa öljypohjaan asti. Nyt ei tuu missään vaiheessa öljyä ylitte huohottimista..
Sitten testiä
https://www.youtube.com/watch?v=h2a0W0huvHU
Ihan kivasti toimii. Lootakin vaihtaa ja pitää hienosti. Tosin onhan siinä vielä vähän tekemistä.. Startatessa solenoidi pätkii, tai näyttää siltä, et koko auton jännitteet joteinki pätkii. Pitää sitä tutkia.. Töötin laitoin paikalleen ja valot katoin kuntoon..Mut jospa se siitä tulis leimakuntoon joskus lähiaikoina?
Bonuskuva kaveruksista Kadett & Duett
Uusi perä on nyt kasattu, ja vaihdettu vanhan tilalle. Puslat uusittu kaikki urtsipusliksi. Vähän oli säätöä hammaskosketuksen kanssa ja vetareiden päittäisvälykselle piti vähän duunata shimmiä, ettei tullu tuhottomasti klappia.
Vanha pois
Sen verran kurkkasin sisään ja totesin että ihme kun vielä kesti ajaa
Tukivarret putsasin ja hioin, oli tosi karun näköset. Sit uudet puslanrungot kiinni
Heppasin ne kiinni, kuten edellisetkin 20v sitten, ei lähde liikkumaan itekseen
Maalia päälle
Osa reijistä oli menny väljäksi. Yhteensi 5 vai 6 reikää piti täytehitsaa ja vingutella tiukoiks..
Sitten uusi perä alle
Vetarit sisään ja lukko paikalleen. Oli hävinnyt toi lukkopultti tolle keskitapille. Vanhassa perässä se oli poikki. No piti hitsaa akselista siihen vanhaan pulttiin jatkoa et sai ton tapin pysymään paikallaan
Uudet jarrukengät ja sylinterit
Huoltoasiantuntija välillä vähä epäili et tuleeks tästä mitään
Vaihdoin myös uuden jarrupääsylinterin, Suurimman osan putkista ja letkuista. Sain jopa ilmattuakin. Ainiin ja ei muuten toiminu toi kahdella pumpulla turbon öljyjen palautus samaa putkea pitkin moottoriin. Piti vetää toinen paluulinja, niin että molemmilla pumpuilla/turboilla on oma linja takaa öljypohjaan asti. Nyt ei tuu missään vaiheessa öljyä ylitte huohottimista..
Sitten testiä
https://www.youtube.com/watch?v=h2a0W0huvHU
Ihan kivasti toimii. Lootakin vaihtaa ja pitää hienosti. Tosin onhan siinä vielä vähän tekemistä.. Startatessa solenoidi pätkii, tai näyttää siltä, et koko auton jännitteet joteinki pätkii. Pitää sitä tutkia.. Töötin laitoin paikalleen ja valot katoin kuntoon..Mut jospa se siitä tulis leimakuntoon joskus lähiaikoina?
Bonuskuva kaveruksista Kadett & Duett
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Elky LM7 twin turbo
Kaunis vehje se on. Mukava ku on pitempi rutistus tuottanu tulosta.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests