Shifteri korjattu. kävin myös ajaa lenkkiä ja säätelin vaijeria ja vipua laatikossa, aika lähellä on nyt vaihteet kohdallaan, Ykkönen ei vielä lukittunu mut eiköhän seki saada kohdalleen.
Tasapainotin myös kardaania taas kotikonstein, takarenkaat ilmaan ja ajelin ilmassa kahtasataa. Sit kun löyty klemmarilla kiinni puristetulle painolle sopiva kohta niin hitsasin kiinni jopa. Ei tullu vielä ihan täydellinen mutta laillisissa nopeuksissa on kyllä täysin värinätön. Tarvis varmaa heittää toi keppi joskus oikeen tasapainotukseen?
67 Caravan perä ja mylly updeitit
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Hommasin käytetyn bypass venttiilin jostain saabista ja pulttasin kiinni. Säätelin vähä karttaa joutokäynnin osalta ja nyt ei vaella, käy jopa mukavaa ~900rpm joutista lämpimänä eikä sammu vaihteen kytkeytyessä.
Motonetistä löysin oikeen mittasen hihnan, eli 1425mm pitkän moniurahihnan ahtimelle. Nyt saa kiristimen takasin hihnan vedottomalle puolelle niin ei kohdistu voimaa siihen sillä tavalla.
Otin samalla vähän tuhdimmat ölpät kun tossa tosiaan oli vähän reilummat alakerran laakerivälykset.
Motonetistä löysin oikeen mittasen hihnan, eli 1425mm pitkän moniurahihnan ahtimelle. Nyt saa kiristimen takasin hihnan vedottomalle puolelle niin ei kohdistu voimaa siihen sillä tavalla.
Otin samalla vähän tuhdimmat ölpät kun tossa tosiaan oli vähän reilummat alakerran laakerivälykset.
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Vaihdoin öljyt koneeseen ja kampuralle saabista lähtösin olevan hihnapyörän minkä duunasin käymään adapterilla. Tämä siksi et se on 0.8kg kevyempi kun toi nykyinen itse sorvattu. Kokokin on lähes sama, ainut että se on nyt sopiva tolle yhden uran kapeemmalle hihnalle. Ahtimen välitys on nyt siis 2.0:1 eli 7-tonnissa ahdin ottaa maksimit 14k rpm.
Korjasin myös syksyllä käyneen konepeiton aukeemisäksidentin tekemät kolot tosta tuulilasin alta, olipahan siellä saumassa ruostetta ja kuskin puolelle hitsasin oikeen pienen paikan. Tulipahan nekin sit kuntoon. Vielä vaatis hionnan ja maalin
Huomenna sit hakemaan käyttämätöntä tarvikekonepeittoa et sais ton vihdoin kunnolla ajokuntoon
Sellasta puuhastelua tänään, onpas muuten sekavas kunnos talli talven temmellyksen jäljiltä.. ja auto todellakin pesun tarpeessa!
Korjasin myös syksyllä käyneen konepeiton aukeemisäksidentin tekemät kolot tosta tuulilasin alta, olipahan siellä saumassa ruostetta ja kuskin puolelle hitsasin oikeen pienen paikan. Tulipahan nekin sit kuntoon. Vielä vaatis hionnan ja maalin
Huomenna sit hakemaan käyttämätöntä tarvikekonepeittoa et sais ton vihdoin kunnolla ajokuntoon
Sellasta puuhastelua tänään, onpas muuten sekavas kunnos talli talven temmellyksen jäljiltä.. ja auto todellakin pesun tarpeessa!
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Tuli kiire ottaa auto ajoon kun käyttis hajosi tähän autoon konepeittoa hakiessa. Rälläköin konepeittoon reijän ahtimelle ja porasin reijät sokille ym samat setit mitä vanhassakin oli. Sit vaan mattamusta päälle ja kii. On muuten tollanen tarvikepelti aika roimasti kevyempi kun opelin vakio pelti. Mut on se kyllä leprukin varsinki ku on nyt toi reikä tossa..
Ekat 100km takana ja tuntus pelaavan, toki vielä on säädettävää kartoissa ja muutakin pikkusta näpertelyy
Ekat 100km takana ja tuntus pelaavan, toki vielä on säädettävää kartoissa ja muutakin pikkusta näpertelyy
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Jostain kone vuotaa vähä öljyä, toivottavasti ei oo kampuran stefa/sen laippa. Joutus taas askin irrottaa
Renkaatkin tuli vaihdettua taakse, 215/60r14.
Hyvin näkyy miten perunapelto toi kylki on kun valo tulee sopivasti
Hanskalokero on puuttunu kokonaan pari vuotta niin nyt vihdoin choppasin puolet pienemmäks alkuperäsen lokeron ja survoin paikoilleen
Renkaatkin tuli vaihdettua taakse, 215/60r14.
Hyvin näkyy miten perunapelto toi kylki on kun valo tulee sopivasti
Hanskalokero on puuttunu kokonaan pari vuotta niin nyt vihdoin choppasin puolet pienemmäks alkuperäsen lokeron ja survoin paikoilleen
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Vihdoin sain aikaseks vaihtaa hei7 modulilta kulkevan kierroslukupiuhan ja ohjauspiuhan suojattuun malliin. Toi kun anto välillä piikkejä kierroslukutietoon.
Nyt vetää kivasti seiskaan eikä tuu piikkejä!
Edit: ainiin öljyvuoto tulee venakopasta, ei auttanu ees kiristäminen. Tarttee ottaa ahdin irti ja säätää venat & pistää tiiviste liimalla kiinni..
Nyt vetää kivasti seiskaan eikä tuu piikkejä!
Edit: ainiin öljyvuoto tulee venakopasta, ei auttanu ees kiristäminen. Tarttee ottaa ahdin irti ja säätää venat & pistää tiiviste liimalla kiinni..
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Oonki katellu, ett tää on tullu useempanaki aamuna vastaan Mytskyn nurkilla.. Hyvä että pelittää..!
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Juu kaikki ajot mä tällä ajelen kun ei oo muuta liikentees.
Tänää säätelin venavälykset ja korjasin ahtimen hihnan kiristimen tukirautaa, olin vetäny tigillä niin hennon sauman että oli hitusen ratkennut. Onneks huomasin ajoissa.
Tuli vantaa cruisingissakin pyörähdettyä
https://www.youtube.com/watch?v=NSzT49Ekmgs
Tänää säätelin venavälykset ja korjasin ahtimen hihnan kiristimen tukirautaa, olin vetäny tigillä niin hennon sauman että oli hitusen ratkennut. Onneks huomasin ajoissa.
Tuli vantaa cruisingissakin pyörähdettyä
https://www.youtube.com/watch?v=NSzT49Ekmgs
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Turaamiset jatkuu.
Ihmettelen kovia imulämpöjä, mitä ei aiemmin ole ollut matka-ajossa pintakaasulla..
Siispä siirsin putsarin maskin taakse tollasella 1mm pellistä väännetyllä 80mm rst putkella:
Hitsasin pienen pellin eristämään syylärin lämpöä suodattimelta:
Hiljeni moottorin äänetkin, ei enää putsari korise hyttiin kun ei ole tulipellissä kiinni. Lämmötkin laski hiukan imusarjassa mutta silti ihmeen korkealla(70astetta 100kmh vauhdissa 0.5bar alipaineella). Koitin jo vaihtaa takasin vanhan pienen hihnapyörän kun ajattelin että ahdin vatkaa ilmaa liian pienestä by-pass venttiilistä sellaisella vauhdilla cruisaillessa että se alkaa lämpenemään. Ei se sillä pienellä pyörällä korjaantunut ennalleen vaan vieläkin on korkealla. Seuraavaks vaihdan sen MAT anturin josko se olis ottanu ihteensä. Jos sekään ei auta pitää alkaa suurentamaan tota by-pass venttiiliä mikä kyllä suurella todenäköisyydellä onkin liian pieni..
Öljypumpunkin vaihdoin kun oli vähän heikot noi paineet tolla 300k(?) ajetulla pumpulla, parani hitusen mut ei hirveesti. Veikkaan että väljät keinuvivut akseleihin fuskaa viimesetkin paineet pois kun laakereillakin on 7 satasta välystä. Noh 10w60 valvolinen race öljyillä on kyllä ihan ok paineet nyt. Taidan kuitenkin vaihtaa noi vipat ja niiden akselit tässä parempiin kunhan joudan. Häviäis pienet napsutuksetkin mitä sieltä venakoneistosta kuumana kuuluu.
Tänään tuli sit vielä lootaöljytkin vaihdettua osittain kun testilenkillä meni lootajäähyn letkut poikki, kone kävi korkeilla kierroksilla kuljettajan vaihde-errorin vuoksi ja samassa rytäkässä ne hajos. Liekkö tuli kova paine-isku mitä noi teräspunokset ei enää kestänny. Vaihdoin uudet letkut ja öljyä askiin - ja taas pelittää..
Ihmettelen kovia imulämpöjä, mitä ei aiemmin ole ollut matka-ajossa pintakaasulla..
Siispä siirsin putsarin maskin taakse tollasella 1mm pellistä väännetyllä 80mm rst putkella:
Hitsasin pienen pellin eristämään syylärin lämpöä suodattimelta:
Hiljeni moottorin äänetkin, ei enää putsari korise hyttiin kun ei ole tulipellissä kiinni. Lämmötkin laski hiukan imusarjassa mutta silti ihmeen korkealla(70astetta 100kmh vauhdissa 0.5bar alipaineella). Koitin jo vaihtaa takasin vanhan pienen hihnapyörän kun ajattelin että ahdin vatkaa ilmaa liian pienestä by-pass venttiilistä sellaisella vauhdilla cruisaillessa että se alkaa lämpenemään. Ei se sillä pienellä pyörällä korjaantunut ennalleen vaan vieläkin on korkealla. Seuraavaks vaihdan sen MAT anturin josko se olis ottanu ihteensä. Jos sekään ei auta pitää alkaa suurentamaan tota by-pass venttiiliä mikä kyllä suurella todenäköisyydellä onkin liian pieni..
Öljypumpunkin vaihdoin kun oli vähän heikot noi paineet tolla 300k(?) ajetulla pumpulla, parani hitusen mut ei hirveesti. Veikkaan että väljät keinuvivut akseleihin fuskaa viimesetkin paineet pois kun laakereillakin on 7 satasta välystä. Noh 10w60 valvolinen race öljyillä on kyllä ihan ok paineet nyt. Taidan kuitenkin vaihtaa noi vipat ja niiden akselit tässä parempiin kunhan joudan. Häviäis pienet napsutuksetkin mitä sieltä venakoneistosta kuumana kuuluu.
Tänään tuli sit vielä lootaöljytkin vaihdettua osittain kun testilenkillä meni lootajäähyn letkut poikki, kone kävi korkeilla kierroksilla kuljettajan vaihde-errorin vuoksi ja samassa rytäkässä ne hajos. Liekkö tuli kova paine-isku mitä noi teräspunokset ei enää kestänny. Vaihdoin uudet letkut ja öljyä askiin - ja taas pelittää..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests