Falcon Farkku vm 69 on mulla työn alla. Oli eka 200cid+3-on-tree ja sit 170cid ja sama pikku TopLoader loota..
Nää on nyt n. kahden vuoden muistikuvien varassa nää jutut mutta jospa ne suunnillee on oikein.
Tämmösenä tuli mulle
Talviautoilua
Laitettii romu tonttiin tässä vaiheessa.
Sit pamahti orkkissyyläri. Keitteli paskaks ton 200cid kutosen.. Laitettii 170cid tilalle
Ja '11 kesä meni tämmösenä. Oli muuten aika matala
Toikaa kutonen ei ollu kestävä.. Oli seisonu pitkään ennenko ostin ja 10k km jälkeen matka-ajossa ö-paineet heitteli satunnaisesti ilman logiikkaa.. Parempi oli pistää pannu lihoiks ja ruoste oli kiertäny + 4 pytyssä semmonen syöpymä et hohhoijjaa. Laskin nopsaa et ainaki 1500e maksais kaikki koneistukset ja osat. Eli ei kannattavaa laittaa semmosia rahoja 100 heppaseen koneeseen joka on n. 2000 kilon autossa. Terveiset vaa bussikuskeille jotka ajo ohi isoilla teillä..
Sitte pistettiin alulle toi V8-muutos. Helpompia harrastaakki jne..
Suomussalmelta löyty '83 LTD. Toimi, koneessa ei häikkää vaik syyläri vähä vuoti ja loota tuntu pelaavan kans eikä luistelua havaittu. Myöhemmin paljastu 8-pisteruiskukoneeksi..
Mätä leppäjeeppi jäi seisomaan osina myyntiä varten ja tekniikka eli 302+AOD siirtyy laululiiteriin.
Möykky
Ja loota putsattuna
Se sitte meni lihoiksi ja tehtii lohkokeittoo..
Vuonna 95 oli LTD:hen eli Oravaan tehty koneswappi liikkeen toimesta, sillo oli laitettu toi 8-pisteruiskukone. Kannet oli jotku vilppi kannet ku venat heilu ohjureissa varmaa 1-2mm.
Laitoin niitten 6B tjsp paska-swirl-effect-kansien tilalle Mussen E7 kannet. Jos ne ois paremmat, ainaki venat oli ok. Läppäyski onnistu hyvin.
Sit Summitilta tuli ossaa, puhalluksessa kävi osia ja maalattii niitä POR15 mustalla ruosteenestolla ja Engine Enamelilla ja loota hopeella PORrilla.
Sit kai myö kasailtii sitä konetta. Vähä on toi kevät unohtunu ku konetta kasailtii ja ootettiin et kevät tulis ja sais auton pihalle työnalle..
Auto saatii työnalle ja alotettiin hitsailee yms. Oli muuten noi vanhat etulokarit läpimädät ja huonosti korjatut, uudet löyty Nurmeksesta aikasemmin 150e pari ja oli ihan jees!
Hitsailin sit koko kesän tuota. Heinäkuun viimesinä päivinä sain valmiiks. Oli muuten PALJON reikää. Tässä parhaita paloja, njom njom!!
Tältä näytti molemmat puolet tulipellistä, siis lokarin sisältä. Mätä oli siis ylös ja alas asti. FFFUUUU!!!! Ite konehuoneen tulipelti oli ok. Ja samoten ajovalojen taakse tuli lukkopellin jatkeet, neki meni uusiksi. Sisäloksut takaa oli pelkkää reikää, siis hytistä. Tuossa siis ei oo ihan kaikkia reikiä kuvattuna.. Lattiat tein btw sillon ku vaihettii 200cid -> 170cid. Epoksia, rostexia ja bitumia tuli sitte lattiaan.
Valmista kamaa tein saumaan suoraa sikamassa, por15 ja massa. Kait se sillee on iha jees. Tässä pikaseen parit otokset niistäki..
Kesällä tein kustom-ratinki ku orkkis oli mallia pappa.
Ja paskaputki kustoms
Jatkan tarinaa seuraavassa viestissä. Porkkanana sanon 302cid, Megasquirt 2, Edis 8, Hedman Hedders ja noin maamoottorilliset 200 heppaa..
Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Ford Falcon STW '69
Last edited by Pikku-Kalle on Sat Dec 21, 2013 4:17 am, edited 4 times in total.
Re: Ford Falcon STW '69 "Kakkis"
ihan kiitettävästi oot hitsaamaankin joutunu
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Joo, perinteisesti sitä reikää tuntu löytyvän.. Sit ku tuntuu et kohta se Miggihiireily loppuu ni sitä vaan löytyy.
Paskaputki Kustomssi jatkaa tuohon konehommiin. En minä näistä mittää tajua mut tämmönen paketti.
302W vm.88-93 8-pisteruisku Crown Vicistä (jotain 180hp?). Ja speed density alunperin. MFI käänty sopivasti MILFiksi btw.
-vakio alakerta
-vakio rullanokka, nostajat, keinut, jouset, venat
-Mussen E7TE kannet
-vakio imarit (EI H.O.), alaimari siloteltu, tiivisteet kohisteltu.
-vakio läppärunko
-Hedman 88400 uuet lyhvet peltisarjat uusilla 2" erillisputkilla ja yksillä kohtuupienillä läpivirtaus vaimentimilla
-Mega II V3.0 ohjaa, sytkä EDIS 8 suorasytkä ja jakaja pätkitty..
-15lbs suuttimet, vakiot
Siinä kait se pata on lyhykäisyydessään. Lootaks tulee kuulemma paras eli AOD. Perä on alla ollu 9", joku lukko siellä on mutta en tiiä mikä. Hankala kahtookki ku räjähtää eteenpäin.
Kuvia. Huomatkaa puolat, aika pornosti iskaritorneissa.
Selkäongelmien kanssa elävä nuorimies teki mukavuustemput ja tehostamaton simpukka vaihtu Borgesonin tekeleeseen. Oli muuten Bolt-on tehostamattomaan systeemiin!
"Ne perinteiset" systeemit on niitä mihin EN sotkeennu ees leikkimielessä.
Tilanpuutteen vuoksi ei voinu tehostettua pääsylinteriä laittaa jenkkiautosta. Ottaa iskaritornii, tehtaan kikka oli siirtää keskemmälle -> ei voi koska yläimari&läppärunko.
Pihalla oli purkuautona MB W202 2.2 CDI Sedani '99. Siinä oli pieni paketti, siis lyhyt. 10" tehostaja otti rättiniveleen kiinni ni jatkopalikka pienellä kulmalla käänti pääsylinterin suoraan + mahtuu simpukan letkut ja rattivaihteet sen tehostimen taakse. On muuten kenkälusikka sovitus tuolla pääsylinterillä niinku jokasuuntaan. Ei ollu vanhoja kuvia ni pistetään eilen otettuja.
Tähän väliin vaikka pakoputkistosta kuvia.
Lootan palkille lunttua.
Räkäsaumaa lambdalle.
Tuommoset niistä niinku tulee per puoli. Ja sit pyllykuva kans. Maalasin ne jollaki CRC:n Galva-spraylla.
Meikäläinen putkistohommissa.
Hytti näyttää tältä. Vilkunviiksi on mittariston eessä, ei siis oo tuossa paikallaan.
Paskaputki Kustomssi jatkaa tuohon konehommiin. En minä näistä mittää tajua mut tämmönen paketti.
302W vm.88-93 8-pisteruisku Crown Vicistä (jotain 180hp?). Ja speed density alunperin. MFI käänty sopivasti MILFiksi btw.
-vakio alakerta
-vakio rullanokka, nostajat, keinut, jouset, venat
-Mussen E7TE kannet
-vakio imarit (EI H.O.), alaimari siloteltu, tiivisteet kohisteltu.
-vakio läppärunko
-Hedman 88400 uuet lyhvet peltisarjat uusilla 2" erillisputkilla ja yksillä kohtuupienillä läpivirtaus vaimentimilla
-Mega II V3.0 ohjaa, sytkä EDIS 8 suorasytkä ja jakaja pätkitty..
-15lbs suuttimet, vakiot
Siinä kait se pata on lyhykäisyydessään. Lootaks tulee kuulemma paras eli AOD. Perä on alla ollu 9", joku lukko siellä on mutta en tiiä mikä. Hankala kahtookki ku räjähtää eteenpäin.
Kuvia. Huomatkaa puolat, aika pornosti iskaritorneissa.
Selkäongelmien kanssa elävä nuorimies teki mukavuustemput ja tehostamaton simpukka vaihtu Borgesonin tekeleeseen. Oli muuten Bolt-on tehostamattomaan systeemiin!
"Ne perinteiset" systeemit on niitä mihin EN sotkeennu ees leikkimielessä.
Tilanpuutteen vuoksi ei voinu tehostettua pääsylinteriä laittaa jenkkiautosta. Ottaa iskaritornii, tehtaan kikka oli siirtää keskemmälle -> ei voi koska yläimari&läppärunko.
Pihalla oli purkuautona MB W202 2.2 CDI Sedani '99. Siinä oli pieni paketti, siis lyhyt. 10" tehostaja otti rättiniveleen kiinni ni jatkopalikka pienellä kulmalla käänti pääsylinterin suoraan + mahtuu simpukan letkut ja rattivaihteet sen tehostimen taakse. On muuten kenkälusikka sovitus tuolla pääsylinterillä niinku jokasuuntaan. Ei ollu vanhoja kuvia ni pistetään eilen otettuja.
Tähän väliin vaikka pakoputkistosta kuvia.
Lootan palkille lunttua.
Räkäsaumaa lambdalle.
Tuommoset niistä niinku tulee per puoli. Ja sit pyllykuva kans. Maalasin ne jollaki CRC:n Galva-spraylla.
Meikäläinen putkistohommissa.
Hytti näyttää tältä. Vilkunviiksi on mittariston eessä, ei siis oo tuossa paikallaan.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Jotain satunnaisia konekuvia..
Triggerin tekoa.
Lootan lauhutusletkuja ja bensaletkuja. Teflonia. Ja pumppu+suodatin.
Tuuuningtorvi ja hitsisaumapornoo.
Holley equipped ja b-painemittari. Suojasin kans bensalinjoja ja lootan lauhurilinjoja tuolla pakoputkinauhalla.
Pitäs alkaa noita sähkö ja alipainejuttuja tekee. Prkle ku ei oo tietoo alipainepuolesta. Vacuum scheduleita ei löydy ja Haynesin kirjastakkaa ei löyvy. Ja joo, en tie onko sitte tuulitunnelin päällä sen 2-pisteruiskun vacuumit. Ei taia olla hyötyä..
Pitäs vaan tietää onko tuolla jotain tarpeellista ruiskun toiminnan kannalta esim tuossa läppärungossa noi 2 lähtöä? Ja tarviis tietty tehostimelle ja Megalle alipaineet. Muutapa siinä ei taia tarvita, toisinkuin leppäjeepissä ollessaan.
Triggerin tekoa.
Lootan lauhutusletkuja ja bensaletkuja. Teflonia. Ja pumppu+suodatin.
Tuuuningtorvi ja hitsisaumapornoo.
Holley equipped ja b-painemittari. Suojasin kans bensalinjoja ja lootan lauhurilinjoja tuolla pakoputkinauhalla.
Pitäs alkaa noita sähkö ja alipainejuttuja tekee. Prkle ku ei oo tietoo alipainepuolesta. Vacuum scheduleita ei löydy ja Haynesin kirjastakkaa ei löyvy. Ja joo, en tie onko sitte tuulitunnelin päällä sen 2-pisteruiskun vacuumit. Ei taia olla hyötyä..
Pitäs vaan tietää onko tuolla jotain tarpeellista ruiskun toiminnan kannalta esim tuossa läppärungossa noi 2 lähtöä? Ja tarviis tietty tehostimelle ja Megalle alipaineet. Muutapa siinä ei taia tarvita, toisinkuin leppäjeepissä ollessaan.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Mitenhän se on noitten alipaineitten kanssa..
Tämmönen kaavio löyty.
Toi vacuum manifold on vissiin toi yläimusarja? Pitääkö tosta vetää yks letku tuohon alaimusarjaan eli intake manifold fitting. Semmonen siellä löytyy.
Sitte muut tukkoon ja jättää letkut Megalle ja tehostimelle, liekkö väliä mistä ne ottaa?
Tässä näkyy että menis venakopalta läppärungon päälle tuo huohotus venakopan.. Sitte imusarjan takana on vielä PCV. Mihinköhän se pitäs tökkiä..
Pirulainen ku ei oo näistä mittää kuvia ja tietoo netissäkkää oikee..
Tämmönen kaavio löyty.
Toi vacuum manifold on vissiin toi yläimusarja? Pitääkö tosta vetää yks letku tuohon alaimusarjaan eli intake manifold fitting. Semmonen siellä löytyy.
Sitte muut tukkoon ja jättää letkut Megalle ja tehostimelle, liekkö väliä mistä ne ottaa?
Tässä näkyy että menis venakopalta läppärungon päälle tuo huohotus venakopan.. Sitte imusarjan takana on vielä PCV. Mihinköhän se pitäs tökkiä..
Pirulainen ku ei oo näistä mittää kuvia ja tietoo netissäkkää oikee..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Joo, tarkotat varmaan tuota "alempaa" imusarjaa. En tiiä miksi sitä "ylempää" ees kutsutaan.
Eno sano että vetäse siitä alaimusarjasta tehostimelle ja siinä merssun tehostimessa on joku toinenki pienempi lähtö, meinas että siitä Megalle. Pitäs olla täydet alipaineet alaimusarjassa ja tehostimella; kuten myös Megalle jos se tehostimen pikkulähtö on suoralla reiällä?
Eno sano että vetäse siitä alaimusarjasta tehostimelle ja siinä merssun tehostimessa on joku toinenki pienempi lähtö, meinas että siitä Megalle. Pitäs olla täydet alipaineet alaimusarjassa ja tehostimella; kuten myös Megalle jos se tehostimen pikkulähtö on suoralla reiällä?
Re: Ford Falcon STW '69
En osaa sanoo, mitä mega sil alipaineel duunaa? MAP? Josson map ni sit aber doch siit alemmasta kans.
BMW M5 SBC 1993
Re: Ford Falcon STW '69
megalle mappiin imusarjan alipaine, ei mitään ported vacuumia tms
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Mie kyselin vähä noita vielä toiselta kaverilta ja tsekkasin alipaineet nii et kaikki lähöt on "täysiä alipaineita". Tarkistin siis silleen että yläimusarjasta puhalsin jostaki lähöstä ilmaa ja ne kaikki muut hönkäs ilmaa ulos suunnilleen saman verran. Tuskin tuolla on mittää ported vacuumeja, epäilisin. Mut jos ei toimi ni siellä on kaikki käytettävissä vielä, mitään ei lopullisesti tulpattu.
Eipä tuo tarvi enää niitä leppäjeepin kaikenmaaliman höpöhöpö-alipainesysteemejä ni vetelin kaikki tukkoon paitsi jarrutehostimelle, Megan MAPille ja PCV:lle jätin paikat. EGR:n pötikät nakkelin pois, peitelevyki oli jo valmiiks alla, ja ne EGR:n alipaineet tukkoon. Saastelaitteita oli käytössä näköjään vaa katit siinä Oravassa ollessaan..
No problemo enää sen puolesta, loppujen lopuksi ihan sairaan yksinkertanen ku ei mee ku 3 alipaineletkua ja 4 tukossa.
Eipä tuo tarvi enää niitä leppäjeepin kaikenmaaliman höpöhöpö-alipainesysteemejä ni vetelin kaikki tukkoon paitsi jarrutehostimelle, Megan MAPille ja PCV:lle jätin paikat. EGR:n pötikät nakkelin pois, peitelevyki oli jo valmiiks alla, ja ne EGR:n alipaineet tukkoon. Saastelaitteita oli käytössä näköjään vaa katit siinä Oravassa ollessaan..
No problemo enää sen puolesta, loppujen lopuksi ihan sairaan yksinkertanen ku ei mee ku 3 alipaineletkua ja 4 tukossa.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 14 guests