Nonniin. elikkäs tässä olis nyt sit pikaesittely tälle mun farkulle, elikkäs hommasin auton aikanaan tekniikanluovuttajaksi Caminolle ja sittemmin siitä tulikin "puoli" harrastekäyttis eli tällä ajoin sillon kun sain kortin ja mälläsinkin sen välissä (mondeosta takakelkka solmuun ja opelista takakylki uusiks ja itehän jouduin vaihtamaan loksun, keulapalan, puskurin ja umpion )
Elikkäs mähän oon ehtiny tekemään tähän jo koneen amiksen päättötyönä sillo joskus nakki ja pata (307 rullanokkanen olssin kone) ja askina tällä hetkellä Ilmavirran Mikan tekemä th-200R4 Alustaankin oon jo ehtiny kajoamaan aikas paljon eli ennen tätä korin rungolta nostoa ehdin jo vaihtamaan eteen ja taakse police-mallin jouset ja edessähän on uudet jarrut kaikenkaikkiaan ja samoin uudet iskarit Myös takajarruja on tullu rempattua mm. käsijarruvaijeria jne.
Maalasin tän kanssa pari kesää sitten ja äänieristin bitumilla koko sisustan ko. yhteydessä Myös kattotelineet sai lähteä joten hitsasin reiät umpeen jne.
Mutta nyt tänä kesänä tää lähti sit lapasesta kun se ehti seistä pari kesää kun huomasin että koppa on etupäästään runkoa vasten... perus mätävikaa puslien alla niinkun näissä yleensä aina...
Tässä muutama kuva siitä mitä tein tossa parin viikon kesälomalla V8-meetin tienoilla
Kohtuu valmiina jo
Puslien kohtien korjailua
Tässä mallia jenkkien tehtaan saumoista
Ja sit made by me
Sit aletaan olemaan kokolailla jo valmiina
Ja sinistä makkaraa bensalinjaksi ni ei oo liian tylsän näköstä
Että tähän meilläpäin käytetään kesälomat nyt siis koppa jo takas rungolla hyvien/vaihdettujen puslien kanssa
Mähän ostin siis sämpyläcapricen p-u puslasarjan että oisin uusinu kaikki mutta olivat erikokosia ja mallisia eikä siinä sarjassa tullu alapuolen puslia ollenkaan jne. sovitusongelmien takia ni jouduin sit käyttämään alkuperäsiä ja tietysti jouduin osan purkamaan siitä mun varaosapaskasta kera miljoonan ja taas miljoonan hyttysen +20 asteen kelissä Siitä oli nauru kaukana Tietysti jälestäpäin naurattaa mut sillon oisin voinu lyödä jos joku ois tullu viisastelemaan viereen
Että tämmöttii, vielä ois yhden vklopun rypistys jälellä kun pitää puskurien kiinnitysputket ym. vielä mallata ja lyhentää ni saa puskurit suoraan jne. ja asentaa tankki paikoilleen ym.
Toivon mukaan tää ois ens kuussa jo ajossa taas
Ja nyt sit kaikkien kaipaama ylläri! Jos joku haluaa vaihtaa tähän 50-60-luvun avolavan tai farkun ni saa ilmotella Tää toki siis on siinä vaiheessa leimattu ja toimiva taas
Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
hyvin käytetty kesäloma, viisastellaanpa sit jälkikäteen et hyttysmyrkky on kiva keksintö!
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Pistä ny autosta kuvaa ihan kokonaisena
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Ei oo kuvia valmiista kun se on osittain vieläkin levällää Ollut hää ym kiireitä sen verran että n. yhden viikonlopun verran ois tosiaan vielä kasattavaa Sit leimalle ja ajoon
Mut tossa nyt ois kuva ennen purkua kuitenkin
Mut tossa nyt ois kuva ennen purkua kuitenkin
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Ai että, ei edes mattamusta Toivottavasti se ei ole aikomuskaan?
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Ei kyllä mä tän maalasin ihan kiiltävällä mustalla
Tietysti kyseessä on p-u konemaali plus liian selväpäinen maalari ni appelsiiniksihan se jäi, että jos tätä nyt ei kukaan ala vaihtamaan mun kanssa ni sit maalaan kyllä jossain vaiheessa uusiks
Tietysti kyseessä on p-u konemaali plus liian selväpäinen maalari ni appelsiiniksihan se jäi, että jos tätä nyt ei kukaan ala vaihtamaan mun kanssa ni sit maalaan kyllä jossain vaiheessa uusiks
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
No nyt on perusteellista tekemistä
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Juu tahtoo aina vähän karata lapasesta nää mun entrailut
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Nyt olis sellasta kuvasaasteetonta etenemistä mutta skrivailenpa kuitenkin
Eli sain tän leimattua tossa reilu kuukaus sitten ja leimallakaan ei ollu itkemistä muusta kuin taka-alatukivarsista kun toisesta oli pompannu pusla irti matkalla leivonmäeltä saarijärvelle konttorille
Sit vaihdoin rempatun edelbrockin tähän kun vanha marinemallin rohesteri oli jo niin väljä ettei osakaasualueen seossäätöä saanu millään kohdillee ... nyt toimii oikeinkin hienosti
Semmonen infopaketti muuten, että ne jotka rohesterin korvaa edelillä tms. Niin muokatkaa se kaasuvivusto ts. Kickdownin kiinnitys rohesterin mukaiseksi! On aivan erilainen askin toiminta sen jälkeen
Että tämmösiä tällä erää, minä joka en ikinä edes pese autoa innostuin jopa vahaamaan tän ja työkaverit juoksikin jo kuumemittarin kanssa ihmettelemään
Ps. Vaihtotarjous on edelleen voimassa tai vaihtoehtoisesti kai tän rahallakin saa ostettua mutta sit pitää olla paksu lompsa
Eli sain tän leimattua tossa reilu kuukaus sitten ja leimallakaan ei ollu itkemistä muusta kuin taka-alatukivarsista kun toisesta oli pompannu pusla irti matkalla leivonmäeltä saarijärvelle konttorille
Sit vaihdoin rempatun edelbrockin tähän kun vanha marinemallin rohesteri oli jo niin väljä ettei osakaasualueen seossäätöä saanu millään kohdillee ... nyt toimii oikeinkin hienosti
Semmonen infopaketti muuten, että ne jotka rohesterin korvaa edelillä tms. Niin muokatkaa se kaasuvivusto ts. Kickdownin kiinnitys rohesterin mukaiseksi! On aivan erilainen askin toiminta sen jälkeen
Että tämmösiä tällä erää, minä joka en ikinä edes pese autoa innostuin jopa vahaamaan tän ja työkaverit juoksikin jo kuumemittarin kanssa ihmettelemään
Ps. Vaihtotarjous on edelleen voimassa tai vaihtoehtoisesti kai tän rahallakin saa ostettua mutta sit pitää olla paksu lompsa
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Ohhoh, onpas aikaa sitten viime päivityksen
Mut siis juu... talven aikaan pressuteltta rämähti päälle, a-pilari solmuun ja kuskinpuolle takalasin kohdalle kattoon kunnon ventit.... no onneks tuulilasi säily ehjänä...
Ennen käyttöönottoa vaihdoin uuden jakajan tähän ja nyt sit hieronu säätöjä kohdalleen ni nyt on n.41 astetta mekaaninen maksimiennakko ja vieläki sais alipainekellosta ruukata cruise-alueelle lisää
Mut kulutus matkassa jossain 10-11l/100km tuntumassa ja päästöistä läpi 2.5co ja n. 300hc eli sais olla ehkä jopa karvan laihemmalla? Mut jos tässä sais kesän aikaan kunhan toi käsi saatas kuntoon (kuukauden ollu saikulla... piti irrottaa vag:stä pakosarja ni vasen käsi sano poks ku oli pultti tiukassa) ni asennettua kaverilta lainaan laajakaistan ja hommais tohon edeliin samalla säätösarjan
Mut tänään kuitenkin tuore leima otteessa ja kasin löpinää kuunnellen etiäpäin
Mut siis juu... talven aikaan pressuteltta rämähti päälle, a-pilari solmuun ja kuskinpuolle takalasin kohdalle kattoon kunnon ventit.... no onneks tuulilasi säily ehjänä...
Ennen käyttöönottoa vaihdoin uuden jakajan tähän ja nyt sit hieronu säätöjä kohdalleen ni nyt on n.41 astetta mekaaninen maksimiennakko ja vieläki sais alipainekellosta ruukata cruise-alueelle lisää
Mut kulutus matkassa jossain 10-11l/100km tuntumassa ja päästöistä läpi 2.5co ja n. 300hc eli sais olla ehkä jopa karvan laihemmalla? Mut jos tässä sais kesän aikaan kunhan toi käsi saatas kuntoon (kuukauden ollu saikulla... piti irrottaa vag:stä pakosarja ni vasen käsi sano poks ku oli pultti tiukassa) ni asennettua kaverilta lainaan laajakaistan ja hommais tohon edeliin samalla säätösarjan
Mut tänään kuitenkin tuore leima otteessa ja kasin löpinää kuunnellen etiäpäin
Who is online
Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 7 guests