Nonnih, appiukon autoon vaihdettu pyöränlaakeri ja hieman motivoivaa solia nautittu, joten nyt ois sit kuvia kansalle Ei nää tietty kovin ihmeellisiä ole, mutta onpahan jotain mitä muistella vanhana
Elikkäs tässä olis pparin moottorinkorva paikoilleen hitsattuna, vielä hipistelyä ja maalia ni a'vot
Seuraavana vuorossa toi omegan keskitanko naitettuna omegan simpukkaan ja apusimpukkaan
Tuossa nyt sit Keimolle ja muille innokkaille vertailukuvaa vierekkäin miten toi 2.0 a-omegan varsisto asettuu a-reksan omaan nähden, eli ylempi omegan
Ja sitten vittuperkelerälläkkäkäteen meininkiä, eli kun ei alkanu mahtumaan ni aeg hoiti tilaa
Myös hallin humppalaitteisto tuli päivitettyä, elikkäs kuvasta uupuu vielä cd-dekki ja fm-tuneri tosin niistä uupuu vielä rca+tunerin virta...
Sit pari kuvaa käyttiksen päivittelyistä, eli toisinsanoen hitsailuista ja värinvaihdoksen etenemisestä
Että tämmöstä tällä kertaa, jos heräsi kysyttävää/ehdotettavaa niin kaikki otetaan vastaan
Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
A-reksa on käsittääkseni hieman kapeampi kuin c... elikkäs sinällään kuulostais ihan järkeenkäyvältä, c:ssähän on jo tukevammat noi kiinnityspisteetkin ja käsittääkseni erilaiset moottorikorvakkeet? Mutta uskoisin että noilla meitsin vahvistuksilla pitäs kyllä ton kelkan pysyä kiinni
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Öljypohja ois nyt hitsattu, vaatii vielä saumojen hiomisen ja sit meinasin puhaltaa ja maalata... Kuvia kunhan pääsen kotikoneelle kera inspiksen
Mutta siis juu, elikkäs ö.pohjan mallihan on varsin samanlainen kuin Kemelläkin joten tilavuutta on siis lähtenyt jonkinverran, tästä aasinsillan kautta pääsemme siihen, että miten olsi fiksuin toteuttaa öljynjäähdyttimen kierto?
Onko mahdoton ajatus esim. laittaa tommonen biltema/mätänet mallinen käikäle suodattimen väliin ja siitä kierto ja paluu ö.pohjaan? Ideoita ja ajatuksia otetaan mielellään vastaan
ps. toinen vaihtoehtohan olis tietysti t-haaralla ö.paineanturilta? Ja onko tommonen 8mm linja ok? Olis nimittäin 1,6 corollan öljyjäähy jemmassa ja siinä oli noin pienet linjat?!
Mutta siis juu, elikkäs ö.pohjan mallihan on varsin samanlainen kuin Kemelläkin joten tilavuutta on siis lähtenyt jonkinverran, tästä aasinsillan kautta pääsemme siihen, että miten olsi fiksuin toteuttaa öljynjäähdyttimen kierto?
Onko mahdoton ajatus esim. laittaa tommonen biltema/mätänet mallinen käikäle suodattimen väliin ja siitä kierto ja paluu ö.pohjaan? Ideoita ja ajatuksia otetaan mielellään vastaan
ps. toinen vaihtoehtohan olis tietysti t-haaralla ö.paineanturilta? Ja onko tommonen 8mm linja ok? Olis nimittäin 1,6 corollan öljyjäähy jemmassa ja siinä oli noin pienet linjat?!
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Keme wrote:Camino79 wrote:Onko mahdoton ajatus esim. laittaa tommonen biltema/mätänet mallinen käikäle suodattimen väliin ja siitä kierto ja paluu ö.pohjaan? Ideoita ja ajatuksia otetaan mielellään vastaan
Sullahan on vaparikone, niin ei siinä mitään sen kummempia öljypohjan paluulinjoja tule. Tommonen ryöstöpalikka vaan öljyfilsun ja öljypumpun väliin, letkut kiinni jäähylle ja homma on valmis. Oon myös miettiny tommosta samanlaista ratkaisua, mutta noi halpis ryöstöpalikat ei taida olla termostaatilla varustettuja ts.saavuttaako öljyt ikinä oikeaa toimintalämpötilaa? Se on taas toinen juttu jaksaako tommosesta seikasta stressata, kun kyseessä ei ole mikään varsinainen Hi-Po-kone
ööööö.... siis täytyy kait sen öljyn jonnekkin tulla takaisinkin? paineenhan mä saan sillä ryöstöllä, mutta täytyyhän sen jonnekkin kiertää takaisinkin? Eli onko fiksuin tehdä suoraan ö.pohjaan takaisintulo vaiko?
Ja eihän tuo tosiaan mikään HiPo kone ole, mutta tulossa kuitenkin kesän käyttöautoksi jolla tarkotus käydä sit kenties omaksi huvikseen myös vähän radalla kurvailemassa ni kait siellä sais hieman enempi olla öljytilavuutta? Ootko Keme muuten testannu jo, että paljonko sulla nyt meni öljyä tohon mosaan noilla ö.pohjamodeilla?
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Aivan joo saatana No mutta sehän helpottaa hommaa silloin entisestään
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Jotain tollasta suunnittelin toho omaa farkkuukin kun siinä on vakiona öljyn lämmitin eli vesi kiertää suodattimen jalassa..
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Tommonen siitä nyt sit tuli tähän hätään, voi olla että hitsaan vielä sen alkuperäsen välilevyn tuohon kiinteäksi mikä noissa ohc:ssä on ö.pohjan ja lohkon välissä normaalisti?
Ja tuommosella saumalla sen pysty hitsaamaan kiinni, joten en usko että tarvii tinailla tiiviimmäksi
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
komeeta suomua
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
No tommosta perus miggiräkää
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Siistiähän toi sauma on
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests