Mercury Monterey -62
Re: Mercury Monterey -62
Aika mieto keppihän tuo on
Re: Mercury Monterey -62
Pikkusen tämäkin edistynyt, pieni motivaatiopula oli aikansa mutta kelien lämmetessä alkaa taas into löytyä. Lohko on vieläkin koneistamolla, tosin porattu jo hyvän aikaa sitten hommaamilleni .040 männille. Kampura on tasapainotuksessa R-koneistuksella, sen kun saa sieltä niin paikallisella koneistamolla tsekkailevat kampuran laakerivälykset uusilla .010 alikokolaakereilla. Koneistamolla tarkistivat kiertokankien laakereiden välykset, välys pyöreä nolla saivat onneks hoonaamalla välykset kuntoon. Tuli tilattua tuo Iskyn nokka uusien nostajien kanssa. Muutenkin aika hyvin ois koneen osat tilattuna, mm. tiivistesarja jakopää yms. perusjutut.
...tanan kalliit sisäänajo- ja sen jälkeiset "normaalit öljyt." On kuulemma hyvät, koneistaja sanoi.
Päivällä kävin hiekkapuhaltamassa öljypohjan. Oisin puhaltanu mm. venakopatkin, vuan hiekka loppu.
Maalia osiin. Ei peittynyt kunnolla, pitää huomenna sipaista toinen kerros. Valikoitui tällä kertaa tuommonen väri.
Jahka alakerran osat tulee koneistamolta niin pitää mitata paljon mäntä jää uusilla männillä alle dekin. Sen mukaan laskeskella paljonko kansista otetaan siivua pois. Kannen palotilat mittasin jo aiemmin, 73ml näytti olevan eli siltäkin osin vakiot. Istukat on jo koneistettu, uudet venttiilit vielä tilaamatta. Ohjurit on onneks hyvät, niille ei tarvitse tehdä mitään.
Taitaapi vappuajelut jäädä haaveeksi tältä vuodelta tällä pirssillä, mutta onneksi on volovo iskussa ja ajossa jo.
...tanan kalliit sisäänajo- ja sen jälkeiset "normaalit öljyt." On kuulemma hyvät, koneistaja sanoi.
Päivällä kävin hiekkapuhaltamassa öljypohjan. Oisin puhaltanu mm. venakopatkin, vuan hiekka loppu.
Maalia osiin. Ei peittynyt kunnolla, pitää huomenna sipaista toinen kerros. Valikoitui tällä kertaa tuommonen väri.
Jahka alakerran osat tulee koneistamolta niin pitää mitata paljon mäntä jää uusilla männillä alle dekin. Sen mukaan laskeskella paljonko kansista otetaan siivua pois. Kannen palotilat mittasin jo aiemmin, 73ml näytti olevan eli siltäkin osin vakiot. Istukat on jo koneistettu, uudet venttiilit vielä tilaamatta. Ohjurit on onneks hyvät, niille ei tarvitse tehdä mitään.
Taitaapi vappuajelut jäädä haaveeksi tältä vuodelta tällä pirssillä, mutta onneksi on volovo iskussa ja ajossa jo.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Mercury Monterey -62
No tulleepahan koneesta semmonen että sillä ajelee pitkän pätkän, ei oo sitte ainakaa sisuksien kanssa isoja ropleemoja ku on kateltu kaikki kondiksee.
Re: Mercury Monterey -62
Juuri näin ^
Kerralla kun tekee kuntoon niin eipähän tarvii sit jännitellä turhia
Kerralla kun tekee kuntoon niin eipähän tarvii sit jännitellä turhia
Re: Mercury Monterey -62
Sain maanantaina osat koneistamolta.
Veiveistäkin tuli kyllä komiat. Lasikuulapuhalletut ja pinnoitettu jollakin, yläpään helat vaihdettu ja alemmat reiät kairattu takaisin soikeista pyöreiksi.
Vetopyörä oli puhallettu myös koneistamolla ennen tasapainotukseen kiikutusta. Vetäsin sinkkimaalin päälle.
Tiivistesarjan mukana tuli vähän erikoisen näköiset venttiilivarsien kumit... Kestääköhän tämmöset paikallaan tai onko muuten toimivat? Jotenkin vähän heppoisen näköiset entisiin verrattuna, joissa oli se kiristyspanta ympärillä jne.
Keskiviikkona laittelin männät lohkoon, vielä kiristämättä momenttiin. Tänään jos kävis ne kiristelemässä ja ehkä sipaisemassa maalia lohkoon. Alakerrassa ei pitäisi olla enää oikeastaan ollenkaan mitään osapuutteita, lohkosta puuttuu nokka-akselin päätytuluppa mutta senkin tilasin eilen nippelistä.
Veiveistäkin tuli kyllä komiat. Lasikuulapuhalletut ja pinnoitettu jollakin, yläpään helat vaihdettu ja alemmat reiät kairattu takaisin soikeista pyöreiksi.
Vetopyörä oli puhallettu myös koneistamolla ennen tasapainotukseen kiikutusta. Vetäsin sinkkimaalin päälle.
Tiivistesarjan mukana tuli vähän erikoisen näköiset venttiilivarsien kumit... Kestääköhän tämmöset paikallaan tai onko muuten toimivat? Jotenkin vähän heppoisen näköiset entisiin verrattuna, joissa oli se kiristyspanta ympärillä jne.
Keskiviikkona laittelin männät lohkoon, vielä kiristämättä momenttiin. Tänään jos kävis ne kiristelemässä ja ehkä sipaisemassa maalia lohkoon. Alakerrassa ei pitäisi olla enää oikeastaan ollenkaan mitään osapuutteita, lohkosta puuttuu nokka-akselin päätytuluppa mutta senkin tilasin eilen nippelistä.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Nyt ois veivit momentissa ja lohko maalissa, ehkä tempasen vielä yhden kerroksen. Tuli mitattua paljon uudet männät jää alle dekin, 0,85-1mm kun joka nurkasta mittasin. Pitää tässä illalla laskeskella sillä hienolla ohjelmalla puristussuhde kohdilleen, huomenna ilmotella koneistamolle jotta paljonko siivua pois kansista.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Sehän alkaa näyttää taas moottorilta.
Re: Mercury Monterey -62
Komee patti
Re: Mercury Monterey -62
Kiitosta!^^
Kävin tänään kannet koneistamolta. 1,1mm lähti kansista tavaraa pois, laskurin mukaan puristukseksi tulee jotain päälle 9. Ehkä ois voinut muuten ottaa enemmänkin, mutta ei nyt jaksas kikkailla imusarjan sopivuuden kanssa niin olkoon nyt noin. Kannet saivat koneistamolla myös lasikuulapuhalluksen ja istukoiden koneistuksen.
Mukavan puhdasta, noitahan vois äkkivilkaisulla luulla alumiinisiksi tasojen rannut ei ole naarmuja, "varastorasvaa" vaan.
Tuossa just tais selvitä, että miks koneen takaosa oli niin helekkarin öljynen... "Also be certain that the bolt holes in the heads at the rear of the manifold are plugged. These are the threaded holes that are unused but are drilled through into the push rod passage. Water, dirt and other crud can enter the engine through these holes." Toisesta kannesta puuttu tuo tuluppa kokonaan, ja toisessa koneistaja kertoi sen olevan suurinpiirtein sormilla avattavissa.
Eilen illalla kasailin osia hiekkapuhallettavaksi, mutta keli pilaantui sen verran pahaksi että en kerenny puhaltamaan kuin imusarjan. Tämmönen oli lähtökohta, puhalluksen jälkeen ei tullu otettua kuvaa.
Tänään illalla maalasin kannet ja imusarjan
Ehkäpä sipasen vielä yhden kerroksen. Vaikkapa sitten kun kone on kasassa, peittyy samalla kaikki asennuskolhut joita tulee kuitenkin.
Kävin tänään kannet koneistamolta. 1,1mm lähti kansista tavaraa pois, laskurin mukaan puristukseksi tulee jotain päälle 9. Ehkä ois voinut muuten ottaa enemmänkin, mutta ei nyt jaksas kikkailla imusarjan sopivuuden kanssa niin olkoon nyt noin. Kannet saivat koneistamolla myös lasikuulapuhalluksen ja istukoiden koneistuksen.
Mukavan puhdasta, noitahan vois äkkivilkaisulla luulla alumiinisiksi tasojen rannut ei ole naarmuja, "varastorasvaa" vaan.
Tuossa just tais selvitä, että miks koneen takaosa oli niin helekkarin öljynen... "Also be certain that the bolt holes in the heads at the rear of the manifold are plugged. These are the threaded holes that are unused but are drilled through into the push rod passage. Water, dirt and other crud can enter the engine through these holes." Toisesta kannesta puuttu tuo tuluppa kokonaan, ja toisessa koneistaja kertoi sen olevan suurinpiirtein sormilla avattavissa.
Eilen illalla kasailin osia hiekkapuhallettavaksi, mutta keli pilaantui sen verran pahaksi että en kerenny puhaltamaan kuin imusarjan. Tämmönen oli lähtökohta, puhalluksen jälkeen ei tullu otettua kuvaa.
Tänään illalla maalasin kannet ja imusarjan
Ehkäpä sipasen vielä yhden kerroksen. Vaikkapa sitten kun kone on kasassa, peittyy samalla kaikki asennuskolhut joita tulee kuitenkin.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Eilen illalla hiekkapuhaltelin venakopat ja nostajalaakson suojapellin.
Kopat oli aika rupiset
Puhallettuna
Tänään suhauttelin maalit pintaan. Vielä vois straippipensselillä maalailla nuo Mercury-tekstit valkoisiksi.
Toissailtana tilasin rokkiautosta venttiilit, alavesiletkun ja ohjaustehostimen letkut. Ne kun tulee niin ehkäpä ei olis enää kun vaan kasata, sitten leimalle. Heleposti sanottu...
Kopat oli aika rupiset
Puhallettuna
Tänään suhauttelin maalit pintaan. Vielä vois straippipensselillä maalailla nuo Mercury-tekstit valkoisiksi.
Toissailtana tilasin rokkiautosta venttiilit, alavesiletkun ja ohjaustehostimen letkut. Ne kun tulee niin ehkäpä ei olis enää kun vaan kasata, sitten leimalle. Heleposti sanottu...
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests