Kaikenlaisia rullia ja ohjureita koittaneena voin sanoa että onnea kokeiluun
Noissa omissa se pussi lähti siitä hihnan keskivaiheilta ja kierrosten noustessa matkusti laturin pyörän luokse ja lopulta nyrjäytti hihnan vaikka oli millanen rulla..
Sähköset pumput on aika edullisia, pitäs caminooki hommata..
78 malibu
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
noh, eipähän tuu niin pitkiä burniksia sitte jos ei tolla patentilla kestä hihnat paikallaan
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
No nyt ois sitte leimaakin taas pikkasta vajaaksi vuodeksi
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Tein perjantaina pari puolivalmistetta, tänään pitäs tehdä toinen pari.
Sitte noi pitäs vielä hiekkapuhaltaa ja vetää väriä niskaan niin sais ekat renkulat päälle ja pääsee mallaamaan miltä ne näyttää alle laitettuna
Sitte noi pitäs vielä hiekkapuhaltaa ja vetää väriä niskaan niin sais ekat renkulat päälle ja pääsee mallaamaan miltä ne näyttää alle laitettuna
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:57 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: 78 malibu
Näyttää siltä että venttiili vois ottaa jarruihin kiinni ja lähtee lentoon
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Pikku-Kalle wrote:Näyttää siltä että venttiili vois ottaa jarruihin kiinni ja lähtee lentoon
Ei oo ees lähellä mitään kiinteetä kohdetta noi venat. Mietin kyllä että "käännän" ne oikeelle puolelle, eli ulkopuolelle vannetta.
Pitäs käydä kaverilta kyselee jos se kerkeis puhaltaa noi vanteet joku pvä. Tänään alottelin toista vanneparia, jos vaikka huomenna sais ne valmiiks asti.
Tietysti sitte vielä toi venttiilin paikkojen vaihto, mutta siinähän ei kauaa nokka tuhise.
Väriäkin mietin noihin, jos vetäis keskiosat mustaks ja kehät hopeella...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Tarinan kerronta jäänyt vähän hiljasemmalle...
Mutta kuitenkin jotain on saatu tehtyä.
Tein noi 4kpl vanteita valmiiksi asti, ne kävi hiekkapuhalluksessa ja maalasin kehät hopealla ja keskiöt tumman harmaalla.
Ostin biltemasta "uutuusventtiilit", semmoset alumiiniset pultattavat 90asteen kulmalla niin on siistit. Siirsin nuo venttiilien paikat vanteissa silleen että ovat "oikealla" puolella vannetta.
Eilen ja tänään käpistelin tota hihnahommelia, tuo laturin remmi kun ei pysyny semmosella rullapatentilla(kaan) paikoillaan.
Siirsin laturin pykälää alemmaksi kannen päästä niin sai remmin paljon fiksummin, ei enää tule sille pystysuorassa kampuralta ja lyhenty se laturin ja kampuran välikin jonkun verran.
Sain hierottua ton linjauksenkin nyt ihan 100% täydelliseksi
Ajelen tänään uutta hihnaa "sisään" niin voi huomenna sitten koeponnistaa pysyykö paikoillaan.
Tossa kuva vanteista:
Mutta kuitenkin jotain on saatu tehtyä.
Tein noi 4kpl vanteita valmiiksi asti, ne kävi hiekkapuhalluksessa ja maalasin kehät hopealla ja keskiöt tumman harmaalla.
Ostin biltemasta "uutuusventtiilit", semmoset alumiiniset pultattavat 90asteen kulmalla niin on siistit. Siirsin nuo venttiilien paikat vanteissa silleen että ovat "oikealla" puolella vannetta.
Eilen ja tänään käpistelin tota hihnahommelia, tuo laturin remmi kun ei pysyny semmosella rullapatentilla(kaan) paikoillaan.
Siirsin laturin pykälää alemmaksi kannen päästä niin sai remmin paljon fiksummin, ei enää tule sille pystysuorassa kampuralta ja lyhenty se laturin ja kampuran välikin jonkun verran.
Sain hierottua ton linjauksenkin nyt ihan 100% täydelliseksi
Ajelen tänään uutta hihnaa "sisään" niin voi huomenna sitten koeponnistaa pysyykö paikoillaan.
Tossa kuva vanteista:
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:57 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Vehkeet koeponnistettu hyvinkäällä street slideissa ja lahden cruisingeissa.
Asentelin perjantai iltana uuden rullavirityksen laturin hihnalle kun se remmi ei vieläkään suostunut pysymään paikallaan ja summitilta tilattu underdrive hihnapyörä kampuralle ei kerennytkään kotiin asti.
Yön pimeinä tunteina kävin tota rullapatenttia testailemassa ja se tuntui pelittävän hyvin.
Lauantai aamuna kentälle päästiin ja eka burnis niin remmi lensi taas kuikkaan, ei muuta kun nolostuneena työntämään burnisalueelta vehkeet varikolle...
Varikolla remmi uudestaan kii, testaus ja taas se pysyy kii. Line-uppiin ja burnaamatta stageen, liukas lähtö ja puolessa välissä rataa sytty taas laturin valo.
Vedon jälkeen paluusuoralle sivuun ja aloin ihmettelemään missä hihna on, oli sitte mennyt oikein poikki ja lentäny radan varteen. Ei muuta ku vararemmi kontista kii ja varikolle ihmettelemään.
Tutkailin tilannetta ja laitoin emännän hakemaan remmiä motonetistä. Laitoin 940mm pitkän remmin pyörittämään pelkästään vesipumppua kun sen sai soppelin kireelle rullapatentilla.
Toka yritys, burnikseen ja lämmöt ok, hyvä! Stageen ja veto, aika 13,351 ja loppunopeutta 184km/h ja remmi pysy kii!
Piti sit yrittää kolmaskin kerta, mutta se jäi pari kymppiä tosta tokasta vedosta joten päätin sit lopettaa ku ei perän pomppimista saanut kuriin...
Vaihtelin sitte oikeen remmin kii että saa laturin pyörii ja ajeltiin illalla lahteen kattoo menoja. Käytiin välissä laittaa yks pari polttokumeja uusille hienoille vanteille ja otettiin ne lahteen mukaan, kaiken varalta
Tultiin pikkasen myöhässä pelipaikoille acelle, mut ei kai sen niin väliä. Heti ruvettiin kauheella hopulla vaihtaa gummeja alle ja lyhyttä remmiä koneeseen että päästiin kokeilee kuminpoltto-ominaisuuksia.
Hyvin jakso gummia pyörittää, mitä ny jostain syystä meinas ekassa vedossa lämmetä liikaa.
Noh vahingo(i)sta viisastuneena tilasin sitten maanantaina sähkösen vesipumpun ja hi-flow termarin.
Huomenna pitäs askarrella sähköt uusiks flektille ja vesipumpulle ja laittaa partsilta tulleet kamat kiinni koneeseen. Toivottavasti saapuis toi hihnapyörä ennen juhannusta niin sais senkin kiinni.
Asentelin perjantai iltana uuden rullavirityksen laturin hihnalle kun se remmi ei vieläkään suostunut pysymään paikallaan ja summitilta tilattu underdrive hihnapyörä kampuralle ei kerennytkään kotiin asti.
Yön pimeinä tunteina kävin tota rullapatenttia testailemassa ja se tuntui pelittävän hyvin.
Lauantai aamuna kentälle päästiin ja eka burnis niin remmi lensi taas kuikkaan, ei muuta kun nolostuneena työntämään burnisalueelta vehkeet varikolle...
Varikolla remmi uudestaan kii, testaus ja taas se pysyy kii. Line-uppiin ja burnaamatta stageen, liukas lähtö ja puolessa välissä rataa sytty taas laturin valo.
Vedon jälkeen paluusuoralle sivuun ja aloin ihmettelemään missä hihna on, oli sitte mennyt oikein poikki ja lentäny radan varteen. Ei muuta ku vararemmi kontista kii ja varikolle ihmettelemään.
Tutkailin tilannetta ja laitoin emännän hakemaan remmiä motonetistä. Laitoin 940mm pitkän remmin pyörittämään pelkästään vesipumppua kun sen sai soppelin kireelle rullapatentilla.
Toka yritys, burnikseen ja lämmöt ok, hyvä! Stageen ja veto, aika 13,351 ja loppunopeutta 184km/h ja remmi pysy kii!
Piti sit yrittää kolmaskin kerta, mutta se jäi pari kymppiä tosta tokasta vedosta joten päätin sit lopettaa ku ei perän pomppimista saanut kuriin...
Vaihtelin sitte oikeen remmin kii että saa laturin pyörii ja ajeltiin illalla lahteen kattoo menoja. Käytiin välissä laittaa yks pari polttokumeja uusille hienoille vanteille ja otettiin ne lahteen mukaan, kaiken varalta
Tultiin pikkasen myöhässä pelipaikoille acelle, mut ei kai sen niin väliä. Heti ruvettiin kauheella hopulla vaihtaa gummeja alle ja lyhyttä remmiä koneeseen että päästiin kokeilee kuminpoltto-ominaisuuksia.
Hyvin jakso gummia pyörittää, mitä ny jostain syystä meinas ekassa vedossa lämmetä liikaa.
Noh vahingo(i)sta viisastuneena tilasin sitten maanantaina sähkösen vesipumpun ja hi-flow termarin.
Huomenna pitäs askarrella sähköt uusiks flektille ja vesipumpulle ja laittaa partsilta tulleet kamat kiinni koneeseen. Toivottavasti saapuis toi hihnapyörä ennen juhannusta niin sais senkin kiinni.
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:58 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
No mutta eipä se hihnapyörä kerenny sitte tulemaan...
Mutta vesipumppu ois kii, sähköt muuteltu ja testattu ja laturin raudat rakenneltu valmiiksi:
Vesipumppu kii
Lämppärin kennon paluu alavesiletkuun
Kiristysrautaa
Tukirautaa
Sitte ois huomenna edessä kasausta ja siivoomista, ja ootella että se hihnapyörä saapuis nii sais lopullisesti läjään ja pääsis testaamaan
Pikkasen oon muuten pettyny ku ei toin pumpun mukana tullu ees tarraa
Mutta vesipumppu ois kii, sähköt muuteltu ja testattu ja laturin raudat rakenneltu valmiiksi:
Vesipumppu kii
Lämppärin kennon paluu alavesiletkuun
Kiristysrautaa
Tukirautaa
Sitte ois huomenna edessä kasausta ja siivoomista, ja ootella että se hihnapyörä saapuis nii sais lopullisesti läjään ja pääsis testaamaan
Pikkasen oon muuten pettyny ku ei toin pumpun mukana tullu ees tarraa
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:59 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: 78 malibu
rallikuski wrote:Pikkasen oon muuten pettyny ku ei toin pumpun mukana tullu ees tarraa
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests