Nyt on btw pakko pitää parin viikon tauko VAIHTEEKS kun pitää saada käyttis kuntoon.
Seuraavaks sitten taka-akseli ja tukivarret ja takarungon modit kuntoon, sit melkeen sisustuksen purkua jo samalla ni saa lokarit modattua.
Sitten vanteet ja renkaat kuntoon ja etutukivasien tekoon.
Turbot tai ainakin välijäähdyttimet pitäis tilata että saa suunniteltua keulan kunnolla. Tai oikeestaan ahtimet ja pakosarjatkin. Vttu.
Rahaa jostain äkkiä!
Oldsmobile Custom Cruiser 1985
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Etkös sää puhunu aikasemmin et tulee vakio 305?
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Vakio vakio.
Vakiolohko, vakio kampiakseli, vakio kannet, vakio vaihteisto, vakio taka-akseli.
Vakiolohko, vakio kampiakseli, vakio kannet, vakio vaihteisto, vakio taka-akseli.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Niijoo, virittämiseksi ei lasketa ahtimia, ilokaasuja yms.. Kerros sitte tuleeko muuta erikoista ku tuplaturbot välijäähyllä?
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
No kaikki muu on customia tai kilpaosaa paitsi lohko ja kampiakseli. Ja laatikossa kuoret vakiot.
Eli:
305 lohko
.020 Flat-topit
H-profiilikanget
xe268h nokka
cranen 1.6 rullakeinut
jäykemmät jouset
isommat venat (1.94+1.5)
kuivasumppuvoitelu
SFI-vetolevy ja damperi
Clevite 77-laakerit
ARP:n kaikki pultit
Matalin Weiand Team-G imusarja
150HP NOS
90mm läppärunko
Jotku suuttimet.
Aem Uego
VEMS
Mitänoitnyon. Vakio-osia.
Ebayn rst-turbosarja, jotkut hukkaportit ja 300x600 välijäähdytin.
Ajetaan viinalla jos 95E:llä nakuttaa. Kunhan joku guru tinaa mulle imuputket yms ja tulee rahaa sen verran et saa kamat haettua jne jne.
Vaihteistoon on vaihettu Alton kitti ja kaikki custom-osat mitä sillo löyty ja TH200C:n pantasolenoidi. Transbrake kiinnostais viel, jää nähtäväks löytyyx. Ratinakselista meinasin vaihdella.
Eli:
305 lohko
.020 Flat-topit
H-profiilikanget
xe268h nokka
cranen 1.6 rullakeinut
jäykemmät jouset
isommat venat (1.94+1.5)
kuivasumppuvoitelu
SFI-vetolevy ja damperi
Clevite 77-laakerit
ARP:n kaikki pultit
Matalin Weiand Team-G imusarja
150HP NOS
90mm läppärunko
Jotku suuttimet.
Aem Uego
VEMS
Mitänoitnyon. Vakio-osia.
Ebayn rst-turbosarja, jotkut hukkaportit ja 300x600 välijäähdytin.
Ajetaan viinalla jos 95E:llä nakuttaa. Kunhan joku guru tinaa mulle imuputket yms ja tulee rahaa sen verran et saa kamat haettua jne jne.
Vaihteistoon on vaihettu Alton kitti ja kaikki custom-osat mitä sillo löyty ja TH200C:n pantasolenoidi. Transbrake kiinnostais viel, jää nähtäväks löytyyx. Ratinakselista meinasin vaihdella.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
No ei nyt silleesti kuitenkaa ihan "vakio"; tyyliin "ota lankkufarmarista, laakeroi ja rengasta". Mulla taitaa olla vakiompi, pellisarjat ja ECU+sytkä vaihettu. Ja ne kannet on Mussen vakiorautaset; palotila+kanavat vähän paremmat. Orkkista siis, de passar bra!
No pikku koijaus on paikallaan välillä.
No pikku koijaus on paikallaan välillä.
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Ooon se lankkufarmarista se lohko.
Itseasiassa piti ajaa Malibun vanhalla koneella mut siinä halkes lohko talvisäilytyksen aikana, siitä kaikki tämä alkoi. Uusimpana arvon nyt et ostanko pelkät pakosarjat ja laitan holsetit vai ostanko kiinansetit pienemmillä to4 ahtimilla. Tarttiks launch controlliin abs-anturit eteen ja taakse?
Itseasiassa piti ajaa Malibun vanhalla koneella mut siinä halkes lohko talvisäilytyksen aikana, siitä kaikki tämä alkoi. Uusimpana arvon nyt et ostanko pelkät pakosarjat ja laitan holsetit vai ostanko kiinansetit pienemmillä to4 ahtimilla. Tarttiks launch controlliin abs-anturit eteen ja taakse?
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
No joo, lähtökohta sulla on että lankun lohko ja sinne erinäisiä osia. Ei siis täysin alkuperäinen tehtaalta tullu vm 85 305 moottori johon teit laakerirempan; sitä minä luulin ennenku kerroit lisää.
Onko niistä kiinanseteistä jollai kokemuksia? Jos ne ihan halpisjuttuja on niin ehkä parempi Holsetit?
Onko niistä kiinanseteistä jollai kokemuksia? Jos ne ihan halpisjuttuja on niin ehkä parempi Holsetit?
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Tossa kun kattelin noita kiinansarjoja niin toinen myyjä lupaa "up to 300hp" ja toinen myyjä "proven 760hp" samoilla to4-ahtimilla et ne voi suosiolla unohtaa. Mulla on itellä yks HX35 90-luvun 5.9 Cumminsista, "huollettu" myyjän mukaan. Siin on 50 vs 60 siivet ja #16 pakopesä, tietty äänenvaimennin imupesässä et hankaloittaa tota samanlaisen löytämistä. Kyselin tossa KKD Motorsportilta eilen just et onks mitään ideaa laittaa tollasia, saa nähdä tuleeks replyä. Vetoaluehan pitäis saada tonne 1500-5500 välille noin suurinpiirtein.
Last edited by herrakani on Sat Apr 13, 2013 8:29 am, edited 1 time in total.
BMW M5 SBC 1993
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
melkosen hurjat kiekot kieltämättä.. Itsekkin voisi ehkä tuohon pitkäkattoon jotain keksiä, kunhan pulttijako ja muut tärkeät numerofaktat selviää (netti antaa kahta tietoa..)
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests