Omissa romuissa on tullu huomattua että tehtaan ratkaisut toimii tosi hyvin kun vaan laittaa kuntoon.
Mulla on avo mercuryssä kaksipiiripääsylkkä eikä kyllä mitenkään herkät jarrut ollu koskaan.siinä oli maahan tullessa levyt edessä mutta ne on karsittu pois.veikkaan että väärä poraus pääsylkässä tai sitte väärä combination valve.no, toimii noinkin, kelpaa leimalla ja pysähtyy kyllä kun polkee kunnolla.
sama juttu tuoreimmassa hankinnassa eli customissa.
Kakspiirisylkkä ilman tehostinta.kylhän se pysähtyy kun polkee.
Täysin orggis 63 mercury ykspiirijarruilla ilman tehostinta kerran leimalla inssi moitti että hänen mielestään vähän heikko toi jarrutehostin, kunnes kerroin ettei siinä ole tehostinta, ole koskaan ollutkaan.
S-10 '88 Blazer 4x4
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mä koitin tossa välissä vielä varaosa-autosta talteen otettua venttiiliä, purin ja näytti ihan hyvältä. Mut sillä ei ollu sitäkään vähää jarruja. Koitin kyllä kaikki kikat ilmata Nythän noi jarrut on paremmat kun koskaan aikaisemmin 10 vuoden aikana, mua vaan ärsyttää ihan hitosti jos liike on kauheen pitkä, eikä tuu missää vaiheessa kunnon vastusta Katotaan auttaisko toi uus pääsylinteri vielä.
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Sillä pääsis sulkemaan takapään pois mahdollisista vikapaikoista et vedät seisontajarrun päälle.jos liikematka lyhenee, tiedät mistä etsiä vikaa.
Toinen on nää nykyajan intian paskaosat ja niiden laatu.
Auto käymää että tulee tehostus mukaan ja sit jarrupoljinta pohjaan ja jäkittää paineet päälle vaikka laudanpätkällä tms.
Ja sit katsomaan onko jarruletkuilla palloja.
Niissä saattaa olla uusissakin kudokset rikki ja joustaa kuin sdp:n velanottokyky.
Toinen on nää nykyajan intian paskaosat ja niiden laatu.
Auto käymää että tulee tehostus mukaan ja sit jarrupoljinta pohjaan ja jäkittää paineet päälle vaikka laudanpätkällä tms.
Ja sit katsomaan onko jarruletkuilla palloja.
Niissä saattaa olla uusissakin kudokset rikki ja joustaa kuin sdp:n velanottokyky.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mulla on paineilmasylinteristä tehty jarrupolkimen painaja, sillä saan paineet päälle ja kattelinkin vuotoja ym auto käynnissä. Letkut on aika tuoreet kaikki, mutta tosiaan laatu niissä voi olla kehno . Käsijarru vaikutti ehkä vähän, mutta se poistu suurimmaks osaks ilmaamisella. Etujarrusatulat ilmasin irti ja paikallaan ollessa, et sai eri asennoissa mahdollisesti siellä olevat ilmat veks. Kattoo mitä ne jarrut tykkää, kun pääsee vähä ajelemaan ja huomenna saan sen uuden pääsylkänkin. Tänää vedin vähä massaa pohjaan/pyöränkoteloihin ja liimasin tuulilasia kiertävän kumilistan takas paikalleen. Laitoin myös closed loop chipin paikalleen et saa päästöt kohilleen. Pitäs mennä ottaa päästöarvot ja täyttää ilmastointi korjaamolle ensiviikolla, mahdollisesti jo huomenna.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
No sehän pompsahti eteenpäin sitte viime näkemän! Harmi ku maali jäi melko kiiltäväksi mutta ompahan nyt tehty ja siisti siitä tuli. Ei taia mahottomia olla enää tehtävänä? Jos muistan oikein mistä oli puhe.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Joo ilmastoinnin täyttö ja katsastus
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Laitoin vielä uuden pääsylinterin paikalleen, ei vaikutusta. Semmosta tietoa netin syövereistä löyty, et noissa ton ikäsissä ei olis alkunperinkään kauheen jämäkästi stoppaava jarrupoljin.. noh huomenna selviää leimalla onko hyvä vai ei
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Itseasiassa nyt kun muistelen, niin joo. Kovin tuntu jarrut veemäisiltä PAITSI nelikko päällä ajaessa. Sillon ne oli "normaalin" tuntuiset
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Jännä,.mulla oli metsästys rymy autona yhen kesän tommonen pikku blazeri ja en kyllä huomannu jarrutuntumassa mitään ihmeellistä.
Frendi ajellu sillä omissa mettissään nyt muutaman vuoden ja vissii sähköissä jotain kun ei käynnisty että saa nähdä tarviiko se ottaa taas meille kesähoitoon.siinä olis levikkeet kaarissa ja ihan joutilaat jos joku semmosia himoitsee.
Frendi ajellu sillä omissa mettissään nyt muutaman vuoden ja vissii sähköissä jotain kun ei käynnisty että saa nähdä tarviiko se ottaa taas meille kesähoitoon.siinä olis levikkeet kaarissa ja ihan joutilaat jos joku semmosia himoitsee.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Päästöt tarkistettiin ja ilmastointi täytettiin 800g r134a kylmäaineella CMA autossa. Sitten leimalle ja leimahan tuli. Ihan ok oli jarrut, vaikka muusia pedaalin alla onkin
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests