Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Vaihon eilen apparinpuolen laakerin. Oli sekkii jo väljä.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Korjasin TV-vaijerin kuoren sahaamalla vähä lovea, epoksia välii ja klemmarilla kiinni.
Tuli kans Lokarin kaasuvaijerisetti ja tein sen patenttivaijerin tilalle valmisosista tehyn patentin, eli siin oli orkkis vaijeri ja purkusupparin kuori ja nyt on noi lokarin rojut. On se nyt fiksumpi ja parempi
Otin kans kaverilta kokeiluu flake-ratin. Väärän värinen mut oon miettiny pitäskö hommata pikkunen perus kumi-Grantti tahi flake. Tää on kyllä yllättävän kivan tuntonen ajella, tykkäsin siitä isostaki ratista ihan sikana ja esim toi Grantin puuratti oli ihan paskan tuntonen tossa. Mut flakeruori toimii. Tarviis vaa sinisen, ja toi puuratti vois mennä vaihossa tai saa sen ostaa poiski ku on ihan ylimääränen mulle.
Tuli kans Lokarin kaasuvaijerisetti ja tein sen patenttivaijerin tilalle valmisosista tehyn patentin, eli siin oli orkkis vaijeri ja purkusupparin kuori ja nyt on noi lokarin rojut. On se nyt fiksumpi ja parempi
Otin kans kaverilta kokeiluu flake-ratin. Väärän värinen mut oon miettiny pitäskö hommata pikkunen perus kumi-Grantti tahi flake. Tää on kyllä yllättävän kivan tuntonen ajella, tykkäsin siitä isostaki ratista ihan sikana ja esim toi Grantin puuratti oli ihan paskan tuntonen tossa. Mut flakeruori toimii. Tarviis vaa sinisen, ja toi puuratti vois mennä vaihossa tai saa sen ostaa poiski ku on ihan ylimääränen mulle.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Möin ratin kolmessa vartissa ja vartti sen jälkee olin ostanu sinisen flakeratin. Piti olla käytetty, ainaki kuvissa oli Boattail Rivierassa kiinni mut yllätyin ku oliki täysin käyttämätön. Kerranki näinpäi
Ei kai tossa muuten isompia oo, TV-vaijerin säätäny toimii, kaasuvaijeri pelannu paljo paremmin ku se vanha patentti. Pesin tässä höyryllä koko romun, bensaluukun kannesta läks vähä maali ja muuten tuli puhasta. Nii, nostin pellin takareunaa hippasen ja vaihoin tulupat.
Tää kuva ei toimi jostai syystä ni tossa linkkinä: linkki http://i.imgur.com/EmeMjRh.jpg
Ei kai tossa muuten isompia oo, TV-vaijerin säätäny toimii, kaasuvaijeri pelannu paljo paremmin ku se vanha patentti. Pesin tässä höyryllä koko romun, bensaluukun kannesta läks vähä maali ja muuten tuli puhasta. Nii, nostin pellin takareunaa hippasen ja vaihoin tulupat.
Tää kuva ei toimi jostai syystä ni tossa linkkinä: linkki http://i.imgur.com/EmeMjRh.jpg
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Ehkä kehtoo asiasta jo julukisestikki mainita, eli oon liikkumassa Cruisingnight HQ:lle tossa ens viikon viikonloppuna. Tarkotus oli käyä myös mm Nastola Cruisingissa lauantaina jos porukkaa kiinnostaa käyä ihmettelemässä tätä sontaläjää ihan livenäkkii.
Ite autoon on jotai pikkujuttuja tullu tehtyä mutta en jaksa nyt sen isommin raapustella, vähä parempi tulppa yhtee välitankin lähtöön, pessy putsarii ja parantanu kaasupolinta jne pikku hipistelyä.
Ite autoon on jotai pikkujuttuja tullu tehtyä mutta en jaksa nyt sen isommin raapustella, vähä parempi tulppa yhtee välitankin lähtöön, pessy putsarii ja parantanu kaasupolinta jne pikku hipistelyä.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tässä viime aikona on tullu vähä touhuttua omanki auton kanssa. Vaihon tuon Mersun bensafiltterin tilalle Epmannin purettavan ja pestävän 100 mikronin suodattimen. Loppunu nyt kyllä loputki polttoainepumpun ääntelyt. Se entinen oli täynnä paperia, pienet reiät mistä se jako eripuolille suodatinta sitä ja toi Epmanni on vaa läpivirtaava irrotettavallla metalliverkkopanoksella.
Sit tuli vaihettua raidetankojen päihin kumit. Massikan vaihekepin suojakumit laitoin, sillee perinteisesti
Ja nyt pari paikkaa hitsattu, toi takapään pelti johon runkoki tuli on ollu tuolla pitkään. Päätin sit vetää tulppahitsillä ku on vähän hankala paikka ja luultavasti se on tarpeeks tukeva noinki, pari millisellä pellillä peittelin sen kuitenki. Toi runkoaisan reikä oli tullu ku siinä oli pakoputken kiinnike, ruostelehtee ollu jo kauan mut ei oo puukko menny läpi.
Sit pari bonus kuvaa ku olin Lahessa, ei kyl paljoo tullu räpsittyy kuitenkaa.
Sit tuli vaihettua raidetankojen päihin kumit. Massikan vaihekepin suojakumit laitoin, sillee perinteisesti
Ja nyt pari paikkaa hitsattu, toi takapään pelti johon runkoki tuli on ollu tuolla pitkään. Päätin sit vetää tulppahitsillä ku on vähän hankala paikka ja luultavasti se on tarpeeks tukeva noinki, pari millisellä pellillä peittelin sen kuitenki. Toi runkoaisan reikä oli tullu ku siinä oli pakoputken kiinnike, ruostelehtee ollu jo kauan mut ei oo puukko menny läpi.
Sit pari bonus kuvaa ku olin Lahessa, ei kyl paljoo tullu räpsittyy kuitenkaa.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tuuppailin kotelosuojaa 4 purkkia ja tein tiivisteen korin ja takapuskurin väliin. Josko se vähän vähentäs hiekan yms lentämistä takaluukkuun.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Hihnapaskat luistaa, laturi oli vinossa vaikka suoraan kaikki shimmailin sillo syssyllä. Vääntelin niitä suoraan, lisärullan kans siis, ja vähäse helpotti se luisto. Olkoot nyt varmaa tollee, mietinnässä kyl oli olisko ton 15% pienemmän tilalle ostanu vakio hihnapyörän mut emt auttanekko se niin paljoo ton 100A:sen kanssa. Nii paljo varmaa vastusta siinä ku lataa kunnolla ettei jaksa pitää.
Ajansaatossa oli rattiakseli luisunu lähemmäs simpukkaa ni nykäsin sitä vähä takas. Leimasin taas ongelmitta myös.
Eipä tässä kai sen isompia oo, hyvin on kakkaloota pelannu. Pientähän sitä on aina joutunu hiplailee et pysyy perfektionistin vaatimalla tasolla tuo toimivuus.
No klingeriitti ö-pohjan tiiviste oli talven aikana kovettunu ja murentu käsiin. Ölppää oli hävinny alle alarajan talven aikana, vähä eka jännätti miks mutta tietääpähän ettei ö-pohjassa kestä tuo klingeriitti lämpövaihteluja kesä-talvi ja öljyn lämpöjen vaihteluissa.
Pääsin mä kokopäivä töihin ja kroppa antaa myöten tehä sitä. Alkuvuodesta vaa oli tökäreillä ja hirveesti laskuja ni useemman kuukauden on joutunu käymää töissä 0e budjetilla.
Ajansaatossa oli rattiakseli luisunu lähemmäs simpukkaa ni nykäsin sitä vähä takas. Leimasin taas ongelmitta myös.
Eipä tässä kai sen isompia oo, hyvin on kakkaloota pelannu. Pientähän sitä on aina joutunu hiplailee et pysyy perfektionistin vaatimalla tasolla tuo toimivuus.
No klingeriitti ö-pohjan tiiviste oli talven aikana kovettunu ja murentu käsiin. Ölppää oli hävinny alle alarajan talven aikana, vähä eka jännätti miks mutta tietääpähän ettei ö-pohjassa kestä tuo klingeriitti lämpövaihteluja kesä-talvi ja öljyn lämpöjen vaihteluissa.
Pääsin mä kokopäivä töihin ja kroppa antaa myöten tehä sitä. Alkuvuodesta vaa oli tökäreillä ja hirveesti laskuja ni useemman kuukauden on joutunu käymää töissä 0e budjetilla.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Mitähä tässä on tullu.
Lisärulla jostai sitikan rullasta toho ennen laturia, silti se luistaa ihan samallalailla kylmänä. Tuo 15% pienempi hihnapyörä vois olla yks syypää ton 94A laturin kans; tai siis laturi on syyllinen mutta en tiiä olisko yhtää helpompi vakio hihnapyörällä ton ison laturin kans. Hihnapyöräsarja on 2/5 hommata uutena ku ebays on 40$+40$ rahti per hihnapyörä. No, oon kohta jo 6 vuotta tapellu sen vitun hihnan kanssa eri syistä ni taian viiä paalii koko pikkulohkon ja laittaa jonku remmiahetun LS-paskan tuonne ni saa ees kuunnella sitä vikinää paremmista syistä. No se on saanu toistaseks olla semmonen paska vaikka se vituttaa ihan saatanasti.
Enkä löytäny nyt puhelimesta äkkiä kunnon kuviakaa tosta, semmonen lattarauta toho väliin vaa joho leikkelin tosta sitikan rullasta sopivan, lyhensin toisesta päästä vähäsen.
Rattiakseli tippu syliin 30.6. Ku kattelin sillo et se on kojetaulussa klemmarityylisesti, sillee kaks puolikasta jossa etupäässä säätöliuku ja takana oli kojetaulussa se yläpuolikas. Tulipellissä semmone klemmari. Niinni, ku olin noi kattonu sillon ku tein ton rattiakselin. Tuli nyt huomattua että Voortin insinöörit oli vissii suunnitellu sillee et se klemmari on kii rattiakselissa ja se vaa työnnetää siitä liu'usta kojelautaa ja koko rattiakselia pitelee se tulipellin klemmari. Ei vittu mitä paskaa, otin sen yläpuolen puolikkaan ja nakkasin taltee, otin ne liukuvitut pois ja käänsin sen alapuolikkaan ympäri ja PULTTASIN SEN VITTU PULTEILLA KOJELAUTAAN NI PYSYY. Mun mielestä ehkä yläpuoli meni jonku lipareen alle ku kiristi mut en löytäny. Paskat kuvat tuossa:
Tolla oli koko rattiakseli kii pituussuunnassa
Liukutsydeemi, se akseli vaa painu eteenpäi ja tippu syliin.
Käännetty ja pultattu.
Laiton rahoissani kans STP:t konttii, takapenkin alle ja vähä etulattioihin tonne tulipeltii. Sinne ei paljoo mennykkää ees ku olin jo aikasemmin jotai sikapaksua bitumia laittanu ku tein lattiat '10-'11 tjsp.
En tiiä onko tässä paljo muuta, vähä tullu ajeltua tälle kesää ku pääsin töihin ja kroppa jopa jaksaa tehä täyttä päivää. Alotin skedee 14 vuoden tauon jälkee ku kroppa halus toimia parin kuukauden kipuilujen jälkee ni siinä meni paljo aikaa ja sit loppu kesä-syksy menny sairastellessa, masennellessa kotona, vitullinen väsy kans ku fibro haitannu. Pelisetuppia kyllä tullu päiviteltyä ja nestejäähyä koneesee kans. Kassotaa mitä loppu vuos tuo tullessaa, veronpalautuksilla pitäs kesärengas rahat saaha ja ens kesänä kesälomalla varmaa takaluukku räkiä ehjäks. Muuten yritän ehkä hengissä pysyä, siinä on jo hyvä tavote
Lisärulla jostai sitikan rullasta toho ennen laturia, silti se luistaa ihan samallalailla kylmänä. Tuo 15% pienempi hihnapyörä vois olla yks syypää ton 94A laturin kans; tai siis laturi on syyllinen mutta en tiiä olisko yhtää helpompi vakio hihnapyörällä ton ison laturin kans. Hihnapyöräsarja on 2/5 hommata uutena ku ebays on 40$+40$ rahti per hihnapyörä. No, oon kohta jo 6 vuotta tapellu sen vitun hihnan kanssa eri syistä ni taian viiä paalii koko pikkulohkon ja laittaa jonku remmiahetun LS-paskan tuonne ni saa ees kuunnella sitä vikinää paremmista syistä. No se on saanu toistaseks olla semmonen paska vaikka se vituttaa ihan saatanasti.
Enkä löytäny nyt puhelimesta äkkiä kunnon kuviakaa tosta, semmonen lattarauta toho väliin vaa joho leikkelin tosta sitikan rullasta sopivan, lyhensin toisesta päästä vähäsen.
Rattiakseli tippu syliin 30.6. Ku kattelin sillo et se on kojetaulussa klemmarityylisesti, sillee kaks puolikasta jossa etupäässä säätöliuku ja takana oli kojetaulussa se yläpuolikas. Tulipellissä semmone klemmari. Niinni, ku olin noi kattonu sillon ku tein ton rattiakselin. Tuli nyt huomattua että Voortin insinöörit oli vissii suunnitellu sillee et se klemmari on kii rattiakselissa ja se vaa työnnetää siitä liu'usta kojelautaa ja koko rattiakselia pitelee se tulipellin klemmari. Ei vittu mitä paskaa, otin sen yläpuolen puolikkaan ja nakkasin taltee, otin ne liukuvitut pois ja käänsin sen alapuolikkaan ympäri ja PULTTASIN SEN VITTU PULTEILLA KOJELAUTAAN NI PYSYY. Mun mielestä ehkä yläpuoli meni jonku lipareen alle ku kiristi mut en löytäny. Paskat kuvat tuossa:
Tolla oli koko rattiakseli kii pituussuunnassa
Liukutsydeemi, se akseli vaa painu eteenpäi ja tippu syliin.
Käännetty ja pultattu.
Laiton rahoissani kans STP:t konttii, takapenkin alle ja vähä etulattioihin tonne tulipeltii. Sinne ei paljoo mennykkää ees ku olin jo aikasemmin jotai sikapaksua bitumia laittanu ku tein lattiat '10-'11 tjsp.
En tiiä onko tässä paljo muuta, vähä tullu ajeltua tälle kesää ku pääsin töihin ja kroppa jopa jaksaa tehä täyttä päivää. Alotin skedee 14 vuoden tauon jälkee ku kroppa halus toimia parin kuukauden kipuilujen jälkee ni siinä meni paljo aikaa ja sit loppu kesä-syksy menny sairastellessa, masennellessa kotona, vitullinen väsy kans ku fibro haitannu. Pelisetuppia kyllä tullu päiviteltyä ja nestejäähyä koneesee kans. Kassotaa mitä loppu vuos tuo tullessaa, veronpalautuksilla pitäs kesärengas rahat saaha ja ens kesänä kesälomalla varmaa takaluukku räkiä ehjäks. Muuten yritän ehkä hengissä pysyä, siinä on jo hyvä tavote
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Muutama random kuva unohtu laittaa ni siinä on
Kivasti on muuten lukukertoja tullu vaikka ei oo paljoo päivitelty. Kiitos kaikille jotka on jaksanu tätä lukea.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests